Jan Černý má v plánu se naučit, jak si (ne)zahřívat pneumatiky

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Petr Eliáš 22. května 2019 19:43
Sdílej:

MOGUL AUTO ŠÍDLO ŠKODA TEAM po 15 RZ, které dohromady čítají 161 km, vybojoval celkové 3. místo a to i po nevydařeném začátku. Poprvé se v této sezóně posádka Jan Černý a Petr Černohorský postavila na rampu a ochutnala tak vítězné šampaňské.

Jan Černý s Petrem Černohorským se na 47. Rallye Český Krumlov vydali již ve středu, kde měli společný test na tratích nedaleko Lipna s členy továrního týmu Škoda Motorsport Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Jan Černý: „Na testu jsem konečně viděl novou evoluci Fabie R5 a musím říct, že se mi auto moc líbilo a věřím, že budu mít možnost do něj brzy usednout :). Na testu nám hodně pršelo, což před závodem nebylo ideální, ale charakter trati byl skvělý. Nám se tak podařilo udělat nějaké změny v nastavení vozu na hrbolatou a uskákanou cestu, kterou tato soutěž bezesporu má.” Po testu posádku čekal trénink, kde bylo jasné, že si pořadatelé opět připravili krásné, ale těžké RZ. Po dlouhém dešti bylo všude hodně bahna a na cestách tekla voda. Předpověď na závody ale byla dobrá. Což ocenili jistě nejen všechny posádky, ale také fanoušci rally. 47. Rallye Český Krumlov začala tradiční superspeciálkou v Českých Budějovicích. Následně se všechny posádky přemístily do Českého Krumlova, kde přejely startovní rampu a závod tak byl oficiálně zahájen.

Jan Černý: „Co přišlo později, už tak slavné nebylo. Jeli jsem středně tvrdé pneumatiky a já jsem věděl, že je musím dostatečně zahřát před 2. RZ. V cestě mé myšlenky však stál strom. Udělal jsem chybu při zahřívání pneumatik, když jsem najel na štěrk a to nás okamžitě dostalo do smyku a poslalo mimo cestu do příkopu a bohužel i stromu. Díky pomoci, za kterou ještě jednou všem moc děkuji, jsme mohli v závodu pokračovat. Bylo to opravdu velké štěstí, že se autu nic nestalo. Nicméně po tomto incidentu mé páteční tempo nebylo dle mých představ a hodně jsem se na tratích trápil.” Posádka Jan Černý s Petrem Černohorským první etapu zakončili na 5. místě.

Jan Černý: „Přes noc jsem vše hodil za hlavu a v sobotu ráno jsem vystartoval jako do “nového” závodu. Tempo bylo dobré, časy také, jen volba pneumatik mohla být lepší. Po servisu jsme však pneumatiky vyměnili za tvrdší a šli jsme opět bojovat. Rychlostní zkouška po servisu se vydařila a my jsme zajeli druhý čas za Honzou Kopeckým, následovala má oblíbená RZ, kterou jsou Malonty. Tu jsem si celou dobu užíval až do té chvíle, než jsem udělal chybu a musel jsem v RZ couvat. Boj o třetí místo, mezi mnou a Mírou Jakešem, se tak přesunul až do poslední RZ. Do té jsme dali maximum a RZ jsme vyhráli. Mám velkou radost, že jsme se mohli konečně postavit na bednu. Po takovém nešťastném začátku sezóny to pro mě bylo jedno malé vítězství. Tím bych chtěl poděkovat celému týmu a všem, kteří nás na naší cestě podporují.” Teď už se posádka připravuje na 15. ročník AGROTEC Petronas rally Hustopeče, která se startuje 14. června. Těšíme se na Vás.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.