Tři sady pohárů z Šumavy pro KIT Racing díky Neumannovi

Historic Vltava Rally (CZE)
Historic Vltava Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 4. května 2019 19:14
Sdílej:

Sběr pohárů, zkušeností i sežraný beton a následné odstoupení – taková je bilance jezdců startujících s vozy připravenými v otrokovickém týmu KIT Racing. Zatímco Vlastimil Neumann posbíral v cíli několik sad pohárů, Lukáš Matěna musel z dobře rozjetého závodu odstoupit. Spokojen v cíli byl Marek Vlček, který cíl sbírat zkušenosti splnil a vůz dovezl úspěšně až na cílovou rampu.

Po úspěšném loňském startu na Historic Vltava rally se Vlastimil Neumann vydal do Klatov i letos. Modrobílý vůz Ford Escort RS Cosworth zůstal shodný jako vloni, jen na místě spolujezdce nahradil Ottu Slezáka Martin Hlavatý. Letošní Vltava se jela po identických rychlostních zkouškách, které byly určené i pro soudobé vozy. Historici ale měli tu čest jet jako první. V harmonogramu tedy měli čtrnáct erzet a něco málo přes 170 ostrých kilometrů. Moravská posádka vstoupila do závodu dobře, když v plejádě 92 soutěžících byla nejrychlejší na úvodní zkoušce, která se jela na Čínovském okruhu. Do konce první etapy dvojice Neumann – Hlavatý ještě vystřihla třikrát druhý nejrychlejší čas, proto si s přehledem držela průběžnou druhou příčku absolutní klasifikace mezinárodní rally. V rámci českého mistrovství pak Neumann vedl s náskokem téměř dvě a půl minuty před soupeři. A jak Vlastimil s Martinem první etapu dokončili, tak začali i druhou. Nejprve to byl druhý nejrychlejší čas a pak na téměř dvacet kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce Strašinská a posléze RZ Tedražická zajeli nejrychlejší časy mezi historiky. Na vítěze Vltava rally Luckyho na Lancii Delta HF Integrale posádka neměla, a tak klatovskou soutěž dokončila v poklidném tempu. V cíli byla dvojice Neumann – Hlavatý dekorována několika sady pohárů – v rámci MČR Historiků zvítězila a vítězství patří posádce pochopitelně i ve třídě F/7 a v kategorii 5. Přestože v absolutní klasifikaci Historic Vltava rally dojeli Neumann s Hlavatým druzí, v rámci evropské soutěže zůstali bez poháru, jelikož je Evropa hodnocena zvlášť. „Letošní Vltava byla rychlá a zároveň těžká hlavně díky počasí. My jsme se chtěli porovnat s evropskými jezdci a v tomto srovnání jsme nedopadli špatně. Musím vyzdvihnout atmosféru, která panovala mezi českými jezdci, kteří startují v historicích. Nálada zde byla skvělá, uvolněná a užili jsme si spoustu legrace. Připomnělo mi to dobu závodění, kdy ještě nehrály takovou roli finance, ale kamarádství. My jsme měli v pátek problém s obutím, kdy jsme na slicku absolvovali erzetu v dešti a zde nám kluci z Evropy trošku poodjeli. V neděli jsme pro změnu zůstali stát před startem zkoušky díky opožděnému startu, a jak byl motor rozpálený, spekly se nám kabely od svíček a ford jel na dva válce. Na výsledek to ale nemělo vliv. Konečné umístění je krásné, celý závod jsem jel na jistotu a auto jsem chtěl i šetřit. Musím pochválit kluky v týmu za skvěle odvedenou práci i „Hlavu“, na kterém je vidět, že závod od závodu roste,“ podělil se o dojmy po závodě Vlastimil Neumann. 

V Klatovech startovaly i dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Na Šumavu poprvé zavítal Marek Vlček, který měl vedle sebe zkušeného Tomáše Plachého. Posádka týmu Rentor Racing s.r.o. si kladla za cíl sbírat zkušenosti a bez problémů náročnou rally dokončit. To se jí taky po čtrnácti rychlostních zkouškách podařilo. Vlček s Plachým byli v cíli klasifikováni na 27. místě absolutní klasifikace a ve třídě 3 obsadili pěknou čtvrtou příčku.

S vysokými ambicemi šli do rychlostních zkoušek Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem na místě spolujezdce v druhém evíčku. Královéhradecký pilot začal dobře, ale nevhodné obutí srazilo posádku z vedoucí příčky. Etapu dokončili Lukáš s Pavlem na průběžném druhém místě ve třídě 3 a těsně za TOP 10 absolutní klasifikace. Útok na lepší příčky se ale Matěnovi nepodařil a po kolizi s betonem musel závod opustit. „Šumava pro nás začala na výbornou, když se nám podařilo vyhrát úvodní dvě rychlostní zkoušky. I přes ne zrovna ideální volbu pneumatik jsme první etapu dokončili na druhém místě se ztrátou šesti vteřin za skvěle jedoucím Jaroslavem Pešlem. Do druhého dne jsme vstupovali s tím, že musíme tlačit hned od první erzety. Bohužel po nedobrzdění jsme sežrali beton, který nás vyřadil z boje a museli jsme odstoupit,“ vysvětlil odstoupení Lukáš Matěna.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.