Racing 21 se vrací do Hustopečí po loňské absenci. Bude to desátý zdejší start pro Vojtěcha Štajfa a pozitivní výsledková bilance pro Veroniku Havelkovou.
Po loňské absenci, způsobené účastí týmu Racing 21 v seriálu FIA Middle East Rally Championship, odstartuje o nadcházejícím víkendu posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 do čtvrtého podniku domácího šampionátu Agrotec Petronas Rally 2019 v Hustopečích.
Tratě letos již patnáctého ročníku této tradiční soutěže budou, stejně jako vloni, situovány opět do zdejších proslulých vinic. Posádky budou ve dvoudenní soutěži soupeřit na deseti rychlostních zkouškách o celkové délce 150 kilometrů. Stejně jako v minulých soutěžích se očekává zejména silná konkurence vozů třidy R5, doplněná o přední posádky slovenského šampionátu v rally.
Jezdec Vojtěch Štajf završí víkendovým startem v Hustopečích desítku svých zde absolvovaných soutěží. Jeho celková bilance hovoří ve prospěch šesti dokončených závodů s nejlepšími výsledky v roce 2009 a 2016 kdy obsadil celkově čtvrté místo. U zbylých třech soutěží nespatřil šachovnicovou vlajku vlivem havárie, vždy těsně před cílem. Příprava na letošní Agrotec Petronas Rally byla tradičně ve znamení testování vozu Polo GTI R5.
„V úterý jsme absolvovali rutinní test s cílem si opět zvyknout na auto po Rally Český Krumlov, a navíc jsme vyzkoušeli některé další drobné změny v našem individuálním nastavení vozu. Po minulé soutěži jsme také repasovali některé díly na voze a jsem velmi rád, že zatím podle plánu stále posouváme své výkonové limity s vozem Polo GTI R5 výše. I na zahraničních soutěžích dokazuje tento vůz svoje ambice na vítězství, což dokázal výsledek zatím poslední soutěže seriálu ERC. Samozřejmě pozorně sledujeme i vývoj situace ohledně technického problému, provázející nový vůz v některých startech po celém světě. Chci potvrdit, že jsme v těsném kontaktu nejen s výrobcem vozu, ale i předními týmy, které tento vůz provozují. Dostáváme pravidelné a detailní informace, na jejichž základě jsme již přijali určitá opatření i na našem voze. V každém případě jsem přesvědčen, že vzniklý problém bude výrobcem v brzké době úspěšně vyřešen,“ zmínil před startem Vojtěch Štajf a dodal: „Hustopeče patří k mým oblíbeným soutěžím, ale bohužel loňský ročník jsem musel, kvůli kolizi termínu s Kyperskou rally, vynechat. Je fajn, že se budeme opět moci porovnat se špičkou slovenského šampionátu a věřím, že dodržíme letošní trend a podobně jako v minulé soutěži dosáhneme dalšího posunu ve výsledkové listině. Při neúčasti Honzy Kopeckého bude boj o nejvyšší příčky ještě atraktivnější a já doufám, že do těchto soubojů s Veronikou promluvíme.“
Navigátorka Veronika Havelková vstoupí o víkendu do své páté soutěže konané v Hustopečích. Její nejlepší umístění zde bylo druhé místo v absolutní klasifikaci v roce 2016, ale dvakrát zde získala vítězství v hodnocení právě slovenského šampionátu.
Oživením v týmu Racing 21 bude v Hustopečích účast dvojnásobné mistryně světa v motosurfingu z let 2016 a 2018 a aktuálně nejlepší sportovkyně v tomto vodním sportu Anety Šacherové. Stejnou hladinu adrenalinu, jako při jízdě na svém jetsurfu, zažije i v roli spolujezdkyně Vojtěcha Štajfa ve voze Polo GTI R5 v rámci pátečního shakedownu.
„Já se obecně zajímám o všechny adrenalinové i jinak zajímavé sporty, a právě nedávno jsem dostal příležitost, dozvědět se něco o tomto relativně mladém vodním motoristickém sportu. Průvodcem mi byla Aneta Šacherová. Ta patří k absolutní světové špičce této sportovní disciplíny, jejíž kolébkou je právě okolí Brna. Dostal jsem od ní nabídku okusit taje ovládání jetsurfu a tak jsem já na oplátku pozval Anetu do Hustopečí na jednu jízdu v rámci shakedownu. Věřím, že si to užije,“ doplnil informaci k návštěvě mladé sportovkyně Vojtěch Štajf.
15. ročník Agrotec Petronas Rally odstartuje v pátek 14. června, krátce před 18. hodinou v Hustopečích a končí ve stejném místě druhý den odpoledne.
Zdroj: Racing 21
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?