Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ je po Rallye Český Krumlov přesně v polovině letošní sezóny. Do jihočeské soutěže bylo přihlášeno šest posádek, ale cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě přejely pouhé dvě. Zdravotní problémy, poruchy a havárie vyřadily ze hry většinu účastníků. Pohárové zlato získali potřetí v řadě René Dohnal s Romanem Švecem.
Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí. Jihočeská soutěž je proslulá prudkými a nečekanými přeháňkami, ale počasí se své hlavní role pro letošek vzdalo. Problémy účastníků PEUGEOT RALLY CUPu začaly už před startem. Petra Garguláka postihly zdravotní problémy během seznamovacích jízd a do závodu vůbec nenastoupil. Podobně dopadl po druhé rychlostní zkoušce spolujezdec Milana Obadala, posádka byla tedy nucena odstoupit.
Mezitím začal souboj mezi Dohnalem, Kamencem a Kornhefrem. V tomto pořadí se nesla celá první etapa, během které si René Dohnal vybudoval solidní náskok. Uvedené pořadí ale platilo jen do devátého testu, kdy musel z technických důvodů odstoupit Matěj Kamenec. „Praskl nám držák převodovky. Je možné, že to je ještě důsledek naší havárie na Valašce. Mrzí mě to. První polovina sezóny se nám vůbec nepovedla a musím teď v sobě najít především další motivaci,“ poznamenal zklamaný Kamenec.
Na třetí místo se tak posunul Jiří Pohlídal a zdálo se, že je o konečném pořadí rozhodnuto. O zrádnosti krumlovské soutěže a především proslulých Malont se však přesvědčil Honza Kornhefr, který havaroval a musel být spolu se svým spolujezdcem převezen do nemocnice k vyšetření. Naštěstí jsou oba v pořádku. Nejvíce to odnesl jejich Peugeot. „Pochopitelně mě to moc mrzí. Jelo se nám dobře a cítil jsem se lépe hlavně za tmy. Na Malontech jsem se dostal z čisté stopy na jehličí a už s tím nešlo nic dělat. Byla to velká rána, takže jsem hlavně rád, že se nám nic nestalo,“ komentoval krátce Jan Kornhefr.
Pro jednoznačné pohárové vítězství si v náročné soutěži zaslouženě dojel René Dohnal a to už potřetí v řadě. Ve dvoukolkách skončil těsně druhý, svoji třídu vyhrál. „Před závodem jsem si vzhledem k silné konkurenci úplně nevěřil. První etapa byla náročná, po dešti hodně uklouzaná. Jel jsem v bezpečném tempu a nebyl se svou jízdou zcela spokojený, o to víc mě překvapily naše časy. V sobotu jsme měli velkou krizi na první vložce, pak jsme dostali pětivteřinovou penalizaci, takže nám uniklo první místo ve dvoukolkách. Jinak jsem ale velmi spokojený. První polovina sezóny nám vyšla skvěle. Vedeme cup i dvoukolky,“ radoval se v cíli vítězný Dohnal.
Druhé místo nakonec obsadil Jirka Pohlídal, který se navíc den po ukončení soutěže stal novopečeným tatínkem. „Krumlov je velmi obtížná soutěž, extrémně rychlá a zrádná. Na superspeciálce kolem výstaviště jsem chtěl zatáhnout, ale ztratili jsme ventilek a dojeli s defektem. Pak nás hodně času stála nefunkční světelná rampa v noční sekci. Druhý den se jelo velmi rychle. Bylo jednoduché udělat chybu, takže za druhé místo jsem opravdu vděčný,“ doplnil Jiří Pohlídal.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?