Červnový program XTG ADAM Cupu pokračuje v rozmezí dvou víkendů ve Vyškově a v Hustopečích. Startovní listina Rally Vyškov (soutěž startuje 1. června) eviduje devět pohárových účastníků, kterým vévodí nejrychlejší posádka úvodního závodu ve Slušovicích Dominik Stříteský - Jan Mikulík.
Dominika Stříteského sice čeká na třech rychlostních zkouškách (dvě dvakrát, jedna třikrát) ve Vyškově premiéra, jeho navigátor Jan Mikulík však je na rychlých tratích v okolí zkušeným harcovníkem. Pětatřicetiletý navigátor odstartuje už do šesté Rally Vyškov a jistě bude pro svého mladého jezdce, v poháru zatím neporaženého, cenným rádcem.
“Vyškov mám rád, i když některé úseky, jako třeba RZ Račická, by si už zasloužily změnu. Ale chápu, že pořadatelé to s hledáním nových úseků nemají jednoduché. Proto jsem rád i za to, že se Vyškov jede. Osobně si myslím, že Dominikovi budou tratě sedět. Hlavně RZ Ivanovická brána je pro něj jako stvořená. Jediný problém vidím v šotolinových úsecích, se kterými vůbec nemá zkušenosti,“ odhaduje Jan Mikulík.
Na téměř 71 ostrém kilometru bude „jako doma“ na Kopné druhý Patrik Brtníček. Vyškovský jezdec uspěl v pohárové klasifikaci této soutěže v roce 2017, loni byl nad jeho síly jen pozdější celkový vítěz Martin Vopatřil. S navigátorem Tomášem Šmídem se jistě budou snažit oplatit lídrům porážku z Kopné a vyrovnat dosavadní bilanci prvenství.
“Jsem rád, že zase můžu závodit doma. To je vždy super. Ale očekávám, že to bude hodně vyrovnané, rozhodovat bude každá RZ, jakákoli chyba a zaváhání. Vložky sice znám, ale každá má nějaká záludná místa, na které si bude potřeba dát pozor. A pak uvidíme, co nám připraví počasí. Asi mi to je svým způsobem jedno, ale přece jen bych byl raději, kdyby nepršelo. Potom se kolem tratí sejde i mnohem více diváků,” předpovídá Patrik Brtníček.
Rally Vyškov bude rovněž novým závodem pro polský tandem Szymon Žarlok – Krzystof Pietruszka. Kopnou odjeli v solidním tempu, uvidíme, jak jim budou sedět přece jen rychlejší úseky, převážně po zemědělských komunikacích.
Počítat bude jistě potřeba s jejich zkušenějšími českými protivníky. David Štefan využije po havárii na Kopné tentokrát navigátorské dikce Josefa Krále, vyškovské tratě není třeba dlouze představovat ani Janu Pilařovi s Romanem Švecem. Honza Pilař podřídil start na Kopné dojetí a posílení jezdeckého sebevědomí, v okolí Vyškova můžeme očekávat jeho snahu zamíchat se do bojů o stupně vítězů.
Podobné ambice má před startem i loňský reprezentant projektu Autoklub Rally Talent Jan Dvořák. Trať Rally Vyškov 2018 absolvoval za volantem Peugeotu 208 R2, letos ve Vyškově naskočí do pohárového seriálu vozů Opel ADAM Cup. Dvořák se spolujezdcem Petrem Jindrou jun. pojedou s autem z dílen hlubošské stáje Brynda Racing.
“Bude to moje premiéra v ADAM Cupu a zároveň první zkušenost za volantem opelu. Zatím jsem s ním neodjel ani metr. Pramení to z faktu, že letos jedeme jen s částečnou podporou Autoklubu ČR a zbytek prostředků musíme sehnat sami. Takže jsme logicky ´na hraně´. Vyškov už s Petrem vyhlížíme několik týdnů, a když budu mluvit za oba, na Vyškov se těšíme jako malí kluci! Už jsme byli spolu několikrát trénovat a za sebe musím říct, že mám z naší spolupráce velkou radost. Vyškov už jsem loni jel, takže nějaké zkušenosti mám. Ale proti loňsku jsou letos dvě RZ otočené. Loni se mi soutěž moc líbila, hlavně RZ Ivanovická brána, kterou jsem si neskutečně užíval. Také šotolinové úseky pro mě byly moc zábavné a moc se na ně těším i s´cupem´. A jak můžeme obstát? Samozřejmě máme představu, kde bychom se chtěli pohybovat, ale vše bude jasnější až po první sekci. Teď před soutěží nechci ´střílel´, ale řekněme, že bychom se rádi viděli za dvojicí Stříteský a Brtníček. A kdybychom jim stačili, bylo by to super,“ říká před startem Jan Dvořák.
Další z účastníků Michal Kolář loni ve Vyškově havaroval a jistě bude chtít společně s Davidem Uhříčkem svou vyškovskou statistiku vylepšit. Po těžké havárii na Kopné se s napětím čekalo, zda svůj vůz stihne do Vyškova připravit Tomáš Arnošť. Zřejmě se to podaří!
“Vyškov je na dohled, za což jsem rád. Ale přece jen budeme poslední věci dodělávat až v průběhu tohoto týdne, neboť se musel měnit blok a spousta věcí byla zničených. Dalo mi to pořádně zabrat, neboť jsem na to byl sám a šlo to pomalu. Proto budu Vyškov brát jako ostrý test nejen auta, ale i mé psychiky. Každopádně doufám, že za mnou zůstává stoprocentně odvedená práce a auto bude bezchybně fungovat. Z Vyškova mám respekt a bude pro mě asi těžké se po tak velké ráně na Kopné rozjet. Proto uvidíme, jak mi to půjde. Naštěstí cítím velkou oporu v lidech okolo sebe a jsem rád, že i Honza Nešpor chce přes naši neúspěšnou premiéru znovu usednout po mém boku. Věřím, že se moje snaha vyplatí a doufám na Vyškově v hezký výsledek. Hlavně však chci dojet v pořádku do cíle,“ přiznává Tomáš Arnošt.
Při neúčasti Jana Klvaňi výčet pohárových účastníků uzavřou nováčci Filip Ocelka s Jiřím Haferníkem.
Už nyní je jasné, že původní kalendář XTG ADAM CUPu ovlivní zrušení poslední soutěže MČR v rally 2019 Rally Příbram.
„Když jsme se dozvěděli, že byla zrušena Rally Příbram, moc nás to zamrzelo. Jednalo se o naši domovskou rally. Ale pořadatele chápu. Zajistit dnes nemalé finanční prostředky není snadné pro nikoho, natož zajistit průběh dvoudenní rally! Z toho pro nás plyne, že musíme poupravit náš kalendář. Takže budeme startovat i na Rally Jeseníky, která byla v našem původním kalendáři nahrazena Barum Czech Rally (po dohodě o partnerství s Autoklubem ČR). Vše však ještě musí posvětit právě AS AČR," naznačuje promotér Zdeněk Pekárek.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ XTG ADAM CUPU 2019
(1/7, ZÁPOČET ŠEST VÝSLEDKŮ ZE SEDMI):1. Stříteský 252. Brtníček 203. Žarlok 184. Pilař 165. Klvaňa 146. Kolář 12Štefan 0Arnošt 0
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).