Tři posádky, startující s vozy z dílny Minařík racing se postavily na start Rally Hustopeče. Již tradičně s Peugeotem 208 R2 závodil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Dvojice chtěla navázat na vítěznou šňůru v hodnocení Peugeot Cupu. S dalším Peugeotem 208 R2 do kraje vína přijel Milan Obadal, navigovaný Radovanem Buchou. Trojici doplnil Petr Hapala, který se do soutěžního vozu vrátil po dvou letech. Dříve jsme jej mohli vídat závodit se Škodou Fabií. Pořadatelé připravili celkem deset měřených úseků rozdělených do dvou etap. V pátek se závodilo až do ranních hodin, což pocítili zejména posádky startující na zadních pozicích. Celou soutěž doprovázelo krásné letní počasí a posádky se v autech hodně zapotily.
Posádka René Dohnal – Roman Švec startovala s Peugeotem 208 R2. Kluci chtěli posbírat co nejvíce bodů do Peugeot cupu, ale tušili, že to nebude nic jednoduchého, protože se do Hustopečí sjela obrovská konkurence. „Na hustopečskou soutěž jsem se ohromně těšil. Jednak je to díky specifickým tratím a kompaktnosti, ale také díky pořadatelskému sboru, který vede Ruda Kouřil. S ním jsem začínal svou kariéru a za mnohé mu vděčím. Musím uznat, že letošní Hustopeče byly vážně vypečené a po fyzické stránce mi daly pořádně zabrat již v pátek při shakedownu. Samotný závod probíhal docela svižně. V pátek jsme nejspíše neměli svůj den, i když jsem byl s jízdou spokojen. Nebyla dostatečně agresivní a v tak nabité konkurenci se to ihned projeví. Také jsme se potýkali s vnikáním velkého množství prachu ze šotolinových úseků do auta. Takže jsme v každém cíli vypadali jak nějací horníci (smích). Když k tomu přičtu i jiné chování auta při maximálním brzdění, než jsem byl zvyklý celý rok, nemohlo to stačit na lepší než čtvrté místo. V sobotu se vše výše zmíněné opakovalo a já k tomu přidal ještě trefený retardér. Nicméně jsme se krásně svezli, užívali si každý metr trati a hlavně si připsali důležité body do šampionátu. Již nyní se moc těším na Bohemku, kde se budeme snažit předvést hezký výkon a upevnit si pozici v šampionátu. Mám z vývoje sezony v tuto chvíli opravdu upřímnou radost. Děkuji všem našim sponzorům, rodině, fanouškům a klukům z Minařík racing za špičkovou přípravu vozu, který nás znovu podržel i v těchto šílených podmínkách, které v Hustopečích panovaly,“ řekl René Dohnal. Dvojice se v cíli umístila na 27. místě absolutního pořadí, 4. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami. V Peugeot cupu byl rychlejší pouze Jan Talaš, a tak René s Romanem brali stříbrný stupínek.
Milan Obadal společně s Radovanem Buchou a vozem Peugeot 208 R2 zvládli náročnou soutěž dokončit až na cílovou rampu. Technika fungovala na jedničku a dvojici se vyhnuly defekty a jiné komplikace. „Byly to klasické Husto-peče. Již po tréninku jsem měl dobrý pocit, volba pneumatik byla jasná. Na noční RZ mě přibrzdil divák s čelovkou. Myslel jsem, že je to pořadatel. Navíc jsem trefil kámen, stejný jako vždy, ale naštěstí se to obešlo bez defektu. Jinak to byl závod těžký a prašný. Rally mezi vinicemi má své kouzlo, a proto se sem rád vracím. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu, Frantík si prošel žhavou zkouškou, ale vydržel to. Díky patří také všem, co nás podporují. Se spolujezdcem Radovanem jsme si sedli, vše fungovalo na 100%, ale náš výkon na „mladé pušky“ zatím ještě nestačí 😊,“ řekl Milan Obadal. Kluci se v celkovém hodnocení umístili na 36. místě. V Peugeot cupu brali bramborové umístění, ve třídě 6 skončili na 6. místě a mezi dvoukolkami dojeli sedmí.
Po dvouleté pauze se do kokpitu závodního vozu vrátil Petr Hapala. Posádka Hapala – Kozák závodila s Renaultem Clio Sport. „Startovali jsme s novou technikou a v novém týmu. Od začátku vše fungovalo na jedničku a v týmu Lubomíra Minařík panovala skvělá atmosféra. Hustopeče beru jako krásnou soutěž, ale průběh závodu byl pro nás smolný už při sjezdu ze startovní rampy. Hned na RZ 1 jsme museli odstoupit. Neměli jsme zapsaný čas startu v kartě. Nastoupili jsme do sobotní etapy, ale smůla nás neopustila. Odjeli jsme jen jednu erzetu, protože na RZ 6 jsme jeli objízdnou trasou a pak přišla smolná sedmá rychlostní zkouška. Asi v polovině měřeného úseku nám přestala fungovat spojka, a to byl pro nás definitivní konec. Pesto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing za profesionální práci,“ popsal smolnou soutěž Petr Hapala, který si už teď těší na další spolupráci.
Nyní je pro posádky i týmy menší pauza. Další závod, kde nebude chybět ani slušovický tým Minařík racing, se pojede ve dnech 13. – 14. července. Bude to tradiční Rally Bohemia.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.