Nesnesitelné horko, zvířený prach, ale také spousta diváků a dramatické souboje vytvářely neopakovatelnou atmosféru 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Na jihomoravskou soutěž dorazilo také sedm posádek Peugeot Rally Cupu. K tradičním účastníkům se připojil mimo jiné příležitostně startující Michal Vaňhara a po dvou odjetých evropských podnicích také loňský vítěz Peugeot Rally Cupu a mistr dvoukolek Jan Talaš.
Celkem čtyřiadvacet vozů ve skupině šest odstartovalo v pátek podvečer do první etapy a v hodnocení Peugeot Rally Cupu se na čele ustálilo trio Talaš, Dohnal a Kamenec. „Jedeme v klidu, všechno zatím klape, ale je fakt velké vedro,“ řekl v závěru první etapy Honza Talaš, kterého tentokrát navigoval Víťa Baďura.
Druhá etapa nezačala dobře pro Jirku Pohlídala, kterému vypadl výfuk, a horké plyny způsobily požár jeho auta, ten ale posádka rychle uhasila. Obrovskou smůlu má letos jinak velmi rychlý Matěj Kamenec, kterého ze hry vyřadila banální závada v podobě prasklé nádobky na brzdovou kapalinu. „Těch problémů už bylo tolik, že se mně další motivace hledá velmi obtížně. To, že praskne nádobka na brzdovou kapalinu, by opravdu nikdo nečekal. Asi by se dal odjet ještě jeden test, ale nechtěl jsem riskovat, že někde nezabrzdíme. To už se mi v minulosti mimochodem také stalo,“ podělil se o své dojmy zklamaný Matěj Kamenec.
Po úmorných dvou dnech, kdy teplota v kokpitech vozů dosahovala až k šedesáti stupňům, dokončil náročnou soutěž na třetím místě Michal Vaňhara s Martinou Pickovou. „Jak bych komentoval Hustopeče?? Horko, horko a zase horko,“ řekl s úsměvem Michal Vaňhara a pokračoval: „S Peugeotem jedeme potřetí a podruhé v cupu. Na autě jsme provedli několik změn v nastavení a hlavně na brzdách. Mám teď mnohem lepší pocit a jistotu v řízení. To se projevilo i na časech, takže i když máme ještě co zlepšovat, s výsledkem jsem spokojený.“
Druhou posádkou v cíli byli průběžní lídři seriálu, René Dohnal s Romanem Švecem: „Hustopeče jsou mojí nejoblíbenější soutěží, letos ale neproběhlo všechno podle mých představ. V průběhu závodu nás pronásledovaly drobné technické potíže, především s brzdami, které neměly ten správný účinek, na který jsem zvyklý při brzdění z maximálních rychlostí. Také se nám do auta na šotolinových úsecích velmi prášilo a na příčinu jsme přišli až v závěru podniku. To bylo fakt nepříjemné. Navíc se musím přiznat, že vedro, které zde panovalo, za svou kariéru nepamatuji a dalo mi opravdu zabrat hlavně při pátečním shakedownu. Nicméně druhé místo v cupu považuji za skvělý výsledek, protože nás velmi přiblížilo k tomu, co si všichni v týmu, včetně nás, přejí. Gratulace Honzovi, jel úžasně. Mám teď měsíc na to vymyslet, jak mu být větším soupeřem,“ svěřil se za cílovou rampou René Dohnal.
Nejrychlejšími časy ve všech rychlostních zkouškách si pro zasloužené vítězství dojel Honza Talaš s Víťou Baďurou. Mladá posádka zvítězila také ve „dvoukolkách“ a lepší vstup do rozjeté sezóny si ani nemohla přát. „Super, opravdu skvělý pocit. Hustopeče jsme si moc užili, i když podmínky byly fakt náročné. S Víťou jsme si sedli, rozpis nám fungoval, drobné chybičky jsem sice udělal, ale jeli jsme celkem v pohodě. Z prvního místa v cupu i dvoukolkách mám velkou radost. Pojedeme ještě Bohemku a Barumku a našim cílem je vybojovat si účast ve Francii, což je v rámci Peugeot Rally Cupu hlavní cena pro nejlepšího jezdce do pětadvaceti let,“ dodal v cíli vítězný Jan Talaš.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).