MOGUL AUTO ŠÍDLO ŠKODA TEAM po 15 RZ, které dohromady čítají 161 km, vybojoval celkové 3. místo a to i po nevydařeném začátku. Poprvé se v této sezóně posádka Jan Černý a Petr Černohorský postavila na rampu a ochutnala tak vítězné šampaňské.
Jan Černý s Petrem Černohorským se na 47. Rallye Český Krumlov vydali již ve středu, kde měli společný test na tratích nedaleko Lipna s členy továrního týmu Škoda Motorsport Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Jan Černý: „Na testu jsem konečně viděl novou evoluci Fabie R5 a musím říct, že se mi auto moc líbilo a věřím, že budu mít možnost do něj brzy usednout :). Na testu nám hodně pršelo, což před závodem nebylo ideální, ale charakter trati byl skvělý. Nám se tak podařilo udělat nějaké změny v nastavení vozu na hrbolatou a uskákanou cestu, kterou tato soutěž bezesporu má.” Po testu posádku čekal trénink, kde bylo jasné, že si pořadatelé opět připravili krásné, ale těžké RZ. Po dlouhém dešti bylo všude hodně bahna a na cestách tekla voda. Předpověď na závody ale byla dobrá. Což ocenili jistě nejen všechny posádky, ale také fanoušci rally. 47. Rallye Český Krumlov začala tradiční superspeciálkou v Českých Budějovicích. Následně se všechny posádky přemístily do Českého Krumlova, kde přejely startovní rampu a závod tak byl oficiálně zahájen.
Jan Černý: „Co přišlo později, už tak slavné nebylo. Jeli jsem středně tvrdé pneumatiky a já jsem věděl, že je musím dostatečně zahřát před 2. RZ. V cestě mé myšlenky však stál strom. Udělal jsem chybu při zahřívání pneumatik, když jsem najel na štěrk a to nás okamžitě dostalo do smyku a poslalo mimo cestu do příkopu a bohužel i stromu. Díky pomoci, za kterou ještě jednou všem moc děkuji, jsme mohli v závodu pokračovat. Bylo to opravdu velké štěstí, že se autu nic nestalo. Nicméně po tomto incidentu mé páteční tempo nebylo dle mých představ a hodně jsem se na tratích trápil.” Posádka Jan Černý s Petrem Černohorským první etapu zakončili na 5. místě.
Jan Černý: „Přes noc jsem vše hodil za hlavu a v sobotu ráno jsem vystartoval jako do “nového” závodu. Tempo bylo dobré, časy také, jen volba pneumatik mohla být lepší. Po servisu jsme však pneumatiky vyměnili za tvrdší a šli jsme opět bojovat. Rychlostní zkouška po servisu se vydařila a my jsme zajeli druhý čas za Honzou Kopeckým, následovala má oblíbená RZ, kterou jsou Malonty. Tu jsem si celou dobu užíval až do té chvíle, než jsem udělal chybu a musel jsem v RZ couvat. Boj o třetí místo, mezi mnou a Mírou Jakešem, se tak přesunul až do poslední RZ. Do té jsme dali maximum a RZ jsme vyhráli. Mám velkou radost, že jsme se mohli konečně postavit na bednu. Po takovém nešťastném začátku sezóny to pro mě bylo jedno malé vítězství. Tím bych chtěl poděkovat celému týmu a všem, kteří nás na naší cestě podporují.” Teď už se posádka připravuje na 15. ročník AGROTEC Petronas rally Hustopeče, která se startuje 14. června. Těšíme se na Vás.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?