Červnový program XTG ADAM Cupu pokračuje v rozmezí dvou víkendů ve Vyškově a v Hustopečích. Startovní listina Rally Vyškov (soutěž startuje 1. června) eviduje devět pohárových účastníků, kterým vévodí nejrychlejší posádka úvodního závodu ve Slušovicích Dominik Stříteský - Jan Mikulík.
Dominika Stříteského sice čeká na třech rychlostních zkouškách (dvě dvakrát, jedna třikrát) ve Vyškově premiéra, jeho navigátor Jan Mikulík však je na rychlých tratích v okolí zkušeným harcovníkem. Pětatřicetiletý navigátor odstartuje už do šesté Rally Vyškov a jistě bude pro svého mladého jezdce, v poháru zatím neporaženého, cenným rádcem.
“Vyškov mám rád, i když některé úseky, jako třeba RZ Račická, by si už zasloužily změnu. Ale chápu, že pořadatelé to s hledáním nových úseků nemají jednoduché. Proto jsem rád i za to, že se Vyškov jede. Osobně si myslím, že Dominikovi budou tratě sedět. Hlavně RZ Ivanovická brána je pro něj jako stvořená. Jediný problém vidím v šotolinových úsecích, se kterými vůbec nemá zkušenosti,“ odhaduje Jan Mikulík.
Na téměř 71 ostrém kilometru bude „jako doma“ na Kopné druhý Patrik Brtníček. Vyškovský jezdec uspěl v pohárové klasifikaci této soutěže v roce 2017, loni byl nad jeho síly jen pozdější celkový vítěz Martin Vopatřil. S navigátorem Tomášem Šmídem se jistě budou snažit oplatit lídrům porážku z Kopné a vyrovnat dosavadní bilanci prvenství.
“Jsem rád, že zase můžu závodit doma. To je vždy super. Ale očekávám, že to bude hodně vyrovnané, rozhodovat bude každá RZ, jakákoli chyba a zaváhání. Vložky sice znám, ale každá má nějaká záludná místa, na které si bude potřeba dát pozor. A pak uvidíme, co nám připraví počasí. Asi mi to je svým způsobem jedno, ale přece jen bych byl raději, kdyby nepršelo. Potom se kolem tratí sejde i mnohem více diváků,” předpovídá Patrik Brtníček.
Rally Vyškov bude rovněž novým závodem pro polský tandem Szymon Žarlok – Krzystof Pietruszka. Kopnou odjeli v solidním tempu, uvidíme, jak jim budou sedět přece jen rychlejší úseky, převážně po zemědělských komunikacích.
Počítat bude jistě potřeba s jejich zkušenějšími českými protivníky. David Štefan využije po havárii na Kopné tentokrát navigátorské dikce Josefa Krále, vyškovské tratě není třeba dlouze představovat ani Janu Pilařovi s Romanem Švecem. Honza Pilař podřídil start na Kopné dojetí a posílení jezdeckého sebevědomí, v okolí Vyškova můžeme očekávat jeho snahu zamíchat se do bojů o stupně vítězů.
Podobné ambice má před startem i loňský reprezentant projektu Autoklub Rally Talent Jan Dvořák. Trať Rally Vyškov 2018 absolvoval za volantem Peugeotu 208 R2, letos ve Vyškově naskočí do pohárového seriálu vozů Opel ADAM Cup. Dvořák se spolujezdcem Petrem Jindrou jun. pojedou s autem z dílen hlubošské stáje Brynda Racing.
“Bude to moje premiéra v ADAM Cupu a zároveň první zkušenost za volantem opelu. Zatím jsem s ním neodjel ani metr. Pramení to z faktu, že letos jedeme jen s částečnou podporou Autoklubu ČR a zbytek prostředků musíme sehnat sami. Takže jsme logicky ´na hraně´. Vyškov už s Petrem vyhlížíme několik týdnů, a když budu mluvit za oba, na Vyškov se těšíme jako malí kluci! Už jsme byli spolu několikrát trénovat a za sebe musím říct, že mám z naší spolupráce velkou radost. Vyškov už jsem loni jel, takže nějaké zkušenosti mám. Ale proti loňsku jsou letos dvě RZ otočené. Loni se mi soutěž moc líbila, hlavně RZ Ivanovická brána, kterou jsem si neskutečně užíval. Také šotolinové úseky pro mě byly moc zábavné a moc se na ně těším i s´cupem´. A jak můžeme obstát? Samozřejmě máme představu, kde bychom se chtěli pohybovat, ale vše bude jasnější až po první sekci. Teď před soutěží nechci ´střílel´, ale řekněme, že bychom se rádi viděli za dvojicí Stříteský a Brtníček. A kdybychom jim stačili, bylo by to super,“ říká před startem Jan Dvořák.
Další z účastníků Michal Kolář loni ve Vyškově havaroval a jistě bude chtít společně s Davidem Uhříčkem svou vyškovskou statistiku vylepšit. Po těžké havárii na Kopné se s napětím čekalo, zda svůj vůz stihne do Vyškova připravit Tomáš Arnošť. Zřejmě se to podaří!
“Vyškov je na dohled, za což jsem rád. Ale přece jen budeme poslední věci dodělávat až v průběhu tohoto týdne, neboť se musel měnit blok a spousta věcí byla zničených. Dalo mi to pořádně zabrat, neboť jsem na to byl sám a šlo to pomalu. Proto budu Vyškov brát jako ostrý test nejen auta, ale i mé psychiky. Každopádně doufám, že za mnou zůstává stoprocentně odvedená práce a auto bude bezchybně fungovat. Z Vyškova mám respekt a bude pro mě asi těžké se po tak velké ráně na Kopné rozjet. Proto uvidíme, jak mi to půjde. Naštěstí cítím velkou oporu v lidech okolo sebe a jsem rád, že i Honza Nešpor chce přes naši neúspěšnou premiéru znovu usednout po mém boku. Věřím, že se moje snaha vyplatí a doufám na Vyškově v hezký výsledek. Hlavně však chci dojet v pořádku do cíle,“ přiznává Tomáš Arnošt.
Při neúčasti Jana Klvaňi výčet pohárových účastníků uzavřou nováčci Filip Ocelka s Jiřím Haferníkem.
Už nyní je jasné, že původní kalendář XTG ADAM CUPu ovlivní zrušení poslední soutěže MČR v rally 2019 Rally Příbram.
„Když jsme se dozvěděli, že byla zrušena Rally Příbram, moc nás to zamrzelo. Jednalo se o naši domovskou rally. Ale pořadatele chápu. Zajistit dnes nemalé finanční prostředky není snadné pro nikoho, natož zajistit průběh dvoudenní rally! Z toho pro nás plyne, že musíme poupravit náš kalendář. Takže budeme startovat i na Rally Jeseníky, která byla v našem původním kalendáři nahrazena Barum Czech Rally (po dohodě o partnerství s Autoklubem ČR). Vše však ještě musí posvětit právě AS AČR," naznačuje promotér Zdeněk Pekárek.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ XTG ADAM CUPU 2019
(1/7, ZÁPOČET ŠEST VÝSLEDKŮ ZE SEDMI):1. Stříteský 252. Brtníček 203. Žarlok 184. Pilař 165. Klvaňa 146. Kolář 12Štefan 0Arnošt 0
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?