V krumlovském waterloo zvítězil René Dohnal

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jan Koudelka 22. května 2019 19:35
Sdílej:

Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ je po Rallye Český Krumlov přesně v polovině letošní sezóny. Do jihočeské soutěže bylo přihlášeno šest posádek, ale cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě přejely pouhé dvě. Zdravotní problémy, poruchy a havárie vyřadily ze hry většinu účastníků. Pohárové zlato získali potřetí v řadě René Dohnal s Romanem Švecem.

Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí. Jihočeská soutěž je proslulá prudkými a nečekanými přeháňkami, ale počasí se své hlavní role pro letošek vzdalo. Problémy účastníků PEUGEOT RALLY CUPu začaly už před startem. Petra Garguláka postihly zdravotní problémy během seznamovacích jízd a do závodu vůbec nenastoupil. Podobně dopadl po druhé rychlostní zkoušce spolujezdec Milana Obadala, posádka byla tedy nucena odstoupit.

Mezitím začal souboj mezi Dohnalem, Kamencem a Kornhefrem. V tomto pořadí se nesla celá první etapa, během které si René Dohnal vybudoval solidní náskok. Uvedené pořadí ale platilo jen do devátého testu, kdy musel z technických důvodů odstoupit Matěj Kamenec. „Praskl nám držák převodovky. Je možné, že to je ještě důsledek naší havárie na Valašce. Mrzí mě to. První polovina sezóny se nám vůbec nepovedla a musím teď v sobě najít především další motivaci,“ poznamenal zklamaný Kamenec.

Na třetí místo se tak posunul Jiří Pohlídal a zdálo se, že je o konečném pořadí rozhodnuto. O zrádnosti krumlovské soutěže a především proslulých Malont se však přesvědčil Honza Kornhefr, který havaroval a musel být spolu se svým spolujezdcem převezen do nemocnice k vyšetření. Naštěstí jsou oba v pořádku. Nejvíce to odnesl jejich Peugeot. „Pochopitelně mě to moc mrzí. Jelo se nám dobře a cítil jsem se lépe hlavně za tmy. Na Malontech jsem se dostal z čisté stopy na jehličí a už s tím nešlo nic dělat. Byla to velká rána, takže jsem hlavně rád, že se nám nic nestalo,“ komentoval krátce Jan Kornhefr.

Pro jednoznačné pohárové vítězství si v náročné soutěži zaslouženě dojel René Dohnal a to už potřetí v řadě. Ve dvoukolkách skončil těsně druhý, svoji třídu vyhrál. „Před závodem jsem si vzhledem k silné konkurenci úplně nevěřil. První etapa byla náročná, po dešti hodně uklouzaná. Jel jsem v bezpečném tempu a nebyl se svou jízdou zcela spokojený, o to víc mě překvapily naše časy. V sobotu jsme měli velkou krizi na první vložce, pak jsme dostali pětivteřinovou penalizaci, takže nám uniklo první místo ve dvoukolkách. Jinak jsem ale velmi spokojený. První polovina sezóny nám vyšla skvěle. Vedeme cup i dvoukolky,“ radoval se v cíli vítězný Dohnal.

Druhé místo nakonec obsadil Jirka Pohlídal, který se navíc den po ukončení soutěže stal novopečeným tatínkem. „Krumlov je velmi obtížná soutěž, extrémně rychlá a zrádná. Na superspeciálce kolem výstaviště jsem chtěl zatáhnout, ale ztratili jsme ventilek a dojeli s defektem. Pak nás hodně času stála nefunkční světelná rampa v noční sekci. Druhý den se jelo velmi rychle. Bylo jednoduché udělat chybu, takže za druhé místo jsem opravdu vděčný,“ doplnil Jiří Pohlídal.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.