Další velký úspěch a premiérové druhé místo v absolutním pořadí můžou slavit Filip Mareš s Janem Hlouškem. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu v letošním ročníku Rallye Český Krumlov projela cílovou rampou hned za tovární škodovkou Jana Kopeckého. Na oslavu ale není moc času. Už ve středu čeká na Filipa s Honzou šotolinový test před Lotyšskou Rally Liepaja.
Sedmačtyřicáté pokračování jihočeské Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí, přestože seznamovací jízdy posádky absolvovaly v dešti a zimě. Krumlov je proslulý prudkými a nečekanými přeháňkami, které i v loňském roce změnily místní tratě k nepoznání. Počasí se ale své hlavní role pro letošek vzdalo, o to větší dramata se však odehrávala na rychlostních zkouškách.
Na čele se už od prvních ostrých kilometrů rozhořely těsné souboje o každou vteřinu, do nichž výrazně promlouvala i Fabia R5 ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu. Úvodní den soutěže zakončili Filip s Honzou na průběžné třetí příčce, když za vedoucím duem Kopecký - Dresler zaostávali o 9,9 vteřiny. „Dnes bylo hodně těžké dostat se do správného tempa. Nebyl jsem ve své kůži a naše jízda nebyla úplně podle našich představ," nechal se v pátek večer slyšet Filip a Honza jej ze sedačky spolujezdce doplnil: „Dosahované časy byly ale od začátku dobré a nyní, v nočních průjezdech, se dostavil i ten správný pocit."
V sobotu pak pokračovala velká přetahovaná mezi posádkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu a dvojicí Pech – Uhel. V desátém testu se Mareš s Hlouškem posunuli před své soupeře na druhé místo, které k radosti svých fanoušků udrželi až na cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě. Napínavý závod tak Filip s Honzou dokončili na druhém místě absolutního pořadí. „Těší nás, že jsme dokázali navázat na výkon ze Šumavy. Z naší jízdy máme zase o kousek lepší pocit a už teď se těšíme na další pokračování mistráku! Po celý závod jsem se mohl spoléhat na stoprocentního spolujezdce, skvělou techniku, tým i pneumatiky a fantastické fanoušky," usmíval se v cíli závodu semčický jezdec. "A jelikož jsme kromě druhého místa splnili i cíl nepoškodit naší Fabii R5, už tento víkend se v jejím kokpitu představíme na šotolinovém podniku FIA ERC v Lotyšsku," prozradil zajímavou informaci Honza Hloušek.
S výsledkem byl spokojený také Roman Kresta, jehož tým měl ihned po Krumlově hodně napilno, aby Filipovu Fabii přestrojil na šotolinovou verzi před Rally Liepaja: „Filip má za sebou velmi dobře zvládnutý Krumlov. Z vlastní zkušenosti vím, jak je náročný a extrémně rychlý na suchu. Vlhká místa v lesních úsecích to ještě ztěžují. Filip s Honzou jeli po celou dobu konstantní tempo, srovnatelné s Václavem. Druhé místo si vybojovali a plně si ho zaslouží. Pro náš tým ale práce zdaleka neskončila. Hned v neděli jsme Fabii přestavěli na šotolinovou verzi a teď už je na cestě do Lotyšska,"
Druhé místo v náročné Rallye Český Krumlov, přineslo ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu posun na druhou příčku také v průběžném pořadí MČR. Na případné oslavy ale nemá posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu ani pomyšlení. Už v úterý odjíždí do Lotyšska na šotolinovou Rally Liepaja, kde poměří své síly s evropskou špičkou.
Zdroj: Media Filipa Mareše
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?