Po smolné Rally Šumava vyhlížela Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou kvalitní svezení a dobrý výsledek v třetí soutěži letošního mistrovství České republiky v rally. Tou byla Rally Český Krumlov, která se jela v polovině května a ve svém časovém harmonogramu měla patnáct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap.
Pořadatelům se přihlásilo 71 posádek. Sandra s Jirkou spadají díky Subaru Impreza STi do třídy 3, kde měli devět soupeřů. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a posádka s napětím čekala na testovací rychlostní zkoušku. „Na pátečním shakedownu jsme znovu otestovali servo, které nás tak potrápilo na Šumavě a které bylo vyměněno. Vše fungovalo, jak mělo a dokonce jsme zajeli čas, se kterým jsme byli spokojeni,“ přiblížila předstartovní pohodovou atmosféru pražská jezdkyně.
První etapa rally obsahovala osm erzet a o její úvod se měla postarat divácky atraktivní okruhová rychlostní zkouška na českobudějovickém výstavišti. Problémy z Šumavy jako by se subaru držely a posádka hodně znejistěla. „Od shakedownu uběhlo pár hodin a my vyrazili zahřívat gumy před superspeciálkou na výstavišti. K mému zděšení začalo servo opět zlobit - střídavě přestávalo fungovat. Bála jsem se, že ani do první zkoušky nevyrazíme, což mě nepředstavitelně vnitřně rozčílilo. Rozhodilo mě to tak, že jsem chytla křeč do ruky, což patrně servo vycítilo a najednou začalo opět fungovat bez problémů. Nebyl moc čas nic vymýšlet a do erzety jsme odstartovali. Ze začátku bylo vše v pořádku, ale po pár zatáčkách, mezi domy servo opět vyplo. Bylo to v tu nejnevhodnější chvíli a my měli velké štěstí, že zatočení volantu, kam až jsem zvládla, vyšlo jen tak tak. V některých zatáčkách mi dokonce musel Jirka pomáhat a za volant jsme tahali oba. Servo si s námi zahrávalo, chvilku fungovalo, chvilku ne… Bylo to šílené. Erzetu jsme dokončili a já se v cíli zkoušky trochu nervově zhroutila, taky z šoku, že jsme málem auto obtiskli o barák,“ popsala problémy v průběhu rychlostní zkoušky Sandra. Naštěstí pro posádku následoval servis, byť trval pouhých deset minut, ale pro Sandru, Jirku a celý tým to znamenalo svolat válečnou poradu a vymyslet plán do další části závodu. „Servisní pauza byla strašně krátká na to, aby se závada odstranila, proto jsme řešili varianty, zda ze závodu odstoupit, nebo jet opatrně na varovná světla a doufat, že se servo umoudří a bude pracovat, jak má. Nakonec jsme vyrazili s tím, že větší zatáčky raději odbrzdím a projedu na jistotu. Všichni jsme měli nervy, jak to celé dopadne. Vyrazit do obtížných krumlovských erzet s možností, že auto v některou chvíli nezatočí, bylo pro mě opravdu náročné. Spoléhali jsme se ale na to, že celý problém způsobily bubliny vzduchu, které v servu po výměně a odvzdušňování zbyly, a my věřili, že jich tam už moc nebude. Museli jsme prostě doufat. Dvě erzety jsem navíc moc nefungovala, byla jsem rozhozená a nesoustředěná. Po třech erzetách a návratu na výstaviště v Budějovicích jsme si na městské zkoušce spravili trochu chuť a zajeli 29. čas absolutně,“ poodhalila průběh první sekce erzet Pokorná. Na výstavišti zajela Sandra šestý čas ve třídě a v průběžné klasifikaci figurovala na 8. příčce třídy a 41. místě absolutní klasifikace. Po servisní přestávce byly v harmonogramu tři rychlostní zkoušky a s ohledem na časy jejich startů bylo zapotřebí světelné rampy. Sandra s Jirkou se dostávali do pohody, ale poslední noční zkouška přidala posádce další vrásky na čele. „Noční zkoušky, které přišly po servisní pauze, jsme zajeli z mého pohledu tak nějak… Nebyla jsem ještě pořád ve své kůži. Na poslední erzetu první etapy RZ Ján jsem se ale těšila, neboť se mi z pátečních zkoušek nejvíce líbila. Naše komplikace ten den ale bohužel ještě neskončily a těsně po startu poslední zkoušky nám praskl držák světelné rampy. Šlo o vadu materiálu, která je naprosto výjimečná. Mě už to ale ten den ani nepřekvapilo. Celou erzetu se mi tedy rampa houpala a svítila všude jinde, jen ne před nás. Moc jsem tedy neviděla a bála jsem se, že rampu ztratím, což jsem opravdu nechtěla. Erzetu i etapu jsme dokončili a byla jsem z těch nervů a všeho tak vyčerpaná, že jsem usnula možná ještě dřív, než jsem dolehla do postele,“ uvedla k divoké první etapě českokrumlovské soutěže Sandra Pokorná. Přes technické problémy a závěrečné potíže se světelnou rampou dokončili první polovinu závodu Pokorná se Skořepou na průběžném 39. místě absolutně a 8. místě ve třídě 3.
S vidinou lepší etapy vyrážela Sandra s Jirkou do sobotní části rally. Servo již posádku nezlobilo a ve spojení se slunečními paprsky se začala usmívat i pražská dvojice v subaru. „Druhá etapa již byla z našeho pohledu lepší a myslím, že nám to i dobře jelo. Z této etapy jsem se nejvíce těšila na pověstnou zkoušku Malonty, ale první průjezd byl po havárii jedné z posádek startujících před námi zrušen. Naopak mne překvapila náročnost RZ Rožmberk, byť při najíždění se tak nezdála. První sekci zkoušek jsme zakončili opět na výstavišti, kde se mi podařilo zajet podle mě pěkný 26. čas absolutně. Poslední blok erzet byl skvělý. Malonty byly akční díky klouzavému asfaltu, měli jsme pár krizových situací, ale všechno jsme zvládli a z mého pohledu jsme se pěkně svezli. Nicméně opět se ukázalo, na čem potřebuji ještě zapracovat, jak jet s autem líp a lépe ho využívat. S každým kilometrem se ale vše podle mě zlepšuje. Byla jsem ráda, že jsme tyhle náročné a technické krumlovské tratě mohli jet a sbírat další zkušenosti. Byl to skvělý závod a já mám Krumlov opravdu v oblibě. I přesto, že pro diváky je tahle soutěž hůře přístupná. Navzdory tomu, že většina rychlostních zkoušek se jede v lesích a diváckých míst je pár, tak diváků bylo opravdu spoustu a já bych chtěla všem poděkovat za fandění a za podporu. To samé a ještě víc platí pro moji rodinu, speciálně tátu, který mě podržel, když jsem se hroutila jako domeček z karet :),“ okomentovala pražská jezdkyně druhou etapu. Na jejím konci čekala na Sandru Pokornou a Jirku Skořepu cílová rampa v Jelení zahradě. Rally Český Krumlov pražská posádka dokončila na 29. příčce absolutní klasifikace a ve třídě 3 brala body za 6. místo. „Projetí cílem Krumlova je pro mne asi druhý nejvíc ceněný cíl, hned po cíli loňské Barum rally. I přes komplikace a problémy, které jsme měli, jsme závod nevzdali a soutěž jsme dokončili. Díky tomu je to pro mě hodně ceněný pohár za vítězství v dámské kategorii. Teď už se s Jirkou chystáme na náš oblíbený závod v Hustopečích v kraji vína! Já osobně se těším na kousek šotoliny, který se tady jezdí, a jak se s novými zkušenostmi na šotolině projevím. Přijďte nás povzbudit, všechny rádi uvidíme,“ pozvala Sandra Pokorná své fanoušky na další soutěž. Rally Hustopeče startují v polovině června – konkrétně 14. - 15. června 2019.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.