Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy se uskuteční 2. a 3. listopadu 2019 a diváci si přijdou na své.
Velmi pestrou podívanou nabídne divákům letošní ročník Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy, kde i letos budeme moci sledovat zápolení soutěžních jezdců rally, rallycrossu a autokrosu. Pro diváky je přichystán krásný mix moderní techniky napříč všemi jmenovanými disciplínami automobilového sportu, který doplní oblíbené historické rally automobily.
Velkým lákadlem letošního Setkání mistrů bude očekávaná premiéra Václava Pecha za volantem soutěžního speciálu Volkswagen Polo GTI R5 z dílen týmu Racing 21. Sedminásobný mistr republiky v rally a jeden z nejúspěšnějších jezdců rally středoevropského regionu Václav Pech se letos rozloučil s Fordem Fiesta R5 a poohlíží se po novém voze pro další sezonu. Špičkový Volkswagen Polo GTI R5 je v jeho hledáčku a už na Setkání mistrů uvidíme, jak to s ním tomuto skvělému soutěžákovi půjde. Se stejným vozem se v Sosnové objeví i Vojtěch Štajf, který s ním má již roční zkušenosti, a který reprezentuje Českou republiku na soutěžích mistrovství Evropy v rally. Celkem bychom na Setkání mistrů mohli vidět až 14 jezdců s rally technikou kategorie R5, čítající značky Škoda, Hyundai a Volkswagen. S historickými soutěžními vozy by se mělo představit celkem deset jezdců, z nichž někteří budou možná v dané kategorii pro diváky překvapením, ale nepředbíhejme. Soutěžáky doplní ještě tři atraktivní Porsche 997 GT3, která umí rozehřát diváky nádhernou zvukovou kulisou. Mezi téměř třemi desítkami přihlášených závodníků v kategorii rally najdeme jména jako například Drotár, Semerád, Černý, Trojan, Bisaha, Vlček, Tuček, Berger, Šimurda, Žáček, Kakrda atd…
Celkem sedm závodníků s atraktivními buggy se představí v kategorii autokros, a diváci, kteří již Setkání mistrů v minulosti navštívili, dobře ví, že autokrosaři dokáží předvést pořádnou motoristickou show. Za volanty autokrosových speciálů se objeví například Jaroslav Hošek, Petr Nikodém, Tomáš Gomzjakov, Vladislav a Jaromír Štětina, Jan Smrž či Daniel Pytloun. Osm závodníků bude divákům předvádět techniku rallycrossu a za volanty uvidíme třeba Jana Bartoše, Jiřího Breta, Lukáše Červeného, Aleše Fučíka, Mariana Gajdoše, Marka Jouru, Aleše Kubíka a Tomáše Mičíka.
Samostatnou kategorii letos vytvoří celkem 9 závodníků s automobily značky Audi, kteří budou bavit diváky smyky a krásným zvukem jejich mnohasetkoňových monster, kde uvidíme i legendární Audi S1, krátké Audi Sport Quattro a další modifikace čtyřkolek z Ingolstadtu.
V předstihu je stále možné si zakoupit jak běžnou vstupenku na tribuny, tak i zvýhodněný VIP balíček zahrnující vstup na krytou tribunu, občerstvení během celého dne i parkování v areálu. Global Assistance Setkání mistrů tak může být prostřednictvím zakoupeného VIP balíčku i vhodným dárkem pro motoristického fanouška. Motorismem nasáklý víkend 2. a 3. listopadu se blíží. Více informací naleznete na www.autodrom.cz a facebooku autodromu Sosnová.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?