Tři posádky, startující s vozy z dílny Minařík racing se postavily na start Rally Hustopeče. Již tradičně s Peugeotem 208 R2 závodil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Dvojice chtěla navázat na vítěznou šňůru v hodnocení Peugeot Cupu. S dalším Peugeotem 208 R2 do kraje vína přijel Milan Obadal, navigovaný Radovanem Buchou. Trojici doplnil Petr Hapala, který se do soutěžního vozu vrátil po dvou letech. Dříve jsme jej mohli vídat závodit se Škodou Fabií. Pořadatelé připravili celkem deset měřených úseků rozdělených do dvou etap. V pátek se závodilo až do ranních hodin, což pocítili zejména posádky startující na zadních pozicích. Celou soutěž doprovázelo krásné letní počasí a posádky se v autech hodně zapotily.
Posádka René Dohnal – Roman Švec startovala s Peugeotem 208 R2. Kluci chtěli posbírat co nejvíce bodů do Peugeot cupu, ale tušili, že to nebude nic jednoduchého, protože se do Hustopečí sjela obrovská konkurence. „Na hustopečskou soutěž jsem se ohromně těšil. Jednak je to díky specifickým tratím a kompaktnosti, ale také díky pořadatelskému sboru, který vede Ruda Kouřil. S ním jsem začínal svou kariéru a za mnohé mu vděčím. Musím uznat, že letošní Hustopeče byly vážně vypečené a po fyzické stránce mi daly pořádně zabrat již v pátek při shakedownu. Samotný závod probíhal docela svižně. V pátek jsme nejspíše neměli svůj den, i když jsem byl s jízdou spokojen. Nebyla dostatečně agresivní a v tak nabité konkurenci se to ihned projeví. Také jsme se potýkali s vnikáním velkého množství prachu ze šotolinových úseků do auta. Takže jsme v každém cíli vypadali jak nějací horníci (smích). Když k tomu přičtu i jiné chování auta při maximálním brzdění, než jsem byl zvyklý celý rok, nemohlo to stačit na lepší než čtvrté místo. V sobotu se vše výše zmíněné opakovalo a já k tomu přidal ještě trefený retardér. Nicméně jsme se krásně svezli, užívali si každý metr trati a hlavně si připsali důležité body do šampionátu. Již nyní se moc těším na Bohemku, kde se budeme snažit předvést hezký výkon a upevnit si pozici v šampionátu. Mám z vývoje sezony v tuto chvíli opravdu upřímnou radost. Děkuji všem našim sponzorům, rodině, fanouškům a klukům z Minařík racing za špičkovou přípravu vozu, který nás znovu podržel i v těchto šílených podmínkách, které v Hustopečích panovaly,“ řekl René Dohnal. Dvojice se v cíli umístila na 27. místě absolutního pořadí, 4. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami. V Peugeot cupu byl rychlejší pouze Jan Talaš, a tak René s Romanem brali stříbrný stupínek.
Milan Obadal společně s Radovanem Buchou a vozem Peugeot 208 R2 zvládli náročnou soutěž dokončit až na cílovou rampu. Technika fungovala na jedničku a dvojici se vyhnuly defekty a jiné komplikace. „Byly to klasické Husto-peče. Již po tréninku jsem měl dobrý pocit, volba pneumatik byla jasná. Na noční RZ mě přibrzdil divák s čelovkou. Myslel jsem, že je to pořadatel. Navíc jsem trefil kámen, stejný jako vždy, ale naštěstí se to obešlo bez defektu. Jinak to byl závod těžký a prašný. Rally mezi vinicemi má své kouzlo, a proto se sem rád vracím. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu, Frantík si prošel žhavou zkouškou, ale vydržel to. Díky patří také všem, co nás podporují. Se spolujezdcem Radovanem jsme si sedli, vše fungovalo na 100%, ale náš výkon na „mladé pušky“ zatím ještě nestačí 😊,“ řekl Milan Obadal. Kluci se v celkovém hodnocení umístili na 36. místě. V Peugeot cupu brali bramborové umístění, ve třídě 6 skončili na 6. místě a mezi dvoukolkami dojeli sedmí.
Po dvouleté pauze se do kokpitu závodního vozu vrátil Petr Hapala. Posádka Hapala – Kozák závodila s Renaultem Clio Sport. „Startovali jsme s novou technikou a v novém týmu. Od začátku vše fungovalo na jedničku a v týmu Lubomíra Minařík panovala skvělá atmosféra. Hustopeče beru jako krásnou soutěž, ale průběh závodu byl pro nás smolný už při sjezdu ze startovní rampy. Hned na RZ 1 jsme museli odstoupit. Neměli jsme zapsaný čas startu v kartě. Nastoupili jsme do sobotní etapy, ale smůla nás neopustila. Odjeli jsme jen jednu erzetu, protože na RZ 6 jsme jeli objízdnou trasou a pak přišla smolná sedmá rychlostní zkouška. Asi v polovině měřeného úseku nám přestala fungovat spojka, a to byl pro nás definitivní konec. Pesto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing za profesionální práci,“ popsal smolnou soutěž Petr Hapala, který si už teď těší na další spolupráci.
Nyní je pro posádky i týmy menší pauza. Další závod, kde nebude chybět ani slušovický tým Minařík racing, se pojede ve dnech 13. – 14. července. Bude to tradiční Rally Bohemia.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.