Letošní ročník seriálu Peugeot Rally Cup CZ vstupuje do své druhé poloviny, stejně jako Mistrovství ČR v rally 2019. Posádky vozů Peugeot 208 R2 čeká krásná jihomoravská soutěž v okolí Hustopečí. Má být pořádné horko a žhavé souboje můžeme očekávat i na tratích, protože do 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče je přihlášeno v rámci poháru Peugeot Rally Cup osm posádek.
Letošní ročník seriálu Peugeot Rally Cup CZ vstupuje do své druhé poloviny, stejně jako Mistrovství ČR v rally 2019. Posádky vozů Peugeot 208 R2 čeká krásná jihomoravská soutěž v okolí Hustopečí. Má být pořádné horko a žhavé souboje můžeme očekávat i na tratích, protože do 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče je přihlášeno v rámci poháru Peugeot Rally Cup osm posádek.
Ve třídě šest se utká celkem 25 posádek, takže konkurence v Hustopečích bude velmi početná. Příjemným zpestřením Peugeot Rally Cupu je návrat loňského vítěze Jana Talaše, který letos startuje v Mistrovství Evropy. „Naší letošní prioritou je sice Evropa, ale jsem rád, že se vracíme také do cupu. Těším se na kluky. V loňském roce jsme si parádně zazávodili. Určitě to nebude jednoduché, protože na asfaltu letos startuji poprvé a navíc budu dojíždět starší pneumatiky, takže máme trochu handicap,“ těší se na svůj první letošní domácí start Honza Talaš, kterého bude nově navigovat Víťa Baďura.
Matěj Kamenec prožil smolný začátek sezóny, a i když patřil mezi největší favority, nepřipsal si do průběžného hodnocení ještě ani bod. „I když jsem Hustopeče nikdy nejel, těším se a hlavně doufám, že konečně prolomíme to letošní martyrium. Ve hře zůstává ještě poměrně hodně bodů, takže nic není definitivně ztraceno. Další výpadek už si ale nemůžeme dovolit,“ hodnotí svoje šance Matěj Kamenec.
René Dohnal letos zatím nepoznal porážku a i on se na jihomoravskou soutěž velmi těší. „Do Hustopečí jsem často jezdil jako divák a stále to je moje nejoblíbenější soutěž. Pro svoji kompaktnost, krásné erzety a skvělou organizaci. Místní tratě mají unikátní charakter a nejdou přirovnat k žádné jiné české soutěži. A šotolina ve vinicích to ještě podtrhuje,“ vysvětluje průběžný lídr Peugeot Rally Cupu.
To Jan Kornhefr nemá start ještě stoprocentně jistý, ale věří, že se na rampě v Hustopečích objeví. „Po havárii v Krumlově finišujeme s opravou auta a doufám, že se neobjeví nějaký problém a všechno stihneme odzkoušet. Bylo toho nakonec docela dost. Navíc Michal ještě není úplně fit, stále ho bolí žebra, tak musí nadcházející podnik vynechat. Proto pojedu tentokrát s Patrikem Otrubou.“
Podobně to má také Dominik Brož, který havaroval v Lotyšsku a jeho Peugeot ještě není úplně v kondici. Naopak jasno mají Milan Obadal a Michal Vaňhara, kteří určitě na startu chybět nebudou, stejně jako novopečený otec Jirka Pohlídal.
Patnáctý ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče odstartuje v pátek 14. června krátce před osmnáctou hodinou.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka, tel.: +420 737 234 535 email: cup@autoklub.cz
www.autoklub.cz / @autoklubCR / @peugeotrallycup
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?