Mimoriadne ťažké podmienky, ktoré vládli na 25. Vančík Rallysprinte Kopná 2019, si na prvú tohtoročnú spoluprácu vybrali Vlado Hanuš, Karolína Jugasová a Ford Fiesta R5. Napriek spomínaným doslova zimným podmienkam, všetko zvládli a Fionu doviezli až do cieľa súťaže.
„Bolo to naozaj náročné. Išli sme do toho bez testu, navyše sme spolu v aute nesedeli viac ako pol roka. Ako test sme absolvovali shakedown, ten však bol na suchej trati. Cez noc z piatka na sobotu sa zozimilo, v noci začalo pršať a snežiť, čiže podmienky sa absolútne zmenili. Trate v sobotu boli komplet mokré, teploty tesne nad nulou a všade vyťahaného množstvo blata, na niektorých miestach nás čakala hmla. Musím povedať, že podmienky boli podstatne horšie ako na decembrovej Mikuláš Rally, ktorá sa jazdí na v podstate rovnakých tratiach. Samotná súťaž napriek tomu pre nás nezačala zle, ale v štvrtom teste mi začala svietiť kontrolka poruchy výfukového potrubia a ja som z dôvodu aby som nezničil auto poriadne spomalil. Výsledkom bola veľká strata a následná kontrola v servisnej zóne, kde sme zistili, že som nemusel vôbec spomaliť. Následne sme jazdili už zase dobré časy a nebiť toho vynúteného spomalenia, myslím, že by sme dojazdili na nejakom trinástom až pätnástom mieste absolútneho poradia. Takto nám v cieli patrilo osemnáste miesto celkového poradia, ale aj tretie v rámci súťaže Pohár organizátora. Ten nám navyše organizátor zabudol odovzdať a poháre nám až následne poslal do servisu. S podujatím a našim účinkovaním na ňom som v podstate spokojný, na to, že som na Kopnej ešte nikdy neštartoval, ale aj pri pohľade na podmienky aké tu vládli, to myslím si nebolo zlé. Vďaka samozrejme patrí celému VH Autoracing Teamu ako aj jeho partnerom,“ opísal Vlado Hanuš účinkovanie v rámci 25. Vančík Rallysprint kopná 2019.
Kedy a kde uvidíme Vlada Hanuša a Karolínu Jugasovú opäť spolu v súťažnom vozidle dnes ešte presne nevieme, jedno je isté, fanúšikovia Vlada Hanuša určite budú mať možnosť pozdraviť v servisnej zóne v rámci blížiacej sa Rally tatry. Jeho Fiona tu totiž určite štartovať bude.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.