Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ je po Rallye Český Krumlov přesně v polovině letošní sezóny. Do jihočeské soutěže bylo přihlášeno šest posádek, ale cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě přejely pouhé dvě. Zdravotní problémy, poruchy a havárie vyřadily ze hry většinu účastníků. Pohárové zlato získali potřetí v řadě René Dohnal s Romanem Švecem.
Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí. Jihočeská soutěž je proslulá prudkými a nečekanými přeháňkami, ale počasí se své hlavní role pro letošek vzdalo. Problémy účastníků PEUGEOT RALLY CUPu začaly už před startem. Petra Garguláka postihly zdravotní problémy během seznamovacích jízd a do závodu vůbec nenastoupil. Podobně dopadl po druhé rychlostní zkoušce spolujezdec Milana Obadala, posádka byla tedy nucena odstoupit.
Mezitím začal souboj mezi Dohnalem, Kamencem a Kornhefrem. V tomto pořadí se nesla celá první etapa, během které si René Dohnal vybudoval solidní náskok. Uvedené pořadí ale platilo jen do devátého testu, kdy musel z technických důvodů odstoupit Matěj Kamenec. „Praskl nám držák převodovky. Je možné, že to je ještě důsledek naší havárie na Valašce. Mrzí mě to. První polovina sezóny se nám vůbec nepovedla a musím teď v sobě najít především další motivaci,“ poznamenal zklamaný Kamenec.
Na třetí místo se tak posunul Jiří Pohlídal a zdálo se, že je o konečném pořadí rozhodnuto. O zrádnosti krumlovské soutěže a především proslulých Malont se však přesvědčil Honza Kornhefr, který havaroval a musel být spolu se svým spolujezdcem převezen do nemocnice k vyšetření. Naštěstí jsou oba v pořádku. Nejvíce to odnesl jejich Peugeot. „Pochopitelně mě to moc mrzí. Jelo se nám dobře a cítil jsem se lépe hlavně za tmy. Na Malontech jsem se dostal z čisté stopy na jehličí a už s tím nešlo nic dělat. Byla to velká rána, takže jsem hlavně rád, že se nám nic nestalo,“ komentoval krátce Jan Kornhefr.
Pro jednoznačné pohárové vítězství si v náročné soutěži zaslouženě dojel René Dohnal a to už potřetí v řadě. Ve dvoukolkách skončil těsně druhý, svoji třídu vyhrál. „Před závodem jsem si vzhledem k silné konkurenci úplně nevěřil. První etapa byla náročná, po dešti hodně uklouzaná. Jel jsem v bezpečném tempu a nebyl se svou jízdou zcela spokojený, o to víc mě překvapily naše časy. V sobotu jsme měli velkou krizi na první vložce, pak jsme dostali pětivteřinovou penalizaci, takže nám uniklo první místo ve dvoukolkách. Jinak jsem ale velmi spokojený. První polovina sezóny nám vyšla skvěle. Vedeme cup i dvoukolky,“ radoval se v cíli vítězný Dohnal.
Druhé místo nakonec obsadil Jirka Pohlídal, který se navíc den po ukončení soutěže stal novopečeným tatínkem. „Krumlov je velmi obtížná soutěž, extrémně rychlá a zrádná. Na superspeciálce kolem výstaviště jsem chtěl zatáhnout, ale ztratili jsme ventilek a dojeli s defektem. Pak nás hodně času stála nefunkční světelná rampa v noční sekci. Druhý den se jelo velmi rychle. Bylo jednoduché udělat chybu, takže za druhé místo jsem opravdu vděčný,“ doplnil Jiří Pohlídal.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?