Po smolné Rally Šumava vyhlížela Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou kvalitní svezení a dobrý výsledek v třetí soutěži letošního mistrovství České republiky v rally. Tou byla Rally Český Krumlov, která se jela v polovině května a ve svém časovém harmonogramu měla patnáct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap.
Pořadatelům se přihlásilo 71 posádek. Sandra s Jirkou spadají díky Subaru Impreza STi do třídy 3, kde měli devět soupeřů. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a posádka s napětím čekala na testovací rychlostní zkoušku. „Na pátečním shakedownu jsme znovu otestovali servo, které nás tak potrápilo na Šumavě a které bylo vyměněno. Vše fungovalo, jak mělo a dokonce jsme zajeli čas, se kterým jsme byli spokojeni,“ přiblížila předstartovní pohodovou atmosféru pražská jezdkyně.
První etapa rally obsahovala osm erzet a o její úvod se měla postarat divácky atraktivní okruhová rychlostní zkouška na českobudějovickém výstavišti. Problémy z Šumavy jako by se subaru držely a posádka hodně znejistěla. „Od shakedownu uběhlo pár hodin a my vyrazili zahřívat gumy před superspeciálkou na výstavišti. K mému zděšení začalo servo opět zlobit - střídavě přestávalo fungovat. Bála jsem se, že ani do první zkoušky nevyrazíme, což mě nepředstavitelně vnitřně rozčílilo. Rozhodilo mě to tak, že jsem chytla křeč do ruky, což patrně servo vycítilo a najednou začalo opět fungovat bez problémů. Nebyl moc čas nic vymýšlet a do erzety jsme odstartovali. Ze začátku bylo vše v pořádku, ale po pár zatáčkách, mezi domy servo opět vyplo. Bylo to v tu nejnevhodnější chvíli a my měli velké štěstí, že zatočení volantu, kam až jsem zvládla, vyšlo jen tak tak. V některých zatáčkách mi dokonce musel Jirka pomáhat a za volant jsme tahali oba. Servo si s námi zahrávalo, chvilku fungovalo, chvilku ne… Bylo to šílené. Erzetu jsme dokončili a já se v cíli zkoušky trochu nervově zhroutila, taky z šoku, že jsme málem auto obtiskli o barák,“ popsala problémy v průběhu rychlostní zkoušky Sandra. Naštěstí pro posádku následoval servis, byť trval pouhých deset minut, ale pro Sandru, Jirku a celý tým to znamenalo svolat válečnou poradu a vymyslet plán do další části závodu. „Servisní pauza byla strašně krátká na to, aby se závada odstranila, proto jsme řešili varianty, zda ze závodu odstoupit, nebo jet opatrně na varovná světla a doufat, že se servo umoudří a bude pracovat, jak má. Nakonec jsme vyrazili s tím, že větší zatáčky raději odbrzdím a projedu na jistotu. Všichni jsme měli nervy, jak to celé dopadne. Vyrazit do obtížných krumlovských erzet s možností, že auto v některou chvíli nezatočí, bylo pro mě opravdu náročné. Spoléhali jsme se ale na to, že celý problém způsobily bubliny vzduchu, které v servu po výměně a odvzdušňování zbyly, a my věřili, že jich tam už moc nebude. Museli jsme prostě doufat. Dvě erzety jsem navíc moc nefungovala, byla jsem rozhozená a nesoustředěná. Po třech erzetách a návratu na výstaviště v Budějovicích jsme si na městské zkoušce spravili trochu chuť a zajeli 29. čas absolutně,“ poodhalila průběh první sekce erzet Pokorná. Na výstavišti zajela Sandra šestý čas ve třídě a v průběžné klasifikaci figurovala na 8. příčce třídy a 41. místě absolutní klasifikace. Po servisní přestávce byly v harmonogramu tři rychlostní zkoušky a s ohledem na časy jejich startů bylo zapotřebí světelné rampy. Sandra s Jirkou se dostávali do pohody, ale poslední noční zkouška přidala posádce další vrásky na čele. „Noční zkoušky, které přišly po servisní pauze, jsme zajeli z mého pohledu tak nějak… Nebyla jsem ještě pořád ve své kůži. Na poslední erzetu první etapy RZ Ján jsem se ale těšila, neboť se mi z pátečních zkoušek nejvíce líbila. Naše komplikace ten den ale bohužel ještě neskončily a těsně po startu poslední zkoušky nám praskl držák světelné rampy. Šlo o vadu materiálu, která je naprosto výjimečná. Mě už to ale ten den ani nepřekvapilo. Celou erzetu se mi tedy rampa houpala a svítila všude jinde, jen ne před nás. Moc jsem tedy neviděla a bála jsem se, že rampu ztratím, což jsem opravdu nechtěla. Erzetu i etapu jsme dokončili a byla jsem z těch nervů a všeho tak vyčerpaná, že jsem usnula možná ještě dřív, než jsem dolehla do postele,“ uvedla k divoké první etapě českokrumlovské soutěže Sandra Pokorná. Přes technické problémy a závěrečné potíže se světelnou rampou dokončili první polovinu závodu Pokorná se Skořepou na průběžném 39. místě absolutně a 8. místě ve třídě 3.
S vidinou lepší etapy vyrážela Sandra s Jirkou do sobotní části rally. Servo již posádku nezlobilo a ve spojení se slunečními paprsky se začala usmívat i pražská dvojice v subaru. „Druhá etapa již byla z našeho pohledu lepší a myslím, že nám to i dobře jelo. Z této etapy jsem se nejvíce těšila na pověstnou zkoušku Malonty, ale první průjezd byl po havárii jedné z posádek startujících před námi zrušen. Naopak mne překvapila náročnost RZ Rožmberk, byť při najíždění se tak nezdála. První sekci zkoušek jsme zakončili opět na výstavišti, kde se mi podařilo zajet podle mě pěkný 26. čas absolutně. Poslední blok erzet byl skvělý. Malonty byly akční díky klouzavému asfaltu, měli jsme pár krizových situací, ale všechno jsme zvládli a z mého pohledu jsme se pěkně svezli. Nicméně opět se ukázalo, na čem potřebuji ještě zapracovat, jak jet s autem líp a lépe ho využívat. S každým kilometrem se ale vše podle mě zlepšuje. Byla jsem ráda, že jsme tyhle náročné a technické krumlovské tratě mohli jet a sbírat další zkušenosti. Byl to skvělý závod a já mám Krumlov opravdu v oblibě. I přesto, že pro diváky je tahle soutěž hůře přístupná. Navzdory tomu, že většina rychlostních zkoušek se jede v lesích a diváckých míst je pár, tak diváků bylo opravdu spoustu a já bych chtěla všem poděkovat za fandění a za podporu. To samé a ještě víc platí pro moji rodinu, speciálně tátu, který mě podržel, když jsem se hroutila jako domeček z karet :),“ okomentovala pražská jezdkyně druhou etapu. Na jejím konci čekala na Sandru Pokornou a Jirku Skořepu cílová rampa v Jelení zahradě. Rally Český Krumlov pražská posádka dokončila na 29. příčce absolutní klasifikace a ve třídě 3 brala body za 6. místo. „Projetí cílem Krumlova je pro mne asi druhý nejvíc ceněný cíl, hned po cíli loňské Barum rally. I přes komplikace a problémy, které jsme měli, jsme závod nevzdali a soutěž jsme dokončili. Díky tomu je to pro mě hodně ceněný pohár za vítězství v dámské kategorii. Teď už se s Jirkou chystáme na náš oblíbený závod v Hustopečích v kraji vína! Já osobně se těším na kousek šotoliny, který se tady jezdí, a jak se s novými zkušenostmi na šotolině projevím. Přijďte nás povzbudit, všechny rádi uvidíme,“ pozvala Sandra Pokorná své fanoušky na další soutěž. Rally Hustopeče startují v polovině června – konkrétně 14. - 15. června 2019.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?