Racing 21 se vrací do Hustopečí po loňské absenci. Bude to desátý zdejší start pro Vojtěcha Štajfa a pozitivní výsledková bilance pro Veroniku Havelkovou.
Po loňské absenci, způsobené účastí týmu Racing 21 v seriálu FIA Middle East Rally Championship, odstartuje o nadcházejícím víkendu posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 do čtvrtého podniku domácího šampionátu Agrotec Petronas Rally 2019 v Hustopečích.
Tratě letos již patnáctého ročníku této tradiční soutěže budou, stejně jako vloni, situovány opět do zdejších proslulých vinic. Posádky budou ve dvoudenní soutěži soupeřit na deseti rychlostních zkouškách o celkové délce 150 kilometrů. Stejně jako v minulých soutěžích se očekává zejména silná konkurence vozů třidy R5, doplněná o přední posádky slovenského šampionátu v rally.
Jezdec Vojtěch Štajf završí víkendovým startem v Hustopečích desítku svých zde absolvovaných soutěží. Jeho celková bilance hovoří ve prospěch šesti dokončených závodů s nejlepšími výsledky v roce 2009 a 2016 kdy obsadil celkově čtvrté místo. U zbylých třech soutěží nespatřil šachovnicovou vlajku vlivem havárie, vždy těsně před cílem. Příprava na letošní Agrotec Petronas Rally byla tradičně ve znamení testování vozu Polo GTI R5.
„V úterý jsme absolvovali rutinní test s cílem si opět zvyknout na auto po Rally Český Krumlov, a navíc jsme vyzkoušeli některé další drobné změny v našem individuálním nastavení vozu. Po minulé soutěži jsme také repasovali některé díly na voze a jsem velmi rád, že zatím podle plánu stále posouváme své výkonové limity s vozem Polo GTI R5 výše. I na zahraničních soutěžích dokazuje tento vůz svoje ambice na vítězství, což dokázal výsledek zatím poslední soutěže seriálu ERC. Samozřejmě pozorně sledujeme i vývoj situace ohledně technického problému, provázející nový vůz v některých startech po celém světě. Chci potvrdit, že jsme v těsném kontaktu nejen s výrobcem vozu, ale i předními týmy, které tento vůz provozují. Dostáváme pravidelné a detailní informace, na jejichž základě jsme již přijali určitá opatření i na našem voze. V každém případě jsem přesvědčen, že vzniklý problém bude výrobcem v brzké době úspěšně vyřešen,“ zmínil před startem Vojtěch Štajf a dodal: „Hustopeče patří k mým oblíbeným soutěžím, ale bohužel loňský ročník jsem musel, kvůli kolizi termínu s Kyperskou rally, vynechat. Je fajn, že se budeme opět moci porovnat se špičkou slovenského šampionátu a věřím, že dodržíme letošní trend a podobně jako v minulé soutěži dosáhneme dalšího posunu ve výsledkové listině. Při neúčasti Honzy Kopeckého bude boj o nejvyšší příčky ještě atraktivnější a já doufám, že do těchto soubojů s Veronikou promluvíme.“
Navigátorka Veronika Havelková vstoupí o víkendu do své páté soutěže konané v Hustopečích. Její nejlepší umístění zde bylo druhé místo v absolutní klasifikaci v roce 2016, ale dvakrát zde získala vítězství v hodnocení právě slovenského šampionátu.
Oživením v týmu Racing 21 bude v Hustopečích účast dvojnásobné mistryně světa v motosurfingu z let 2016 a 2018 a aktuálně nejlepší sportovkyně v tomto vodním sportu Anety Šacherové. Stejnou hladinu adrenalinu, jako při jízdě na svém jetsurfu, zažije i v roli spolujezdkyně Vojtěcha Štajfa ve voze Polo GTI R5 v rámci pátečního shakedownu.
„Já se obecně zajímám o všechny adrenalinové i jinak zajímavé sporty, a právě nedávno jsem dostal příležitost, dozvědět se něco o tomto relativně mladém vodním motoristickém sportu. Průvodcem mi byla Aneta Šacherová. Ta patří k absolutní světové špičce této sportovní disciplíny, jejíž kolébkou je právě okolí Brna. Dostal jsem od ní nabídku okusit taje ovládání jetsurfu a tak jsem já na oplátku pozval Anetu do Hustopečí na jednu jízdu v rámci shakedownu. Věřím, že si to užije,“ doplnil informaci k návštěvě mladé sportovkyně Vojtěch Štajf.
15. ročník Agrotec Petronas Rally odstartuje v pátek 14. června, krátce před 18. hodinou v Hustopečích a končí ve stejném místě druhý den odpoledne.
Zdroj: Racing 21
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.