Mirek Jakeš a Martin Březík po boleslavské rally s rozdílnými pocity
Prvním ze dvou vrcholů rallyové sezony byla o uplynulém víkendu Rally Bohemia. Představila se v novém hávu, který již před startem sliboval zajímavou podívanou. Trať byla rozdělena do 20 rychlostních zkoušek, což je v letošním ročníku MČR zdaleka nejvíce a zahrnovala i třetí nejdelší rychlostní zkoušku celého MČR (Radostín). Na ostatní klasické rychlostní zkoušky tak vycházela průměrná délka lehce nad sedm kilometrů, charakter rally byl tedy poněkud netypický. Spolu s tím, že tratě v hojné míře využívaly již trochu pozapomenutých úseků z minulých let se daly očekávat mimořádně zajímavé souboje celého startovního pole s vysokými nároky na rozpis a souhru posádky. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM hrálo hlavní roli jednak počasí a jednak zbytek mostku uvnitř nenápadné pravé zatáčky na jedenácté rychlostní zkoušce…
Vozy posádek Jakeš-Machů a Březík-Omelka připravované s podporou MOL Česká republika v dílnách Vančík Motorsport byly po červnovém testu nastaveny na suché asfaltové povrchy, nastavení na mokrý povrch se dolaďovalo až na místě a prakticky v průběhu soutěže. Páteční úvod v Sosnové, kam se vydaly oba vozy na mokrých pneu se organizátorům vymkl z rukou a vozy se dostaly na trať s velkým zpožděním. To, že déšť, který slibovaly husté mraky nad tratí nepřišel, bylo pak vlastně jedno. V každém případě Sosnová nic neřešila a opravdu závodit se začalo až v sobotu. Nejen v našem týmu to ovšem vypadalo, že se závodí především ve volbě pneumatik. Došlo i na experimenty v podobě křížových kombinací různých směsí, vesměs s výsledky poněkud neuspokojivými. Přes potíže ve volbě pneumatik byly oba vozy týmu po desáté rychlostní zkoušce na sedmém a osmém místě klasifikace MČR. Na jedenácté rychlostní zkoušce se do historie nejen tohoto ročníku zapsal obnažený zbytek základů mostu, na kterém prorazilo pneumatiku dvanáct (!) posádek. Jedinou posádkou, který tento kámen vyřadil z rally, byla posádka Březík-Omelka, u jejichž Fabie nevydržel nerovný souboj s kamenem závěs pravého předního kola.
Martin Březík: „Obvykle moc nekatuji, přece jen jsem ze staré školy 😊, ale na tomhle místě mi to připadalo přirozené, navíc to nebyla nijak rychlá zatáčka. Na videu je také vidět, že ten kámen nebyl ani moc velký, ale bohužel jsem za něj zachytil vnitřní stranou kola a to už zavěšení nevydrželo.“ Poškození Fabie bylo relativně malé, po provizorní opravě vyjela vlastní silou do přepravního kamionu. Horší je, že při vyprošťování vozu si spolujezdec Marek Omelka přivodil zranění lýtkového svalu. Nyní jej čeká dlouhá klidová rehabilitace až do Barum rally.
Mirek Jakeš s Petrem Machů zkoušeli v sobotu nejrůznější kombinace pneumatik, na sedmé zkoušce vytočili hodiny, na jedenácté „udělali“ jako většina jezdců špičky pneumatiku a etapu zakončili na solidním sedmém místě.
Dvě krize v první nedělní rychlostní zkoušce zvládli a po celou etapu zrychlovali. Ve druhé půlce sekce si připsali tři druhá místa, která jim pomohla až na čtvrtou příčku klasifikace MČR. Přesto nebyl Mirek Jakeš úplně spokojen: „Jsem rád, že jsme v cíli, několikrát mi během rally zatrnulo. Nedařilo se nám hlavně v sobotu, kde jsme se netrefili do pneumatik a celá jízda byla taková neurovnaná. Nemohl jsem najít rytmus a to nám obvykle mokro sedí. V neděli to bylo lepší. Trochu překvapivě jsme měli nejlepší časy právě v neděli na suchu, kde byl náš výkon o poznání lepší než na sobotním mokru. Čtvrté místo se počítá i když nám k němu pomohly i výpadky kluků před námi. Teď nás čeká Barumka, kde chceme předvést stejně dobrý výkon jako vloni.“
Zdroj: PR, Samohýl Škoda Team
https://www.facebook.com/samohylskodateam/
http://samohylskodateam.cz/
https://www.instagram.com/samohylskodateam/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.