Předposlední díl Mistrovství České republiky v rally se odjel ve dnech 12. – 14. července v okolí Mladé Boleslavi. Do bojů na Rally Bohemia vyslal slušovický tým Minařík racing dvě posádky s vozy Peugeot 208 R2. René Dohnal s Romanem Švecem chtěli posbírat co nejvíce bodů do hodnocení dvoukolek, aby se všechno nerozhodovalo na náročné Barum Rally. Milan Obadal s Radovanem Buchou přijeli posbírat hlavně zkušenosti na nových tratích při náročných podmínkách a body do Peugeot Cupu. Pořadatelé připravili pro posádky nové úseky, které sice byly kratší, ale o to víc náročné. Celkově se Rally Bohemia skládala z 20. rychlostních zkoušek. Počasí bylo velmi nevyzpytatelné, celý průběh závodu byl doprovázen přeháňkami.
Milan Obadal dostal od pořadatelů přidělené startovní číslo 48 a vydal se bojovat. Problémy na pátečních rychlostních zkouškách v Sosnové posunuly start dvojice Obadal – Bucha až do pozdních hodin. Milana s Radovanem však nic nerozhodilo a závod dokončili až na cílovou rampu. Domů si kluci odvezli cenné body za 4. místo v Peugeot cupu, 6. místo ve třídě 6. Mezi dvoukolkami dvojice dojela na 10. místě a absolutně obsadila 32. příčku. „Letošní Rally Bohemia byla pro naši posádku další cennou zkušeností vzhledem k následujícím závodům. Pořadatel zařadil do harmonogramu pět nových měřených úseků, které dokladně prověřily všechny jezdce. Samotný závod byl díky počasí jedna velká pneumatiková loterie, do které jsme se ani jednou netrefili správně. Pro mého spolujezdce Radovana byla Bohemka domácí soutěž, a díky tomu znal některé RZ lépe, což nám velmi pomohlo. Nejen za to, ale i za spolupráci během závodu mu patří veliké poděkování. Díky patří také Staňovi Mahďákovi za perfektní přípravu auta a celému týmu Minařík Racing za skvělou rodinnou atmosféru po celou dobu soutěže. Takové podmínky, jako nabízí slušovický tým, jen tak někde nenajdete. Mám odjeto přes 5O soutěží, ale každý závod je jiný. Buď je to počasím, tratěmi nebo jinými úskalími, ale to je rally,“ uvedl v cíli spokojený Milan Obadal.
Smůlu si na Rally Bohemia vybral druhý jezdec z týmu Lubomíra Minaříka. René Dohnal společně s Romanem Švecem bojují o titul mezi vozy poháněné jednou nápravou. Tím, že René nedokončil sobotní etapu na Bohemce, rozuzlení tohoto napínavého souboje se posouvá až na poslední závod šampionátu – Barum Czech Rally Zlín. „Rally Bohemia nikdy nepatřila mezi mé oblíbené závody, ale díky novým tratím jsem se do Mladé Boleslavi těšil. Seznamovací jízdy proběhly v klidu. Tratě byly opravdu krásné, ale velmi složité a každá měla svůj styl. V pátek jsme absolvovali shakedown a večer se vydali na RZ do Sosnové. Měli jsme štěstí, že jsme obě dvě erzety odjeli za sucha a světla, dostali jsme se do přímého přenosu v televizi a jeli 50 kilometrů zpátky do servisu. V sobotu přišel na řadu teprve ten pravý závod. Pršelo s předpověď na radaru neukazovala zlepšení. Poprvé jsem tedy sáhl po mokrých pneumatikách od Pirelli, na kterých jsem ještě nejel. Musím uznat, že jsem byl spokojen, i když doteď netuším, co si s nimi mohu na mokrých tratích dovolit. Jízda sice byla trhaná a neucelená, ale po RZ 8 jsme byli na prvním místě ve 2WD s náskokem 11 sekund. Jenže to jsem netušil, co bude následovat. Ihned po vyjetí ze servisu mi na dashboardu začal svítit ukazatel baterie. Bylo jasné, že se něco děje. Po zkontrolování ukazatelů jsme zjistili, že nám odchází alternátor, který přestává dobíjet. Rozhodli jsme se, že nebudeme řešit ukazatele a pojedeme, dokud to půjde. Pocit, kdy auto mohlo kdykoliv „vypnout“ nebyl příjemný. Vždy při více jak 3000 otáčkách na mne začal dashboard blikat všemi barvami, jako vánoční stromeček a vůbec nebylo snadné soustředit se na jízdu. Po každé RZ jsme zkontrolovali napětí a věděli, že šance dojet do servisu je nulová. Bohužel před startem do předposlední erzety (s odcházejícím alternátorem jsme odjeli celkem 3 RZ) jsme již Peugeot nenastartovali. Zklamání bylo obrovské, protože skvěle rozetý závod ukončila takto banální závada. Motivace nastoupit do nedělní etapy byla malá, ale věděli jsme, že na konci sezony se v součtu může hodit každý bod. V neděli jsme nezačali nikterak skvěle, když jsme zapomněli zavřít kufr a celou RZ odjeli s tímto aerodynamickým prvkem. Poté jsme zariskovali s volbou pneu a na nejdelší rychlostce jsme se dostali do vedení dvoukolek v rámci etapy. Zbytek závodu jsme si pohlídali a připsali si alespoň 15 bodů za nedělní etapu. Díky odstoupení Tomáše Knápka jsme se předčasně stali mistry ve třídě 6 a v Peugeot cupu máme náskok 13 bodů. Nicméně letos je pro mne prioritou hodnocení dvoukolek a zde se rozhodne až na Barumce. Zlínská soutěž tak slibuje nejeden zajímavý a těžký souboj a všichni uděláme maximum, aby vše dobře dopadlo. Rád bych poděkoval rodině, kamarádům a všem, kteří nás podporují. Veliký dík patří týmu Minařík racing za skvěle připravený vůz, který rok a půl fungoval na jedničku, ale prostě to jednou přijít muselo,“ popsal náročný závod René Dohnal.
Rally Bohemia je již minulostí a Minařík racing se již připravuje na další díl Rallysprint série. Tentokrát se bude závodit na Rally Pačejov (26. – 27. července). V barvách slušovického týmu by se v Pačejově měly představit dvojice Michaela Debnárová – Lucia Laurincová (Renault Clio R3) a Dan Balcar - Dan Vodička (Renault Clio Sport).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.