Mirek Jakeš a Martin Březík po boleslavské rally s rozdílnými pocity
Prvním ze dvou vrcholů rallyové sezony byla o uplynulém víkendu Rally Bohemia. Představila se v novém hávu, který již před startem sliboval zajímavou podívanou. Trať byla rozdělena do 20 rychlostních zkoušek, což je v letošním ročníku MČR zdaleka nejvíce a zahrnovala i třetí nejdelší rychlostní zkoušku celého MČR (Radostín). Na ostatní klasické rychlostní zkoušky tak vycházela průměrná délka lehce nad sedm kilometrů, charakter rally byl tedy poněkud netypický. Spolu s tím, že tratě v hojné míře využívaly již trochu pozapomenutých úseků z minulých let se daly očekávat mimořádně zajímavé souboje celého startovního pole s vysokými nároky na rozpis a souhru posádky. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM hrálo hlavní roli jednak počasí a jednak zbytek mostku uvnitř nenápadné pravé zatáčky na jedenácté rychlostní zkoušce…
Vozy posádek Jakeš-Machů a Březík-Omelka připravované s podporou MOL Česká republika v dílnách Vančík Motorsport byly po červnovém testu nastaveny na suché asfaltové povrchy, nastavení na mokrý povrch se dolaďovalo až na místě a prakticky v průběhu soutěže. Páteční úvod v Sosnové, kam se vydaly oba vozy na mokrých pneu se organizátorům vymkl z rukou a vozy se dostaly na trať s velkým zpožděním. To, že déšť, který slibovaly husté mraky nad tratí nepřišel, bylo pak vlastně jedno. V každém případě Sosnová nic neřešila a opravdu závodit se začalo až v sobotu. Nejen v našem týmu to ovšem vypadalo, že se závodí především ve volbě pneumatik. Došlo i na experimenty v podobě křížových kombinací různých směsí, vesměs s výsledky poněkud neuspokojivými. Přes potíže ve volbě pneumatik byly oba vozy týmu po desáté rychlostní zkoušce na sedmém a osmém místě klasifikace MČR. Na jedenácté rychlostní zkoušce se do historie nejen tohoto ročníku zapsal obnažený zbytek základů mostu, na kterém prorazilo pneumatiku dvanáct (!) posádek. Jedinou posádkou, který tento kámen vyřadil z rally, byla posádka Březík-Omelka, u jejichž Fabie nevydržel nerovný souboj s kamenem závěs pravého předního kola.
Martin Březík: „Obvykle moc nekatuji, přece jen jsem ze staré školy 😊, ale na tomhle místě mi to připadalo přirozené, navíc to nebyla nijak rychlá zatáčka. Na videu je také vidět, že ten kámen nebyl ani moc velký, ale bohužel jsem za něj zachytil vnitřní stranou kola a to už zavěšení nevydrželo.“ Poškození Fabie bylo relativně malé, po provizorní opravě vyjela vlastní silou do přepravního kamionu. Horší je, že při vyprošťování vozu si spolujezdec Marek Omelka přivodil zranění lýtkového svalu. Nyní jej čeká dlouhá klidová rehabilitace až do Barum rally.
Mirek Jakeš s Petrem Machů zkoušeli v sobotu nejrůznější kombinace pneumatik, na sedmé zkoušce vytočili hodiny, na jedenácté „udělali“ jako většina jezdců špičky pneumatiku a etapu zakončili na solidním sedmém místě.
Dvě krize v první nedělní rychlostní zkoušce zvládli a po celou etapu zrychlovali. Ve druhé půlce sekce si připsali tři druhá místa, která jim pomohla až na čtvrtou příčku klasifikace MČR. Přesto nebyl Mirek Jakeš úplně spokojen: „Jsem rád, že jsme v cíli, několikrát mi během rally zatrnulo. Nedařilo se nám hlavně v sobotu, kde jsme se netrefili do pneumatik a celá jízda byla taková neurovnaná. Nemohl jsem najít rytmus a to nám obvykle mokro sedí. V neděli to bylo lepší. Trochu překvapivě jsme měli nejlepší časy právě v neděli na suchu, kde byl náš výkon o poznání lepší než na sobotním mokru. Čtvrté místo se počítá i když nám k němu pomohly i výpadky kluků před námi. Teď nás čeká Barumka, kde chceme předvést stejně dobrý výkon jako vloni.“
Zdroj: PR, Samohýl Škoda Team
https://www.facebook.com/samohylskodateam/
http://samohylskodateam.cz/
https://www.instagram.com/samohylskodateam/
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.