Předposlední díl Mistrovství České republiky v rally se odjel ve dnech 12. – 14. července v okolí Mladé Boleslavi. Do bojů na Rally Bohemia vyslal slušovický tým Minařík racing dvě posádky s vozy Peugeot 208 R2. René Dohnal s Romanem Švecem chtěli posbírat co nejvíce bodů do hodnocení dvoukolek, aby se všechno nerozhodovalo na náročné Barum Rally. Milan Obadal s Radovanem Buchou přijeli posbírat hlavně zkušenosti na nových tratích při náročných podmínkách a body do Peugeot Cupu. Pořadatelé připravili pro posádky nové úseky, které sice byly kratší, ale o to víc náročné. Celkově se Rally Bohemia skládala z 20. rychlostních zkoušek. Počasí bylo velmi nevyzpytatelné, celý průběh závodu byl doprovázen přeháňkami.
Milan Obadal dostal od pořadatelů přidělené startovní číslo 48 a vydal se bojovat. Problémy na pátečních rychlostních zkouškách v Sosnové posunuly start dvojice Obadal – Bucha až do pozdních hodin. Milana s Radovanem však nic nerozhodilo a závod dokončili až na cílovou rampu. Domů si kluci odvezli cenné body za 4. místo v Peugeot cupu, 6. místo ve třídě 6. Mezi dvoukolkami dvojice dojela na 10. místě a absolutně obsadila 32. příčku. „Letošní Rally Bohemia byla pro naši posádku další cennou zkušeností vzhledem k následujícím závodům. Pořadatel zařadil do harmonogramu pět nových měřených úseků, které dokladně prověřily všechny jezdce. Samotný závod byl díky počasí jedna velká pneumatiková loterie, do které jsme se ani jednou netrefili správně. Pro mého spolujezdce Radovana byla Bohemka domácí soutěž, a díky tomu znal některé RZ lépe, což nám velmi pomohlo. Nejen za to, ale i za spolupráci během závodu mu patří veliké poděkování. Díky patří také Staňovi Mahďákovi za perfektní přípravu auta a celému týmu Minařík Racing za skvělou rodinnou atmosféru po celou dobu soutěže. Takové podmínky, jako nabízí slušovický tým, jen tak někde nenajdete. Mám odjeto přes 5O soutěží, ale každý závod je jiný. Buď je to počasím, tratěmi nebo jinými úskalími, ale to je rally,“ uvedl v cíli spokojený Milan Obadal.
Smůlu si na Rally Bohemia vybral druhý jezdec z týmu Lubomíra Minaříka. René Dohnal společně s Romanem Švecem bojují o titul mezi vozy poháněné jednou nápravou. Tím, že René nedokončil sobotní etapu na Bohemce, rozuzlení tohoto napínavého souboje se posouvá až na poslední závod šampionátu – Barum Czech Rally Zlín. „Rally Bohemia nikdy nepatřila mezi mé oblíbené závody, ale díky novým tratím jsem se do Mladé Boleslavi těšil. Seznamovací jízdy proběhly v klidu. Tratě byly opravdu krásné, ale velmi složité a každá měla svůj styl. V pátek jsme absolvovali shakedown a večer se vydali na RZ do Sosnové. Měli jsme štěstí, že jsme obě dvě erzety odjeli za sucha a světla, dostali jsme se do přímého přenosu v televizi a jeli 50 kilometrů zpátky do servisu. V sobotu přišel na řadu teprve ten pravý závod. Pršelo s předpověď na radaru neukazovala zlepšení. Poprvé jsem tedy sáhl po mokrých pneumatikách od Pirelli, na kterých jsem ještě nejel. Musím uznat, že jsem byl spokojen, i když doteď netuším, co si s nimi mohu na mokrých tratích dovolit. Jízda sice byla trhaná a neucelená, ale po RZ 8 jsme byli na prvním místě ve 2WD s náskokem 11 sekund. Jenže to jsem netušil, co bude následovat. Ihned po vyjetí ze servisu mi na dashboardu začal svítit ukazatel baterie. Bylo jasné, že se něco děje. Po zkontrolování ukazatelů jsme zjistili, že nám odchází alternátor, který přestává dobíjet. Rozhodli jsme se, že nebudeme řešit ukazatele a pojedeme, dokud to půjde. Pocit, kdy auto mohlo kdykoliv „vypnout“ nebyl příjemný. Vždy při více jak 3000 otáčkách na mne začal dashboard blikat všemi barvami, jako vánoční stromeček a vůbec nebylo snadné soustředit se na jízdu. Po každé RZ jsme zkontrolovali napětí a věděli, že šance dojet do servisu je nulová. Bohužel před startem do předposlední erzety (s odcházejícím alternátorem jsme odjeli celkem 3 RZ) jsme již Peugeot nenastartovali. Zklamání bylo obrovské, protože skvěle rozetý závod ukončila takto banální závada. Motivace nastoupit do nedělní etapy byla malá, ale věděli jsme, že na konci sezony se v součtu může hodit každý bod. V neděli jsme nezačali nikterak skvěle, když jsme zapomněli zavřít kufr a celou RZ odjeli s tímto aerodynamickým prvkem. Poté jsme zariskovali s volbou pneu a na nejdelší rychlostce jsme se dostali do vedení dvoukolek v rámci etapy. Zbytek závodu jsme si pohlídali a připsali si alespoň 15 bodů za nedělní etapu. Díky odstoupení Tomáše Knápka jsme se předčasně stali mistry ve třídě 6 a v Peugeot cupu máme náskok 13 bodů. Nicméně letos je pro mne prioritou hodnocení dvoukolek a zde se rozhodne až na Barumce. Zlínská soutěž tak slibuje nejeden zajímavý a těžký souboj a všichni uděláme maximum, aby vše dobře dopadlo. Rád bych poděkoval rodině, kamarádům a všem, kteří nás podporují. Veliký dík patří týmu Minařík racing za skvěle připravený vůz, který rok a půl fungoval na jedničku, ale prostě to jednou přijít muselo,“ popsal náročný závod René Dohnal.
Rally Bohemia je již minulostí a Minařík racing se již připravuje na další díl Rallysprint série. Tentokrát se bude závodit na Rally Pačejov (26. – 27. července). V barvách slušovického týmu by se v Pačejově měly představit dvojice Michaela Debnárová – Lucia Laurincová (Renault Clio R3) a Dan Balcar - Dan Vodička (Renault Clio Sport).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.