Tentokrát plzeňská posádka zahajuje sezónu na podniku velkého mistrovství. Po 2 letech strávených závoděním ve Sprint serii máme v plánu odjet většinu podniků velkého mistráku, které jsou zároveň zahrnuty do Peugeot Rally Cupu. Během posledních 3 let jsme se posunuli z amatérského závodění s podomácku postaveným vozem, přes prvotní závodění s opravdovým závodním vozem v podobě Citroenu C2 R2 v loňském roce, až do troufám si tvrdit druhé nejprestižnější kategorie hned po špičkových R5kách a to do kategorie R2, kde bude na Valašce závodit hned 16 posádek. Přestože pár zvučných jmen odešlo závodit do Evropského šampionátu, nebo přerušilo závodění vůbec, se na prvním podniku sejde kvalitní závodní pole a těžko můžeme odhadovat, kdo na tom jak bude a na jakých pozicích budeme závodit my.
Po loňských zkušenostech s přípravou Citroenu, kdy jsme spoustu věcí dodělávali sami po nocích před odjezdem na závody a následných peripetiích s autem při závodech, kdy místo soustředění se na samotný výkon, jsme se obávali, abychom vůbec dojeli do cíle RZty jsme se rozhodli udělat pro letošní sezónu změnu.
Podařilo se nám pořídit špičkový Peugeot 208 R2, který bude připravovat zkušený tým Brynda Racing, který má s přípravou těchto vozů mnohaleté zkušenosti. Jejich profesionalita je vidět na každém kroku a podmínky, jak v servisu, tak na závodech jsou naprosto nesrovnatelné s tím, na co jsme byli doposud zvyklí. Vše zlé je pro něco dobré a zkušenosti z přípravy vozidla, kdy člověk pochopí jak celé auto funguje se využijí pří komunikaci nastavení auta nebo v krizích mezi zkouškami, kdyby bylo nutné si něco improvizovaně opravit.
V pondělí jsem měl možnost poprvé se na ostro svézt s naším novým Peugeotem. Na úseku poblíž Sedlčan jsme společně s Honzou Černým, Honzou Dohnalem a Karlem Štochlem testovali před Valašskou rally. Zkoušeli jsme různé směsi pneumatik, brzdové destičky a nastavení na podvozku, abychom měli dostatek poznatků jak se s daným nastavením mění charakter vozu. Trať byla podobného charakteru, který očekáváme na Valašce. I počasí trochu zazlobilo, když v jednu chvíli začalo lehce sněžit, proto i z tohoto důvodu doufám, že jsme na první závod sezóny dobře připravení, kde také můžeme čekat proměnlivé jarní podmínky.
Po tomto testu jsem poprvé schopen udělat srovnání mezi Peugeot 208 R2 a našim minulým sportovním náčiním Citroenem C2 R2. 208 je díky své koncepci delšího rozvoru klidnější ve vyšších rychlostech a jízda s ním je příjemnější a jistější, není tak divoká jako s C2. Peugeot ve variantě, se kterou pojedem my, má kratší převodovku než měl Citroen, modernější tlumiče, což by mělo také lépe sedět českým uskákaným asfaltům. Celkově je mezi Peugeotem 208 a Citroenem C2 vidět několikaletý věkový rozdíl. Tyto faktory by měly přispět k lepšímu ovládání vozu a celkové naší konkurenceschopnosti.
Při přemýšlení nad plánem do nové sezóny jsme uvažovali i o koupi Opelu Adam R2. Tuto variantu jsme však brzo zavrhli z důvodu vyšších nákladů na pořízení a servis Opelu. Možná také proto, že je mi značka Peugeot bližší než Opel a jednoznačně jsme se rozhodli pro 208 po zveřejnění letošního Peugeot Rally Cupu, kde je možné vyhrát za dobré umístění zajímavé finanční prémie.
Pro letošní sezonu jsme nechtěli nechat nic náhodě a proto jsem se začal fyzicky připravovat již od října. Přece jenom závodění po dva nebo i tři dny je obecně náročnější než odzávodit během pár hodin ve sprint serii. Pravidelně v týdnu běhám, posiluji, jezdím na kole, v zimě na lyžích. Snažím se přes zimu pilovat čistou stopu na motokárách, ale i zvládat krizové situace při jízdě na sněhu.
Musím pochválit Michala, který na sobě taky tvrdě maká po fyzické stránce a dokonce se přihlásil do spolujezdecké akademie Pavla Dresslera.
Tímto chceme pozvat všechny fanoušky rallysportu na letošní Valašskou Rally, která má vzhledem k přihlášené konkurenci potenciál, být opravdovým svátkem závodění. Start závodu je v pátek 29.3. v podvečer ve Valašském Meziříčí. Trochu nás mrzí, že nebudeme moci sledovat souboje na špici startovního pole zvenčí jako diváci, ale snad si to vynahradíme v kokpitu závodního vozu. Budeme rádi, když se přijdete podívat do servisu a prohodíme při chvilce volného času pár slov
Autor: Nikolas Graubner
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.