Mirek Jakeš a Martin Březík po boleslavské rally s rozdílnými pocity
Prvním ze dvou vrcholů rallyové sezony byla o uplynulém víkendu Rally Bohemia. Představila se v novém hávu, který již před startem sliboval zajímavou podívanou. Trať byla rozdělena do 20 rychlostních zkoušek, což je v letošním ročníku MČR zdaleka nejvíce a zahrnovala i třetí nejdelší rychlostní zkoušku celého MČR (Radostín). Na ostatní klasické rychlostní zkoušky tak vycházela průměrná délka lehce nad sedm kilometrů, charakter rally byl tedy poněkud netypický. Spolu s tím, že tratě v hojné míře využívaly již trochu pozapomenutých úseků z minulých let se daly očekávat mimořádně zajímavé souboje celého startovního pole s vysokými nároky na rozpis a souhru posádky. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM hrálo hlavní roli jednak počasí a jednak zbytek mostku uvnitř nenápadné pravé zatáčky na jedenácté rychlostní zkoušce…
Vozy posádek Jakeš-Machů a Březík-Omelka připravované s podporou MOL Česká republika v dílnách Vančík Motorsport byly po červnovém testu nastaveny na suché asfaltové povrchy, nastavení na mokrý povrch se dolaďovalo až na místě a prakticky v průběhu soutěže. Páteční úvod v Sosnové, kam se vydaly oba vozy na mokrých pneu se organizátorům vymkl z rukou a vozy se dostaly na trať s velkým zpožděním. To, že déšť, který slibovaly husté mraky nad tratí nepřišel, bylo pak vlastně jedno. V každém případě Sosnová nic neřešila a opravdu závodit se začalo až v sobotu. Nejen v našem týmu to ovšem vypadalo, že se závodí především ve volbě pneumatik. Došlo i na experimenty v podobě křížových kombinací různých směsí, vesměs s výsledky poněkud neuspokojivými. Přes potíže ve volbě pneumatik byly oba vozy týmu po desáté rychlostní zkoušce na sedmém a osmém místě klasifikace MČR. Na jedenácté rychlostní zkoušce se do historie nejen tohoto ročníku zapsal obnažený zbytek základů mostu, na kterém prorazilo pneumatiku dvanáct (!) posádek. Jedinou posádkou, který tento kámen vyřadil z rally, byla posádka Březík-Omelka, u jejichž Fabie nevydržel nerovný souboj s kamenem závěs pravého předního kola.
Martin Březík: „Obvykle moc nekatuji, přece jen jsem ze staré školy 😊, ale na tomhle místě mi to připadalo přirozené, navíc to nebyla nijak rychlá zatáčka. Na videu je také vidět, že ten kámen nebyl ani moc velký, ale bohužel jsem za něj zachytil vnitřní stranou kola a to už zavěšení nevydrželo.“ Poškození Fabie bylo relativně malé, po provizorní opravě vyjela vlastní silou do přepravního kamionu. Horší je, že při vyprošťování vozu si spolujezdec Marek Omelka přivodil zranění lýtkového svalu. Nyní jej čeká dlouhá klidová rehabilitace až do Barum rally.
Mirek Jakeš s Petrem Machů zkoušeli v sobotu nejrůznější kombinace pneumatik, na sedmé zkoušce vytočili hodiny, na jedenácté „udělali“ jako většina jezdců špičky pneumatiku a etapu zakončili na solidním sedmém místě.
Dvě krize v první nedělní rychlostní zkoušce zvládli a po celou etapu zrychlovali. Ve druhé půlce sekce si připsali tři druhá místa, která jim pomohla až na čtvrtou příčku klasifikace MČR. Přesto nebyl Mirek Jakeš úplně spokojen: „Jsem rád, že jsme v cíli, několikrát mi během rally zatrnulo. Nedařilo se nám hlavně v sobotu, kde jsme se netrefili do pneumatik a celá jízda byla taková neurovnaná. Nemohl jsem najít rytmus a to nám obvykle mokro sedí. V neděli to bylo lepší. Trochu překvapivě jsme měli nejlepší časy právě v neděli na suchu, kde byl náš výkon o poznání lepší než na sobotním mokru. Čtvrté místo se počítá i když nám k němu pomohly i výpadky kluků před námi. Teď nás čeká Barumka, kde chceme předvést stejně dobrý výkon jako vloni.“
Zdroj: PR, Samohýl Škoda Team
https://www.facebook.com/samohylskodateam/
http://samohylskodateam.cz/
https://www.instagram.com/samohylskodateam/
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.