Racing 21 se vrací do Hustopečí po loňské absenci. Bude to desátý zdejší start pro Vojtěcha Štajfa a pozitivní výsledková bilance pro Veroniku Havelkovou.
Po loňské absenci, způsobené účastí týmu Racing 21 v seriálu FIA Middle East Rally Championship, odstartuje o nadcházejícím víkendu posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 do čtvrtého podniku domácího šampionátu Agrotec Petronas Rally 2019 v Hustopečích.
Tratě letos již patnáctého ročníku této tradiční soutěže budou, stejně jako vloni, situovány opět do zdejších proslulých vinic. Posádky budou ve dvoudenní soutěži soupeřit na deseti rychlostních zkouškách o celkové délce 150 kilometrů. Stejně jako v minulých soutěžích se očekává zejména silná konkurence vozů třidy R5, doplněná o přední posádky slovenského šampionátu v rally.
Jezdec Vojtěch Štajf završí víkendovým startem v Hustopečích desítku svých zde absolvovaných soutěží. Jeho celková bilance hovoří ve prospěch šesti dokončených závodů s nejlepšími výsledky v roce 2009 a 2016 kdy obsadil celkově čtvrté místo. U zbylých třech soutěží nespatřil šachovnicovou vlajku vlivem havárie, vždy těsně před cílem. Příprava na letošní Agrotec Petronas Rally byla tradičně ve znamení testování vozu Polo GTI R5.
„V úterý jsme absolvovali rutinní test s cílem si opět zvyknout na auto po Rally Český Krumlov, a navíc jsme vyzkoušeli některé další drobné změny v našem individuálním nastavení vozu. Po minulé soutěži jsme také repasovali některé díly na voze a jsem velmi rád, že zatím podle plánu stále posouváme své výkonové limity s vozem Polo GTI R5 výše. I na zahraničních soutěžích dokazuje tento vůz svoje ambice na vítězství, což dokázal výsledek zatím poslední soutěže seriálu ERC. Samozřejmě pozorně sledujeme i vývoj situace ohledně technického problému, provázející nový vůz v některých startech po celém světě. Chci potvrdit, že jsme v těsném kontaktu nejen s výrobcem vozu, ale i předními týmy, které tento vůz provozují. Dostáváme pravidelné a detailní informace, na jejichž základě jsme již přijali určitá opatření i na našem voze. V každém případě jsem přesvědčen, že vzniklý problém bude výrobcem v brzké době úspěšně vyřešen,“ zmínil před startem Vojtěch Štajf a dodal: „Hustopeče patří k mým oblíbeným soutěžím, ale bohužel loňský ročník jsem musel, kvůli kolizi termínu s Kyperskou rally, vynechat. Je fajn, že se budeme opět moci porovnat se špičkou slovenského šampionátu a věřím, že dodržíme letošní trend a podobně jako v minulé soutěži dosáhneme dalšího posunu ve výsledkové listině. Při neúčasti Honzy Kopeckého bude boj o nejvyšší příčky ještě atraktivnější a já doufám, že do těchto soubojů s Veronikou promluvíme.“
Navigátorka Veronika Havelková vstoupí o víkendu do své páté soutěže konané v Hustopečích. Její nejlepší umístění zde bylo druhé místo v absolutní klasifikaci v roce 2016, ale dvakrát zde získala vítězství v hodnocení právě slovenského šampionátu.
Oživením v týmu Racing 21 bude v Hustopečích účast dvojnásobné mistryně světa v motosurfingu z let 2016 a 2018 a aktuálně nejlepší sportovkyně v tomto vodním sportu Anety Šacherové. Stejnou hladinu adrenalinu, jako při jízdě na svém jetsurfu, zažije i v roli spolujezdkyně Vojtěcha Štajfa ve voze Polo GTI R5 v rámci pátečního shakedownu.
„Já se obecně zajímám o všechny adrenalinové i jinak zajímavé sporty, a právě nedávno jsem dostal příležitost, dozvědět se něco o tomto relativně mladém vodním motoristickém sportu. Průvodcem mi byla Aneta Šacherová. Ta patří k absolutní světové špičce této sportovní disciplíny, jejíž kolébkou je právě okolí Brna. Dostal jsem od ní nabídku okusit taje ovládání jetsurfu a tak jsem já na oplátku pozval Anetu do Hustopečí na jednu jízdu v rámci shakedownu. Věřím, že si to užije,“ doplnil informaci k návštěvě mladé sportovkyně Vojtěch Štajf.
15. ročník Agrotec Petronas Rally odstartuje v pátek 14. června, krátce před 18. hodinou v Hustopečích a končí ve stejném místě druhý den odpoledne.
Zdroj: Racing 21
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?