Racing 21 se vrací do Hustopečí po loňské absenci. Bude to desátý zdejší start pro Vojtěcha Štajfa a pozitivní výsledková bilance pro Veroniku Havelkovou.
Po loňské absenci, způsobené účastí týmu Racing 21 v seriálu FIA Middle East Rally Championship, odstartuje o nadcházejícím víkendu posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 do čtvrtého podniku domácího šampionátu Agrotec Petronas Rally 2019 v Hustopečích.
Tratě letos již patnáctého ročníku této tradiční soutěže budou, stejně jako vloni, situovány opět do zdejších proslulých vinic. Posádky budou ve dvoudenní soutěži soupeřit na deseti rychlostních zkouškách o celkové délce 150 kilometrů. Stejně jako v minulých soutěžích se očekává zejména silná konkurence vozů třidy R5, doplněná o přední posádky slovenského šampionátu v rally.
Jezdec Vojtěch Štajf završí víkendovým startem v Hustopečích desítku svých zde absolvovaných soutěží. Jeho celková bilance hovoří ve prospěch šesti dokončených závodů s nejlepšími výsledky v roce 2009 a 2016 kdy obsadil celkově čtvrté místo. U zbylých třech soutěží nespatřil šachovnicovou vlajku vlivem havárie, vždy těsně před cílem. Příprava na letošní Agrotec Petronas Rally byla tradičně ve znamení testování vozu Polo GTI R5.
„V úterý jsme absolvovali rutinní test s cílem si opět zvyknout na auto po Rally Český Krumlov, a navíc jsme vyzkoušeli některé další drobné změny v našem individuálním nastavení vozu. Po minulé soutěži jsme také repasovali některé díly na voze a jsem velmi rád, že zatím podle plánu stále posouváme své výkonové limity s vozem Polo GTI R5 výše. I na zahraničních soutěžích dokazuje tento vůz svoje ambice na vítězství, což dokázal výsledek zatím poslední soutěže seriálu ERC. Samozřejmě pozorně sledujeme i vývoj situace ohledně technického problému, provázející nový vůz v některých startech po celém světě. Chci potvrdit, že jsme v těsném kontaktu nejen s výrobcem vozu, ale i předními týmy, které tento vůz provozují. Dostáváme pravidelné a detailní informace, na jejichž základě jsme již přijali určitá opatření i na našem voze. V každém případě jsem přesvědčen, že vzniklý problém bude výrobcem v brzké době úspěšně vyřešen,“ zmínil před startem Vojtěch Štajf a dodal: „Hustopeče patří k mým oblíbeným soutěžím, ale bohužel loňský ročník jsem musel, kvůli kolizi termínu s Kyperskou rally, vynechat. Je fajn, že se budeme opět moci porovnat se špičkou slovenského šampionátu a věřím, že dodržíme letošní trend a podobně jako v minulé soutěži dosáhneme dalšího posunu ve výsledkové listině. Při neúčasti Honzy Kopeckého bude boj o nejvyšší příčky ještě atraktivnější a já doufám, že do těchto soubojů s Veronikou promluvíme.“
Navigátorka Veronika Havelková vstoupí o víkendu do své páté soutěže konané v Hustopečích. Její nejlepší umístění zde bylo druhé místo v absolutní klasifikaci v roce 2016, ale dvakrát zde získala vítězství v hodnocení právě slovenského šampionátu.
Oživením v týmu Racing 21 bude v Hustopečích účast dvojnásobné mistryně světa v motosurfingu z let 2016 a 2018 a aktuálně nejlepší sportovkyně v tomto vodním sportu Anety Šacherové. Stejnou hladinu adrenalinu, jako při jízdě na svém jetsurfu, zažije i v roli spolujezdkyně Vojtěcha Štajfa ve voze Polo GTI R5 v rámci pátečního shakedownu.
„Já se obecně zajímám o všechny adrenalinové i jinak zajímavé sporty, a právě nedávno jsem dostal příležitost, dozvědět se něco o tomto relativně mladém vodním motoristickém sportu. Průvodcem mi byla Aneta Šacherová. Ta patří k absolutní světové špičce této sportovní disciplíny, jejíž kolébkou je právě okolí Brna. Dostal jsem od ní nabídku okusit taje ovládání jetsurfu a tak jsem já na oplátku pozval Anetu do Hustopečí na jednu jízdu v rámci shakedownu. Věřím, že si to užije,“ doplnil informaci k návštěvě mladé sportovkyně Vojtěch Štajf.
15. ročník Agrotec Petronas Rally odstartuje v pátek 14. června, krátce před 18. hodinou v Hustopečích a končí ve stejném místě druhý den odpoledne.
Zdroj: Racing 21
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.