Tomáš Pospíšilík cílí doma na elitní desítku

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 11. srpna 2019 13:33
Sdílej:

Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín, soutěže zařazené do osmidílného seriálu FIA mistrovství Evropy v rally (ERC), se nezadržitelně blíží. Na startu se objeví již pošesté domácí jezdec Tomáš Pospíšilík na voze Škoda Fabia R5, kterého bude navigovat zkušený spolujezdec Jiří Hovorka. Oproti předchozím ročníkům pojede pětadvacetiletý jezdec s licencí soutěžícího BTH Import Stal Rally Team. V letošním roce si přeje průnik do elitní desítky v absolutním pořadí.

Za volantem auta brázdil Tomáš Pospíšilík soutěžní tratě nejprve v autokrosu. Vedl si velmi dobře, získal řadu vavřínů na domácí scéně i v evropském šampionátu. V roce 2014 přesedlal na automobilové soutěže. „Teď mně jde o zlepšování se v kokpitu čtyřkolky. Fabia R5, se kterou momentálně jezdím, je špičkový soutěžní vůz. Musím se s ní naučit, co nejlépe pracovat. Z hlediska jízdy přináší závodníkovi místy až neomezené možnosti, sám se mnohdy divím, co všechno dokáže. Pro letošní sezonu jsme na autě provedli nová vylepšení a s každým závodem včetně zahraničních startů nabíráme nové a nové zkušenosti,“ uvedl Pospíšilík na tiskové konferenci zlínských pořadatelů v sídle společnosti Continental Barum v Otrokovicích.

Letošní sezona nezačala pro mladého jezdce z Hrobic vůbec dobře. Valašskou rally kvůli havárii nedokončil. „Do valašky jsme vyjeli s vylepšeným autem a tato změna nám sedla. Místy jsme byli opravdu dost rychlí, čemuž odpovídaly dosažené časy. Bohužel se nám stal osudným štěrk, u kterého stále nevím, kde se na jedné z částí trati vzal. Problémy tam mělo více jezdců. Bohužel my jsme doplatili na to, že jsme jeli hodně vepředu,“ komentoval Pospíšilík. „Havárie nás stála hodně peněz a museli jsme kvůli tomu změnit plány do letošní sezony,“ doplnil.

Pospíšilík přetavil svou loňskou účast na barumce v celkově třinácté místo absolutně, když z českých posádek byl pátým nejlepší pilotem. „Doufám, že letos bude příznivější počasí. Minule si s námi docela zahrávalo, což bylo vidět i na vysokém počtu odstoupených vozů. Letos pojedu pod jiným týmem, noví mechanici, zkušenosti, zkrátka změna. Rád bych se dostal do první desítky konečného pořadí,“ prozradil soutěžní jezdec, který pojede i v hodnocení klasifikace ERC1 Junior.

Autor: Petr Komárek

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.