V minulých dnech byl zveřejněn oficiální seznam přihlášených posádek na devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín 2019. Jako tradičně je startovní listina početná, přihlásilo se 137 soutěžících z 25 zemí. V rámci seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) se jedná o nejkvalitněji obsazenou soutěž.
S prioritou FIA se objeví celkem 2 piloti, mezi nimiž je jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, úřadující mistr světa v kategorii WRC2 Jan Kopecký z České republiky a dále loňský evropský šampion, současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska. Celkem 57 posádek přijíždí s prioritou ERC. Z toho 37 s prioritou ERC1, 6 zástupců s prioritou ERC2 a 24 posádek má prioritu ERC3. Ve Zlíně vyvrcholí evropské šampionáty, v rámci ERC1 Junior zabojuje o body osm jezdců a mezi ERC3 Junior hned 14 pilotů. V rámci hodnocení mistrovství Evropy pojede celkem 84 posádek, když nejpočetněji je obsazena třída RC4, kde se představí 39 vozů a dále třída RC2 s 38 vozy.
Škoda tradičně kraluje v počtu zastoupení mezi jednotlivými značkami, na seznamu přihlášených najdeme celkem 39 vozů z Mladé Boleslavi. Dalšími nejpočetnějšími značkami jsou dále Peugeot, Opel a Mitsubishi. Mezi přihlášenými je celkem 34 vozů kategorie R5 a jednoznačně zde převládá typ fabia R5 s 24 vozy. Zpestřením startovní listiny bude pět žen za volantem a celkem 17 smíšených posádek.
Statistika dle seznamu přihlášených posádek:
Celkem přihlášeno: 137 posádek (89 českých, 48 zahraničních)
Počet států: 25
Česká republika – 89, Polsko – 6, Velká Británie a Severní Irsko – 4, Maďarsko – 4, Rakousko – 3, Itálie – 3, Francie – 3, Německo – 2, Švédsko – 2, Japonsko – 2, Portugalsko – 2, Estonsko – 2, Belgie – 2, Bulharsko – 2, Slovensko – 2, Rusko – 1, Lotyšsko – 1, Brazílie – 1, Argentina – 1, Kuvajt – 1, Španělsko – 1, Norsko – 1, Spojené státy – 1, Turecko – 1. Pouze spolujezdec: Katar – 1
Priorita FIA: 2
Alexej Lukjaňuk (RUS), Jan Kopecký (CZE)
Priorita ERC1: 27
Alexej Lukjaňuk (RUS), Łukasz Habaj (POL), Chris Ingram (GBR), Jan Kopecký (CZE), Filip Mareš (CZE), Norbert Herczig (HUN), Jan Černý (CZE), Marijan Griebel (DEU), Václav Pech (CZE), Nikolaj Grjazin (LVA), Mattias Adielsson (SWE), Miko Marczyk (POL), Paulo Nobre (BRA), Hiroki Arai (JPN), Vojtěch Štajf (CZE), Tomáš Kostka (CZE), Simon Wagner (AUT), Jaromír Tarabus (CZE), Miroslav Jakeš (CZE), Martin Vlček (CZE), Roman Odložilík (CZE), Tomáš Pospíšilík (CZE), Albert von Thurn und Taxis (DEU), Martin Březík (CZE), Antonín Tlusťák (CZE), Aloísio Monteiro (PRT), Petr Trnovec (CZE).
Priorita ERC1 Junior: 8
Chris Ingram (GBR), Filip Mareš (CZE), Nikolaj Grjazin (LVA), Mattias Adielsson (SWE), Miko Marczyk (POL), Hiroki Arai (JPN), Simon Wagner (AUT), Tomáš Pospíšilík (CZE).
Priorita ERC2: 6
Zelindo Melegari (ITA), Dariusz Polonski (POL), Andrea Nucita (ITA), Juan Carlos Alonso (ARG), Mshari Althefiri (KWT), Mátyás Nagy (HUN).
Priorita ERC3: 24
Ken Torn (EST), Efrén Llarena (ESP), Sindre Furuseth (NOR), Florian Bernardi (FRA), Pedro Antunes (PRT), Erik Cais (CZE), Yohan Rossel (FRA), Jean-Baptiste Franceschi (FRA), Elias Lundberg (SWE), Jan Talaš (CZE), Grégoire Munster (BEL), Sean Johnston (USA), Orhan Avcioglu (TUR), Petr Semerád (CZE), Kristóf Klausz (HUN), Grigor Grigorov (BGR), René Dohnal (CZE), Gregor Jeets (EST), Adam Březík (CZE), Amaury Molle (BEL), Jiří Navrátil (CZE), Miklós Csomós (HUN), Catie Munningsová (GBR), Nabila Tejparová (GBR).
Priorita ERC3 Junior: 14
Ken Torn (EST), Efrén Llarena (ESP), Sindre Furuseth (NOR), Pedro Antunes (PRT), Erik Cais (CZE), Jean-Baptiste Franceschi (FRA), Elias Lundberg (SWE), Jan Talaš (CZE), Grégoire Munster (BEL), Petr Semerád (CZE), Kristóf Klausz (HUN), Grigor Grigorov (BGR), Gregor Jeets (EST), Amaury Molle (BEL).
Rozdělení jednotlivých vypsaných tříd v FIA mistrovství Evropy v rally (ERC):
Celkem přihlášeno: 84 posádek
Třída RC2 – Skupina R5 (VR5), S2000-Rally: 1.6 T s restriktorem 28 mm, 2.0 atmosférické, R4 (VR4K), NR4 nad 2000 ccm (nyní N4) – 38 vozů
RGT – vozy RGT – 4 vozy
Třída RC3 – R3 (atmosférický – nad 1600 ccm do 2000 ccm VR3C turbo – nad 1067 ccm do 1333 ccm – VR3C), R3 (turbo – do 1620 ccm / jmenovitý – VR3T), R3 diesel – do 2000 ccm / jmenovitý – VR3D), skupina A nad 1600 do 2000 ccm, Super 1600 – 2 vozy
Třída RC4 – RC4A (atmosférický – nad 1600 cm3 do 2000 ccm – VR2C turbo nad 1067 ccm do 1333 ccm – VR2C), RC4B R2 (atmosférický nad 1390 ccm do 1600 ccm – VR2B turbo nad 927 ccm do 1067 ccm – VR2B), Kit-car do 1600 ccm, Skupina A do 1600 ccm, skupina N nad 1600 do 2000 ccm – 39 vozů
Třída RC5 - R1 (atmosférický – do 1600 ccm – VR1 turbo do 1333 ccm – VR1, R1 (atmosférický do 1600 ccm – VR1A/VR1B turbo do 1067 ccm – VR1A/VR1B), skupina N do 1600 ccm – 1 vůz
Vozy kategorie R5: 34
Škoda Fabia R5 – 24 (z toho 5 Evo), Hyundai i20 R5 – 4, Citroën C3 R5 – 2, Volkswagen Polo GTi R5 – 2, Ford Fiesta R5 - 2.
Statistika podle seznamu přihlášených ERC + MCR
Statistika značek: 15
Škoda – 39, Peugeot – 28, Opel – 14, Mitsubishi – 13, Renault – 9, Ford – 8, Fiat – 5, Honda – 5, Citroën – 4, Hyundai – 4, Porsche – 3, Volkswagen – 2, Suzuki – 1, BMW – 1, Dacia – 1.
Smíšené posádky: 17
Hiroki Arai – Ilka Minorová (JPN/AUT), Vojtěch Štajf – Veronika Havelková (CZE), Efrén Llarena – Sara Fernandezová (ESP), Erik Cais – Jindřiška Žáková (CZE), Nabila Tejparová – Hugo Magalhaes (GBR/PRT), Rastislav Chvála – Zuzana Lieskovcová (SVK), Vlastimil Dědic jr. – Silvie Hlavičková (CZE), Michal Vaňhara – Kateřina Janovská (CZE), Petr Kačírek – Barbora Rendlová (CZE), Jekatěrina Stratijevová – Georgi Avramov (BGR), Martin Kučera – Eva Žaludková (CZE), Tomáš Zeman – Kristýna Urbanová (CZE), Michal Kravec – Petra Reitmajerová (CZE), David Suchařípa – Martina Picková (CZE), Aleš Pilčík – Zuzana Plšková (CZE), Vladimír Kolařík – Diana Kovářová (CZE), Pavlína Tydlačková – František Kubů (CZE).
Dámské posádky: 5 (žena na místě jezdce)
Catie Munningsová – Veronica Enganová (GBR/NOR), Nabila Tejparová – Hugo Magalhaes (GBR/PRT), Jekatěrina Stratijevová – Georgi Avramov (BGR), Michaela Debnárová – Lucia Laurincová (SVK), Pavlína Tydlačková – František Kubů (CZE).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.