Domácí závod má za sebou slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka. Na start se postavily čtyři posádky, tři z nich soutěž dokončily až do cíle. Před začátkem závodu jen málokdo tušil, jak si s posádkami zahraje počasí. Ve vyšších polohách ležel kolem trati sníh, na zbylých úsecích padal déšť se sněhem. Cesta hodně klouzala, a to zapříčinilo hned několik havárií. Ovšem posádky Minařík racing se s podmínkami vypořádaly výborně a k žádné kolizi u nich nedošlo.
Jediným, kdo nespatřil cílovou rampu byl Mojmír Mika. Mojmír společně se spolujezdkyní Silvií Hlavičkovou usedli do vozu Renault Clio Sport. Smíšená posádka se postupně posouvala výsledky směrem vzhůru, ale po páté rychlostní zkoušce musela odstoupit z 2. místa ve třídě 8 kvůli technické závadě. „Na Kopné jsem startoval naposledy v roce 1998. Splnil jsem si přání, když jsem se mohl znovu svézt na populárních erzetách. Bohužel jsem asi magnet na nepříznivé počasí, protože vždy když startuji na Mikuláši nebo Kopné, tak padá sníh. Začali jsme třetím časem na úvodní zkoušce, poté se vydali na RZ Kameňák, kde panovaly podmínko skoro jak na Monte Carlo – všude bylo bílo. Vše jsme zvládli a na domácí RZ Kopná jsme se chtěli držet špičky třídy 8, ale asi tři kilometry před cílem jsme dojeli auto startující před námi a jeli za ním až do stopky. Bohužel po pátém měřeném úseku jsme museli ze závodu odstoupit. Chtěl bych poděkovat partnerům Pneu Vraník a Kamelia, že mi umožnil postavit se na start. Díky patří také spolujezdkyni za skvělý diktát,“ řekl Mojmír Mika.
Nejvýše ve výsledkové listině najdeme zkušeného závodníka Pavla Miku, který si od Minařík racing vypůjčil Peugeot 208 R2. Na sedadlo spolujezdce si přizval Radima Strnada. Posádka obtížný závod dokončila na 7. místě ve třídě 6, 7. místě v RSS a 25. místě absolutního pořadí. „Po létech s Cliem R3 jsme si rádi vyzkoušeli novou techniku R2 od Lubomíra Minaříka. Pavel ihned po testu hlásil, že je z auta příjemně překvapený. Potom přišel čtvrtek a můj hlas se díky laryngitidě odporoučel. Noční můra navigátorů a možná ještě solistů v opeře. V pátek jsme odtrénovali, svezli se i na shakedownu, řekl bych i s pěknými časy. Ovšem sobotní ráno to završilo, zima, déšť. Obuté slicky, voda zatím moc neteče, ale už na začátku bylo dost vytaháno. V první sekci potkáváme dost zahozených mladších kolegů, každý si tím asi musí projít. V prvním servisu jsme řešili, co s obutím. Luboš zavelel, kluci mechanici byli jak střihoruký Edvard a byly krásně nařezané pneu na druhou sekci. Funguje to celkem dobře, ale sníh na Kaměňáku? To že se zasmějeme je asi obrácená strana zoufalství. Takže úkol byl jasný, dojet a být doma v neděli na oběd. To se nakonec podařilo, časy jsme neřešili, jeli jsme v rámci možností svižně. Byli lepší kluci před námi, ale 7.místo ve třídě je za těchto okolností fajn. Pavlovi díky za porozumění, že moje tvář měla známý hlas, asi Louis Armstrong. Lubošovi, Vikimu a všem klukům v týmu poděkování že jsou pořád TOP,“ popsal Rallyprint Kopnou navigátor Radim Strnad.
Za tým Minařík racing startovala také ryze dámská posádka ze Slovenska. Jezdkyně Michaela Debnárová a spolujezdkyně Lucia Laurincová se s náročnými podmínkami a pro ně novými tratěmi poprali výborně. Holky vyhrál třídu 5, v rámci rallysprint série dojely na 40. místě a absolutně obsadily 64. příčku. „Krátce před sezonou jsme naznačili, že letos čeští diváci a fanoušci budou mít možnost znovu vidět na českých tratích dámskou posádku ze Slovenska ve stejném složení pod záštitou L Racing teamu ve spolupráci s Minařík racing, stejně jako tomu bylo vloni. Novinou pro tuto sezónu je změna vozu, kterou jste mohli postřehnout na Rallysprintu Kopná, kde jsme si poprvé vyzkoušeli Renault Clio R3. A jaké jsou naše dojmy? Je to rychlé auto a já mám před ním respekt a navíc panovaly na sprintu těžké podmínky. Ráno, když jsem otevřela žaluzie v okně a uviděla venku sníh, skoro jsem odpadla, bylo to pro mne zklamání. Věděla jsem, že poprvé s novým autem to nebude pro mne procházka růžovou zahradou. Proto jsme začínaly soutěžní den s pokorou, že se jedeme s er trojkou poznávat za náročných podmínek. Kromě poznávání auta a nových tratí byl jediný faktor, se kterým jsem se nemusela seznamovat, byla má spolujezdkyně Lucka Laurincová, která fungovala jako vždy na 100%. Velké rezervy jsem naopak pociťovala já a má sebedůvěra. Ale zvládli jsme křest ohněm a další závody budou už pouze lepší. Pokud půjde vše podle plánu, měly bychom absolvovat celý rallysprintový seriál a k tomu třešničku na dortu by měl být opět start na Barum rally. Touto cestou chci znovu poděkovat šéfovi L Racing teamu panu Liptákovi, že se rozhodl nás podporovat i tento rok a to právě na českých tratích s technickým zázemím od Minařík racing,“ řekla Michaela Debnárová.
Čtvrtým koněm slušovického týmu na Kopné byla posádka Milan Obadal – Bohumil Černoch s vozem Peugeot 208 R2. Mrazivé počasí dvojici vyhovovalo a závod si užívali. V cíli z toho bylo 11. místo ve třídě 6, 14. místo v rámci rallysprint série a 33. místo absolutního pořadí.
Nyní na Minařík racing čeká Rally Šumava Klatovy (26. – 27. dubna), kde budou startovat René Dohnal, Petr Gargulák a Milan Obadal.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?