Nejen avizované horké počasí, ale také početná konkurence šestadvaceti „erpětek" v seznamu přihlášených čeká posádku ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU na 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Krásnou jihomoravskou soutěží, která startuje už tento pátek, vstupuje letošní Mistrovství ČR v rally do své druhé poloviny. Po třech domácích podnicích figuruje Filip Mareš se svým navigátorem Janem Hlouškem na průběžné druhé pozici absolutního pořadí a na výkony z předešlých soutěží by chtěl navázat i v Hustopečích. "V prvních třech podnicích mistrovství jsme stáli na podiu, pro jihomoravskou soutěž si proto neklademe jiné cíle. Jsme si ale dobře vědomi skutečnosti, že konkurence bude i přes neúčast továrního týmu ŠKODA velmi silná," řekl krátce před začátkem seznamovacích jízd Filip a pokračoval: „Celý tým udělal v přípravě maximum. Během testu jsme zkoušeli další věci, které by nás v Hustopečích mohly zrychlit. V autě se s Honzou cítíme skvěle a už se moc těšíme na samotný závod."
Agrotec Petronas Rally Hustopeče je mezi jezdci oblíbená nejen pro svou kompaktnost, ale i díky charakteru rychlostních zkoušek, které jsou v našich podmínkách ojedinělé. Díky termínu a teplému klimatu v okolí Pálavských vrchů ji tradičně doprovází horké letní počasí a podle předpovědi tomu v letošním ročníku nebude jinak. "Na úterním testu panovaly opravdu horké podmínky a stejné počasí nás nejspíše čeká i během závodu. S Filipem jsme si tak kromě auta a změn v nastavení, mohli ověřit také naší fyzickou připravenost. I v tomto ohledu jsme se snažili nic nepodcenit," uvedl jablonecký Honza Hloušek.
Patnáctý ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče startuje v pátek 14. června krátce před osmnáctou hodinou. Přijeďte podpořit posádku ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU a sledovat souboje na krásných tratích mezi jihomoravskými vinicemi.
Zdroj: ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.