Jihomoravské Hustopeče přivítají o tomto víkendu čtvrtý závod letošního Mistrovství České republiky v rallye. Startovní pole bude obohaceno o posádky startující ve slovenském šampionátu, do kterého se tento závod také počítá. Na startu se tak sejde opravdu silná mezinárodní konkurence.
Při neúčasti továrního teamu Škodovky, který startuje v tomto termínu na MS, bude pro ostatní posádky „uvolněný“ boj o první pozici, velkou motivací. „Po našem odstoupení na Krumlově si víc uvědomuji, že další výpadek si nesmíme dovolit, do šampionátu teď potřebujeme každý bod. Určitě nebudeme od začátku ti, co budou určovat tempo,“ odmítá roli favorita Václav Pech jun. Ten společně s Petrem Uhlem dokázal v minulosti hustopečskou rallye již třikrát vyhrát a má tak i zde dostatek zkušeností. „Nejtěžší je, vypořádat se s horkem a vydržet celou soutěž fyzicky. Panují zde stradičně teploty nad 30°C, v autě bývá jako v sauně a předpověď meteorologů to potvrzuje i tentokrát. K tomu máme nehořlavé spodní prádlo a kombinézy. Pamatuji, že v minulosti zde některé posádky kvůli dehydrataci museli odstoupit. Další záludnost číhá při nočních erzetách, kdy nad tratí zůstává prach, hlavně v šotolinových úsecích, který při minutových intervalech mezi posádkami nestačí sednout. Zapnutá světelná rampa udělá z prachu neprostupnou mlhu. Pokud s tím dopředu nepočítáte a taková místa nemáte speciálně vyznačená v rozpisu, ztratíte orientaci a musíte výrazně zpomalit,“ vysvětluje záludnosti závodu Pech.
Závod odstartuje v pátek 14.6. v 18:09 hod. na náměstí v Hustopečích. První posádka projede cílem tamtéž, v sobotu v 16:20 hod. po absolvování tratě dlouhé 325 km.
Celý EuroOil-invelt team zve příznivce motosportu na jih Moravy.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.