Další velký úspěch a premiérové druhé místo v absolutním pořadí můžou slavit Filip Mareš s Janem Hlouškem. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu v letošním ročníku Rallye Český Krumlov projela cílovou rampou hned za tovární škodovkou Jana Kopeckého. Na oslavu ale není moc času. Už ve středu čeká na Filipa s Honzou šotolinový test před Lotyšskou Rally Liepaja.
Sedmačtyřicáté pokračování jihočeské Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí, přestože seznamovací jízdy posádky absolvovaly v dešti a zimě. Krumlov je proslulý prudkými a nečekanými přeháňkami, které i v loňském roce změnily místní tratě k nepoznání. Počasí se ale své hlavní role pro letošek vzdalo, o to větší dramata se však odehrávala na rychlostních zkouškách.
Na čele se už od prvních ostrých kilometrů rozhořely těsné souboje o každou vteřinu, do nichž výrazně promlouvala i Fabia R5 ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu. Úvodní den soutěže zakončili Filip s Honzou na průběžné třetí příčce, když za vedoucím duem Kopecký - Dresler zaostávali o 9,9 vteřiny. „Dnes bylo hodně těžké dostat se do správného tempa. Nebyl jsem ve své kůži a naše jízda nebyla úplně podle našich představ," nechal se v pátek večer slyšet Filip a Honza jej ze sedačky spolujezdce doplnil: „Dosahované časy byly ale od začátku dobré a nyní, v nočních průjezdech, se dostavil i ten správný pocit."
V sobotu pak pokračovala velká přetahovaná mezi posádkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu a dvojicí Pech – Uhel. V desátém testu se Mareš s Hlouškem posunuli před své soupeře na druhé místo, které k radosti svých fanoušků udrželi až na cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě. Napínavý závod tak Filip s Honzou dokončili na druhém místě absolutního pořadí. „Těší nás, že jsme dokázali navázat na výkon ze Šumavy. Z naší jízdy máme zase o kousek lepší pocit a už teď se těšíme na další pokračování mistráku! Po celý závod jsem se mohl spoléhat na stoprocentního spolujezdce, skvělou techniku, tým i pneumatiky a fantastické fanoušky," usmíval se v cíli závodu semčický jezdec. "A jelikož jsme kromě druhého místa splnili i cíl nepoškodit naší Fabii R5, už tento víkend se v jejím kokpitu představíme na šotolinovém podniku FIA ERC v Lotyšsku," prozradil zajímavou informaci Honza Hloušek.
S výsledkem byl spokojený také Roman Kresta, jehož tým měl ihned po Krumlově hodně napilno, aby Filipovu Fabii přestrojil na šotolinovou verzi před Rally Liepaja: „Filip má za sebou velmi dobře zvládnutý Krumlov. Z vlastní zkušenosti vím, jak je náročný a extrémně rychlý na suchu. Vlhká místa v lesních úsecích to ještě ztěžují. Filip s Honzou jeli po celou dobu konstantní tempo, srovnatelné s Václavem. Druhé místo si vybojovali a plně si ho zaslouží. Pro náš tým ale práce zdaleka neskončila. Hned v neděli jsme Fabii přestavěli na šotolinovou verzi a teď už je na cestě do Lotyšska,"
Druhé místo v náročné Rallye Český Krumlov, přineslo ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu posun na druhou příčku také v průběžném pořadí MČR. Na případné oslavy ale nemá posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu ani pomyšlení. Už v úterý odjíždí do Lotyšska na šotolinovou Rally Liepaja, kde poměří své síly s evropskou špičkou.
Zdroj: Media Filipa Mareše
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?