Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín, soutěže zařazené do osmidílného seriálu FIA mistrovství Evropy v rally (ERC), se nezadržitelně blíží. Na startu se objeví již pošesté domácí jezdec Tomáš Pospíšilík na voze Škoda Fabia R5, kterého bude navigovat zkušený spolujezdec Jiří Hovorka. Oproti předchozím ročníkům pojede pětadvacetiletý jezdec s licencí soutěžícího BTH Import Stal Rally Team. V letošním roce si přeje průnik do elitní desítky v absolutním pořadí.
Za volantem auta brázdil Tomáš Pospíšilík soutěžní tratě nejprve v autokrosu. Vedl si velmi dobře, získal řadu vavřínů na domácí scéně i v evropském šampionátu. V roce 2014 přesedlal na automobilové soutěže. „Teď mně jde o zlepšování se v kokpitu čtyřkolky. Fabia R5, se kterou momentálně jezdím, je špičkový soutěžní vůz. Musím se s ní naučit, co nejlépe pracovat. Z hlediska jízdy přináší závodníkovi místy až neomezené možnosti, sám se mnohdy divím, co všechno dokáže. Pro letošní sezonu jsme na autě provedli nová vylepšení a s každým závodem včetně zahraničních startů nabíráme nové a nové zkušenosti,“ uvedl Pospíšilík na tiskové konferenci zlínských pořadatelů v sídle společnosti Continental Barum v Otrokovicích.
Letošní sezona nezačala pro mladého jezdce z Hrobic vůbec dobře. Valašskou rally kvůli havárii nedokončil. „Do valašky jsme vyjeli s vylepšeným autem a tato změna nám sedla. Místy jsme byli opravdu dost rychlí, čemuž odpovídaly dosažené časy. Bohužel se nám stal osudným štěrk, u kterého stále nevím, kde se na jedné z částí trati vzal. Problémy tam mělo více jezdců. Bohužel my jsme doplatili na to, že jsme jeli hodně vepředu,“ komentoval Pospíšilík. „Havárie nás stála hodně peněz a museli jsme kvůli tomu změnit plány do letošní sezony,“ doplnil.
Pospíšilík přetavil svou loňskou účast na barumce v celkově třinácté místo absolutně, když z českých posádek byl pátým nejlepší pilotem. „Doufám, že letos bude příznivější počasí. Minule si s námi docela zahrávalo, což bylo vidět i na vysokém počtu odstoupených vozů. Letos pojedu pod jiným týmem, noví mechanici, zkušenosti, zkrátka změna. Rád bych se dostal do první desítky konečného pořadí,“ prozradil soutěžní jezdec, který pojede i v hodnocení klasifikace ERC1 Junior.
Autor: Petr Komárek
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?