Nastávající víkend, 25. – 26. října 2019, bude okolí Vsetína patřit rallysportu. Uskuteční se 16. ročník PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín 2019. Jednodenní soutěž uzavře domácí seriály MČR v rally historických automobilů, Rallysprint Sérii a Pohár 2+. Delší soutěžácká pauza slibuje zajímavou startovní listinu, takže je na čase nastínit místa, kde mohou fanoušci soutěž sledovat.
Startovní pole budou moci fanoušci poprvé obdivovat v pátek 25. října v odpoledních hodinách, kdy účastníci absolvují administrativní a technickou přejímku (prostory Autosalonu Škoda, společnosti Samohýl Motor Zlín a.s., Štěpánská ulice). Auta následně přečkají noc v servisním areálu v ulici U Bečvy a v okolí stadionu na Ohradě, odkud v sobotu 26. října v 7:30 vyrazí posádka se startovním číslem 1, Poláci Habaj s Dymurskim, vstříc necelým 162 kilometrům, které budou protkány sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 70,18 km. Posádky absolvují během dne třikrát test Hošťálková (Hošťálková – Hošťálková), ve dvou případech rychlostní zkoušky Semetín (Hošťálková – Semetín) a Jabloňová (Vsetín – Růžďka – Horní Jasénka - Vesník).
Zatímco testy Hošťálková (mírně zkrácen od startu) a Jabloňová jsou téměř identické, zásadní změnou prošla RZ Semetín. Na každém úseku pořadatelé vybrali zajímavé pasáže - divácké tipy. Ty najdete v oficiálních mapách na webu soutěže v sekci Diváci, kde je ke stažení i Divácký průvodce. Na čerpacích stanicích na Vsetínsku jsou zároveň v prodeji oficiální programy se seznamem přihlášených posádek.
Pro místní obyvatele jsou však s pořádáním soutěže spojena některá dopravní omezení. „Kvůli rychlostním zkouškám budou omezeny i některé větší tahy. Zmínil bych hlavně silnici ze Vsetína přes Ratiboř, Hošťálkovou do Zlína a dále přes Troják do Bystřice pod Hostýnem. Ta bude v sobotu uzavřena od 6:45 do 17:45. Zásadní komunikací je i cesta ze Vsetína přes Dušnou do oblasti Bystřičky a dále na Valašskomeziříčsko a Rožnovsko. Její průjezd bude omezen od 7:00 do 15:00. Nejméně omezí obyvatele test Semetín. Vzhledem k předpovědi slunečného počasí se může dotknout řady cyklistů, neboť ztíží přístup do nedaleké Bike areny, stejně jako průjezdnost cyklostezky kolem Bečvy. V tomto případě počítáme s uzávěrkou mezi 9:00 a 17:15. Chci požádat obyvatele o pochopení a dopředu se omlouvám za případné komplikace,“ říká ředitel PARTR – SEV.EN COMMODITIES Rally Vsetín 2019 Petr Gryger.
Zajímavá může být pro vsetínské obyvatele i fanoušky rally návštěva servisního areálu na Ohradě (příjezd je možný pouze přes obchvat města!). Během dne tam posádky zavítají dvakrát (cca 9:54 – 11:54 / 13:18 – 15:18). Po absolvování kompletní porce rychlostních zkoušek budou první posádky očekávány na cílové rampě u Autosalonu Škoda krátce po 15:30 hodiny.
Všechny důležité informace k soutěži najdete na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.