Úvodní díl sprintového šampionátu obstarala tradiční Vančík Rallysprint Kopná.
Nejen díky hlavnímu sponzorovi soutěže se na její start postavila i dvojice Fabii R5 ze SAMOHÝL ŠKODA Teamu. Velkou radost svým fanouškům i partnerům týmu udělali především Mirek Jakeš a Petr Machů, kteří dokázali vyhrát jubilejní 25. ročník této rally.
Hlavní prioritou startu posádek Jakeš – Machů a Březík – Omelka na úvodním rallysprintovém podniku mělo být testování a hledání toho správného nastavení podvozku pro druhý díl mistrovství ČR v Klatovech. Z tohoto důvodu také dorazil technik z Finska, který pomáhal týmu najít vhodný setup pro suché podmínky. Přírodě ale člověk neporučí, takže nakonec se závodilo za občasných přeháněk na klouzavých asfaltech.
„Na mokro už jsme nalezli to správné nastavení. Všechny díly skládačky od motoru, paliva, nastavení podvozku až po pneumatiky si sedly do špičkového naladění celého auta. A že dokážeme v těchto podmínkách konkurovat i těm vůbec nejlepším, o tom nás přesvědčila už loňská Barumka. Vždyť v závěrečné etapě dokázali Mirek s Petrem zajíždět časy na úrovni Honzy Kopeckého. Na Kopnou jsme proto pozvali finského technika z týmu Toniho Gardemeistera, který nám měl pomoct se setupem pro suchý asfalt. Něco málo se stihlo odzkoušet ještě v pátek na krátkém shakedownu, z pěti průjezdů na cca dvoukilometrovém testu pochopitelně ale moc dat nezískáte. Proto bude potřeba udělat ještě jeden větší test mezi Šumavou a Českým Krumlovem,“ říká Jaroslav Vančík, jehož tým mechaniků zodpovídá za přípravu obou vozů ŠKODA Fabia R5. „Za samotný závod mi nezbývá než poděkovat oběma posádkám i všem mechanikům a lidem v zázemí týmu za maximálně profesionální výkon. Vítězství Mirka s Petrem je pro nás obrovskou motivací pro další práci a potvrzením toho, že společně s našimi partnery jdeme správnou cestou,“ dodává Vančík.
Přes opravdu zimní a nevlídné počasí dorazilo do Slušovic, moravské Mekky rallysportu, velké množství diváků. Ty se snažily obě posádky týmu bavit atraktivními průjezdy, současně ale myslely i na dosahované časy. Mirek Jakeš s Petrem Machů vyhráli 5 ze 7 rychlostních zkoušek a přes jednu penalizaci za posunutí retardéru si v závěru zkušeně pohlídali absolutní vítězství. Druhá dvojice Martin Březík a Marek Omelka začínala, i díky menším zkušenostem s vozy kategorie R5, devátým nejlepším časem na první rychlostní zkoušce. V závěru soutěže si ale už připsala i třetí a čtvrtý nejrychlejší čas a v celkové klasifikaci se umístila na výborné šesté příčce.
„Původně jsme neměli v plánu bojovat o vítězství, chtěli jsme se soustředit především na sbírání informací a dat při různých nastaveních podvozku. Slušovický sprint s třemi sekcemi je pro to naprosto ideální. Bohužel s ohledem na testování (resp. bohudík vzhledem k výsledku) to byla na mokru ta správná rallyová klouzačka a my se drželi od začátku na čele. Věděl jsem, že se nám připíše k času pětisekundová penalizace, proto jsme se snažili držet si Tondu Tlusťáka a Erika Caise stále na patřičný odstup. Zbytečně jsme ale neriskovali a zvlášť na Kameňáku, kde bylo více vyházeného bláta, jsme si nechávali dostatečnou rezervu,“ hodnotí soutěž Mirek Jakeš.
Další pohled na úspěšný závod přidává spolujezdec Petr Machů: „Ten posun dopředu je vidět každým závodem. I z Valašky, kde se nám až tak nedařilo, jsme si odnesli celou řadu pozitivních věcí a informací, které zužitkujeme třeba už v příštím závodě. Kopnou jsme odjeli ve velmi rychlém, současně ale i bezpečném tempu. Jediný problém jsme řešili v případě našich soupeřů, kterým ve stopce druhé erzety začal hořet motor jejich fiesty. Jsme pochopitelně rádi, že i díky naší pomoci nedošlo k ještě větším škodám.“
Za partnera týmu MOL Česká republika říká k soutěži Josef Sládek, ředitel velkoobchodu: „Od začátku naší spolupráce vnímáme rostoucí potenciál obou posádek a celého týmu. Jsme rádi, že se nám podařilo doplnit vítězný klub uživatelů závodního benzínu MOL Racing Fuel, ve kterém již na Mirka Jakeše s Petrem Machů čekali vítězové letošních soutěží národních šampionátů v Rakousku, Německu, Španělsku a Maďarsku. Vítězství v České republice – byť se jedná prozatím jen o závod „malého“ mistrovství – je tak dalším potvrzením našeho sloganu: „Vítězové již upgradovali“. Blahopřejeme a děkujeme celému týmu.“
„Gratulace patří oběma posádkám, byl to vynikající výkon a perfektní prezentace a reklama pro naši firmu na domácí půdě,“ přidává se Lenka Bořutová, marketingová specialistka společnosti SAMOHÝL MOTOR. „Je skvělé vidět naše posádky na nejvyšších příčkách, přitom poděkování pochopitelně patří celému týmu. Pevně věřím, že závod si užili nejen jezdci, ale i diváci. Gratulujeme samozřejmě nejen našemu týmu, ale i soupeřům na druhém a třetím místě, všichni předvedli vynikající výkony. A doufáme, že i v příštím závodě uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje.“
Informace o týmu můžete sledovat na:
https://www.facebook.com/samohylskodateam/ https://www.instagram.com/samohylskodateam/ www.samohylskodateam.cz
Autor: Samohýl Škoda Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.