Rally je možná někdy tvrdá, ale krásná je vždy…
Hustopečská rally je nenápadnou kráskou mistrovství ČR. Má přehledný a kompaktní formát, pestrou trať s divácky i jezdecky atraktivními šotolinovými úseky a příjemně uvolněnou, ale klapající organizaci. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM se měla stát nástupem do druhé půlky sezóny a posunout obě jeho posádky dopředu v klasifikaci Mistrovství ČR. Tým absolvoval před rally díky podpoře partnera MOL Česká republika rozsáhlý „letní“ test, ve kterém oba vozy najely téměř 150 kilometrů. Jaroslav Vančík, jehož VANČÍK MOTORSPORT odpovídá za přípravu a nasazování vozů do MČR, byl před startem Hustopečí spokojen. „Test byl hodně užitečný a myslím, že se nám podařilo vyladit auta do téměř optimálního stavu. V Hustopečích bychom chtěli hodně tlačit a před letními vrcholy sezóny si vytvořit výchozí podmínky pro to, aby obě naše posádky byly v konečné klasifikaci co nejvýše.“ Sportovní osud však jeho přání vyslyšel jenom zčásti…
První etapa rally odstartovala za téměř tropických veder a nezačala pro týmové posádky nejlépe. Martin Březík s Markem Omelkou si připsali hned na první RZ penalizaci za retardér a Mirek Jakeš s Petrem Machů se stali obětí nenápadného horizontu po startu RZ 2. Pár kilometrů nájezdové rychlosti navíc vedlo nejen k úpravě oplocení přilehlého ovocného sadu, ale i ke kosmetickým škodám na levém zadním boku Fabie.
Mirek Jakeš vysvětlil, co se stalo: „Přibrzdil jsem před horizontem trochu později. Horizont nás pak vyhodil lehce mimo optimální stopu, přistáli jsme levými koly na trávě a ve smyku jsme bokem sebrali několik betonových sloupků z plotu kolem nějakého sadu. Naštěstí to odnesla jenom karosérie a mohli jsme pokračovat, ale nabrali jsme ztrátu přinejmenším 15 sekund a na klidu tato příhoda také nepřidala.“ Další dramata se v první etapě již nekonala a obě posádky přenocovaly na třetím a devátém místě MČR.
Druhý den zahájil Mirek Jakeš vítězstvím hned v první RZ a ukázal, že na něm páteční výlet nezanechal stopy. Odstup k prvním dvěma vozům byl sice již poměrně velký, ale rýsoval se tuhý boj s Václavem Pechem, který mu dýchal na záda. Pechův defekt v RZ 7 však ukončil i tento souboj. Vše se pak již zdálo otázkou pouze „rutinní“ jízdy do cíle. A dvacet dva kilometrů poslední rychlostní zkoušky mělo potvrdit stupně vítězů v pořadí Mareš, Černý, Jakeš. Stará rallyová pravda ovšem říká, že soutěž končí až na cílové rampě. Jan Černý musel v této RZ vzdát pro poruchu převodovky a Mirek Jakeš se tak v cíli RZ posunul na druhé místo celkově. V týmovém zázemí panovalo nadšení, druhé místo by bylo velkou vzpruhou pro celý tým. Na cílovou rampu zbývalo pár kilometrů přejezdu. Ale i ty se počítají do rally. Během rozhovoru pro Mediasport znenadání zhasl motor Mirkova vozu a veškerá snaha posádky i telefonické konzultace s techniky a mechaniky byly marné.
Horečnatá prověrka všech systémů ukazovala na poruchu elektronické řídící jednotky motoru, která se později v servisní zóně potvrdila, když po její výměně motor bez problémů naskočil. Nezbylo než se po 150 kilometrech závodění a pouhých 14 kilometrů před cílem s druhým místem rozloučit. Vyrovnat se s touto sportovní tragédií nebylo pro nikoho snadné, ale tým se soustředí na zbývající závody MČR. Ani Mirek nehází flintu do žita: „Jsme zklamaní, to je jasné. Dva dny jsme jeli naplno, místy i trochu za hranou a pro nás s Petrem by to byla první společná bedna ve velkém mistráku. Škoda. Časy byly dobré a z tohoto hlediska musím Hustopeče hodnotit kladně. Bohužel už můžeme zapomenout na „bednu“ v mistrovství, o které jsme před sezónou tak trochu přemýšleli. To neznamená, že už nebudeme závodit, to ani nejde. Budeme se ale asi trochu více věnovat pilování set upu a stylu jízdy, abychom stabilizovali svou výkonnost a co nejvíce se přiblížili klukům před námi.“
Březík s Omelkou se během druhé etapy sice potýkali s drobnými technickými problémy, ale předvedli zralý výkon, trvale se umisťovali v první desítce klasifikace a v hodnocení MČR obsadili nakonec šesté místo. Nebyla to jediná náplast na týmový smutek, další drobnou přidali junioři, kterým tým metodicky pomáhá. Dominik Stříteský s Janem Mikulíkem prodloužili svou vítěznou sérii v Opel Adam Cupu a Adam Březík se Zdeňkem Bělákem jun. se v poslední RZ vyšvihli na druhé místo třídy 6.
Přes bolestný konec to byla krásná rally. Mirek s Petrem ukázali, že mají na souboje o stupně vítězů a Martin s Markem potvrdili svou spolehlivost a vzestup s pro ně stále ještě novým vozem R5. Před nastávajícími největšími závody sezóny jsou obě týmové posádky na 7. a 8. místě MČR a kdyby byla vyhlášena v MČR klasifikace týmů, jasně by jí vévodily :). Ani po sladkokyselých hustopečských hroznech tým motivaci neztratil, spíše naopak. Ve hře je stále ještě spousta bodů a seriál MČR pokračuje za necelý měsíc na krásných tratích Bohemia Rally, kam zveme všechny fanoušky. Celý tým bude bojovat. V rally je stále o co se prát!
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Zdroj: Samohýl Škoda Team – TZ
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.