Nesnesitelné horko, zvířený prach, ale také spousta diváků a dramatické souboje vytvářely neopakovatelnou atmosféru 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Na jihomoravskou soutěž dorazilo také sedm posádek Peugeot Rally Cupu. K tradičním účastníkům se připojil mimo jiné příležitostně startující Michal Vaňhara a po dvou odjetých evropských podnicích také loňský vítěz Peugeot Rally Cupu a mistr dvoukolek Jan Talaš.
Celkem čtyřiadvacet vozů ve skupině šest odstartovalo v pátek podvečer do první etapy a v hodnocení Peugeot Rally Cupu se na čele ustálilo trio Talaš, Dohnal a Kamenec. „Jedeme v klidu, všechno zatím klape, ale je fakt velké vedro,“ řekl v závěru první etapy Honza Talaš, kterého tentokrát navigoval Víťa Baďura.
Druhá etapa nezačala dobře pro Jirku Pohlídala, kterému vypadl výfuk, a horké plyny způsobily požár jeho auta, ten ale posádka rychle uhasila. Obrovskou smůlu má letos jinak velmi rychlý Matěj Kamenec, kterého ze hry vyřadila banální závada v podobě prasklé nádobky na brzdovou kapalinu. „Těch problémů už bylo tolik, že se mně další motivace hledá velmi obtížně. To, že praskne nádobka na brzdovou kapalinu, by opravdu nikdo nečekal. Asi by se dal odjet ještě jeden test, ale nechtěl jsem riskovat, že někde nezabrzdíme. To už se mi v minulosti mimochodem také stalo,“ podělil se o své dojmy zklamaný Matěj Kamenec.
Po úmorných dvou dnech, kdy teplota v kokpitech vozů dosahovala až k šedesáti stupňům, dokončil náročnou soutěž na třetím místě Michal Vaňhara s Martinou Pickovou. „Jak bych komentoval Hustopeče?? Horko, horko a zase horko,“ řekl s úsměvem Michal Vaňhara a pokračoval: „S Peugeotem jedeme potřetí a podruhé v cupu. Na autě jsme provedli několik změn v nastavení a hlavně na brzdách. Mám teď mnohem lepší pocit a jistotu v řízení. To se projevilo i na časech, takže i když máme ještě co zlepšovat, s výsledkem jsem spokojený.“
Druhou posádkou v cíli byli průběžní lídři seriálu, René Dohnal s Romanem Švecem: „Hustopeče jsou mojí nejoblíbenější soutěží, letos ale neproběhlo všechno podle mých představ. V průběhu závodu nás pronásledovaly drobné technické potíže, především s brzdami, které neměly ten správný účinek, na který jsem zvyklý při brzdění z maximálních rychlostí. Také se nám do auta na šotolinových úsecích velmi prášilo a na příčinu jsme přišli až v závěru podniku. To bylo fakt nepříjemné. Navíc se musím přiznat, že vedro, které zde panovalo, za svou kariéru nepamatuji a dalo mi opravdu zabrat hlavně při pátečním shakedownu. Nicméně druhé místo v cupu považuji za skvělý výsledek, protože nás velmi přiblížilo k tomu, co si všichni v týmu, včetně nás, přejí. Gratulace Honzovi, jel úžasně. Mám teď měsíc na to vymyslet, jak mu být větším soupeřem,“ svěřil se za cílovou rampou René Dohnal.
Nejrychlejšími časy ve všech rychlostních zkouškách si pro zasloužené vítězství dojel Honza Talaš s Víťou Baďurou. Mladá posádka zvítězila také ve „dvoukolkách“ a lepší vstup do rozjeté sezóny si ani nemohla přát. „Super, opravdu skvělý pocit. Hustopeče jsme si moc užili, i když podmínky byly fakt náročné. S Víťou jsme si sedli, rozpis nám fungoval, drobné chybičky jsem sice udělal, ale jeli jsme celkem v pohodě. Z prvního místa v cupu i dvoukolkách mám velkou radost. Pojedeme ještě Bohemku a Barumku a našim cílem je vybojovat si účast ve Francii, což je v rámci Peugeot Rally Cupu hlavní cena pro nejlepšího jezdce do pětadvaceti let,“ dodal v cíli vítězný Jan Talaš.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.