S nedávno homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem při jeho prvním účinkování vyhráli třetí kolo MČR.
46. vítězství v rámci mistrovství republiky pro jezdce ŠKODA Jana Kopeckého › Privátní jezdci Mareš a Černý zajistili, že stupně vítězů na Rallye Český Krumlov patřily výhradně značce ŠKODA › Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná ŠKODA FABIA R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá, Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“
Český Krumlov, 18. května 2019 – Jan Kopecký (CZ) a spolujezdec Pavel Dresler (CZ) měli s čerstvě homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo úspěšnou premiéru, vyhráli třetí kolo mistrovství České republiky (MČR) – Rallye Český Krumlov (17. 5.–18. 5. 2019). Pro úřadujícího mistra České republiky Jana Kopeckého to bylo 46. vítězství v národním šampionátu. Podobně, jako tomu bylo v roce 2015 s vozem ŠKODA FABIA R5 na Rallye Šumava Klatovy, i nyní zaznamenala ŠKODA FABIA R5 evo první vítězství již při svém prvním nasazení. Na Rallye Český Krumlov navíc všechny stupně vítězů patřily posádkám jedoucím s vozy ŠKODA; Filip Mareš byl druhý a Jan Černý třetí.
Před tisíci nadšenými fanoušky rallye začala posádka úřadujících mistrů České republiky ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler s nově homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo nejlépe, jak mohla – nejrychlejším časem na první rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích. Na druhé a třetí rychlostní zkoušce byla o přibližně půl sekundy na kilometr rychlejší než zbytek startovního pole. Na další rychlostní zkoušce ale kvůli nedorozumění při projetí zpomalovacího retardéru/šikany dostala penalizaci 30 sekund, která ji posunula na čtvrtou pozici. Na posledních třech rychlostních zkouškách první etapy, které se jely celé za tmy, mistr České republiky zaútočil. Po dalších dvou rychlostních zkouškách už byl opět v čele.
Během druhé etapy Rallye Český Krumlov předvedl Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem suverénní jízdu. Na následujících sedmi rychlostních zkouškách zajeli pětkrát nejrychlejší čas a následně oslavili vítězství na stupních vítězů v Českém Krumlově. „Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi připravil tak dobrý vůz. Ještě jsme nevyužili celý potenciál, který ŠKODA FABIA R5 evo nabízí. Můžu ale všem zákazníkům ŠKODA slíbit, že s modernizovaným vozem FABIA R5 si užijí mnoho zábavy a především úspěchů. Již nyní se moc těším na debut tohoto vozu v mistrovství světa, který proběhne na nadcházející Portugalské rallye,“ řekl Jan Kopecký. Potěšen v cíli byl také šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek, který řekl: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná ŠKODA FABIA R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá. Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“
Privátní jezdec s vozem ŠKODA Filip Mareš podal mimořádný výkon a po těsné bitvě s jezdcem Fordu Václavem Pechem jr., který musel odstoupit, skončil na druhé pozici. Jan Černý na třetím místě doplnil stupně vítězů o třetí vůz ŠKODA. Na Rallye Český Krumlov skončilo v první desítce sedm posádek jedoucích s vozem ŠKODA.
Celkové výsledky Rallye Český Krumlov (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.27:45,5 h2. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:13,9 min3. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:29,9 min4. Jakeš/Machu (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:40,2 min5. Štajf/Havelková (CZ/CZ), VW Polo GTI R5, +3:27,1 min
Číslo dne: 12Na Rallye Český Krumlov jezdec ŠKODA Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vyhráli 12 z 15 rychlostních zkoušek.
Zdroj: Škoda Motorsport
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?