Tři posádky, startující s vozy z dílny Minařík racing se postavily na start Rally Hustopeče. Již tradičně s Peugeotem 208 R2 závodil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Dvojice chtěla navázat na vítěznou šňůru v hodnocení Peugeot Cupu. S dalším Peugeotem 208 R2 do kraje vína přijel Milan Obadal, navigovaný Radovanem Buchou. Trojici doplnil Petr Hapala, který se do soutěžního vozu vrátil po dvou letech. Dříve jsme jej mohli vídat závodit se Škodou Fabií. Pořadatelé připravili celkem deset měřených úseků rozdělených do dvou etap. V pátek se závodilo až do ranních hodin, což pocítili zejména posádky startující na zadních pozicích. Celou soutěž doprovázelo krásné letní počasí a posádky se v autech hodně zapotily.
Posádka René Dohnal – Roman Švec startovala s Peugeotem 208 R2. Kluci chtěli posbírat co nejvíce bodů do Peugeot cupu, ale tušili, že to nebude nic jednoduchého, protože se do Hustopečí sjela obrovská konkurence. „Na hustopečskou soutěž jsem se ohromně těšil. Jednak je to díky specifickým tratím a kompaktnosti, ale také díky pořadatelskému sboru, který vede Ruda Kouřil. S ním jsem začínal svou kariéru a za mnohé mu vděčím. Musím uznat, že letošní Hustopeče byly vážně vypečené a po fyzické stránce mi daly pořádně zabrat již v pátek při shakedownu. Samotný závod probíhal docela svižně. V pátek jsme nejspíše neměli svůj den, i když jsem byl s jízdou spokojen. Nebyla dostatečně agresivní a v tak nabité konkurenci se to ihned projeví. Také jsme se potýkali s vnikáním velkého množství prachu ze šotolinových úseků do auta. Takže jsme v každém cíli vypadali jak nějací horníci (smích). Když k tomu přičtu i jiné chování auta při maximálním brzdění, než jsem byl zvyklý celý rok, nemohlo to stačit na lepší než čtvrté místo. V sobotu se vše výše zmíněné opakovalo a já k tomu přidal ještě trefený retardér. Nicméně jsme se krásně svezli, užívali si každý metr trati a hlavně si připsali důležité body do šampionátu. Již nyní se moc těším na Bohemku, kde se budeme snažit předvést hezký výkon a upevnit si pozici v šampionátu. Mám z vývoje sezony v tuto chvíli opravdu upřímnou radost. Děkuji všem našim sponzorům, rodině, fanouškům a klukům z Minařík racing za špičkovou přípravu vozu, který nás znovu podržel i v těchto šílených podmínkách, které v Hustopečích panovaly,“ řekl René Dohnal. Dvojice se v cíli umístila na 27. místě absolutního pořadí, 4. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami. V Peugeot cupu byl rychlejší pouze Jan Talaš, a tak René s Romanem brali stříbrný stupínek.
Milan Obadal společně s Radovanem Buchou a vozem Peugeot 208 R2 zvládli náročnou soutěž dokončit až na cílovou rampu. Technika fungovala na jedničku a dvojici se vyhnuly defekty a jiné komplikace. „Byly to klasické Husto-peče. Již po tréninku jsem měl dobrý pocit, volba pneumatik byla jasná. Na noční RZ mě přibrzdil divák s čelovkou. Myslel jsem, že je to pořadatel. Navíc jsem trefil kámen, stejný jako vždy, ale naštěstí se to obešlo bez defektu. Jinak to byl závod těžký a prašný. Rally mezi vinicemi má své kouzlo, a proto se sem rád vracím. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu, Frantík si prošel žhavou zkouškou, ale vydržel to. Díky patří také všem, co nás podporují. Se spolujezdcem Radovanem jsme si sedli, vše fungovalo na 100%, ale náš výkon na „mladé pušky“ zatím ještě nestačí 😊,“ řekl Milan Obadal. Kluci se v celkovém hodnocení umístili na 36. místě. V Peugeot cupu brali bramborové umístění, ve třídě 6 skončili na 6. místě a mezi dvoukolkami dojeli sedmí.
Po dvouleté pauze se do kokpitu závodního vozu vrátil Petr Hapala. Posádka Hapala – Kozák závodila s Renaultem Clio Sport. „Startovali jsme s novou technikou a v novém týmu. Od začátku vše fungovalo na jedničku a v týmu Lubomíra Minařík panovala skvělá atmosféra. Hustopeče beru jako krásnou soutěž, ale průběh závodu byl pro nás smolný už při sjezdu ze startovní rampy. Hned na RZ 1 jsme museli odstoupit. Neměli jsme zapsaný čas startu v kartě. Nastoupili jsme do sobotní etapy, ale smůla nás neopustila. Odjeli jsme jen jednu erzetu, protože na RZ 6 jsme jeli objízdnou trasou a pak přišla smolná sedmá rychlostní zkouška. Asi v polovině měřeného úseku nám přestala fungovat spojka, a to byl pro nás definitivní konec. Pesto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing za profesionální práci,“ popsal smolnou soutěž Petr Hapala, který si už teď těší na další spolupráci.
Nyní je pro posádky i týmy menší pauza. Další závod, kde nebude chybět ani slušovický tým Minařík racing, se pojede ve dnech 13. – 14. července. Bude to tradiční Rally Bohemia.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.