Další velký úspěch a premiérové druhé místo v absolutním pořadí můžou slavit Filip Mareš s Janem Hlouškem. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu v letošním ročníku Rallye Český Krumlov projela cílovou rampou hned za tovární škodovkou Jana Kopeckého. Na oslavu ale není moc času. Už ve středu čeká na Filipa s Honzou šotolinový test před Lotyšskou Rally Liepaja.
Sedmačtyřicáté pokračování jihočeské Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí, přestože seznamovací jízdy posádky absolvovaly v dešti a zimě. Krumlov je proslulý prudkými a nečekanými přeháňkami, které i v loňském roce změnily místní tratě k nepoznání. Počasí se ale své hlavní role pro letošek vzdalo, o to větší dramata se však odehrávala na rychlostních zkouškách.
Na čele se už od prvních ostrých kilometrů rozhořely těsné souboje o každou vteřinu, do nichž výrazně promlouvala i Fabia R5 ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu. Úvodní den soutěže zakončili Filip s Honzou na průběžné třetí příčce, když za vedoucím duem Kopecký - Dresler zaostávali o 9,9 vteřiny. „Dnes bylo hodně těžké dostat se do správného tempa. Nebyl jsem ve své kůži a naše jízda nebyla úplně podle našich představ," nechal se v pátek večer slyšet Filip a Honza jej ze sedačky spolujezdce doplnil: „Dosahované časy byly ale od začátku dobré a nyní, v nočních průjezdech, se dostavil i ten správný pocit."
V sobotu pak pokračovala velká přetahovaná mezi posádkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu a dvojicí Pech – Uhel. V desátém testu se Mareš s Hlouškem posunuli před své soupeře na druhé místo, které k radosti svých fanoušků udrželi až na cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě. Napínavý závod tak Filip s Honzou dokončili na druhém místě absolutního pořadí. „Těší nás, že jsme dokázali navázat na výkon ze Šumavy. Z naší jízdy máme zase o kousek lepší pocit a už teď se těšíme na další pokračování mistráku! Po celý závod jsem se mohl spoléhat na stoprocentního spolujezdce, skvělou techniku, tým i pneumatiky a fantastické fanoušky," usmíval se v cíli závodu semčický jezdec. "A jelikož jsme kromě druhého místa splnili i cíl nepoškodit naší Fabii R5, už tento víkend se v jejím kokpitu představíme na šotolinovém podniku FIA ERC v Lotyšsku," prozradil zajímavou informaci Honza Hloušek.
S výsledkem byl spokojený také Roman Kresta, jehož tým měl ihned po Krumlově hodně napilno, aby Filipovu Fabii přestrojil na šotolinovou verzi před Rally Liepaja: „Filip má za sebou velmi dobře zvládnutý Krumlov. Z vlastní zkušenosti vím, jak je náročný a extrémně rychlý na suchu. Vlhká místa v lesních úsecích to ještě ztěžují. Filip s Honzou jeli po celou dobu konstantní tempo, srovnatelné s Václavem. Druhé místo si vybojovali a plně si ho zaslouží. Pro náš tým ale práce zdaleka neskončila. Hned v neděli jsme Fabii přestavěli na šotolinovou verzi a teď už je na cestě do Lotyšska,"
Druhé místo v náročné Rallye Český Krumlov, přineslo ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu posun na druhou příčku také v průběžném pořadí MČR. Na případné oslavy ale nemá posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu ani pomyšlení. Už v úterý odjíždí do Lotyšska na šotolinovou Rally Liepaja, kde poměří své síly s evropskou špičkou.
Zdroj: Media Filipa Mareše
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.