Mimoriadne ťažké podmienky, ktoré vládli na 25. Vančík Rallysprinte Kopná 2019, si na prvú tohtoročnú spoluprácu vybrali Vlado Hanuš, Karolína Jugasová a Ford Fiesta R5. Napriek spomínaným doslova zimným podmienkam, všetko zvládli a Fionu doviezli až do cieľa súťaže.
„Bolo to naozaj náročné. Išli sme do toho bez testu, navyše sme spolu v aute nesedeli viac ako pol roka. Ako test sme absolvovali shakedown, ten však bol na suchej trati. Cez noc z piatka na sobotu sa zozimilo, v noci začalo pršať a snežiť, čiže podmienky sa absolútne zmenili. Trate v sobotu boli komplet mokré, teploty tesne nad nulou a všade vyťahaného množstvo blata, na niektorých miestach nás čakala hmla. Musím povedať, že podmienky boli podstatne horšie ako na decembrovej Mikuláš Rally, ktorá sa jazdí na v podstate rovnakých tratiach. Samotná súťaž napriek tomu pre nás nezačala zle, ale v štvrtom teste mi začala svietiť kontrolka poruchy výfukového potrubia a ja som z dôvodu aby som nezničil auto poriadne spomalil. Výsledkom bola veľká strata a následná kontrola v servisnej zóne, kde sme zistili, že som nemusel vôbec spomaliť. Následne sme jazdili už zase dobré časy a nebiť toho vynúteného spomalenia, myslím, že by sme dojazdili na nejakom trinástom až pätnástom mieste absolútneho poradia. Takto nám v cieli patrilo osemnáste miesto celkového poradia, ale aj tretie v rámci súťaže Pohár organizátora. Ten nám navyše organizátor zabudol odovzdať a poháre nám až následne poslal do servisu. S podujatím a našim účinkovaním na ňom som v podstate spokojný, na to, že som na Kopnej ešte nikdy neštartoval, ale aj pri pohľade na podmienky aké tu vládli, to myslím si nebolo zlé. Vďaka samozrejme patrí celému VH Autoracing Teamu ako aj jeho partnerom,“ opísal Vlado Hanuš účinkovanie v rámci 25. Vančík Rallysprint kopná 2019.
Kedy a kde uvidíme Vlada Hanuša a Karolínu Jugasovú opäť spolu v súťažnom vozidle dnes ešte presne nevieme, jedno je isté, fanúšikovia Vlada Hanuša určite budú mať možnosť pozdraviť v servisnej zóne v rámci blížiacej sa Rally tatry. Jeho Fiona tu totiž určite štartovať bude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.