Do letošní sezóny vstoupil tišnovský Lukáš Nekvapil s novou spolujezdkyní a s vysokými cíli v rámci rallysprintového mistrovství. S Petrou Němcovou si dali na „rozcvičku“ Valašskou rally, kde ještě nešlo o body. Posádka v Opelu Adam R2 fungovala stejně jako vůz skvěle a v jednu dobu byla těsně pod pódiem. Pak ale přišla drobná minela a s ní propad na 11. příčku ve třídě. Lukáš s Petrou ovšem brali start v okolí Valašského Meziříčí jako přípravu na sprinty, a tak se ztrátou několika míst netrápili. Závěr Valašky si doslova užívali, když na tatrováckém polygonu zajeli dvakrát třetí čas ve třídě a na RZ Bystřička a Juřinka dosáhli nejrychlejšího času ve dvoukolkách. Ve výsledcích to znamenalo posun na konečnou sedmou příčku ve třídě i kategorii 2WD.
Od Valašské rally uběhlo pouhých čtrnáct dní a Lukáš s Petrou vyrazili na Valašsko znovu, tentokráte na Vančík Rallysprint Kopná, úvodní závod sprintového mistrovství. Na startu se sešlo 93 posádek a ta hájící barvy týmu TNT Počernice s.r.o. nafasovala startovní číslo 26. Ve třídě 6 se sešlo na Slušovicku úctyhodných dvacet kvalitních dvojic. Počasí si se všemi posádkami pořádně pohrálo. Zatímco před soutěží se smálo na tratě erzet sluníčko, na samotný závod přišlo výrazné ochlazení, mrazík a déšť. Již tak náročná Kopná, která letos měla ve svém harmonogramu sedm rychlostních zkoušek s necelými 70 ostrými kilometry, posunula stupeň náročnosti minimálně o další tři levely výš. A podle počtu odstoupivších posádek to byl doslova očistec. „Kopná je pro mě vždy těžkou soutěží. Za prvé je sama o sobě těžká a za druhé není lehké sekundovat místním střelcům. Letošní závod byl navíc na vodě, což mi jinde nevadí, ale tady to podmínky o to více ztěžuje. Najížděčky proběhly v pořádku a s Peťou jsme si je užili,“ avizoval náročnost slušovického sprintu Lukáš Nekvapil. Do závodu vstupovali Lukáš s Petrou jako druhá dvoukolka, ale po brzkém odstoupení Michala Horáka pole dvoukolek otevírali. První sekci erzet zajela smíšená posádka shodně v třetích časech a bronzová příčka jí náležela i v průběžném pořadí. „Sobotní ráno bylo ve znamení hóóódně mokrého závodu. Na první rychlostní zkoušky jsme vjížděli lehce nervózní, ale připravení. Začátek jsme jeli vlažně, a když už jsme se začali dostávat do tempa, tak se nám v autě ozval nový systém ONI, na nějž jsme bohužel nezareagovali správně a od jeho spuštění jsme celou závěrečnou pasáž erzety po úzké cestě jeli pomalu. A aby nebyl smůly konec, tak jsme si na následující zkoušce vylovili z klobouku další „bonusek“ v podobě prasklého držáku stabilizátoru,“ popsal smolný úvod sprintu tišnovský jezdec. Mechanici v prvním servisu se lehce zapotili, ale svou práci zvládli skvěle a Lukáš s Petrou mohli vyrazit vstříc dalším dvěma erzetám. Zde již rozjela posádka svůj standard a výsledkem byly dva druhé časy ve třídě. Následoval krátký servis a zbývající tři zkoušky sprintu. V nich zajel Lukáš jednou třetí a dvakrát druhý čas. „Po servisu jsme se oklepali a druhý průjezd zádveřickou erzetou jsme již zajeli tak, jak bychom chtěli, nadělili jsme si 17 vteřin oproti prvnímu nepovedenému průjezdu. Dobré tempo se nám dařilo držet po zbytek závodu a vzhledem k tomu, že se Pepovi Hartmannovi ve výsledcích objevila penalizace za retardér až úplně na konci, tak jsme si s ním dobře zazávodili. Adam Březík letěl jako raketa, takže jsme mu mohli na startu akorát zamávat a v cíli poblahopřát k výbornému výkonu,“ nastínil průběh závodu Lukáš Nekvapil. Zlepšený výkon posunul dvojici Lukáš Nekvapil – Petra Němcová na konečnou druhou příčku v rallysprintovém mistrovství, stříbro bere posádka i ve třídě 6 a v absolutní klasifikaci sprintu se umístila smíšená posádka na krásném 17. místě, což je s ohledem na to, že na startu stálo 15 vozů specifikace R5 a tři vozy WRC, super výsledek. „Děkuji Petě Němcové, fanouškům a našim partnerům, jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Geotest, RP tuning, Sagitta, za to, že jsme se mohli zúčastnit rallysprintu Kopná. Vaše podpora byla v tom mrazivém závodě velmi znát a nás v autě hnala vpřed. Tímto bych všechny své příznivce chtěl pozvat do Vyškova, kde se jede na začátku června druhý sprint letošní sezóny. Přijďte zafandit i pokecat, na všechny se velmi těšíme! DAJ GAS!“ poděkoval nejvěrnějším a zároveň přidal pozvánku věčně usměvavý Tišnovák. A mně zbývá pouze doplnit údaj, že Rally Vyškov startuje 1. června, v časovém harmonogramu je sedm rychlostních zkoušek s 71 ostrými kilometry. A jedna horká novinka na závěr. Ve Vyškově se představí Lukáš Nekvapil v Opelu Adam R2 na pravé sedačce opět s Petrou, ale tentokráte vystřídá Němcovou Řiháková.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.