Úvodní díl sprintového šampionátu obstarala tradiční Vančík Rallysprint Kopná.
Nejen díky hlavnímu sponzorovi soutěže se na její start postavila i dvojice Fabii R5 ze SAMOHÝL ŠKODA Teamu. Velkou radost svým fanouškům i partnerům týmu udělali především Mirek Jakeš a Petr Machů, kteří dokázali vyhrát jubilejní 25. ročník této rally.
Hlavní prioritou startu posádek Jakeš – Machů a Březík – Omelka na úvodním rallysprintovém podniku mělo být testování a hledání toho správného nastavení podvozku pro druhý díl mistrovství ČR v Klatovech. Z tohoto důvodu také dorazil technik z Finska, který pomáhal týmu najít vhodný setup pro suché podmínky. Přírodě ale člověk neporučí, takže nakonec se závodilo za občasných přeháněk na klouzavých asfaltech.
„Na mokro už jsme nalezli to správné nastavení. Všechny díly skládačky od motoru, paliva, nastavení podvozku až po pneumatiky si sedly do špičkového naladění celého auta. A že dokážeme v těchto podmínkách konkurovat i těm vůbec nejlepším, o tom nás přesvědčila už loňská Barumka. Vždyť v závěrečné etapě dokázali Mirek s Petrem zajíždět časy na úrovni Honzy Kopeckého. Na Kopnou jsme proto pozvali finského technika z týmu Toniho Gardemeistera, který nám měl pomoct se setupem pro suchý asfalt. Něco málo se stihlo odzkoušet ještě v pátek na krátkém shakedownu, z pěti průjezdů na cca dvoukilometrovém testu pochopitelně ale moc dat nezískáte. Proto bude potřeba udělat ještě jeden větší test mezi Šumavou a Českým Krumlovem,“ říká Jaroslav Vančík, jehož tým mechaniků zodpovídá za přípravu obou vozů ŠKODA Fabia R5. „Za samotný závod mi nezbývá než poděkovat oběma posádkám i všem mechanikům a lidem v zázemí týmu za maximálně profesionální výkon. Vítězství Mirka s Petrem je pro nás obrovskou motivací pro další práci a potvrzením toho, že společně s našimi partnery jdeme správnou cestou,“ dodává Vančík.
Přes opravdu zimní a nevlídné počasí dorazilo do Slušovic, moravské Mekky rallysportu, velké množství diváků. Ty se snažily obě posádky týmu bavit atraktivními průjezdy, současně ale myslely i na dosahované časy. Mirek Jakeš s Petrem Machů vyhráli 5 ze 7 rychlostních zkoušek a přes jednu penalizaci za posunutí retardéru si v závěru zkušeně pohlídali absolutní vítězství. Druhá dvojice Martin Březík a Marek Omelka začínala, i díky menším zkušenostem s vozy kategorie R5, devátým nejlepším časem na první rychlostní zkoušce. V závěru soutěže si ale už připsala i třetí a čtvrtý nejrychlejší čas a v celkové klasifikaci se umístila na výborné šesté příčce.
„Původně jsme neměli v plánu bojovat o vítězství, chtěli jsme se soustředit především na sbírání informací a dat při různých nastaveních podvozku. Slušovický sprint s třemi sekcemi je pro to naprosto ideální. Bohužel s ohledem na testování (resp. bohudík vzhledem k výsledku) to byla na mokru ta správná rallyová klouzačka a my se drželi od začátku na čele. Věděl jsem, že se nám připíše k času pětisekundová penalizace, proto jsme se snažili držet si Tondu Tlusťáka a Erika Caise stále na patřičný odstup. Zbytečně jsme ale neriskovali a zvlášť na Kameňáku, kde bylo více vyházeného bláta, jsme si nechávali dostatečnou rezervu,“ hodnotí soutěž Mirek Jakeš.
Další pohled na úspěšný závod přidává spolujezdec Petr Machů: „Ten posun dopředu je vidět každým závodem. I z Valašky, kde se nám až tak nedařilo, jsme si odnesli celou řadu pozitivních věcí a informací, které zužitkujeme třeba už v příštím závodě. Kopnou jsme odjeli ve velmi rychlém, současně ale i bezpečném tempu. Jediný problém jsme řešili v případě našich soupeřů, kterým ve stopce druhé erzety začal hořet motor jejich fiesty. Jsme pochopitelně rádi, že i díky naší pomoci nedošlo k ještě větším škodám.“
Za partnera týmu MOL Česká republika říká k soutěži Josef Sládek, ředitel velkoobchodu: „Od začátku naší spolupráce vnímáme rostoucí potenciál obou posádek a celého týmu. Jsme rádi, že se nám podařilo doplnit vítězný klub uživatelů závodního benzínu MOL Racing Fuel, ve kterém již na Mirka Jakeše s Petrem Machů čekali vítězové letošních soutěží národních šampionátů v Rakousku, Německu, Španělsku a Maďarsku. Vítězství v České republice – byť se jedná prozatím jen o závod „malého“ mistrovství – je tak dalším potvrzením našeho sloganu: „Vítězové již upgradovali“. Blahopřejeme a děkujeme celému týmu.“
„Gratulace patří oběma posádkám, byl to vynikající výkon a perfektní prezentace a reklama pro naši firmu na domácí půdě,“ přidává se Lenka Bořutová, marketingová specialistka společnosti SAMOHÝL MOTOR. „Je skvělé vidět naše posádky na nejvyšších příčkách, přitom poděkování pochopitelně patří celému týmu. Pevně věřím, že závod si užili nejen jezdci, ale i diváci. Gratulujeme samozřejmě nejen našemu týmu, ale i soupeřům na druhém a třetím místě, všichni předvedli vynikající výkony. A doufáme, že i v příštím závodě uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje.“
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Autor: Samohýl Škoda Team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?