Devětačtyřicátý ročník BARUM CZECH RALLY ZLÍN uzavřel MMČR v rally a byl to také finálový závod letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUP CZ. Do závodu bylo přihlášeno deset vozů poháru, nakonec odstartovalo devět posádek, včetně dvou slovenských a jedné polské. Legendární Barumku ovládl René Dohnal s Romanem Švecem a tato dvojice se také stala celkovými vítězi Peugeot Rally Cupu 2019. Ze Zlína si odváží ještě další cenné trofeje: vítězství ve třídě 6 a titul Mistrů ČR ve „dvoukolkách.“
René Dohnal s Romanem Švecem odjížděli do Zlína na pozici lídrů, ale vítězství ještě neměli jisté. Díky 1,5 násobku bodů mohl teoreticky vyhrát ještě Jiří Pohlídal, který už v předstihu zvítězil v Autoklub Peugeot Rally Talent pro jezdce do 25 let. Třetí průběžná pozice patřila Janu Kornhefrovi, ten ale na Barumce nestartoval.
Úvod závodu vyšel nejlépe Janu Talašovi, který vyhrál superspeciálku a dalších pět erzet, než jeho skvělou jízdu zastavily problémy s elektronikou vozu. „Začali jsme dobře a v průběhu první etapy si vybudovali celkem slušný náskok na Rendu. Pak nás začala zlobit elektronika, museli jsme několikrát restartovat celý systém a bylo po naději. Odstoupili jsme v poslední erzetě první etapy a do závěrečného dne nastupovali pouze v režimu superrally s cílem odhalit závadu, která se později opět projevila. Nicméně Barumka byla krásná, gratulujeme Rendovi a všem ostatním soupeřům v cíli, “ řekl po svém odstoupení Jan Talaš.
Do vedení se tak posunul René Dohnal, a to s výrazným náskokem na ostatní posádky. To už byla ze hry polská posádka Wojciech Sójka – Mateusz Martynek, kterou zradil na třetí zkoušce motor. Na druhou příčku se dostal Rastislav Chvála se Zuzanou Lieskovcovou. Jirka Pohlídal s Honzou Kubalou byli průběžně třetí a v tomto pořadí posádky Peugeotů 208 R2 přenocovaly.
Jan Talaš nastoupil do druhého dne, ale jen krátce, protože se znovu objevily potíže s elektronikou. Michal Vaňhara odstoupil na jedenáctém testu kvůli problémům s posilovačem řízení. Je to ale velký bojovník, protože po celou dobu jel s poměrně čerstvou zlomeninou pravé ruky. Milan Obadal přišel o posilovač a zbytek soutěže se pořádně nadřel. Nicméně závod dokončil a připsal si body za čtvrté místo v cupu. Adam Lahola jel v poháru poprvé, navigoval ho Víťa Baďura, kterého jsme letos viděli také vedle Jana Talaše. Tato posádka však cílem neprojela, zastavila ji havárie na dvanácté zkoušce. V závěrečné sekci se už pořadí neměnilo a René Dohnal si dojel pro zasloužené vítězství. Stává se tak nejen vítězem cupu, ale také mistrem ve dvoukolkách a třídě 6. „Je to tam,“ radoval se v cíli René Dohnal a prozradil svoje první pocity: „Byly to obrovské nervy. V minulosti jsme o dobrý výsledek několikrát přišli těsně před cílem, takže to bylo psychicky náročné. Na Barumce si nikdo nemůže být jistý až do posledních metrů. Museli jsme dojet v cupu a porazit Vencu Stejskala ve dvoukolkách. I přes drobné technické problémy se nám to podařilo. Jeli jsme si svoje tempo a kontrolovali pozici. Měl jsem ještě rezervu, ale nechtěl jsem riskovat, protože ve hře bylo opravdu hodně. Barumka opět potvrdila svou náročnost, což bylo znát i na počtu odstoupených. Smekám před mladými kluky z Evropy. Jeli neskutečně! My jsme ale splnili vše, co jsme si přáli, a jsme za to moc rádi. Díky všem za podporu.“
„Barumka byla fantastická, ale náročná po všech stránkách. Myslím, že nejvíc psychicky, protože nám šlo o titul ve dvoukolkách a první místo v cupu. Bylo těžké neudělat chybu, ke které je na zdejších specifických tratích vždy velmi blízko. Navíc jsme jeli hodinu před svými největšími soupeři, takže nám chyběl přímý kontakt a po prvních testech jsme nevěděli, jak na tom v porovnání s nimi vlastně budeme. Všechno nám ale vyšlo skvěle, i když jsem tomu začal věřit, až když jsem odevzdal jízdní výkaz v uzavřeném parkovišti. Až tam ze mě všechno spadlo a přišel pocit štěstí,“ doplnil svého parťáka Roman Švec.
Jako druhý z cupových jezdců dojel na Barum Rally Slovák Rastislav Chvála. Ten se však zúčastnil Peugeot Rally Cupu jako host bez nároku na zisk bodů a finanční prémie, vzhledem k tomu, že jeho Peugeot 208 R2 nebyl obut do pneumatik Pirelli, což je podmínkou bodování v Peugeot Rally Cupu. 18 bodů za druhé místo tak připadlo Jiřímu Pohlídalovi, 15 bodů za třetí místo Tomáši Vrábelovi a 12 bodů za čtvrté místo Milanu Obadalovi.
Jiří Pohlídal přijel do Zlína už jako jasný vítěz projektu Autoklub Peugeot Rally Talent. Třetím místem v cíli potvrdil rovněž konečné druhé místo v Peugeot Rally Cupu. Sbírání zkušeností a pravidelné umístění na bodech se mu tak vyplatilo a mladá posádka ve složení Jiří Pohlídal a Jan Kubala se může těšit na svoji velkou premiéru ve Francii. „Třetí místo v takové konkurenci jsme ani nečekali. Jel jsem s vědomím, že nesmím rozbít auto a navíc se nám nevyhnuly technické problémy. Bylo toho fakt dost, takže jsme si Barumku protrpěli. O to větší radost mám z umístění na bedně, protože jsem se obával, že nedojedeme,“ komentoval náročnou soutěž Jiří Pohlídal.
Letošní ročník Peugeot Rally Cupu skončil právě na legendární Barum Czech Rally Zlín, ale dvě nejlepší posádky v kategorii do 25 let budou českou variantu populárního 208 cupu reprezentovat na listopadové Rallye du Var. Posádku Jiří Pohlídal – Jan Kubala doplní ještě Jan Talaš, který skončil druhý v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.