S nedávno homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem při jeho prvním účinkování vyhráli třetí kolo MČR.
46. vítězství v rámci mistrovství republiky pro jezdce ŠKODA Jana Kopeckého › Privátní jezdci Mareš a Černý zajistili, že stupně vítězů na Rallye Český Krumlov patřily výhradně značce ŠKODA › Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná ŠKODA FABIA R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá, Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“
Český Krumlov, 18. května 2019 – Jan Kopecký (CZ) a spolujezdec Pavel Dresler (CZ) měli s čerstvě homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo úspěšnou premiéru, vyhráli třetí kolo mistrovství České republiky (MČR) – Rallye Český Krumlov (17. 5.–18. 5. 2019). Pro úřadujícího mistra České republiky Jana Kopeckého to bylo 46. vítězství v národním šampionátu. Podobně, jako tomu bylo v roce 2015 s vozem ŠKODA FABIA R5 na Rallye Šumava Klatovy, i nyní zaznamenala ŠKODA FABIA R5 evo první vítězství již při svém prvním nasazení. Na Rallye Český Krumlov navíc všechny stupně vítězů patřily posádkám jedoucím s vozy ŠKODA; Filip Mareš byl druhý a Jan Černý třetí.
Před tisíci nadšenými fanoušky rallye začala posádka úřadujících mistrů České republiky ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler s nově homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo nejlépe, jak mohla – nejrychlejším časem na první rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích. Na druhé a třetí rychlostní zkoušce byla o přibližně půl sekundy na kilometr rychlejší než zbytek startovního pole. Na další rychlostní zkoušce ale kvůli nedorozumění při projetí zpomalovacího retardéru/šikany dostala penalizaci 30 sekund, která ji posunula na čtvrtou pozici. Na posledních třech rychlostních zkouškách první etapy, které se jely celé za tmy, mistr České republiky zaútočil. Po dalších dvou rychlostních zkouškách už byl opět v čele.
Během druhé etapy Rallye Český Krumlov předvedl Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem suverénní jízdu. Na následujících sedmi rychlostních zkouškách zajeli pětkrát nejrychlejší čas a následně oslavili vítězství na stupních vítězů v Českém Krumlově. „Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi připravil tak dobrý vůz. Ještě jsme nevyužili celý potenciál, který ŠKODA FABIA R5 evo nabízí. Můžu ale všem zákazníkům ŠKODA slíbit, že s modernizovaným vozem FABIA R5 si užijí mnoho zábavy a především úspěchů. Již nyní se moc těším na debut tohoto vozu v mistrovství světa, který proběhne na nadcházející Portugalské rallye,“ řekl Jan Kopecký. Potěšen v cíli byl také šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek, který řekl: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná ŠKODA FABIA R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá. Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“
Privátní jezdec s vozem ŠKODA Filip Mareš podal mimořádný výkon a po těsné bitvě s jezdcem Fordu Václavem Pechem jr., který musel odstoupit, skončil na druhé pozici. Jan Černý na třetím místě doplnil stupně vítězů o třetí vůz ŠKODA. Na Rallye Český Krumlov skončilo v první desítce sedm posádek jedoucích s vozem ŠKODA.
Celkové výsledky Rallye Český Krumlov (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.27:45,5 h2. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:13,9 min3. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:29,9 min4. Jakeš/Machu (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:40,2 min5. Štajf/Havelková (CZ/CZ), VW Polo GTI R5, +3:27,1 min
Číslo dne: 12Na Rallye Český Krumlov jezdec ŠKODA Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem vyhráli 12 z 15 rychlostních zkoušek.
Zdroj: Škoda Motorsport
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?