Sběr pohárů, zkušeností i sežraný beton a následné odstoupení – taková je bilance jezdců startujících s vozy připravenými v otrokovickém týmu KIT Racing. Zatímco Vlastimil Neumann posbíral v cíli několik sad pohárů, Lukáš Matěna musel z dobře rozjetého závodu odstoupit. Spokojen v cíli byl Marek Vlček, který cíl sbírat zkušenosti splnil a vůz dovezl úspěšně až na cílovou rampu.
Po úspěšném loňském startu na Historic Vltava rally se Vlastimil Neumann vydal do Klatov i letos. Modrobílý vůz Ford Escort RS Cosworth zůstal shodný jako vloni, jen na místě spolujezdce nahradil Ottu Slezáka Martin Hlavatý. Letošní Vltava se jela po identických rychlostních zkouškách, které byly určené i pro soudobé vozy. Historici ale měli tu čest jet jako první. V harmonogramu tedy měli čtrnáct erzet a něco málo přes 170 ostrých kilometrů. Moravská posádka vstoupila do závodu dobře, když v plejádě 92 soutěžících byla nejrychlejší na úvodní zkoušce, která se jela na Čínovském okruhu. Do konce první etapy dvojice Neumann – Hlavatý ještě vystřihla třikrát druhý nejrychlejší čas, proto si s přehledem držela průběžnou druhou příčku absolutní klasifikace mezinárodní rally. V rámci českého mistrovství pak Neumann vedl s náskokem téměř dvě a půl minuty před soupeři. A jak Vlastimil s Martinem první etapu dokončili, tak začali i druhou. Nejprve to byl druhý nejrychlejší čas a pak na téměř dvacet kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce Strašinská a posléze RZ Tedražická zajeli nejrychlejší časy mezi historiky. Na vítěze Vltava rally Luckyho na Lancii Delta HF Integrale posádka neměla, a tak klatovskou soutěž dokončila v poklidném tempu. V cíli byla dvojice Neumann – Hlavatý dekorována několika sady pohárů – v rámci MČR Historiků zvítězila a vítězství patří posádce pochopitelně i ve třídě F/7 a v kategorii 5. Přestože v absolutní klasifikaci Historic Vltava rally dojeli Neumann s Hlavatým druzí, v rámci evropské soutěže zůstali bez poháru, jelikož je Evropa hodnocena zvlášť. „Letošní Vltava byla rychlá a zároveň těžká hlavně díky počasí. My jsme se chtěli porovnat s evropskými jezdci a v tomto srovnání jsme nedopadli špatně. Musím vyzdvihnout atmosféru, která panovala mezi českými jezdci, kteří startují v historicích. Nálada zde byla skvělá, uvolněná a užili jsme si spoustu legrace. Připomnělo mi to dobu závodění, kdy ještě nehrály takovou roli finance, ale kamarádství. My jsme měli v pátek problém s obutím, kdy jsme na slicku absolvovali erzetu v dešti a zde nám kluci z Evropy trošku poodjeli. V neděli jsme pro změnu zůstali stát před startem zkoušky díky opožděnému startu, a jak byl motor rozpálený, spekly se nám kabely od svíček a ford jel na dva válce. Na výsledek to ale nemělo vliv. Konečné umístění je krásné, celý závod jsem jel na jistotu a auto jsem chtěl i šetřit. Musím pochválit kluky v týmu za skvěle odvedenou práci i „Hlavu“, na kterém je vidět, že závod od závodu roste,“ podělil se o dojmy po závodě Vlastimil Neumann.
V Klatovech startovaly i dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Na Šumavu poprvé zavítal Marek Vlček, který měl vedle sebe zkušeného Tomáše Plachého. Posádka týmu Rentor Racing s.r.o. si kladla za cíl sbírat zkušenosti a bez problémů náročnou rally dokončit. To se jí taky po čtrnácti rychlostních zkouškách podařilo. Vlček s Plachým byli v cíli klasifikováni na 27. místě absolutní klasifikace a ve třídě 3 obsadili pěknou čtvrtou příčku.
S vysokými ambicemi šli do rychlostních zkoušek Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem na místě spolujezdce v druhém evíčku. Královéhradecký pilot začal dobře, ale nevhodné obutí srazilo posádku z vedoucí příčky. Etapu dokončili Lukáš s Pavlem na průběžném druhém místě ve třídě 3 a těsně za TOP 10 absolutní klasifikace. Útok na lepší příčky se ale Matěnovi nepodařil a po kolizi s betonem musel závod opustit. „Šumava pro nás začala na výbornou, když se nám podařilo vyhrát úvodní dvě rychlostní zkoušky. I přes ne zrovna ideální volbu pneumatik jsme první etapu dokončili na druhém místě se ztrátou šesti vteřin za skvěle jedoucím Jaroslavem Pešlem. Do druhého dne jsme vstupovali s tím, že musíme tlačit hned od první erzety. Bohužel po nedobrzdění jsme sežrali beton, který nás vyřadil z boje a museli jsme odstoupit,“ vysvětlil odstoupení Lukáš Matěna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.