Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín, soutěže zařazené do osmidílného seriálu FIA mistrovství Evropy v rally (ERC), se nezadržitelně blíží. Na startu se objeví již pošesté domácí jezdec Tomáš Pospíšilík na voze Škoda Fabia R5, kterého bude navigovat zkušený spolujezdec Jiří Hovorka. Oproti předchozím ročníkům pojede pětadvacetiletý jezdec s licencí soutěžícího BTH Import Stal Rally Team. V letošním roce si přeje průnik do elitní desítky v absolutním pořadí.
Za volantem auta brázdil Tomáš Pospíšilík soutěžní tratě nejprve v autokrosu. Vedl si velmi dobře, získal řadu vavřínů na domácí scéně i v evropském šampionátu. V roce 2014 přesedlal na automobilové soutěže. „Teď mně jde o zlepšování se v kokpitu čtyřkolky. Fabia R5, se kterou momentálně jezdím, je špičkový soutěžní vůz. Musím se s ní naučit, co nejlépe pracovat. Z hlediska jízdy přináší závodníkovi místy až neomezené možnosti, sám se mnohdy divím, co všechno dokáže. Pro letošní sezonu jsme na autě provedli nová vylepšení a s každým závodem včetně zahraničních startů nabíráme nové a nové zkušenosti,“ uvedl Pospíšilík na tiskové konferenci zlínských pořadatelů v sídle společnosti Continental Barum v Otrokovicích.
Letošní sezona nezačala pro mladého jezdce z Hrobic vůbec dobře. Valašskou rally kvůli havárii nedokončil. „Do valašky jsme vyjeli s vylepšeným autem a tato změna nám sedla. Místy jsme byli opravdu dost rychlí, čemuž odpovídaly dosažené časy. Bohužel se nám stal osudným štěrk, u kterého stále nevím, kde se na jedné z částí trati vzal. Problémy tam mělo více jezdců. Bohužel my jsme doplatili na to, že jsme jeli hodně vepředu,“ komentoval Pospíšilík. „Havárie nás stála hodně peněz a museli jsme kvůli tomu změnit plány do letošní sezony,“ doplnil.
Pospíšilík přetavil svou loňskou účast na barumce v celkově třinácté místo absolutně, když z českých posádek byl pátým nejlepší pilotem. „Doufám, že letos bude příznivější počasí. Minule si s námi docela zahrávalo, což bylo vidět i na vysokém počtu odstoupených vozů. Letos pojedu pod jiným týmem, noví mechanici, zkušenosti, zkrátka změna. Rád bych se dostal do první desítky konečného pořadí,“ prozradil soutěžní jezdec, který pojede i v hodnocení klasifikace ERC1 Junior.
Autor: Petr Komárek
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?