O nadcházejícím víkendu se v okolí Klatov, Kdyně a Sušice koná už 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší automobilová soutěž v ČR přivítá také účastníky seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Součástí víkendu je také 28. Historic Vltava Rallye a Rallye Legend.
V seznamu přihlášených k dnešnímu dni figuruje 82 soudobých posádek, které doplní 98 vozů Historic Vltava Rallye a 11 speciálů Rallye legend. Diváci tak mohou sledovat téměř dvě stovky závodních speciálů a mezi nimi šest posádek s vozy Peugeot 208 R2, z nichž pět je přihlášených do Peugeot Rally Cupu.
Hned úvodní podnik letošního ročníku Peugeot Rally Cupu naznačil, že sezóna bude opět velmi vyrovnaná. Kornhefr, Pohlídal, Gargulák a Obadal si na „dvěstěosmičku“ rychle zvykají, na Valašské rally dokázali zajíždět slušné časy a pro Dohnala a Kamence budou v dalších pohárových soutěžích silnými soupeři. O body do seriálu mohou letos nově bojovat také posádky, které se přihlásí pouze do některého podniku. Toho využil například Michal Vaňhara, který si na Valašce připsal body za třetí příčku.
Posádky Peugeot Rally Cupu byly tradičně na čelních pozicích ve skupině 2WD a je předpoklad, že tomu tak bude i na Šumavě, i když konkurence ve dvoukolkách je početná: „Valaška nám vyšla skvěle, a proto jedu letos do Klatov mnohem více v klidu, “ poznamenal René Dohnal a dodává: „Na Šumavě jsem zažil snad už všechno. Většinou nás pěkně potrápila, ale doufám, že letos to bude v pohodě. Papírovým favoritem ve dvoukolkách bude určitě Simon Wagner, ale protože jede s rakouskou licencí, nebude to náš hlavní soupeř. Jestli vyjde předpověď počasí, čeká nás vedro při najíždění a déšť o závodech, takže to bude velmi náročné. Jsem zvědavý na ostatní kluky z cupu. Honza Kornhefr je na Šumavě doma a určitě pojede rychle. My máme možná výhodu ve zkušenostech. Šumavské asfalty jsou na vodě zrádné. Každý klouže trochu jinak, a tak bude lepší, jet více hlavou a s velkým respektem. V každém případě se moc těším.“
Pro Jana Kornhefra je klatovská soutěž domácím podnikem. Od dětství na Šumavu pravidelně jezdil jako divák, letos poprvé ji zažije i z druhé strany: „Je to pro mě velká srdcovka. Bude tady spousta přátel a známých. Startovat na Šumavě byl vždycky můj sen, teď ho můžu prožít a navíc ve špičkovém autě. Pochopitelně cítím velkou motivaci, ale musím se držet na uzdě,“ těší se na svůj další start s Peugeotem 208 Jan Kornhefr.
„Na Šumavě jsem startoval před rokem poprvé, ale kvůli technické poruše jsem nedojel. Až na pár výjimek pro mě budou šumavské erzety nové. Tentokrát ale jedu se svým spolujezdcem, tak by to mělo být v pohodě. V pátek se pojede několik testů za tmy, a to je pro mě to pravé závodění. Nevadí mi ani avizovaný déšť,“ doplňuje Jiří Pohlídal.
54. ročník Rally Šumava Klatovy, startuje v pátek 26.4.2019 v 15:00 hodin. Na trať jako první vyrazí účastníci Historic Vltava Rally, soudobé vozy projedou startovní rampou v 17:30 hodin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.