Do poloviny srpna byli Adam Fabrika a Jindřich Horáček soupeři. Zlínská rally ovšem dala tyto kluky dohromady a na Barumce si odbyla premiéru nově sestavená dvojice. A kdyby se mohla vozit cisterna s palivem v přívěsu, Adam s Jindrou by zlínskou misi dokončili.
Ke složení posádek dochází za různých okolností. Často to bývají kamarádi, kteří spolu vyrůstají, nebo se lidé potkávají při závodech anebo si jeden podá inzerát a druhý si ho najde. A přesně taková byla cesta Adama Fabriky a Jindřicha Horáčka. Internetový server vlastně může za to, že jezdec z Březůvek u Zlína se postavil na start Barum rally již posedmé a Jindra na sedačce spolujezdce zažil na tratích evropské soutěže premiéru. Nutno dodat, že Horáček není v mitsubishi žádným novicem, neboť tři a půl sezóny navigoval v devítkovém evíčku Ondru Šimka. „S Adamem proběhla blesková komunikace ohledně Barumky, a jelikož jsme do rally oba zapálení srdcaři, slovo dalo slovo. Pojem Barum rally je pro všechny velkou modlou a také já jsem vzhlížel k tomuto závodu s respektem. Již při seznamovacích jízdách mi bylo jasné, že zlínská soutěž patří právem mezi nejtěžší u nás. Ostatně náročnost erzet koresponduje s velmi rozsáhlým rozpisem, kdy se všech patnáct rychlostních zkoušek vměstnalo do 107 stránek diktátu. Pro mne to byla prakticky nová trať, neboť z mých dřívějších moravských startů jsem znal pouze část zkoušky Kašava z loňské Kopné, která se jela navíc v opačném směru. Při najíždění jsme těžili z Adamových znalostí této rally. Já se musel naopak přizpůsobit novému stylu psaní a diktování, neboť každý řidič má svůj styl,“ přiblížil první dojmy z Barumky i seznámení Jindra Horáček. Také „novinku“ v podobě dvou průjezdů při seznamovačkách zvládl Jindra profesionálně a nově složená posádka Fabrika – Horáček mohla přistoupit k první ostřejší zátěži – shakedownu. Zde si kluci mohli vyzkoušet prakticky všechny úrovně zatáček od ostrých desítkových mezi obrubníky, přes pravoúhlé šestky přes hranu až po rychlé protahováky s katy. „Od prvních momentů jsme si s Jindrou sedli a seznamovačky proběhly v pohodové atmosféře. Na „šejku“ jsme se ujistili, že nám to v autě bude klapat, což přidalo na pohodě. A vedle toho jsme dokázali zajet i super čas, který byl ve třídě se soupeři konkurenceschopným. Odpoledne jsme si pak dali slavnostní start na zlínském náměstí, kde, jak to bývá zvykem, panovala dobrá atmosféra,“ přidal postřehy Adam Fabrika.
Páteční večer měl v programu ještě městskou superspeciálku, která byla lehce poznamenána deštěm. Adam do ní vstoupil hodně nabuzený a velká přemotivovanost urvat co nejlepší čas vedla k lehkému zaváhání hned v první zatáčce. Barum rally je ale těžká soutěž a posádka byla teprve na jejím začátku. Proto následovalo zklidnění a výsledkem byl 26. čas v českém mistráku a třetí flek ve třídě 3.
Sobotní etapa měla ve svém harmonogramu čtyři měřené zkoušky vždy po dvou průjezdech, ale hned první sekce byla pro Adama s Jindrou zkrácena. Důvodem byl požár auta na jedné a havárie posádky na druhé zkoušce. Přesto si dvojice v mitsubishi RZ Semetín a Kostelany užila. Na druhé jmenované zajel Fabrika třetí čas třídy, což jej posunulo na průběžnou druhou příčku za Martina Šikla. V evropském závodě to pak bylo průběžné 39. místo. Ne vždy se ale daří a druhá runda sobotních erzet se nesla ve znamení chybiček. Těch se dopustila posádka, když nechtě přejela odbočku, i japonský vůz, u něhož pozlobilo čidlo výfukové vačky a auto ztratilo výkon. To byl důvod k poklesu ve výsledcích – v českých velkých enkách to byla nepopulární „brambora“ a v „Evropě“ 41. místo.
V neděli čekaly na posádky tři měřené úseky rovněž se dvěma průjezdy. A hned na prvním Majáku se Adam s Jindrou blýskli 24. nejrychlejším časem v celkovém hodnocení. Možná se někomu bude zdát čas nic moc, ale nutno dodat, že prvních jednadvacet příček obsadili jezdci s vozy specifikace R5. „První ranní erzeta nás pořádně nabudila a s odhodláním ještě zahýbat s výsledkem jsme šli do dalších zkoušek. Následovala těžká Pindula a v ní nás opět potrápilo čidlo vačky. Lancer nejel na plný výkon, z výfuku se ozývaly rány jako při mysliveckém honu a znatelně vzrostla spotřeba benzínu. To vše ovlivnilo nejen dosažený čas, ale hlavně stav nádrže. Při následující nejdelší zkoušce celé rally (24,88 km – RZ Kašava) nám i přes opatrnější jízdu nakonec došel benzín a my byli nuceni ze soutěže odstoupit,“ přiblížil důvod odstoupení z rally Adam Fabrika. Dvaatřicetiletý jezdec svou sedmou Barumku nedokončil a pro Jindru premiéra rovněž nedopadla nejlépe. Přesto si oba kluci odnášejí ze závodu spoustu krásných zážitků a na první společný start v nejtěžší soutěží u nás budou dlouho vzpomínat. Nyní už víme, že u jednoho startu nezůstane. „Barumka pro nás nedopadla dobře a na nedostatek paliva v nádrži se špatně odstupuje. V autě nám to s Jindrou klapalo a již nyní se těšíme na další společný start, který bude začátkem září při Rally Kroměříž, což je závod ČMPR. Chtěl bych poděkovat za perfektní přípravu nejen auta Jaromíru Švecovi, za bezesné noci při přípravě vozu Pavlu Zbrankovi a rovněž klukům z týmu za práci nejenom při Barumce. Bez nich by se to nepodařilo. Nedojeli jsme kvůli blbosti v elektrice, ale i tak to vnímám jako velký posun dopředu. Mé díky patří i sponzorům, kteří nám umožnili start na zlínské rally,“ uvedl na závěr Adam Fabrika.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.