MOGUL AUTO ŠÍDLO ŠKODA TEAM po 15 RZ, které dohromady čítají 161 km, vybojoval celkové 3. místo a to i po nevydařeném začátku. Poprvé se v této sezóně posádka Jan Černý a Petr Černohorský postavila na rampu a ochutnala tak vítězné šampaňské.
Jan Černý s Petrem Černohorským se na 47. Rallye Český Krumlov vydali již ve středu, kde měli společný test na tratích nedaleko Lipna s členy továrního týmu Škoda Motorsport Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Jan Černý: „Na testu jsem konečně viděl novou evoluci Fabie R5 a musím říct, že se mi auto moc líbilo a věřím, že budu mít možnost do něj brzy usednout :). Na testu nám hodně pršelo, což před závodem nebylo ideální, ale charakter trati byl skvělý. Nám se tak podařilo udělat nějaké změny v nastavení vozu na hrbolatou a uskákanou cestu, kterou tato soutěž bezesporu má.” Po testu posádku čekal trénink, kde bylo jasné, že si pořadatelé opět připravili krásné, ale těžké RZ. Po dlouhém dešti bylo všude hodně bahna a na cestách tekla voda. Předpověď na závody ale byla dobrá. Což ocenili jistě nejen všechny posádky, ale také fanoušci rally. 47. Rallye Český Krumlov začala tradiční superspeciálkou v Českých Budějovicích. Následně se všechny posádky přemístily do Českého Krumlova, kde přejely startovní rampu a závod tak byl oficiálně zahájen.
Jan Černý: „Co přišlo později, už tak slavné nebylo. Jeli jsem středně tvrdé pneumatiky a já jsem věděl, že je musím dostatečně zahřát před 2. RZ. V cestě mé myšlenky však stál strom. Udělal jsem chybu při zahřívání pneumatik, když jsem najel na štěrk a to nás okamžitě dostalo do smyku a poslalo mimo cestu do příkopu a bohužel i stromu. Díky pomoci, za kterou ještě jednou všem moc děkuji, jsme mohli v závodu pokračovat. Bylo to opravdu velké štěstí, že se autu nic nestalo. Nicméně po tomto incidentu mé páteční tempo nebylo dle mých představ a hodně jsem se na tratích trápil.” Posádka Jan Černý s Petrem Černohorským první etapu zakončili na 5. místě.
Jan Černý: „Přes noc jsem vše hodil za hlavu a v sobotu ráno jsem vystartoval jako do “nového” závodu. Tempo bylo dobré, časy také, jen volba pneumatik mohla být lepší. Po servisu jsme však pneumatiky vyměnili za tvrdší a šli jsme opět bojovat. Rychlostní zkouška po servisu se vydařila a my jsme zajeli druhý čas za Honzou Kopeckým, následovala má oblíbená RZ, kterou jsou Malonty. Tu jsem si celou dobu užíval až do té chvíle, než jsem udělal chybu a musel jsem v RZ couvat. Boj o třetí místo, mezi mnou a Mírou Jakešem, se tak přesunul až do poslední RZ. Do té jsme dali maximum a RZ jsme vyhráli. Mám velkou radost, že jsme se mohli konečně postavit na bednu. Po takovém nešťastném začátku sezóny to pro mě bylo jedno malé vítězství. Tím bych chtěl poděkovat celému týmu a všem, kteří nás na naší cestě podporují.” Teď už se posádka připravuje na 15. ročník AGROTEC Petronas rally Hustopeče, která se startuje 14. června. Těšíme se na Vás.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?