Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín, soutěže zařazené do osmidílného seriálu FIA mistrovství Evropy v rally (ERC), se nezadržitelně blíží. Na startu se objeví již pošesté domácí jezdec Tomáš Pospíšilík na voze Škoda Fabia R5, kterého bude navigovat zkušený spolujezdec Jiří Hovorka. Oproti předchozím ročníkům pojede pětadvacetiletý jezdec s licencí soutěžícího BTH Import Stal Rally Team. V letošním roce si přeje průnik do elitní desítky v absolutním pořadí.
Za volantem auta brázdil Tomáš Pospíšilík soutěžní tratě nejprve v autokrosu. Vedl si velmi dobře, získal řadu vavřínů na domácí scéně i v evropském šampionátu. V roce 2014 přesedlal na automobilové soutěže. „Teď mně jde o zlepšování se v kokpitu čtyřkolky. Fabia R5, se kterou momentálně jezdím, je špičkový soutěžní vůz. Musím se s ní naučit, co nejlépe pracovat. Z hlediska jízdy přináší závodníkovi místy až neomezené možnosti, sám se mnohdy divím, co všechno dokáže. Pro letošní sezonu jsme na autě provedli nová vylepšení a s každým závodem včetně zahraničních startů nabíráme nové a nové zkušenosti,“ uvedl Pospíšilík na tiskové konferenci zlínských pořadatelů v sídle společnosti Continental Barum v Otrokovicích.
Letošní sezona nezačala pro mladého jezdce z Hrobic vůbec dobře. Valašskou rally kvůli havárii nedokončil. „Do valašky jsme vyjeli s vylepšeným autem a tato změna nám sedla. Místy jsme byli opravdu dost rychlí, čemuž odpovídaly dosažené časy. Bohužel se nám stal osudným štěrk, u kterého stále nevím, kde se na jedné z částí trati vzal. Problémy tam mělo více jezdců. Bohužel my jsme doplatili na to, že jsme jeli hodně vepředu,“ komentoval Pospíšilík. „Havárie nás stála hodně peněz a museli jsme kvůli tomu změnit plány do letošní sezony,“ doplnil.
Pospíšilík přetavil svou loňskou účast na barumce v celkově třinácté místo absolutně, když z českých posádek byl pátým nejlepší pilotem. „Doufám, že letos bude příznivější počasí. Minule si s námi docela zahrávalo, což bylo vidět i na vysokém počtu odstoupených vozů. Letos pojedu pod jiným týmem, noví mechanici, zkušenosti, zkrátka změna. Rád bych se dostal do první desítky konečného pořadí,“ prozradil soutěžní jezdec, který pojede i v hodnocení klasifikace ERC1 Junior.
Autor: Petr Komárek
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).