Letošní ročník seriálu Peugeot Rally Cup CZ vstupuje do své druhé poloviny, stejně jako Mistrovství ČR v rally 2019. Posádky vozů Peugeot 208 R2 čeká krásná jihomoravská soutěž v okolí Hustopečí. Má být pořádné horko a žhavé souboje můžeme očekávat i na tratích, protože do 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče je přihlášeno v rámci poháru Peugeot Rally Cup osm posádek.
Letošní ročník seriálu Peugeot Rally Cup CZ vstupuje do své druhé poloviny, stejně jako Mistrovství ČR v rally 2019. Posádky vozů Peugeot 208 R2 čeká krásná jihomoravská soutěž v okolí Hustopečí. Má být pořádné horko a žhavé souboje můžeme očekávat i na tratích, protože do 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče je přihlášeno v rámci poháru Peugeot Rally Cup osm posádek.
Ve třídě šest se utká celkem 25 posádek, takže konkurence v Hustopečích bude velmi početná. Příjemným zpestřením Peugeot Rally Cupu je návrat loňského vítěze Jana Talaše, který letos startuje v Mistrovství Evropy. „Naší letošní prioritou je sice Evropa, ale jsem rád, že se vracíme také do cupu. Těším se na kluky. V loňském roce jsme si parádně zazávodili. Určitě to nebude jednoduché, protože na asfaltu letos startuji poprvé a navíc budu dojíždět starší pneumatiky, takže máme trochu handicap,“ těší se na svůj první letošní domácí start Honza Talaš, kterého bude nově navigovat Víťa Baďura.
Matěj Kamenec prožil smolný začátek sezóny, a i když patřil mezi největší favority, nepřipsal si do průběžného hodnocení ještě ani bod. „I když jsem Hustopeče nikdy nejel, těším se a hlavně doufám, že konečně prolomíme to letošní martyrium. Ve hře zůstává ještě poměrně hodně bodů, takže nic není definitivně ztraceno. Další výpadek už si ale nemůžeme dovolit,“ hodnotí svoje šance Matěj Kamenec.
René Dohnal letos zatím nepoznal porážku a i on se na jihomoravskou soutěž velmi těší. „Do Hustopečí jsem často jezdil jako divák a stále to je moje nejoblíbenější soutěž. Pro svoji kompaktnost, krásné erzety a skvělou organizaci. Místní tratě mají unikátní charakter a nejdou přirovnat k žádné jiné české soutěži. A šotolina ve vinicích to ještě podtrhuje,“ vysvětluje průběžný lídr Peugeot Rally Cupu.
To Jan Kornhefr nemá start ještě stoprocentně jistý, ale věří, že se na rampě v Hustopečích objeví. „Po havárii v Krumlově finišujeme s opravou auta a doufám, že se neobjeví nějaký problém a všechno stihneme odzkoušet. Bylo toho nakonec docela dost. Navíc Michal ještě není úplně fit, stále ho bolí žebra, tak musí nadcházející podnik vynechat. Proto pojedu tentokrát s Patrikem Otrubou.“
Podobně to má také Dominik Brož, který havaroval v Lotyšsku a jeho Peugeot ještě není úplně v kondici. Naopak jasno mají Milan Obadal a Michal Vaňhara, kteří určitě na startu chybět nebudou, stejně jako novopečený otec Jirka Pohlídal.
Patnáctý ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče odstartuje v pátek 14. června krátce před osmnáctou hodinou.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka, tel.: +420 737 234 535 email: cup@autoklub.cz
www.autoklub.cz / @autoklubCR / @peugeotrallycup
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.