Úvodní díl sprintového šampionátu obstarala tradiční Vančík Rallysprint Kopná.
Nejen díky hlavnímu sponzorovi soutěže se na její start postavila i dvojice Fabii R5 ze SAMOHÝL ŠKODA Teamu. Velkou radost svým fanouškům i partnerům týmu udělali především Mirek Jakeš a Petr Machů, kteří dokázali vyhrát jubilejní 25. ročník této rally.
Hlavní prioritou startu posádek Jakeš – Machů a Březík – Omelka na úvodním rallysprintovém podniku mělo být testování a hledání toho správného nastavení podvozku pro druhý díl mistrovství ČR v Klatovech. Z tohoto důvodu také dorazil technik z Finska, který pomáhal týmu najít vhodný setup pro suché podmínky. Přírodě ale člověk neporučí, takže nakonec se závodilo za občasných přeháněk na klouzavých asfaltech.
„Na mokro už jsme nalezli to správné nastavení. Všechny díly skládačky od motoru, paliva, nastavení podvozku až po pneumatiky si sedly do špičkového naladění celého auta. A že dokážeme v těchto podmínkách konkurovat i těm vůbec nejlepším, o tom nás přesvědčila už loňská Barumka. Vždyť v závěrečné etapě dokázali Mirek s Petrem zajíždět časy na úrovni Honzy Kopeckého. Na Kopnou jsme proto pozvali finského technika z týmu Toniho Gardemeistera, který nám měl pomoct se setupem pro suchý asfalt. Něco málo se stihlo odzkoušet ještě v pátek na krátkém shakedownu, z pěti průjezdů na cca dvoukilometrovém testu pochopitelně ale moc dat nezískáte. Proto bude potřeba udělat ještě jeden větší test mezi Šumavou a Českým Krumlovem,“ říká Jaroslav Vančík, jehož tým mechaniků zodpovídá za přípravu obou vozů ŠKODA Fabia R5. „Za samotný závod mi nezbývá než poděkovat oběma posádkám i všem mechanikům a lidem v zázemí týmu za maximálně profesionální výkon. Vítězství Mirka s Petrem je pro nás obrovskou motivací pro další práci a potvrzením toho, že společně s našimi partnery jdeme správnou cestou,“ dodává Vančík.
Přes opravdu zimní a nevlídné počasí dorazilo do Slušovic, moravské Mekky rallysportu, velké množství diváků. Ty se snažily obě posádky týmu bavit atraktivními průjezdy, současně ale myslely i na dosahované časy. Mirek Jakeš s Petrem Machů vyhráli 5 ze 7 rychlostních zkoušek a přes jednu penalizaci za posunutí retardéru si v závěru zkušeně pohlídali absolutní vítězství. Druhá dvojice Martin Březík a Marek Omelka začínala, i díky menším zkušenostem s vozy kategorie R5, devátým nejlepším časem na první rychlostní zkoušce. V závěru soutěže si ale už připsala i třetí a čtvrtý nejrychlejší čas a v celkové klasifikaci se umístila na výborné šesté příčce.
„Původně jsme neměli v plánu bojovat o vítězství, chtěli jsme se soustředit především na sbírání informací a dat při různých nastaveních podvozku. Slušovický sprint s třemi sekcemi je pro to naprosto ideální. Bohužel s ohledem na testování (resp. bohudík vzhledem k výsledku) to byla na mokru ta správná rallyová klouzačka a my se drželi od začátku na čele. Věděl jsem, že se nám připíše k času pětisekundová penalizace, proto jsme se snažili držet si Tondu Tlusťáka a Erika Caise stále na patřičný odstup. Zbytečně jsme ale neriskovali a zvlášť na Kameňáku, kde bylo více vyházeného bláta, jsme si nechávali dostatečnou rezervu,“ hodnotí soutěž Mirek Jakeš.
Další pohled na úspěšný závod přidává spolujezdec Petr Machů: „Ten posun dopředu je vidět každým závodem. I z Valašky, kde se nám až tak nedařilo, jsme si odnesli celou řadu pozitivních věcí a informací, které zužitkujeme třeba už v příštím závodě. Kopnou jsme odjeli ve velmi rychlém, současně ale i bezpečném tempu. Jediný problém jsme řešili v případě našich soupeřů, kterým ve stopce druhé erzety začal hořet motor jejich fiesty. Jsme pochopitelně rádi, že i díky naší pomoci nedošlo k ještě větším škodám.“
Za partnera týmu MOL Česká republika říká k soutěži Josef Sládek, ředitel velkoobchodu: „Od začátku naší spolupráce vnímáme rostoucí potenciál obou posádek a celého týmu. Jsme rádi, že se nám podařilo doplnit vítězný klub uživatelů závodního benzínu MOL Racing Fuel, ve kterém již na Mirka Jakeše s Petrem Machů čekali vítězové letošních soutěží národních šampionátů v Rakousku, Německu, Španělsku a Maďarsku. Vítězství v České republice – byť se jedná prozatím jen o závod „malého“ mistrovství – je tak dalším potvrzením našeho sloganu: „Vítězové již upgradovali“. Blahopřejeme a děkujeme celému týmu.“
„Gratulace patří oběma posádkám, byl to vynikající výkon a perfektní prezentace a reklama pro naši firmu na domácí půdě,“ přidává se Lenka Bořutová, marketingová specialistka společnosti SAMOHÝL MOTOR. „Je skvělé vidět naše posádky na nejvyšších příčkách, přitom poděkování pochopitelně patří celému týmu. Pevně věřím, že závod si užili nejen jezdci, ale i diváci. Gratulujeme samozřejmě nejen našemu týmu, ale i soupeřům na druhém a třetím místě, všichni předvedli vynikající výkony. A doufáme, že i v příštím závodě uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje.“
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Autor: Samohýl Škoda Team
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.