Mezi 127 soudobými vozy na Barum Czech Rally Zlín nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který do bojů vyslal čtyři posádky. René Dohnal s Romanem Švecem čekal těžký souboj s Václavem Stejskalem jun. o titul mezi dvoukolkami v českém šampionátu. Milan Obadal chtěl zabojovat v rámci Peugeot Cupu. Dámská posádka Michaela Debnárová – Lucia Laurincová se přijela porovnat s českými posádkami na náročné soutěži. Čtvrtou dvojicí byl Petr Hapala se spolujezdcem Zbyňkem Kozákem, kteří znovu usedli do vozu Renault Clio Sport. Bilance týmu pod vedením Lubomíra Minaříka na Barum Czech rally Zlín 2019 je skvělá. Tři posádky těžký závod dokončily a na cílové rampě si převzaly poháry. Bohužel Milan Obadal na RZ 9 ze závodu musel odstoupit, v neděli se však na tratě vrátil v rámci super rally.
Skvělého výsledku na Barumce dosáhla posádka René Dohnal s Romanem Švecem, závodící s Peugeotem 208 R2. Kluci se soustředili na vítězství v souboji o titul v kategorii 2WD a dali do toho naprosto vše. „. „Po odstoupení na Rally Bohemia z prvního místa se boj o titul ve dvoukolkách musel rozhodnout na domácí Barumce. Bodově jsme s Vaškem Stejskalem byli prakticky na nule, takže kdo bude v cíli závodu rychlejší, má titul. My jakožto posádka, tak kluci z týmu, jsme dali do přípravy na závod naprosto vše. Začátek soutěže pro nás nezačal dobře a stávkující baterie na městské speciálce znamenala vypnutí světelné rampy a absolvování 1,5 okruhu bez ní. V sobotu jsem si zase hned ráno na okruhové zkoušce odrovnal (zavzdušnil) brzdy, takže mi po asi pěti kilometrech na každé zkoušce změknul brzdový pedál a neměl maximální účinnost. To stejné se opakovalo i ve druhé sekci, takže jsme byli nakonec s náskokem přes minutu na naše hlavní soupeře více než spokojeni. V neděli už jsme si jen udržovali náskok a snažili auto dovézt do cíle bez sebemenší komplikace. Bylo to velmi psychicky náročné, když vás od vašeho snu dělí RZ jako Pindula či Kašava a vy víte, že si nemůžete dovolit sebemenší problém. Naštěstí jsme to zvládli, měli i štěstí na naší straně a povedlo se to, co jsme si přáli. Tedy, že jsme pro letošní rok mistři ve 2WD, třídě 6 a vítězi Peugeot 208 Cupu. Radost z dosaženého umístění je velká a čeká nás hodně oslav a zapíjení výsledku s našimi blízkými, kamarády a fanoušky. Všem bych chtěl touto cestou poděkovat za podporu jak finanční, tak psychickou. Každý jednotlivec má na našem úspěchu svůj podíl a já bych chtěl všem těmto lidem moc poděkovat. Bylo to úžasné a nikdy na to nezapomenu,“ uvedl René Dohnal. V celkové klasifikaci Barum rally Renému s Romanem patří 23. místo a náročný závod kluci dokončili jako druhá česká dvoukolka.
Slovenská jezdkyně Michaela Debnárová se spolujezdkyní Lucií Laurincovou se s nástrahy Barum Czech Rally Zlín popasovaly výborně. Holky do cíle dojely na 57. místě absolutního pořadí, 5. místě ve třídě 5 a 1. místě v kategorii Ladies. „Vzpomínám si na otázku, která mi byla položena na cílové rampě při loňské Barumce, jestli se na nás diváci mohou těšit a příští rok. Tehdy jsem řekla, že se necháme překvapit. A opravdu jsme se nechaly překvapit a až na poslední chvíli se rozhodlo, že se Barumky přeci jen zúčastníme. Se stejným technickým zázemím od Minařík racing, ale oproti loňsku s jiným vozem. Minulý rok jsme jely s enkovým Renaultem Clio, které jsme letos vyměnily za Renault Clio R3, na které jsme si po předešlých sprintech začaly zvykat. Už při seznamovacích jízdách nám bylo jasné, že nás čekají náročné závody a zdolat 220 ostrých kilometrů nám dá zabrat. Přesto jsme se s Luckou velmi těšily. Auto mě bavilo a naše jízda dělala radost Lucce, což mi dávala patřičně najevo, a to mě ještě více hecovalo. Všichni nám fandili, diváci i naši soupeři byli perfektní. V sobotu nás zaskočilo přehřívání motoru. Po RZ Březová jsme volaly mechanikům, že máme problém. Byly dvě možnosti, buď pojedeme dál a když se problém bude zhoršovat, auto odstavíme. Tato varianta se mi moc nezamlouvala. Proto jsme se na dálku s mechaniky pokusily najít příčinu. Nevzdaly jsme se, kluci byli perfektní a společně se nám podařilo závadu opravit. Bylo to už pod velkým časovým tlakem, následoval rychlý přejezd, abychom stihly další časovou kontrolu. Toto byla po celou soutěž jediná negativní chvíle, která nám přece nemohla pokazit skvělý pocit z perfektního závodu. O to silnější byly emoce a naše radost v cíli soutěže, kde nás už čekal můj muž se slzami štěstí v očích a nádhernými kyticemi, které jsme si opravdu zasloužily. Letošní Barumku jsme si obě pořádně užily a odjížděly domů s nádhernými a uspokojivými pocity. Děkuji mému Milanovi, že na poslední chvíli udělal vše, abychom se mohly zúčastnit. Také všem, kteří nás finančně podpořili a v neposlední řadě patří poděkování Lubovi Minaříkovi za suprové auto, výborný servis a plno skvělých lidé kolem nás,“ řekla v cíli naprosto spokojená Michaela Debnárová.
Na start závodu se postavil také Petr Hapala se Zbyňkem Kozákem. Dvojice s Renaultem Clio Sport vyhrála třídu 8. V celkové klasifikaci klukům patří 65. pozice a 38. místo v hodnocení MČR. Pro Petra Hapalu to byl v letošním roce druhý start. Závodil také na Rally Hustopeče, kde závod nedokončil kvůli technické závadě. O to víc kluky těší úspěšně dokončená náročná Barum Czech Rally Zlín.
Protrápenou Barumku zažila dvojice Milan Obadal – Radovan Bucha. Posádka Peugeotu 208 R2 sobotní etapu nedokončila kvůli technické závadě. V neděli se však kluci znovu postavili na start rychlostních zkoušek a dojeli až na cílovou rampu. Milan s Radovanem byli v cíli klasifikování na 5. místě v Peugeot cupu, 26. místě ve třídě 6 a 69. místě absolutního pořadí. „Letošní ročník byl pro nás jedním velikým rozčarováním. V úterý před závodem jsme měli ještě krátký test. Vše jsme si vyzkoušeli a nastavili. Seznamovací jízdy byly ze strany pořadatelů pečlivě připraveny, a to včetně harmonogramu, protože se netvořily pověstné vláčky. Nemohli jsme se dočkat samotného startu v pátek večer. Na městské RZ při odbočení na koleje jsme však probrzdili odbočku a ztratili tam dvě minuty, protože na Peugeotu nešla zařadit zpátečka. Až pomoc pořadatelů nás vrátila zpět do závodu. I přes počáteční neúspěch jsme byli odhodláni dál bojovat. V sobotu jsme se snažili ukrajovat ztrátu z předchozího dne, ale před časovou kontrolou RZ Semetín začal z pod kapoty vycházet šedý dým. Závadou byla prasklá trubka vysokotlakého vedení oleje na řízení. Provizorně jsme závadu opravili, ale nabrali jsme ztrátu 11 minut, protože jsme přijeli pozdě do časové kontroly. Pokračovali jsme bez servořízení a naše ztráta se zvětšovala. Nakonec před RZ Kostelany došlo k přetržení řemene pro společný pohon alternátoru a servočerpadla. Na startu poslední sobotní erzety přestal fungovat i akumulátor a nám nezbývalo nic jiného než odstoupit z první etapy. Mechanici vůz opravili a rozhodli jsme v neděli pokračovat a dokončit naši trnitou cestu do cíle Barum Rally. Na RZ Maják nás Peugeot překvapil, protože se choval nepředvídatelně. V mírném zatočení jel tam, kde chtěl on než tam, kde ho řídil Milan. I přes tyto problémy jsme pokračovali a v servise mechanici přenastavili podvozek a závadu odstranili. Poslední tři RZ jsme projeli bez problému a dovezli Peugeot 208 R2 na cílovou rampu. Barumka byla krásná, těžká a neopakovatelná svojí atmosférou. Chtěli bychom poděkovat týmu Minařík racing za perfektní přípravu vozu a fanouškům a divákům za úžasnou kulisu v servise i na rychlostních zkouškách. Poděkování patří také pořadatelům za přípravu perfektního závodu, který je ozdobou celé sezony,“ uvedl Radovan Bucha. Dalším podnikem, kterého se posádka Obadal – Bucha zúčastní bude Rally Trebišov. Tento závod slovenského šampionátu se jede poslední srpnový víkend.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).