Rally je možná někdy tvrdá, ale krásná je vždy…
Hustopečská rally je nenápadnou kráskou mistrovství ČR. Má přehledný a kompaktní formát, pestrou trať s divácky i jezdecky atraktivními šotolinovými úseky a příjemně uvolněnou, ale klapající organizaci. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM se měla stát nástupem do druhé půlky sezóny a posunout obě jeho posádky dopředu v klasifikaci Mistrovství ČR. Tým absolvoval před rally díky podpoře partnera MOL Česká republika rozsáhlý „letní“ test, ve kterém oba vozy najely téměř 150 kilometrů. Jaroslav Vančík, jehož VANČÍK MOTORSPORT odpovídá za přípravu a nasazování vozů do MČR, byl před startem Hustopečí spokojen. „Test byl hodně užitečný a myslím, že se nám podařilo vyladit auta do téměř optimálního stavu. V Hustopečích bychom chtěli hodně tlačit a před letními vrcholy sezóny si vytvořit výchozí podmínky pro to, aby obě naše posádky byly v konečné klasifikaci co nejvýše.“ Sportovní osud však jeho přání vyslyšel jenom zčásti…
První etapa rally odstartovala za téměř tropických veder a nezačala pro týmové posádky nejlépe. Martin Březík s Markem Omelkou si připsali hned na první RZ penalizaci za retardér a Mirek Jakeš s Petrem Machů se stali obětí nenápadného horizontu po startu RZ 2. Pár kilometrů nájezdové rychlosti navíc vedlo nejen k úpravě oplocení přilehlého ovocného sadu, ale i ke kosmetickým škodám na levém zadním boku Fabie.
Mirek Jakeš vysvětlil, co se stalo: „Přibrzdil jsem před horizontem trochu později. Horizont nás pak vyhodil lehce mimo optimální stopu, přistáli jsme levými koly na trávě a ve smyku jsme bokem sebrali několik betonových sloupků z plotu kolem nějakého sadu. Naštěstí to odnesla jenom karosérie a mohli jsme pokračovat, ale nabrali jsme ztrátu přinejmenším 15 sekund a na klidu tato příhoda také nepřidala.“ Další dramata se v první etapě již nekonala a obě posádky přenocovaly na třetím a devátém místě MČR.
Druhý den zahájil Mirek Jakeš vítězstvím hned v první RZ a ukázal, že na něm páteční výlet nezanechal stopy. Odstup k prvním dvěma vozům byl sice již poměrně velký, ale rýsoval se tuhý boj s Václavem Pechem, který mu dýchal na záda. Pechův defekt v RZ 7 však ukončil i tento souboj. Vše se pak již zdálo otázkou pouze „rutinní“ jízdy do cíle. A dvacet dva kilometrů poslední rychlostní zkoušky mělo potvrdit stupně vítězů v pořadí Mareš, Černý, Jakeš. Stará rallyová pravda ovšem říká, že soutěž končí až na cílové rampě. Jan Černý musel v této RZ vzdát pro poruchu převodovky a Mirek Jakeš se tak v cíli RZ posunul na druhé místo celkově. V týmovém zázemí panovalo nadšení, druhé místo by bylo velkou vzpruhou pro celý tým. Na cílovou rampu zbývalo pár kilometrů přejezdu. Ale i ty se počítají do rally. Během rozhovoru pro Mediasport znenadání zhasl motor Mirkova vozu a veškerá snaha posádky i telefonické konzultace s techniky a mechaniky byly marné.
Horečnatá prověrka všech systémů ukazovala na poruchu elektronické řídící jednotky motoru, která se později v servisní zóně potvrdila, když po její výměně motor bez problémů naskočil. Nezbylo než se po 150 kilometrech závodění a pouhých 14 kilometrů před cílem s druhým místem rozloučit. Vyrovnat se s touto sportovní tragédií nebylo pro nikoho snadné, ale tým se soustředí na zbývající závody MČR. Ani Mirek nehází flintu do žita: „Jsme zklamaní, to je jasné. Dva dny jsme jeli naplno, místy i trochu za hranou a pro nás s Petrem by to byla první společná bedna ve velkém mistráku. Škoda. Časy byly dobré a z tohoto hlediska musím Hustopeče hodnotit kladně. Bohužel už můžeme zapomenout na „bednu“ v mistrovství, o které jsme před sezónou tak trochu přemýšleli. To neznamená, že už nebudeme závodit, to ani nejde. Budeme se ale asi trochu více věnovat pilování set upu a stylu jízdy, abychom stabilizovali svou výkonnost a co nejvíce se přiblížili klukům před námi.“
Březík s Omelkou se během druhé etapy sice potýkali s drobnými technickými problémy, ale předvedli zralý výkon, trvale se umisťovali v první desítce klasifikace a v hodnocení MČR obsadili nakonec šesté místo. Nebyla to jediná náplast na týmový smutek, další drobnou přidali junioři, kterým tým metodicky pomáhá. Dominik Stříteský s Janem Mikulíkem prodloužili svou vítěznou sérii v Opel Adam Cupu a Adam Březík se Zdeňkem Bělákem jun. se v poslední RZ vyšvihli na druhé místo třídy 6.
Přes bolestný konec to byla krásná rally. Mirek s Petrem ukázali, že mají na souboje o stupně vítězů a Martin s Markem potvrdili svou spolehlivost a vzestup s pro ně stále ještě novým vozem R5. Před nastávajícími největšími závody sezóny jsou obě týmové posádky na 7. a 8. místě MČR a kdyby byla vyhlášena v MČR klasifikace týmů, jasně by jí vévodily :). Ani po sladkokyselých hustopečských hroznech tým motivaci neztratil, spíše naopak. Ve hře je stále ještě spousta bodů a seriál MČR pokračuje za necelý měsíc na krásných tratích Bohemia Rally, kam zveme všechny fanoušky. Celý tým bude bojovat. V rally je stále o co se prát!
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Zdroj: Samohýl Škoda Team – TZ
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?