Jihomoravské Hustopeče přivítají o tomto víkendu čtvrtý závod letošního Mistrovství České republiky v rallye. Startovní pole bude obohaceno o posádky startující ve slovenském šampionátu, do kterého se tento závod také počítá. Na startu se tak sejde opravdu silná mezinárodní konkurence.
Při neúčasti továrního teamu Škodovky, který startuje v tomto termínu na MS, bude pro ostatní posádky „uvolněný“ boj o první pozici, velkou motivací. „Po našem odstoupení na Krumlově si víc uvědomuji, že další výpadek si nesmíme dovolit, do šampionátu teď potřebujeme každý bod. Určitě nebudeme od začátku ti, co budou určovat tempo,“ odmítá roli favorita Václav Pech jun. Ten společně s Petrem Uhlem dokázal v minulosti hustopečskou rallye již třikrát vyhrát a má tak i zde dostatek zkušeností. „Nejtěžší je, vypořádat se s horkem a vydržet celou soutěž fyzicky. Panují zde stradičně teploty nad 30°C, v autě bývá jako v sauně a předpověď meteorologů to potvrzuje i tentokrát. K tomu máme nehořlavé spodní prádlo a kombinézy. Pamatuji, že v minulosti zde některé posádky kvůli dehydrataci museli odstoupit. Další záludnost číhá při nočních erzetách, kdy nad tratí zůstává prach, hlavně v šotolinových úsecích, který při minutových intervalech mezi posádkami nestačí sednout. Zapnutá světelná rampa udělá z prachu neprostupnou mlhu. Pokud s tím dopředu nepočítáte a taková místa nemáte speciálně vyznačená v rozpisu, ztratíte orientaci a musíte výrazně zpomalit,“ vysvětluje záludnosti závodu Pech.
Závod odstartuje v pátek 14.6. v 18:09 hod. na náměstí v Hustopečích. První posádka projede cílem tamtéž, v sobotu v 16:20 hod. po absolvování tratě dlouhé 325 km.
Celý EuroOil-invelt team zve příznivce motosportu na jih Moravy.
Zdroj: Media Václava Pecha
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.