Předposledním podnikem letošního Mistrovství ČR v rally je nadcházející Rally Bohemia, do které odstartuje také sedm posádek seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Průběžně vedoucí dvojice ve složení René Dohnal – Roman Švec bude chtít upevnit svoje postavení, ale o další pozice se bude ještě tvrdě bojovat.
Kromě tradičních účastníků pojede s Peugeotem 208R2 v cupu premiérově Dominik Brož: „Bohemka je pro mě domácím podnikem, takže jsme se přihlásili, abychom potěšili naše fanoušky a kamarády. Podmínky v Peugeot Rally Cupu jsou zajímavé, tak uvidíme, jak si povedeme mezi ostatními. Chceme zajet co nejlépe, ale nepůjdeme do toho bezhlavě, vzhledem k účasti v Evropě to není naše priorita,“ poznamenal turnovský jezdec. Po výhře v Hustopečích nastoupí opět Honza Talaš, ale tentokrát ho bude navigovat Tomáš Šmíd. Matěj Kamenec se omluvil z pracovních důvodů, s jeho vozem a spolujezdcem pojede Petr Krajča. Nováčky v seriálu doplní kromě zmíněného Reného Dohnala také průběžně druhý Jirka Pohlídal, třetí Milan Obadal a čtvrtý Honza Kornhefr.
Šestačtyricátý ročník Rally Bohemia přináší mnoho změn. Novému pořadateli se podařilo obnovit dávno zapomenuté rychlostní zkoušky v oblasti Českodubska, Liberecka, Turnovska a Železnobrodska. Celkem dvanáct testů je úplně nových, takže výhoda znalosti zdejších tratí vzala tentokrát rychle za své. „Obměnu rychlostních zkoušek opravdu kvituji, nových úseků je v našem mistráku velmi málo a každý většinou ví, co ho čeká. Tentokrát je to přesně naopak a podmínky tak budou pro všechny stejné. Mapy tratí ještě nejsou zveřejněné, neznáme nové erzety a nevíme, kudy povedou přejezdy. Příprava je tedy náročná pro mě i pro Romana. Čekají nás pravděpodobně také dešťové přeháňky, takže letošní Bohemka bude určitě velmi náročná,“ poznamenal krátce René Dohnal.
Formát soutěže se vrátil k třídenní variantě a začíná se po několikaleté pauze už v pátek, a to divácky atraktivní zkouškou na sosnovském autodromu. Sobotní etapa zavede posádky Peugeot Rally Cupu do okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Železného Brodu. Jedenáct zkoušek je rozděleno pouze do dvou sekcí, takže s pomocí mechaniků mohou jezdci počítat vždy až po pěti testech: „Na menší počet servisních zón jsme zvyklí z mistrovství Evropy, takže nám tato varianta vyhovuje. Navíc to šetří čas na přejezdech a více si zazávodíme. Protože jsme se startem doma letos vůbec nepočítali, jedeme s omezeným rozpočtem, takže musím šetřit pneumatiky. Ale mokré mám nachystané,“ uvedl s úsměvem Honza Talaš a dodal: „Chtěli bychom se dostat na finále do Francie, to je pro nás velká výzva.“ Závěrečná etapa obsahuje sedm rychlostních zkoušek, celkem je tedy pro posádky připraveno dvacet náročných testů.
Součástí letošního ročníku Rally Bohemia je nejen Mistrovství ČR soudobých vozů, ale také MČR historických automobilů, Rally Legend a Eco Rally. Čeká vás atraktivní motoristická podívaná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.