Do letošní sezóny vstoupil tišnovský Lukáš Nekvapil s novou spolujezdkyní a s vysokými cíli v rámci rallysprintového mistrovství. S Petrou Němcovou si dali na „rozcvičku“ Valašskou rally, kde ještě nešlo o body. Posádka v Opelu Adam R2 fungovala stejně jako vůz skvěle a v jednu dobu byla těsně pod pódiem. Pak ale přišla drobná minela a s ní propad na 11. příčku ve třídě. Lukáš s Petrou ovšem brali start v okolí Valašského Meziříčí jako přípravu na sprinty, a tak se ztrátou několika míst netrápili. Závěr Valašky si doslova užívali, když na tatrováckém polygonu zajeli dvakrát třetí čas ve třídě a na RZ Bystřička a Juřinka dosáhli nejrychlejšího času ve dvoukolkách. Ve výsledcích to znamenalo posun na konečnou sedmou příčku ve třídě i kategorii 2WD.
Od Valašské rally uběhlo pouhých čtrnáct dní a Lukáš s Petrou vyrazili na Valašsko znovu, tentokráte na Vančík Rallysprint Kopná, úvodní závod sprintového mistrovství. Na startu se sešlo 93 posádek a ta hájící barvy týmu TNT Počernice s.r.o. nafasovala startovní číslo 26. Ve třídě 6 se sešlo na Slušovicku úctyhodných dvacet kvalitních dvojic. Počasí si se všemi posádkami pořádně pohrálo. Zatímco před soutěží se smálo na tratě erzet sluníčko, na samotný závod přišlo výrazné ochlazení, mrazík a déšť. Již tak náročná Kopná, která letos měla ve svém harmonogramu sedm rychlostních zkoušek s necelými 70 ostrými kilometry, posunula stupeň náročnosti minimálně o další tři levely výš. A podle počtu odstoupivších posádek to byl doslova očistec. „Kopná je pro mě vždy těžkou soutěží. Za prvé je sama o sobě těžká a za druhé není lehké sekundovat místním střelcům. Letošní závod byl navíc na vodě, což mi jinde nevadí, ale tady to podmínky o to více ztěžuje. Najížděčky proběhly v pořádku a s Peťou jsme si je užili,“ avizoval náročnost slušovického sprintu Lukáš Nekvapil. Do závodu vstupovali Lukáš s Petrou jako druhá dvoukolka, ale po brzkém odstoupení Michala Horáka pole dvoukolek otevírali. První sekci erzet zajela smíšená posádka shodně v třetích časech a bronzová příčka jí náležela i v průběžném pořadí. „Sobotní ráno bylo ve znamení hóóódně mokrého závodu. Na první rychlostní zkoušky jsme vjížděli lehce nervózní, ale připravení. Začátek jsme jeli vlažně, a když už jsme se začali dostávat do tempa, tak se nám v autě ozval nový systém ONI, na nějž jsme bohužel nezareagovali správně a od jeho spuštění jsme celou závěrečnou pasáž erzety po úzké cestě jeli pomalu. A aby nebyl smůly konec, tak jsme si na následující zkoušce vylovili z klobouku další „bonusek“ v podobě prasklého držáku stabilizátoru,“ popsal smolný úvod sprintu tišnovský jezdec. Mechanici v prvním servisu se lehce zapotili, ale svou práci zvládli skvěle a Lukáš s Petrou mohli vyrazit vstříc dalším dvěma erzetám. Zde již rozjela posádka svůj standard a výsledkem byly dva druhé časy ve třídě. Následoval krátký servis a zbývající tři zkoušky sprintu. V nich zajel Lukáš jednou třetí a dvakrát druhý čas. „Po servisu jsme se oklepali a druhý průjezd zádveřickou erzetou jsme již zajeli tak, jak bychom chtěli, nadělili jsme si 17 vteřin oproti prvnímu nepovedenému průjezdu. Dobré tempo se nám dařilo držet po zbytek závodu a vzhledem k tomu, že se Pepovi Hartmannovi ve výsledcích objevila penalizace za retardér až úplně na konci, tak jsme si s ním dobře zazávodili. Adam Březík letěl jako raketa, takže jsme mu mohli na startu akorát zamávat a v cíli poblahopřát k výbornému výkonu,“ nastínil průběh závodu Lukáš Nekvapil. Zlepšený výkon posunul dvojici Lukáš Nekvapil – Petra Němcová na konečnou druhou příčku v rallysprintovém mistrovství, stříbro bere posádka i ve třídě 6 a v absolutní klasifikaci sprintu se umístila smíšená posádka na krásném 17. místě, což je s ohledem na to, že na startu stálo 15 vozů specifikace R5 a tři vozy WRC, super výsledek. „Děkuji Petě Němcové, fanouškům a našim partnerům, jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Geotest, RP tuning, Sagitta, za to, že jsme se mohli zúčastnit rallysprintu Kopná. Vaše podpora byla v tom mrazivém závodě velmi znát a nás v autě hnala vpřed. Tímto bych všechny své příznivce chtěl pozvat do Vyškova, kde se jede na začátku června druhý sprint letošní sezóny. Přijďte zafandit i pokecat, na všechny se velmi těšíme! DAJ GAS!“ poděkoval nejvěrnějším a zároveň přidal pozvánku věčně usměvavý Tišnovák. A mně zbývá pouze doplnit údaj, že Rally Vyškov startuje 1. června, v časovém harmonogramu je sedm rychlostních zkoušek s 71 ostrými kilometry. A jedna horká novinka na závěr. Ve Vyškově se představí Lukáš Nekvapil v Opelu Adam R2 na pravé sedačce opět s Petrou, ale tentokráte vystřídá Němcovou Řiháková.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?