O nadcházejícím víkendu se v okolí Klatov, Kdyně a Sušice koná už 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší automobilová soutěž v ČR přivítá také účastníky seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Součástí víkendu je také 28. Historic Vltava Rallye a Rallye Legend.
V seznamu přihlášených k dnešnímu dni figuruje 82 soudobých posádek, které doplní 98 vozů Historic Vltava Rallye a 11 speciálů Rallye legend. Diváci tak mohou sledovat téměř dvě stovky závodních speciálů a mezi nimi šest posádek s vozy Peugeot 208 R2, z nichž pět je přihlášených do Peugeot Rally Cupu.
Hned úvodní podnik letošního ročníku Peugeot Rally Cupu naznačil, že sezóna bude opět velmi vyrovnaná. Kornhefr, Pohlídal, Gargulák a Obadal si na „dvěstěosmičku“ rychle zvykají, na Valašské rally dokázali zajíždět slušné časy a pro Dohnala a Kamence budou v dalších pohárových soutěžích silnými soupeři. O body do seriálu mohou letos nově bojovat také posádky, které se přihlásí pouze do některého podniku. Toho využil například Michal Vaňhara, který si na Valašce připsal body za třetí příčku.
Posádky Peugeot Rally Cupu byly tradičně na čelních pozicích ve skupině 2WD a je předpoklad, že tomu tak bude i na Šumavě, i když konkurence ve dvoukolkách je početná: „Valaška nám vyšla skvěle, a proto jedu letos do Klatov mnohem více v klidu, “ poznamenal René Dohnal a dodává: „Na Šumavě jsem zažil snad už všechno. Většinou nás pěkně potrápila, ale doufám, že letos to bude v pohodě. Papírovým favoritem ve dvoukolkách bude určitě Simon Wagner, ale protože jede s rakouskou licencí, nebude to náš hlavní soupeř. Jestli vyjde předpověď počasí, čeká nás vedro při najíždění a déšť o závodech, takže to bude velmi náročné. Jsem zvědavý na ostatní kluky z cupu. Honza Kornhefr je na Šumavě doma a určitě pojede rychle. My máme možná výhodu ve zkušenostech. Šumavské asfalty jsou na vodě zrádné. Každý klouže trochu jinak, a tak bude lepší, jet více hlavou a s velkým respektem. V každém případě se moc těším.“
Pro Jana Kornhefra je klatovská soutěž domácím podnikem. Od dětství na Šumavu pravidelně jezdil jako divák, letos poprvé ji zažije i z druhé strany: „Je to pro mě velká srdcovka. Bude tady spousta přátel a známých. Startovat na Šumavě byl vždycky můj sen, teď ho můžu prožít a navíc ve špičkovém autě. Pochopitelně cítím velkou motivaci, ale musím se držet na uzdě,“ těší se na svůj další start s Peugeotem 208 Jan Kornhefr.
„Na Šumavě jsem startoval před rokem poprvé, ale kvůli technické poruše jsem nedojel. Až na pár výjimek pro mě budou šumavské erzety nové. Tentokrát ale jedu se svým spolujezdcem, tak by to mělo být v pohodě. V pátek se pojede několik testů za tmy, a to je pro mě to pravé závodění. Nevadí mi ani avizovaný déšť,“ doplňuje Jiří Pohlídal.
54. ročník Rally Šumava Klatovy, startuje v pátek 26.4.2019 v 15:00 hodin. Na trať jako první vyrazí účastníci Historic Vltava Rally, soudobé vozy projedou startovní rampou v 17:30 hodin.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?