Poloprázdná nebo poloplná sklenice Bohemky?

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 16. července 2019 18:57
Sdílej:

Mirek Jakeš a Martin Březík po boleslavské rally s rozdílnými pocity

Prvním ze dvou vrcholů rallyové sezony byla o uplynulém víkendu Rally Bohemia. Představila se v novém hávu, který již před startem sliboval zajímavou podívanou. Trať byla rozdělena do 20 rychlostních zkoušek, což je v letošním ročníku MČR zdaleka nejvíce a zahrnovala i třetí nejdelší rychlostní zkoušku celého MČR (Radostín). Na ostatní klasické rychlostní zkoušky tak vycházela průměrná délka lehce nad sedm kilometrů, charakter rally byl tedy poněkud netypický. Spolu s tím, že tratě v hojné míře využívaly již trochu pozapomenutých úseků z minulých let se daly očekávat mimořádně zajímavé souboje celého startovního pole s vysokými nároky na rozpis a souhru posádky. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM hrálo hlavní roli jednak počasí a jednak zbytek mostku uvnitř nenápadné pravé zatáčky na jedenácté rychlostní zkoušce…

Vozy posádek Jakeš-Machů a Březík-Omelka připravované s podporou MOL Česká republika v dílnách Vančík Motorsport byly po červnovém testu nastaveny na suché asfaltové povrchy, nastavení na mokrý povrch se dolaďovalo až na místě a prakticky v průběhu soutěže. Páteční úvod v Sosnové, kam se vydaly oba vozy na mokrých pneu se organizátorům vymkl z rukou a vozy se dostaly na trať s velkým zpožděním. To, že déšť, který slibovaly husté mraky nad tratí nepřišel, bylo pak vlastně jedno. V každém případě Sosnová nic neřešila a opravdu závodit se začalo až v sobotu. Nejen v našem týmu to ovšem vypadalo, že se závodí především ve volbě pneumatik. Došlo i na experimenty v podobě křížových kombinací různých směsí, vesměs s výsledky poněkud neuspokojivými. Přes potíže ve volbě pneumatik byly oba vozy týmu po desáté rychlostní zkoušce na sedmém a osmém místě klasifikace MČR. Na jedenácté rychlostní zkoušce se do historie nejen tohoto ročníku zapsal obnažený zbytek základů mostu, na kterém prorazilo pneumatiku dvanáct (!) posádek. Jedinou posádkou, který tento kámen vyřadil z rally, byla posádka Březík-Omelka, u jejichž Fabie nevydržel nerovný souboj s kamenem závěs pravého předního kola.

Martin Březík: „Obvykle moc nekatuji, přece jen jsem ze staré školy 😊, ale na tomhle místě mi to připadalo přirozené, navíc to nebyla nijak rychlá zatáčka. Na videu je také vidět, že ten kámen nebyl ani moc velký, ale bohužel jsem za něj zachytil vnitřní stranou kola a to už zavěšení nevydrželo.“ Poškození Fabie bylo relativně malé, po provizorní opravě vyjela vlastní silou do přepravního kamionu. Horší je, že při vyprošťování vozu si spolujezdec Marek Omelka přivodil zranění lýtkového svalu. Nyní jej čeká dlouhá klidová rehabilitace až do Barum rally.

Mirek Jakeš s Petrem Machů zkoušeli v sobotu nejrůznější kombinace pneumatik, na sedmé zkoušce vytočili hodiny, na jedenácté „udělali“ jako většina jezdců špičky pneumatiku a etapu zakončili na solidním sedmém místě.

Dvě krize v první nedělní rychlostní zkoušce zvládli a po celou etapu zrychlovali. Ve druhé půlce sekce si připsali tři druhá místa, která jim pomohla až na čtvrtou příčku klasifikace MČR. Přesto nebyl Mirek Jakeš úplně spokojen: „Jsem rád, že jsme v cíli, několikrát mi během rally zatrnulo. Nedařilo se nám hlavně v sobotu, kde jsme se netrefili do pneumatik a celá jízda byla taková neurovnaná. Nemohl jsem najít rytmus a to nám obvykle mokro sedí. V neděli to bylo lepší. Trochu překvapivě jsme měli nejlepší časy právě v neděli na suchu, kde byl náš výkon o poznání lepší než na sobotním mokru. Čtvrté místo se počítá i když nám k němu pomohly i výpadky kluků před námi. Teď nás čeká Barumka, kde chceme předvést stejně dobrý výkon jako vloni.“

Zdroj: PR, Samohýl Škoda Team  

https://www.facebook.com/samohylskodateam/ 

http://samohylskodateam.cz/ 

https://www.instagram.com/samohylskodateam/ 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.