Řádně poučeni průběhem vyškovské rally, kde bylo každé ubrání plynu ve výsledcích okamžitě znát, se Martin Vlček s Ondřejem Krajčou vydali vstříc druhému dílu „jihomoravského turné“, které mělo pokračování v Hustopečích. Agrotec Petronas rally byla sice oproti vyškovskému klání mnohem delší, členitější a kvalitněji obsazená, profilem tratě a abnormálně malými rozdíly ve výsledkové listině však navázala tam, kde vyškovský sprint skončil.
V roce 2014 zisk nečekaného bronzu a od té doby samé problémy. Taková je hustopečská bilance Martina Vlčka, který zde ze sedmi startů třikrát dojel do cíle a čtyřikrát odstupoval předčasně. Horší statistiku už má snad jen na domácí Barumce. „Mezi vinohrady se vždycky rád vracím, přestože jsem předchozí ročníky nedokončil. Prostředí vinic je prostě neodolatelné a taky říkám, že závody, které organizují aktivní závodníci, jsou nejlepší. To se potvrdilo už při seznamovacích jízdách, které se daly v pohodě zvládnout během pár hodin. Jestli mi na závodech něco vadí, tak jsou to právě nekonečné přejezdy mezi zkouškami, ať už v rámci tréninku, či samotného závodu. Rovněž velice kvituji častou změnu povrchu a rytmu, ale to k Hustopečím odjakživa patří. Na jih rovněž patří sluníčko a vysoké teploty, což se o víkendu naplnilo na sto procent a na nás, v závodních autech, nezůstala nit suchá,“ popisuje specifika rally mezi vinicemi Martin. Pozitivní náladu v týmu Hyundai Kowax Racing dokreslila slova spolujezdce Ondřeje Krajči: „Díky úspěšnému Vyškovu jsme se do Hustopečí těšili a už seznamovací jízdy potvrdily, že to bude náročný závod, zejména z důvodu velkého vedra. Shakedown se nám celkem vydařil, a tak jsme na trať vyráželi optimisticky naladění.“
Bojovnou náladu však v pátek večer vystřídalo mírné zklamání. Dva jedenácté, jeden desátý a jeden dvanáctý čas – to rozhodně neodpovídalo ambicím, se kterými posádka Hyundaie i20 R5 do Hustopečí přijela. Vysvětlení však bylo logické. Stejně jako na všech předcházejících soutěží obou českých seriálů, závodil i v Hustopečích týmový hyundai poprvé a pilotovi ve spolupráci s mechaniky chvíli trvalo, než našel pro specifické podmínky vhodné nastavení. „Začátek závodu nám nesedl nejen kvůli nastavení podvozku, ale také kvůli nevydařené volbě gum. Pořadím jsme zase začali stoupat až druhý den,“ vrátil se k vývoji závodu Ondra.
V sobotu začínala posádka Hyundai Kowax Racing teamu z jedenáctého místa absolutně, ale po prvních průjezdech již figurovala na konci první desítky. Ve druhé „rundě“ se pak Martin s Ondrou uchýlili k tradičnímu scénáři dosavadního průběhu sezony a při opakovaných průjezdech „erzetami“ posouvali svá maxima v průměru o půl sekundy na kilometr. Po událostech v samotném závěru, kdy výsledky opustili Jan Černý a Miroslav Jakeš, nakonec obsadili osmé místo, podtržené desátou příčkou v samostatném hodnocení sobotní etapy. „Máme všechna tři auta v cíli, takže za náš tým jsme velice spokojeni,“ komentoval účinkování týmu Martin Vlček, který připomněl, že zázemí Hyundai Kowax Racing teamu využívali i absolutně čtrnáctý Tomáš Růžička a osmnáctý Vladimír Hanuš. „Druhá etapa byla z našeho pohledu mnohem lepší než první den. Trochu adrenalinu nám přivodil jen jeden trefený „protikatovací“ beton, který jsme trefili v pasáži na "pětku" a s velkým štěstím se nic vážného nestalo. Až na pár drobností to byl krásný závod a věříme, že na Bohemce náš výsledek z Hustopečí ještě vylepšíme,“ zhodnotil závod Ondřej Krajča, jenž se zároveň jménem posádky přiznal k menší redukci místní fauny, ke které došlo na trati poslední rychlostní zkoušky. „Trefili jsme bažanta, který vykukoval zpoza antikatu. Martin se mu prý snažil vyhnout, ale stejně ho trefil,“ dodal Ondra.
Dalším startem Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou bude v termínu 12. – 14. července Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Mezitím se však v týmu Hyundai Kowax Racing připravuje jedno šotolinové překvapení, o kterém budou všichni příznivci „Vlčákovy“ stáje brzy blíže informováni na týmovém facebooku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.