Mirek Jakeš a Martin Březík po boleslavské rally s rozdílnými pocity
Prvním ze dvou vrcholů rallyové sezony byla o uplynulém víkendu Rally Bohemia. Představila se v novém hávu, který již před startem sliboval zajímavou podívanou. Trať byla rozdělena do 20 rychlostních zkoušek, což je v letošním ročníku MČR zdaleka nejvíce a zahrnovala i třetí nejdelší rychlostní zkoušku celého MČR (Radostín). Na ostatní klasické rychlostní zkoušky tak vycházela průměrná délka lehce nad sedm kilometrů, charakter rally byl tedy poněkud netypický. Spolu s tím, že tratě v hojné míře využívaly již trochu pozapomenutých úseků z minulých let se daly očekávat mimořádně zajímavé souboje celého startovního pole s vysokými nároky na rozpis a souhru posádky. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM hrálo hlavní roli jednak počasí a jednak zbytek mostku uvnitř nenápadné pravé zatáčky na jedenácté rychlostní zkoušce…
Vozy posádek Jakeš-Machů a Březík-Omelka připravované s podporou MOL Česká republika v dílnách Vančík Motorsport byly po červnovém testu nastaveny na suché asfaltové povrchy, nastavení na mokrý povrch se dolaďovalo až na místě a prakticky v průběhu soutěže. Páteční úvod v Sosnové, kam se vydaly oba vozy na mokrých pneu se organizátorům vymkl z rukou a vozy se dostaly na trať s velkým zpožděním. To, že déšť, který slibovaly husté mraky nad tratí nepřišel, bylo pak vlastně jedno. V každém případě Sosnová nic neřešila a opravdu závodit se začalo až v sobotu. Nejen v našem týmu to ovšem vypadalo, že se závodí především ve volbě pneumatik. Došlo i na experimenty v podobě křížových kombinací různých směsí, vesměs s výsledky poněkud neuspokojivými. Přes potíže ve volbě pneumatik byly oba vozy týmu po desáté rychlostní zkoušce na sedmém a osmém místě klasifikace MČR. Na jedenácté rychlostní zkoušce se do historie nejen tohoto ročníku zapsal obnažený zbytek základů mostu, na kterém prorazilo pneumatiku dvanáct (!) posádek. Jedinou posádkou, který tento kámen vyřadil z rally, byla posádka Březík-Omelka, u jejichž Fabie nevydržel nerovný souboj s kamenem závěs pravého předního kola.
Martin Březík: „Obvykle moc nekatuji, přece jen jsem ze staré školy 😊, ale na tomhle místě mi to připadalo přirozené, navíc to nebyla nijak rychlá zatáčka. Na videu je také vidět, že ten kámen nebyl ani moc velký, ale bohužel jsem za něj zachytil vnitřní stranou kola a to už zavěšení nevydrželo.“ Poškození Fabie bylo relativně malé, po provizorní opravě vyjela vlastní silou do přepravního kamionu. Horší je, že při vyprošťování vozu si spolujezdec Marek Omelka přivodil zranění lýtkového svalu. Nyní jej čeká dlouhá klidová rehabilitace až do Barum rally.
Mirek Jakeš s Petrem Machů zkoušeli v sobotu nejrůznější kombinace pneumatik, na sedmé zkoušce vytočili hodiny, na jedenácté „udělali“ jako většina jezdců špičky pneumatiku a etapu zakončili na solidním sedmém místě.
Dvě krize v první nedělní rychlostní zkoušce zvládli a po celou etapu zrychlovali. Ve druhé půlce sekce si připsali tři druhá místa, která jim pomohla až na čtvrtou příčku klasifikace MČR. Přesto nebyl Mirek Jakeš úplně spokojen: „Jsem rád, že jsme v cíli, několikrát mi během rally zatrnulo. Nedařilo se nám hlavně v sobotu, kde jsme se netrefili do pneumatik a celá jízda byla taková neurovnaná. Nemohl jsem najít rytmus a to nám obvykle mokro sedí. V neděli to bylo lepší. Trochu překvapivě jsme měli nejlepší časy právě v neděli na suchu, kde byl náš výkon o poznání lepší než na sobotním mokru. Čtvrté místo se počítá i když nám k němu pomohly i výpadky kluků před námi. Teď nás čeká Barumka, kde chceme předvést stejně dobrý výkon jako vloni.“
Zdroj: PR, Samohýl Škoda Team
https://www.facebook.com/samohylskodateam/
http://samohylskodateam.cz/
https://www.instagram.com/samohylskodateam/
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?