Rally je možná někdy tvrdá, ale krásná je vždy…
Hustopečská rally je nenápadnou kráskou mistrovství ČR. Má přehledný a kompaktní formát, pestrou trať s divácky i jezdecky atraktivními šotolinovými úseky a příjemně uvolněnou, ale klapající organizaci. Pro SAMOHÝL ŠKODA TEAM se měla stát nástupem do druhé půlky sezóny a posunout obě jeho posádky dopředu v klasifikaci Mistrovství ČR. Tým absolvoval před rally díky podpoře partnera MOL Česká republika rozsáhlý „letní“ test, ve kterém oba vozy najely téměř 150 kilometrů. Jaroslav Vančík, jehož VANČÍK MOTORSPORT odpovídá za přípravu a nasazování vozů do MČR, byl před startem Hustopečí spokojen. „Test byl hodně užitečný a myslím, že se nám podařilo vyladit auta do téměř optimálního stavu. V Hustopečích bychom chtěli hodně tlačit a před letními vrcholy sezóny si vytvořit výchozí podmínky pro to, aby obě naše posádky byly v konečné klasifikaci co nejvýše.“ Sportovní osud však jeho přání vyslyšel jenom zčásti…
První etapa rally odstartovala za téměř tropických veder a nezačala pro týmové posádky nejlépe. Martin Březík s Markem Omelkou si připsali hned na první RZ penalizaci za retardér a Mirek Jakeš s Petrem Machů se stali obětí nenápadného horizontu po startu RZ 2. Pár kilometrů nájezdové rychlosti navíc vedlo nejen k úpravě oplocení přilehlého ovocného sadu, ale i ke kosmetickým škodám na levém zadním boku Fabie.
Mirek Jakeš vysvětlil, co se stalo: „Přibrzdil jsem před horizontem trochu později. Horizont nás pak vyhodil lehce mimo optimální stopu, přistáli jsme levými koly na trávě a ve smyku jsme bokem sebrali několik betonových sloupků z plotu kolem nějakého sadu. Naštěstí to odnesla jenom karosérie a mohli jsme pokračovat, ale nabrali jsme ztrátu přinejmenším 15 sekund a na klidu tato příhoda také nepřidala.“ Další dramata se v první etapě již nekonala a obě posádky přenocovaly na třetím a devátém místě MČR.
Druhý den zahájil Mirek Jakeš vítězstvím hned v první RZ a ukázal, že na něm páteční výlet nezanechal stopy. Odstup k prvním dvěma vozům byl sice již poměrně velký, ale rýsoval se tuhý boj s Václavem Pechem, který mu dýchal na záda. Pechův defekt v RZ 7 však ukončil i tento souboj. Vše se pak již zdálo otázkou pouze „rutinní“ jízdy do cíle. A dvacet dva kilometrů poslední rychlostní zkoušky mělo potvrdit stupně vítězů v pořadí Mareš, Černý, Jakeš. Stará rallyová pravda ovšem říká, že soutěž končí až na cílové rampě. Jan Černý musel v této RZ vzdát pro poruchu převodovky a Mirek Jakeš se tak v cíli RZ posunul na druhé místo celkově. V týmovém zázemí panovalo nadšení, druhé místo by bylo velkou vzpruhou pro celý tým. Na cílovou rampu zbývalo pár kilometrů přejezdu. Ale i ty se počítají do rally. Během rozhovoru pro Mediasport znenadání zhasl motor Mirkova vozu a veškerá snaha posádky i telefonické konzultace s techniky a mechaniky byly marné.
Horečnatá prověrka všech systémů ukazovala na poruchu elektronické řídící jednotky motoru, která se později v servisní zóně potvrdila, když po její výměně motor bez problémů naskočil. Nezbylo než se po 150 kilometrech závodění a pouhých 14 kilometrů před cílem s druhým místem rozloučit. Vyrovnat se s touto sportovní tragédií nebylo pro nikoho snadné, ale tým se soustředí na zbývající závody MČR. Ani Mirek nehází flintu do žita: „Jsme zklamaní, to je jasné. Dva dny jsme jeli naplno, místy i trochu za hranou a pro nás s Petrem by to byla první společná bedna ve velkém mistráku. Škoda. Časy byly dobré a z tohoto hlediska musím Hustopeče hodnotit kladně. Bohužel už můžeme zapomenout na „bednu“ v mistrovství, o které jsme před sezónou tak trochu přemýšleli. To neznamená, že už nebudeme závodit, to ani nejde. Budeme se ale asi trochu více věnovat pilování set upu a stylu jízdy, abychom stabilizovali svou výkonnost a co nejvíce se přiblížili klukům před námi.“
Březík s Omelkou se během druhé etapy sice potýkali s drobnými technickými problémy, ale předvedli zralý výkon, trvale se umisťovali v první desítce klasifikace a v hodnocení MČR obsadili nakonec šesté místo. Nebyla to jediná náplast na týmový smutek, další drobnou přidali junioři, kterým tým metodicky pomáhá. Dominik Stříteský s Janem Mikulíkem prodloužili svou vítěznou sérii v Opel Adam Cupu a Adam Březík se Zdeňkem Bělákem jun. se v poslední RZ vyšvihli na druhé místo třídy 6.
Přes bolestný konec to byla krásná rally. Mirek s Petrem ukázali, že mají na souboje o stupně vítězů a Martin s Markem potvrdili svou spolehlivost a vzestup s pro ně stále ještě novým vozem R5. Před nastávajícími největšími závody sezóny jsou obě týmové posádky na 7. a 8. místě MČR a kdyby byla vyhlášena v MČR klasifikace týmů, jasně by jí vévodily :). Ani po sladkokyselých hustopečských hroznech tým motivaci neztratil, spíše naopak. Ve hře je stále ještě spousta bodů a seriál MČR pokračuje za necelý měsíc na krásných tratích Bohemia Rally, kam zveme všechny fanoušky. Celý tým bude bojovat. V rally je stále o co se prát!
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Zdroj: Samohýl Škoda Team – TZ
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?