Řádně poučeni průběhem vyškovské rally, kde bylo každé ubrání plynu ve výsledcích okamžitě znát, se Martin Vlček s Ondřejem Krajčou vydali vstříc druhému dílu „jihomoravského turné“, které mělo pokračování v Hustopečích. Agrotec Petronas rally byla sice oproti vyškovskému klání mnohem delší, členitější a kvalitněji obsazená, profilem tratě a abnormálně malými rozdíly ve výsledkové listině však navázala tam, kde vyškovský sprint skončil.
V roce 2014 zisk nečekaného bronzu a od té doby samé problémy. Taková je hustopečská bilance Martina Vlčka, který zde ze sedmi startů třikrát dojel do cíle a čtyřikrát odstupoval předčasně. Horší statistiku už má snad jen na domácí Barumce. „Mezi vinohrady se vždycky rád vracím, přestože jsem předchozí ročníky nedokončil. Prostředí vinic je prostě neodolatelné a taky říkám, že závody, které organizují aktivní závodníci, jsou nejlepší. To se potvrdilo už při seznamovacích jízdách, které se daly v pohodě zvládnout během pár hodin. Jestli mi na závodech něco vadí, tak jsou to právě nekonečné přejezdy mezi zkouškami, ať už v rámci tréninku, či samotného závodu. Rovněž velice kvituji častou změnu povrchu a rytmu, ale to k Hustopečím odjakživa patří. Na jih rovněž patří sluníčko a vysoké teploty, což se o víkendu naplnilo na sto procent a na nás, v závodních autech, nezůstala nit suchá,“ popisuje specifika rally mezi vinicemi Martin. Pozitivní náladu v týmu Hyundai Kowax Racing dokreslila slova spolujezdce Ondřeje Krajči: „Díky úspěšnému Vyškovu jsme se do Hustopečí těšili a už seznamovací jízdy potvrdily, že to bude náročný závod, zejména z důvodu velkého vedra. Shakedown se nám celkem vydařil, a tak jsme na trať vyráželi optimisticky naladění.“
Bojovnou náladu však v pátek večer vystřídalo mírné zklamání. Dva jedenácté, jeden desátý a jeden dvanáctý čas – to rozhodně neodpovídalo ambicím, se kterými posádka Hyundaie i20 R5 do Hustopečí přijela. Vysvětlení však bylo logické. Stejně jako na všech předcházejících soutěží obou českých seriálů, závodil i v Hustopečích týmový hyundai poprvé a pilotovi ve spolupráci s mechaniky chvíli trvalo, než našel pro specifické podmínky vhodné nastavení. „Začátek závodu nám nesedl nejen kvůli nastavení podvozku, ale také kvůli nevydařené volbě gum. Pořadím jsme zase začali stoupat až druhý den,“ vrátil se k vývoji závodu Ondra.
V sobotu začínala posádka Hyundai Kowax Racing teamu z jedenáctého místa absolutně, ale po prvních průjezdech již figurovala na konci první desítky. Ve druhé „rundě“ se pak Martin s Ondrou uchýlili k tradičnímu scénáři dosavadního průběhu sezony a při opakovaných průjezdech „erzetami“ posouvali svá maxima v průměru o půl sekundy na kilometr. Po událostech v samotném závěru, kdy výsledky opustili Jan Černý a Miroslav Jakeš, nakonec obsadili osmé místo, podtržené desátou příčkou v samostatném hodnocení sobotní etapy. „Máme všechna tři auta v cíli, takže za náš tým jsme velice spokojeni,“ komentoval účinkování týmu Martin Vlček, který připomněl, že zázemí Hyundai Kowax Racing teamu využívali i absolutně čtrnáctý Tomáš Růžička a osmnáctý Vladimír Hanuš. „Druhá etapa byla z našeho pohledu mnohem lepší než první den. Trochu adrenalinu nám přivodil jen jeden trefený „protikatovací“ beton, který jsme trefili v pasáži na "pětku" a s velkým štěstím se nic vážného nestalo. Až na pár drobností to byl krásný závod a věříme, že na Bohemce náš výsledek z Hustopečí ještě vylepšíme,“ zhodnotil závod Ondřej Krajča, jenž se zároveň jménem posádky přiznal k menší redukci místní fauny, ke které došlo na trati poslední rychlostní zkoušky. „Trefili jsme bažanta, který vykukoval zpoza antikatu. Martin se mu prý snažil vyhnout, ale stejně ho trefil,“ dodal Ondra.
Dalším startem Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou bude v termínu 12. – 14. července Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Mezitím se však v týmu Hyundai Kowax Racing připravuje jedno šotolinové překvapení, o kterém budou všichni příznivci „Vlčákovy“ stáje brzy blíže informováni na týmovém facebooku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).