Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín, soutěže zařazené do osmidílného seriálu FIA mistrovství Evropy v rally (ERC), se nezadržitelně blíží. Na startu se objeví již pošesté domácí jezdec Tomáš Pospíšilík na voze Škoda Fabia R5, kterého bude navigovat zkušený spolujezdec Jiří Hovorka. Oproti předchozím ročníkům pojede pětadvacetiletý jezdec s licencí soutěžícího BTH Import Stal Rally Team. V letošním roce si přeje průnik do elitní desítky v absolutním pořadí.
Za volantem auta brázdil Tomáš Pospíšilík soutěžní tratě nejprve v autokrosu. Vedl si velmi dobře, získal řadu vavřínů na domácí scéně i v evropském šampionátu. V roce 2014 přesedlal na automobilové soutěže. „Teď mně jde o zlepšování se v kokpitu čtyřkolky. Fabia R5, se kterou momentálně jezdím, je špičkový soutěžní vůz. Musím se s ní naučit, co nejlépe pracovat. Z hlediska jízdy přináší závodníkovi místy až neomezené možnosti, sám se mnohdy divím, co všechno dokáže. Pro letošní sezonu jsme na autě provedli nová vylepšení a s každým závodem včetně zahraničních startů nabíráme nové a nové zkušenosti,“ uvedl Pospíšilík na tiskové konferenci zlínských pořadatelů v sídle společnosti Continental Barum v Otrokovicích.
Letošní sezona nezačala pro mladého jezdce z Hrobic vůbec dobře. Valašskou rally kvůli havárii nedokončil. „Do valašky jsme vyjeli s vylepšeným autem a tato změna nám sedla. Místy jsme byli opravdu dost rychlí, čemuž odpovídaly dosažené časy. Bohužel se nám stal osudným štěrk, u kterého stále nevím, kde se na jedné z částí trati vzal. Problémy tam mělo více jezdců. Bohužel my jsme doplatili na to, že jsme jeli hodně vepředu,“ komentoval Pospíšilík. „Havárie nás stála hodně peněz a museli jsme kvůli tomu změnit plány do letošní sezony,“ doplnil.
Pospíšilík přetavil svou loňskou účast na barumce v celkově třinácté místo absolutně, když z českých posádek byl pátým nejlepší pilotem. „Doufám, že letos bude příznivější počasí. Minule si s námi docela zahrávalo, což bylo vidět i na vysokém počtu odstoupených vozů. Letos pojedu pod jiným týmem, noví mechanici, zkušenosti, zkrátka změna. Rád bych se dostal do první desítky konečného pořadí,“ prozradil soutěžní jezdec, který pojede i v hodnocení klasifikace ERC1 Junior.
Autor: Petr Komárek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.