Předposledním podnikem letošního Mistrovství ČR v rally je nadcházející Rally Bohemia, do které odstartuje také sedm posádek seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Průběžně vedoucí dvojice ve složení René Dohnal – Roman Švec bude chtít upevnit svoje postavení, ale o další pozice se bude ještě tvrdě bojovat.
Kromě tradičních účastníků pojede s Peugeotem 208R2 v cupu premiérově Dominik Brož: „Bohemka je pro mě domácím podnikem, takže jsme se přihlásili, abychom potěšili naše fanoušky a kamarády. Podmínky v Peugeot Rally Cupu jsou zajímavé, tak uvidíme, jak si povedeme mezi ostatními. Chceme zajet co nejlépe, ale nepůjdeme do toho bezhlavě, vzhledem k účasti v Evropě to není naše priorita,“ poznamenal turnovský jezdec. Po výhře v Hustopečích nastoupí opět Honza Talaš, ale tentokrát ho bude navigovat Tomáš Šmíd. Matěj Kamenec se omluvil z pracovních důvodů, s jeho vozem a spolujezdcem pojede Petr Krajča. Nováčky v seriálu doplní kromě zmíněného Reného Dohnala také průběžně druhý Jirka Pohlídal, třetí Milan Obadal a čtvrtý Honza Kornhefr.
Šestačtyricátý ročník Rally Bohemia přináší mnoho změn. Novému pořadateli se podařilo obnovit dávno zapomenuté rychlostní zkoušky v oblasti Českodubska, Liberecka, Turnovska a Železnobrodska. Celkem dvanáct testů je úplně nových, takže výhoda znalosti zdejších tratí vzala tentokrát rychle za své. „Obměnu rychlostních zkoušek opravdu kvituji, nových úseků je v našem mistráku velmi málo a každý většinou ví, co ho čeká. Tentokrát je to přesně naopak a podmínky tak budou pro všechny stejné. Mapy tratí ještě nejsou zveřejněné, neznáme nové erzety a nevíme, kudy povedou přejezdy. Příprava je tedy náročná pro mě i pro Romana. Čekají nás pravděpodobně také dešťové přeháňky, takže letošní Bohemka bude určitě velmi náročná,“ poznamenal krátce René Dohnal.
Formát soutěže se vrátil k třídenní variantě a začíná se po několikaleté pauze už v pátek, a to divácky atraktivní zkouškou na sosnovském autodromu. Sobotní etapa zavede posádky Peugeot Rally Cupu do okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Železného Brodu. Jedenáct zkoušek je rozděleno pouze do dvou sekcí, takže s pomocí mechaniků mohou jezdci počítat vždy až po pěti testech: „Na menší počet servisních zón jsme zvyklí z mistrovství Evropy, takže nám tato varianta vyhovuje. Navíc to šetří čas na přejezdech a více si zazávodíme. Protože jsme se startem doma letos vůbec nepočítali, jedeme s omezeným rozpočtem, takže musím šetřit pneumatiky. Ale mokré mám nachystané,“ uvedl s úsměvem Honza Talaš a dodal: „Chtěli bychom se dostat na finále do Francie, to je pro nás velká výzva.“ Závěrečná etapa obsahuje sedm rychlostních zkoušek, celkem je tedy pro posádky připraveno dvacet náročných testů.
Součástí letošního ročníku Rally Bohemia je nejen Mistrovství ČR soudobých vozů, ale také MČR historických automobilů, Rally Legend a Eco Rally. Čeká vás atraktivní motoristická podívaná.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?