Úvodní díl sprintového šampionátu obstarala tradiční Vančík Rallysprint Kopná.
Nejen díky hlavnímu sponzorovi soutěže se na její start postavila i dvojice Fabii R5 ze SAMOHÝL ŠKODA Teamu. Velkou radost svým fanouškům i partnerům týmu udělali především Mirek Jakeš a Petr Machů, kteří dokázali vyhrát jubilejní 25. ročník této rally.
Hlavní prioritou startu posádek Jakeš – Machů a Březík – Omelka na úvodním rallysprintovém podniku mělo být testování a hledání toho správného nastavení podvozku pro druhý díl mistrovství ČR v Klatovech. Z tohoto důvodu také dorazil technik z Finska, který pomáhal týmu najít vhodný setup pro suché podmínky. Přírodě ale člověk neporučí, takže nakonec se závodilo za občasných přeháněk na klouzavých asfaltech.
„Na mokro už jsme nalezli to správné nastavení. Všechny díly skládačky od motoru, paliva, nastavení podvozku až po pneumatiky si sedly do špičkového naladění celého auta. A že dokážeme v těchto podmínkách konkurovat i těm vůbec nejlepším, o tom nás přesvědčila už loňská Barumka. Vždyť v závěrečné etapě dokázali Mirek s Petrem zajíždět časy na úrovni Honzy Kopeckého. Na Kopnou jsme proto pozvali finského technika z týmu Toniho Gardemeistera, který nám měl pomoct se setupem pro suchý asfalt. Něco málo se stihlo odzkoušet ještě v pátek na krátkém shakedownu, z pěti průjezdů na cca dvoukilometrovém testu pochopitelně ale moc dat nezískáte. Proto bude potřeba udělat ještě jeden větší test mezi Šumavou a Českým Krumlovem,“ říká Jaroslav Vančík, jehož tým mechaniků zodpovídá za přípravu obou vozů ŠKODA Fabia R5. „Za samotný závod mi nezbývá než poděkovat oběma posádkám i všem mechanikům a lidem v zázemí týmu za maximálně profesionální výkon. Vítězství Mirka s Petrem je pro nás obrovskou motivací pro další práci a potvrzením toho, že společně s našimi partnery jdeme správnou cestou,“ dodává Vančík.
Přes opravdu zimní a nevlídné počasí dorazilo do Slušovic, moravské Mekky rallysportu, velké množství diváků. Ty se snažily obě posádky týmu bavit atraktivními průjezdy, současně ale myslely i na dosahované časy. Mirek Jakeš s Petrem Machů vyhráli 5 ze 7 rychlostních zkoušek a přes jednu penalizaci za posunutí retardéru si v závěru zkušeně pohlídali absolutní vítězství. Druhá dvojice Martin Březík a Marek Omelka začínala, i díky menším zkušenostem s vozy kategorie R5, devátým nejlepším časem na první rychlostní zkoušce. V závěru soutěže si ale už připsala i třetí a čtvrtý nejrychlejší čas a v celkové klasifikaci se umístila na výborné šesté příčce.
„Původně jsme neměli v plánu bojovat o vítězství, chtěli jsme se soustředit především na sbírání informací a dat při různých nastaveních podvozku. Slušovický sprint s třemi sekcemi je pro to naprosto ideální. Bohužel s ohledem na testování (resp. bohudík vzhledem k výsledku) to byla na mokru ta správná rallyová klouzačka a my se drželi od začátku na čele. Věděl jsem, že se nám připíše k času pětisekundová penalizace, proto jsme se snažili držet si Tondu Tlusťáka a Erika Caise stále na patřičný odstup. Zbytečně jsme ale neriskovali a zvlášť na Kameňáku, kde bylo více vyházeného bláta, jsme si nechávali dostatečnou rezervu,“ hodnotí soutěž Mirek Jakeš.
Další pohled na úspěšný závod přidává spolujezdec Petr Machů: „Ten posun dopředu je vidět každým závodem. I z Valašky, kde se nám až tak nedařilo, jsme si odnesli celou řadu pozitivních věcí a informací, které zužitkujeme třeba už v příštím závodě. Kopnou jsme odjeli ve velmi rychlém, současně ale i bezpečném tempu. Jediný problém jsme řešili v případě našich soupeřů, kterým ve stopce druhé erzety začal hořet motor jejich fiesty. Jsme pochopitelně rádi, že i díky naší pomoci nedošlo k ještě větším škodám.“
Za partnera týmu MOL Česká republika říká k soutěži Josef Sládek, ředitel velkoobchodu: „Od začátku naší spolupráce vnímáme rostoucí potenciál obou posádek a celého týmu. Jsme rádi, že se nám podařilo doplnit vítězný klub uživatelů závodního benzínu MOL Racing Fuel, ve kterém již na Mirka Jakeše s Petrem Machů čekali vítězové letošních soutěží národních šampionátů v Rakousku, Německu, Španělsku a Maďarsku. Vítězství v České republice – byť se jedná prozatím jen o závod „malého“ mistrovství – je tak dalším potvrzením našeho sloganu: „Vítězové již upgradovali“. Blahopřejeme a děkujeme celému týmu.“
„Gratulace patří oběma posádkám, byl to vynikající výkon a perfektní prezentace a reklama pro naši firmu na domácí půdě,“ přidává se Lenka Bořutová, marketingová specialistka společnosti SAMOHÝL MOTOR. „Je skvělé vidět naše posádky na nejvyšších příčkách, přitom poděkování pochopitelně patří celému týmu. Pevně věřím, že závod si užili nejen jezdci, ale i diváci. Gratulujeme samozřejmě nejen našemu týmu, ale i soupeřům na druhém a třetím místě, všichni předvedli vynikající výkony. A doufáme, že i v příštím závodě uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje.“
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Autor: Samohýl Škoda Team
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?