Jubilejní 25. ročník Vančík Rallysprint Kopná 2019 je úspěšně za námi. Provázelo ho po celý průběh velmi chladné a deštivé počasí. Rozmary aprílového měsíce nejlépe zvládla v absolutní klasifikaci posádka ve složení Miroslav Jakeš, Petr Machů na voze Škoda Fabia R5 z týmu Samohýl Škoda Team. Před cílovou rampu na náměstí ve Slušovicích jsme zachytili následující ohlasy předních jezdců.
Antonín Tlusťák (Hyundai i20 WRC, startovní číslo 2):„Tento rok jsme zajeli stejné časy na mokru jako loni na suchu, a jsme čtvrtí. Je neuvěřitelné, kam se to rychlostně posunulo. Pravdou je, že ostatní kluci měli možná trochu více najeté než já, který jsem v tomto autě seděl poprvé.“
Martin Vlček (Hyundai i20 R5, startovní číslo 4):„Nesmírně vyrovnaný závod, občas už bylo auto i bez kontroly. Vůle držet plyn byla silnější než strach. Česká rally opět ukázala, že tady máme šikovné kluky, kteří umí zajet slušné časy.“
Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5, startovní číslo 5):„Jeden z nejhorších výsledků na Kopné, ale zase na druhou stranu, auto je celé. Máme nad čím přemýšlet. Tratě byly výborné, samozřejmě počasí udělalo své, někdo se s tím popasoval líp, někdo bohužel hůře.“
Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, startovní číslo 7):„Z výsledku máme radost, ale chtěli jsme tady testovat gumy na suchu, což se nepovedlo. Závod dobrý, výsledek super, konkurence byla silná. Oslavy ale nebudou nic extra, jen jedno nebo dvě piva.“
Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC, startovní číslo 8):„Chvilku nám trvalo, než jsme se dostali do nějakého tempa. Zkusili jsme nějaké věci na mokru, takže to hodnotíme pozitivně.“
Mikolaj Marczyk (Škoda Fabia R5, startovní číslo 9):„Jeli jsme tady poprvé, velmi se nám líbí zdejší tratě. Ve druhé rundě jsme už jeli trochu ostřejším tempem. Měli jsme problém s pneumatikou, takže jsme jeli pomaleji. Celkově závod hodnotím pozitivně, natrénovali jsme na mistrovství Polska, byl to jeden z mých nejlepších závodů.“
Martin Březík (Škoda Fabia R5, startovní číslo 10):„Postupem závodu jsme měnili nějaké sekce na nastavení, poslední verze už byla tak, jak by měla vypadat. Poslední dvě vložky byla perfektní práce. Musíme poděkovat všem kolem, hlavně pořadatelům, že udělali tak pěkný závod.“
Petr Trnovec (Hyundai i20 R5, startovní číslo 11):„Jsme rádi, že jsme v cíli. Udělali jsme pár chybiček, ale zvládli jsme to. Na mokru jsme jeli s tímto autem poprvé, aspoň jsme si to zkusili.“
Karel Trněný (Ford Fiesta R5, startovní číslo 12):„Podmínky nebyly optimální, o to těžší to bylo. Testovali jsme tady nové auto, z tohoto pohledu je to splněné. Cíl byla desítka, skončili jsme místo za tím, ale spokojenost.“
Erik Cais (Ford Fiesta R5, startovní číslo 17):„Dostali jsme na konci svolení, že pokud chceme, můžeme v závěru zkusit zabrat. Povedlo se nám to, i když celé závod byl velmi náročný, velmi rychlý. Užíval jsem si jízdu v erpětce.“
Lukáš Nekvapil (Opel Adam R2,startovní číslo 26):„Na Kopné se mi nikdy nedařilo, takže jsem rád za tento životní úspěch. Byl to očistec, buďme rádi, že jsme v cíli.“
Josef Hartmann (Peugeot 208 R2, startovní číslo 28):„Udělali jsme jednu chybu, která nás stála hodně. Každopádně jsme v cíli, to je vždycky pocit k nezaplacení.“
Adam Březík (Peugeot 208 R2, startovní číslo 30):„Bylo to zajímavé, užil jsem si to. Jeli jsme si svoje, nechtěli jsme extrémně blbnout. Časy tam padaly samy. Je těžké zvládat rally a práci dohromady, u taťky ve firmě jsem zaměstnaný jako pekař.“
Autoklub Mistrovství ČR v rally historických vozidel:
Martin Černý (Lada VFTS, startovní číslo 102):„Druhé místo je skvělé, rozhodlo se na předposlední vložce, kde jsme dostali defekt, ten nás vyřadil z boje o titul.“
Vratislav Hýbner (Peugeot 205 GTi, startovní číslo 110):„Soutěž těžká, výsledek fantastický, spokojenost obrovská. Dnes hrálo počasí velkou roli, bylo to o tom, kdo si co dovolí. Bylo to vrakoviště, čest všem, co dojeli až do cíle.“
Stéphane Scellier (Opel Kadett GSi, startovní číslo 111):„Je to fantastický výsledek na takto těžké soutěži. Počasí nám nepřálo, ale vypořádali jsme se s tím.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.