Sladkokyselé hrozny z hustopečských vinic

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 19. června 2019 19:26
Sdílej:

Rally je možná někdy tvrdá, ale krásná je vždy…

Hustopečská rally je nenápadnou kráskou mistrovství ČR. Má přehledný a kompaktní formát, pestrou trať s divácky i jezdecky atraktivními šotolinovými úseky a příjemně uvolněnou, ale klapající organizaci. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM se měla stát nástupem do druhé půlky sezóny a posunout obě jeho posádky dopředu v klasifikaci Mistrovství ČR. Tým absolvoval před rally díky podpoře partnera MOL Česká republika rozsáhlý „letní“ test, ve kterém oba vozy najely téměř 150 kilometrů. Jaroslav Vančík, jehož VANČÍK MOTORSPORT odpovídá za přípravu a nasazování vozů do MČR, byl před startem Hustopečí spokojen. „Test byl hodně užitečný a myslím, že se nám podařilo vyladit auta do téměř optimálního stavu. V Hustopečích bychom chtěli hodně tlačit a před letními vrcholy sezóny si vytvořit výchozí podmínky pro to, aby obě naše posádky byly v konečné klasifikaci co nejvýše.“ Sportovní osud však jeho přání vyslyšel jenom zčásti…

První etapa rally odstartovala za téměř tropických veder a nezačala pro týmové posádky nejlépe. Martin Březík s Markem Omelkou si připsali hned na první RZ penalizaci za retardér a Mirek Jakeš s Petrem Machů se stali obětí nenápadného horizontu po startu RZ 2. Pár kilometrů nájezdové rychlosti navíc vedlo nejen k úpravě oplocení přilehlého ovocného sadu, ale i ke kosmetickým škodám na levém zadním boku Fabie.

Mirek Jakeš vysvětlil, co se stalo: „Přibrzdil jsem před horizontem trochu později. Horizont nás pak vyhodil lehce mimo optimální stopu, přistáli jsme levými koly na trávě a ve smyku jsme bokem sebrali několik betonových sloupků z plotu kolem nějakého sadu. Naštěstí to odnesla jenom karosérie a mohli jsme pokračovat, ale nabrali jsme ztrátu přinejmenším 15 sekund a na klidu tato příhoda také nepřidala.“ Další dramata se v první etapě již nekonala a obě posádky přenocovaly na třetím a devátém místě MČR.

Druhý den zahájil Mirek Jakeš vítězstvím hned v první RZ a ukázal, že na něm páteční výlet nezanechal stopy. Odstup k prvním dvěma vozům byl sice již poměrně velký, ale rýsoval se tuhý boj s Václavem Pechem, který mu dýchal na záda. Pechův defekt v RZ 7 však ukončil i tento souboj. Vše se pak již zdálo otázkou pouze „rutinní“ jízdy do cíle. A dvacet dva kilometrů poslední rychlostní zkoušky mělo potvrdit stupně vítězů v pořadí Mareš, Černý, Jakeš. Stará rallyová pravda ovšem říká, že soutěž končí až na cílové rampě. Jan Černý musel v této RZ vzdát pro poruchu převodovky a Mirek Jakeš se tak v cíli RZ posunul na druhé místo celkově. V týmovém zázemí panovalo nadšení, druhé místo by bylo velkou vzpruhou pro celý tým. Na cílovou rampu zbývalo pár kilometrů přejezdu. Ale i ty se počítají do rally. Během rozhovoru pro Mediasport znenadání zhasl motor Mirkova vozu a veškerá snaha posádky i telefonické konzultace s techniky a mechaniky byly marné.

Horečnatá prověrka všech systémů ukazovala na poruchu elektronické řídící jednotky motoru, která se později v servisní zóně potvrdila, když po její výměně motor bez problémů naskočil. Nezbylo než se po 150 kilometrech závodění a pouhých 14 kilometrů před cílem s druhým místem rozloučit. Vyrovnat se s touto sportovní tragédií nebylo pro nikoho snadné, ale tým se soustředí na zbývající závody MČR. Ani Mirek nehází flintu do žita: „Jsme zklamaní, to je jasné. Dva dny jsme jeli naplno, místy i trochu za hranou a pro nás s Petrem by to byla první společná bedna ve velkém mistráku. Škoda. Časy byly dobré a z tohoto hlediska musím Hustopeče hodnotit kladně. Bohužel už můžeme zapomenout na „bednu“ v mistrovství, o které jsme před sezónou tak trochu přemýšleli. To neznamená, že už nebudeme závodit, to ani nejde. Budeme se ale asi trochu více věnovat pilování set upu a stylu jízdy, abychom stabilizovali svou výkonnost a co nejvíce se přiblížili klukům před námi.“

Březík s Omelkou se během druhé etapy sice potýkali s drobnými technickými problémy, ale předvedli zralý výkon, trvale se umisťovali v první desítce klasifikace a v hodnocení MČR obsadili nakonec šesté místo. Nebyla to jediná náplast na týmový smutek, další drobnou přidali junioři, kterým tým metodicky pomáhá. Dominik Stříteský s Janem Mikulíkem prodloužili svou vítěznou sérii v Opel Adam Cupu a Adam Březík se Zdeňkem Bělákem jun. se v poslední RZ vyšvihli na druhé místo třídy 6.

Přes bolestný konec to byla krásná rally. Mirek s Petrem ukázali, že mají na souboje o stupně vítězů a Martin s Markem potvrdili svou spolehlivost a vzestup s pro ně stále ještě novým vozem R5. Před nastávajícími největšími závody sezóny jsou obě týmové posádky na 7. a 8. místě MČR a kdyby byla vyhlášena v MČR klasifikace týmů, jasně by jí vévodily :). Ani po sladkokyselých hustopečských hroznech tým motivaci neztratil, spíše naopak. Ve hře je stále ještě spousta bodů a seriál MČR pokračuje za necelý měsíc na krásných tratích Bohemia Rally, kam zveme všechny fanoušky. Celý tým bude bojovat. V rally je stále o co se prát!

Informace o týmu můžete sledovat na:

https://www.facebook.com/samohylskodateam/  https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz 

Zdroj: Samohýl Škoda Team – TZ

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?