Do poloviny srpna byli Adam Fabrika a Jindřich Horáček soupeři. Zlínská rally ovšem dala tyto kluky dohromady a na Barumce si odbyla premiéru nově sestavená dvojice. A kdyby se mohla vozit cisterna s palivem v přívěsu, Adam s Jindrou by zlínskou misi dokončili.
Ke složení posádek dochází za různých okolností. Často to bývají kamarádi, kteří spolu vyrůstají, nebo se lidé potkávají při závodech anebo si jeden podá inzerát a druhý si ho najde. A přesně taková byla cesta Adama Fabriky a Jindřicha Horáčka. Internetový server vlastně může za to, že jezdec z Březůvek u Zlína se postavil na start Barum rally již posedmé a Jindra na sedačce spolujezdce zažil na tratích evropské soutěže premiéru. Nutno dodat, že Horáček není v mitsubishi žádným novicem, neboť tři a půl sezóny navigoval v devítkovém evíčku Ondru Šimka. „S Adamem proběhla blesková komunikace ohledně Barumky, a jelikož jsme do rally oba zapálení srdcaři, slovo dalo slovo. Pojem Barum rally je pro všechny velkou modlou a také já jsem vzhlížel k tomuto závodu s respektem. Již při seznamovacích jízdách mi bylo jasné, že zlínská soutěž patří právem mezi nejtěžší u nás. Ostatně náročnost erzet koresponduje s velmi rozsáhlým rozpisem, kdy se všech patnáct rychlostních zkoušek vměstnalo do 107 stránek diktátu. Pro mne to byla prakticky nová trať, neboť z mých dřívějších moravských startů jsem znal pouze část zkoušky Kašava z loňské Kopné, která se jela navíc v opačném směru. Při najíždění jsme těžili z Adamových znalostí této rally. Já se musel naopak přizpůsobit novému stylu psaní a diktování, neboť každý řidič má svůj styl,“ přiblížil první dojmy z Barumky i seznámení Jindra Horáček. Také „novinku“ v podobě dvou průjezdů při seznamovačkách zvládl Jindra profesionálně a nově složená posádka Fabrika – Horáček mohla přistoupit k první ostřejší zátěži – shakedownu. Zde si kluci mohli vyzkoušet prakticky všechny úrovně zatáček od ostrých desítkových mezi obrubníky, přes pravoúhlé šestky přes hranu až po rychlé protahováky s katy. „Od prvních momentů jsme si s Jindrou sedli a seznamovačky proběhly v pohodové atmosféře. Na „šejku“ jsme se ujistili, že nám to v autě bude klapat, což přidalo na pohodě. A vedle toho jsme dokázali zajet i super čas, který byl ve třídě se soupeři konkurenceschopným. Odpoledne jsme si pak dali slavnostní start na zlínském náměstí, kde, jak to bývá zvykem, panovala dobrá atmosféra,“ přidal postřehy Adam Fabrika.
Páteční večer měl v programu ještě městskou superspeciálku, která byla lehce poznamenána deštěm. Adam do ní vstoupil hodně nabuzený a velká přemotivovanost urvat co nejlepší čas vedla k lehkému zaváhání hned v první zatáčce. Barum rally je ale těžká soutěž a posádka byla teprve na jejím začátku. Proto následovalo zklidnění a výsledkem byl 26. čas v českém mistráku a třetí flek ve třídě 3.
Sobotní etapa měla ve svém harmonogramu čtyři měřené zkoušky vždy po dvou průjezdech, ale hned první sekce byla pro Adama s Jindrou zkrácena. Důvodem byl požár auta na jedné a havárie posádky na druhé zkoušce. Přesto si dvojice v mitsubishi RZ Semetín a Kostelany užila. Na druhé jmenované zajel Fabrika třetí čas třídy, což jej posunulo na průběžnou druhou příčku za Martina Šikla. V evropském závodě to pak bylo průběžné 39. místo. Ne vždy se ale daří a druhá runda sobotních erzet se nesla ve znamení chybiček. Těch se dopustila posádka, když nechtě přejela odbočku, i japonský vůz, u něhož pozlobilo čidlo výfukové vačky a auto ztratilo výkon. To byl důvod k poklesu ve výsledcích – v českých velkých enkách to byla nepopulární „brambora“ a v „Evropě“ 41. místo.
V neděli čekaly na posádky tři měřené úseky rovněž se dvěma průjezdy. A hned na prvním Majáku se Adam s Jindrou blýskli 24. nejrychlejším časem v celkovém hodnocení. Možná se někomu bude zdát čas nic moc, ale nutno dodat, že prvních jednadvacet příček obsadili jezdci s vozy specifikace R5. „První ranní erzeta nás pořádně nabudila a s odhodláním ještě zahýbat s výsledkem jsme šli do dalších zkoušek. Následovala těžká Pindula a v ní nás opět potrápilo čidlo vačky. Lancer nejel na plný výkon, z výfuku se ozývaly rány jako při mysliveckém honu a znatelně vzrostla spotřeba benzínu. To vše ovlivnilo nejen dosažený čas, ale hlavně stav nádrže. Při následující nejdelší zkoušce celé rally (24,88 km – RZ Kašava) nám i přes opatrnější jízdu nakonec došel benzín a my byli nuceni ze soutěže odstoupit,“ přiblížil důvod odstoupení z rally Adam Fabrika. Dvaatřicetiletý jezdec svou sedmou Barumku nedokončil a pro Jindru premiéra rovněž nedopadla nejlépe. Přesto si oba kluci odnášejí ze závodu spoustu krásných zážitků a na první společný start v nejtěžší soutěží u nás budou dlouho vzpomínat. Nyní už víme, že u jednoho startu nezůstane. „Barumka pro nás nedopadla dobře a na nedostatek paliva v nádrži se špatně odstupuje. V autě nám to s Jindrou klapalo a již nyní se těšíme na další společný start, který bude začátkem září při Rally Kroměříž, což je závod ČMPR. Chtěl bych poděkovat za perfektní přípravu nejen auta Jaromíru Švecovi, za bezesné noci při přípravě vozu Pavlu Zbrankovi a rovněž klukům z týmu za práci nejenom při Barumce. Bez nich by se to nepodařilo. Nedojeli jsme kvůli blbosti v elektrice, ale i tak to vnímám jako velký posun dopředu. Mé díky patří i sponzorům, kteří nám umožnili start na zlínské rally,“ uvedl na závěr Adam Fabrika.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.