Tři posádky, startující s vozy z dílny Minařík racing se postavily na start Rally Hustopeče. Již tradičně s Peugeotem 208 R2 závodil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Dvojice chtěla navázat na vítěznou šňůru v hodnocení Peugeot Cupu. S dalším Peugeotem 208 R2 do kraje vína přijel Milan Obadal, navigovaný Radovanem Buchou. Trojici doplnil Petr Hapala, který se do soutěžního vozu vrátil po dvou letech. Dříve jsme jej mohli vídat závodit se Škodou Fabií. Pořadatelé připravili celkem deset měřených úseků rozdělených do dvou etap. V pátek se závodilo až do ranních hodin, což pocítili zejména posádky startující na zadních pozicích. Celou soutěž doprovázelo krásné letní počasí a posádky se v autech hodně zapotily.
Posádka René Dohnal – Roman Švec startovala s Peugeotem 208 R2. Kluci chtěli posbírat co nejvíce bodů do Peugeot cupu, ale tušili, že to nebude nic jednoduchého, protože se do Hustopečí sjela obrovská konkurence. „Na hustopečskou soutěž jsem se ohromně těšil. Jednak je to díky specifickým tratím a kompaktnosti, ale také díky pořadatelskému sboru, který vede Ruda Kouřil. S ním jsem začínal svou kariéru a za mnohé mu vděčím. Musím uznat, že letošní Hustopeče byly vážně vypečené a po fyzické stránce mi daly pořádně zabrat již v pátek při shakedownu. Samotný závod probíhal docela svižně. V pátek jsme nejspíše neměli svůj den, i když jsem byl s jízdou spokojen. Nebyla dostatečně agresivní a v tak nabité konkurenci se to ihned projeví. Také jsme se potýkali s vnikáním velkého množství prachu ze šotolinových úseků do auta. Takže jsme v každém cíli vypadali jak nějací horníci (smích). Když k tomu přičtu i jiné chování auta při maximálním brzdění, než jsem byl zvyklý celý rok, nemohlo to stačit na lepší než čtvrté místo. V sobotu se vše výše zmíněné opakovalo a já k tomu přidal ještě trefený retardér. Nicméně jsme se krásně svezli, užívali si každý metr trati a hlavně si připsali důležité body do šampionátu. Již nyní se moc těším na Bohemku, kde se budeme snažit předvést hezký výkon a upevnit si pozici v šampionátu. Mám z vývoje sezony v tuto chvíli opravdu upřímnou radost. Děkuji všem našim sponzorům, rodině, fanouškům a klukům z Minařík racing za špičkovou přípravu vozu, který nás znovu podržel i v těchto šílených podmínkách, které v Hustopečích panovaly,“ řekl René Dohnal. Dvojice se v cíli umístila na 27. místě absolutního pořadí, 4. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami. V Peugeot cupu byl rychlejší pouze Jan Talaš, a tak René s Romanem brali stříbrný stupínek.
Milan Obadal společně s Radovanem Buchou a vozem Peugeot 208 R2 zvládli náročnou soutěž dokončit až na cílovou rampu. Technika fungovala na jedničku a dvojici se vyhnuly defekty a jiné komplikace. „Byly to klasické Husto-peče. Již po tréninku jsem měl dobrý pocit, volba pneumatik byla jasná. Na noční RZ mě přibrzdil divák s čelovkou. Myslel jsem, že je to pořadatel. Navíc jsem trefil kámen, stejný jako vždy, ale naštěstí se to obešlo bez defektu. Jinak to byl závod těžký a prašný. Rally mezi vinicemi má své kouzlo, a proto se sem rád vracím. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu, Frantík si prošel žhavou zkouškou, ale vydržel to. Díky patří také všem, co nás podporují. Se spolujezdcem Radovanem jsme si sedli, vše fungovalo na 100%, ale náš výkon na „mladé pušky“ zatím ještě nestačí 😊,“ řekl Milan Obadal. Kluci se v celkovém hodnocení umístili na 36. místě. V Peugeot cupu brali bramborové umístění, ve třídě 6 skončili na 6. místě a mezi dvoukolkami dojeli sedmí.
Po dvouleté pauze se do kokpitu závodního vozu vrátil Petr Hapala. Posádka Hapala – Kozák závodila s Renaultem Clio Sport. „Startovali jsme s novou technikou a v novém týmu. Od začátku vše fungovalo na jedničku a v týmu Lubomíra Minařík panovala skvělá atmosféra. Hustopeče beru jako krásnou soutěž, ale průběh závodu byl pro nás smolný už při sjezdu ze startovní rampy. Hned na RZ 1 jsme museli odstoupit. Neměli jsme zapsaný čas startu v kartě. Nastoupili jsme do sobotní etapy, ale smůla nás neopustila. Odjeli jsme jen jednu erzetu, protože na RZ 6 jsme jeli objízdnou trasou a pak přišla smolná sedmá rychlostní zkouška. Asi v polovině měřeného úseku nám přestala fungovat spojka, a to byl pro nás definitivní konec. Pesto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing za profesionální práci,“ popsal smolnou soutěž Petr Hapala, který si už teď těší na další spolupráci.
Nyní je pro posádky i týmy menší pauza. Další závod, kde nebude chybět ani slušovický tým Minařík racing, se pojede ve dnech 13. – 14. července. Bude to tradiční Rally Bohemia.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.