PEUGEOT RALLY CUP – NÁVRAT LOŇSKÉHO VÍTĚZE

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jan Koudelka 11. června 2019 12:47
Sdílej:

Letošní ročník seriálu Peugeot Rally Cup CZ vstupuje do své druhé poloviny, stejně jako Mistrovství ČR v rally 2019. Posádky vozů Peugeot 208 R2 čeká krásná jihomoravská soutěž v okolí Hustopečí. Má být pořádné horko a žhavé souboje můžeme očekávat i na tratích, protože do 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče je přihlášeno v rámci poháru Peugeot Rally Cup osm posádek.

Letošní ročník seriálu Peugeot Rally Cup CZ vstupuje do své druhé poloviny, stejně jako Mistrovství ČR v rally 2019. Posádky vozů Peugeot 208 R2 čeká krásná jihomoravská soutěž v okolí Hustopečí. Má být pořádné horko a žhavé souboje můžeme očekávat i na tratích, protože do 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče je přihlášeno v rámci poháru Peugeot Rally Cup osm posádek.

Ve třídě šest se utká celkem 25 posádek, takže konkurence v Hustopečích bude velmi početná. Příjemným zpestřením Peugeot Rally Cupu je návrat loňského vítěze Jana Talaše, který letos startuje v Mistrovství Evropy. „Naší letošní prioritou je sice Evropa, ale jsem rád, že se vracíme také do cupu. Těším se na kluky. V loňském roce jsme si parádně zazávodili. Určitě to nebude jednoduché, protože na asfaltu letos startuji poprvé a navíc budu dojíždět starší pneumatiky, takže máme trochu handicap,“ těší se na svůj první letošní domácí start Honza Talaš, kterého bude nově navigovat Víťa Baďura.

Matěj Kamenec prožil smolný začátek sezóny, a i když patřil mezi největší favority, nepřipsal si do průběžného hodnocení ještě ani bod. „I když jsem Hustopeče nikdy nejel, těším se a hlavně doufám, že konečně prolomíme to letošní martyrium. Ve hře zůstává ještě poměrně hodně bodů, takže nic není definitivně ztraceno. Další výpadek už si ale nemůžeme dovolit,“ hodnotí svoje šance Matěj Kamenec.

René Dohnal letos zatím nepoznal porážku a i on se na jihomoravskou soutěž velmi těší. „Do Hustopečí jsem často jezdil jako divák a stále to je moje nejoblíbenější soutěž. Pro svoji kompaktnost, krásné erzety a skvělou organizaci. Místní tratě mají unikátní charakter a nejdou přirovnat k žádné jiné české soutěži. A šotolina ve vinicích to ještě podtrhuje,“ vysvětluje průběžný lídr Peugeot Rally Cupu.

To Jan Kornhefr nemá start ještě stoprocentně jistý, ale věří, že se na rampě v Hustopečích objeví. „Po havárii v Krumlově finišujeme s opravou auta a doufám, že se neobjeví nějaký problém a všechno stihneme odzkoušet. Bylo toho nakonec docela dost. Navíc Michal ještě není úplně fit, stále ho bolí žebra, tak musí nadcházející podnik vynechat. Proto pojedu tentokrát s Patrikem Otrubou.“

Podobně to má také Dominik Brož, který havaroval v Lotyšsku a jeho Peugeot ještě není úplně v kondici. Naopak jasno mají Milan Obadal a Michal Vaňhara, kteří určitě na startu chybět nebudou, stejně jako novopečený otec Jirka Pohlídal.

Patnáctý ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče odstartuje v pátek 14. června krátce před osmnáctou hodinou.  

PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka, tel.: +420 737 234 535 email: cup@autoklub.cz

www.autoklub.cz / @autoklubCR / @peugeotrallycup

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.