S nedávno homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem při jeho prvním účinkování vyhráli třetí kolo MČR.
46. vítězství v rámci mistrovství republiky pro jezdce ŠKODA Jana Kopeckého › Privátní jezdci Mareš a Černý zajistili, že stupně vítězů na Rallye Český Krumlov patřily výhradně značce ŠKODA › Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná ŠKODA FABIA R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá, Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“
Český Krumlov, 18. května 2019 – Jan Kopecký (CZ) a spolujezdec Pavel Dresler (CZ) měli s čerstvě homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo úspěšnou premiéru, vyhráli třetí kolo mistrovství České republiky (MČR) – Rallye Český Krumlov (17. 5.–18. 5. 2019). Pro úřadujícího mistra České republiky Jana Kopeckého to bylo 46. vítězství v národním šampionátu. Podobně, jako tomu bylo v roce 2015 s vozem ŠKODA FABIA R5 na Rallye Šumava Klatovy, i nyní zaznamenala ŠKODA FABIA R5 evo první vítězství již při svém prvním nasazení. Na Rallye Český Krumlov navíc všechny stupně vítězů patřily posádkám jedoucím s vozy ŠKODA; Filip Mareš byl druhý a Jan Černý třetí.
Před tisíci nadšenými fanoušky rallye začala posádka úřadujících mistrů České republiky ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler s nově homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo nejlépe, jak mohla – nejrychlejším časem na první rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích. Na druhé a třetí rychlostní zkoušce byla o přibližně půl sekundy na kilometr rychlejší než zbytek startovního pole. Na další rychlostní zkoušce ale kvůli nedorozumění při projetí zpomalovacího retardéru/šikany dostala penalizaci 30 sekund, která ji posunula na čtvrtou pozici. Na posledních třech rychlostních zkouškách první etapy, které se jely celé za tmy, mistr České republiky zaútočil. Po dalších dvou rychlostních zkouškách už byl opět v čele.
Během druhé etapy Rallye Český Krumlov předvedl Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem suverénní jízdu. Na následujících sedmi rychlostních zkouškách zajeli pětkrát nejrychlejší čas a následně oslavili vítězství na stupních vítězů v Českém Krumlově. „Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi připravil tak dobrý vůz. Ještě jsme nevyužili celý potenciál, který ŠKODA FABIA R5 evo nabízí. Můžu ale všem zákazníkům ŠKODA slíbit, že s modernizovaným vozem FABIA R5 si užijí mnoho zábavy a především úspěchů. Již nyní se moc těším na debut tohoto vozu v mistrovství světa, který proběhne na nadcházející Portugalské rallye,“ řekl Jan Kopecký. Potěšen v cíli byl také šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek, který řekl: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná ŠKODA FABIA R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá. Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“
Privátní jezdec s vozem ŠKODA Filip Mareš podal mimořádný výkon a po těsné bitvě s jezdcem Fordu Václavem Pechem jr., který musel odstoupit, skončil na druhé pozici. Jan Černý na třetím místě doplnil stupně vítězů o třetí vůz ŠKODA. Na Rallye Český Krumlov skončilo v první desítce sedm posádek jedoucích s vozem ŠKODA.
Celkové výsledky Rallye Český Krumlov (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.27:45,5 h2. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:13,9 min3. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:29,9 min4. Jakeš/Machu (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:40,2 min5. Štajf/Havelková (CZ/CZ), VW Polo GTI R5, +3:27,1 min
Číslo dne: 12Na Rallye Český Krumlov jezdec ŠKODA Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vyhráli 12 z 15 rychlostních zkoušek.
Zdroj: Škoda Motorsport
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.