O nadcházejícím víkendu se v okolí Klatov, Kdyně a Sušice koná už 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší automobilová soutěž v ČR přivítá také účastníky seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Součástí víkendu je také 28. Historic Vltava Rallye a Rallye Legend.
V seznamu přihlášených k dnešnímu dni figuruje 82 soudobých posádek, které doplní 98 vozů Historic Vltava Rallye a 11 speciálů Rallye legend. Diváci tak mohou sledovat téměř dvě stovky závodních speciálů a mezi nimi šest posádek s vozy Peugeot 208 R2, z nichž pět je přihlášených do Peugeot Rally Cupu.
Hned úvodní podnik letošního ročníku Peugeot Rally Cupu naznačil, že sezóna bude opět velmi vyrovnaná. Kornhefr, Pohlídal, Gargulák a Obadal si na „dvěstěosmičku“ rychle zvykají, na Valašské rally dokázali zajíždět slušné časy a pro Dohnala a Kamence budou v dalších pohárových soutěžích silnými soupeři. O body do seriálu mohou letos nově bojovat také posádky, které se přihlásí pouze do některého podniku. Toho využil například Michal Vaňhara, který si na Valašce připsal body za třetí příčku.
Posádky Peugeot Rally Cupu byly tradičně na čelních pozicích ve skupině 2WD a je předpoklad, že tomu tak bude i na Šumavě, i když konkurence ve dvoukolkách je početná: „Valaška nám vyšla skvěle, a proto jedu letos do Klatov mnohem více v klidu, “ poznamenal René Dohnal a dodává: „Na Šumavě jsem zažil snad už všechno. Většinou nás pěkně potrápila, ale doufám, že letos to bude v pohodě. Papírovým favoritem ve dvoukolkách bude určitě Simon Wagner, ale protože jede s rakouskou licencí, nebude to náš hlavní soupeř. Jestli vyjde předpověď počasí, čeká nás vedro při najíždění a déšť o závodech, takže to bude velmi náročné. Jsem zvědavý na ostatní kluky z cupu. Honza Kornhefr je na Šumavě doma a určitě pojede rychle. My máme možná výhodu ve zkušenostech. Šumavské asfalty jsou na vodě zrádné. Každý klouže trochu jinak, a tak bude lepší, jet více hlavou a s velkým respektem. V každém případě se moc těším.“
Pro Jana Kornhefra je klatovská soutěž domácím podnikem. Od dětství na Šumavu pravidelně jezdil jako divák, letos poprvé ji zažije i z druhé strany: „Je to pro mě velká srdcovka. Bude tady spousta přátel a známých. Startovat na Šumavě byl vždycky můj sen, teď ho můžu prožít a navíc ve špičkovém autě. Pochopitelně cítím velkou motivaci, ale musím se držet na uzdě,“ těší se na svůj další start s Peugeotem 208 Jan Kornhefr.
„Na Šumavě jsem startoval před rokem poprvé, ale kvůli technické poruše jsem nedojel. Až na pár výjimek pro mě budou šumavské erzety nové. Tentokrát ale jedu se svým spolujezdcem, tak by to mělo být v pohodě. V pátek se pojede několik testů za tmy, a to je pro mě to pravé závodění. Nevadí mi ani avizovaný déšť,“ doplňuje Jiří Pohlídal.
54. ročník Rally Šumava Klatovy, startuje v pátek 26.4.2019 v 15:00 hodin. Na trať jako první vyrazí účastníci Historic Vltava Rally, soudobé vozy projedou startovní rampou v 17:30 hodin.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.