Předposledním podnikem letošního Mistrovství ČR v rally je nadcházející Rally Bohemia, do které odstartuje také sedm posádek seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Průběžně vedoucí dvojice ve složení René Dohnal – Roman Švec bude chtít upevnit svoje postavení, ale o další pozice se bude ještě tvrdě bojovat.
Kromě tradičních účastníků pojede s Peugeotem 208R2 v cupu premiérově Dominik Brož: „Bohemka je pro mě domácím podnikem, takže jsme se přihlásili, abychom potěšili naše fanoušky a kamarády. Podmínky v Peugeot Rally Cupu jsou zajímavé, tak uvidíme, jak si povedeme mezi ostatními. Chceme zajet co nejlépe, ale nepůjdeme do toho bezhlavě, vzhledem k účasti v Evropě to není naše priorita,“ poznamenal turnovský jezdec. Po výhře v Hustopečích nastoupí opět Honza Talaš, ale tentokrát ho bude navigovat Tomáš Šmíd. Matěj Kamenec se omluvil z pracovních důvodů, s jeho vozem a spolujezdcem pojede Petr Krajča. Nováčky v seriálu doplní kromě zmíněného Reného Dohnala také průběžně druhý Jirka Pohlídal, třetí Milan Obadal a čtvrtý Honza Kornhefr.
Šestačtyricátý ročník Rally Bohemia přináší mnoho změn. Novému pořadateli se podařilo obnovit dávno zapomenuté rychlostní zkoušky v oblasti Českodubska, Liberecka, Turnovska a Železnobrodska. Celkem dvanáct testů je úplně nových, takže výhoda znalosti zdejších tratí vzala tentokrát rychle za své. „Obměnu rychlostních zkoušek opravdu kvituji, nových úseků je v našem mistráku velmi málo a každý většinou ví, co ho čeká. Tentokrát je to přesně naopak a podmínky tak budou pro všechny stejné. Mapy tratí ještě nejsou zveřejněné, neznáme nové erzety a nevíme, kudy povedou přejezdy. Příprava je tedy náročná pro mě i pro Romana. Čekají nás pravděpodobně také dešťové přeháňky, takže letošní Bohemka bude určitě velmi náročná,“ poznamenal krátce René Dohnal.
Formát soutěže se vrátil k třídenní variantě a začíná se po několikaleté pauze už v pátek, a to divácky atraktivní zkouškou na sosnovském autodromu. Sobotní etapa zavede posádky Peugeot Rally Cupu do okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Železného Brodu. Jedenáct zkoušek je rozděleno pouze do dvou sekcí, takže s pomocí mechaniků mohou jezdci počítat vždy až po pěti testech: „Na menší počet servisních zón jsme zvyklí z mistrovství Evropy, takže nám tato varianta vyhovuje. Navíc to šetří čas na přejezdech a více si zazávodíme. Protože jsme se startem doma letos vůbec nepočítali, jedeme s omezeným rozpočtem, takže musím šetřit pneumatiky. Ale mokré mám nachystané,“ uvedl s úsměvem Honza Talaš a dodal: „Chtěli bychom se dostat na finále do Francie, to je pro nás velká výzva.“ Závěrečná etapa obsahuje sedm rychlostních zkoušek, celkem je tedy pro posádky připraveno dvacet náročných testů.
Součástí letošního ročníku Rally Bohemia je nejen Mistrovství ČR soudobých vozů, ale také MČR historických automobilů, Rally Legend a Eco Rally. Čeká vás atraktivní motoristická podívaná.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.