Tentokrát plzeňská posádka zahajuje sezónu na podniku velkého mistrovství. Po 2 letech strávených závoděním ve Sprint serii máme v plánu odjet většinu podniků velkého mistráku, které jsou zároveň zahrnuty do Peugeot Rally Cupu. Během posledních 3 let jsme se posunuli z amatérského závodění s podomácku postaveným vozem, přes prvotní závodění s opravdovým závodním vozem v podobě Citroenu C2 R2 v loňském roce, až do troufám si tvrdit druhé nejprestižnější kategorie hned po špičkových R5kách a to do kategorie R2, kde bude na Valašce závodit hned 16 posádek. Přestože pár zvučných jmen odešlo závodit do Evropského šampionátu, nebo přerušilo závodění vůbec, se na prvním podniku sejde kvalitní závodní pole a těžko můžeme odhadovat, kdo na tom jak bude a na jakých pozicích budeme závodit my.
Po loňských zkušenostech s přípravou Citroenu, kdy jsme spoustu věcí dodělávali sami po nocích před odjezdem na závody a následných peripetiích s autem při závodech, kdy místo soustředění se na samotný výkon, jsme se obávali, abychom vůbec dojeli do cíle RZty jsme se rozhodli udělat pro letošní sezónu změnu.
Podařilo se nám pořídit špičkový Peugeot 208 R2, který bude připravovat zkušený tým Brynda Racing, který má s přípravou těchto vozů mnohaleté zkušenosti. Jejich profesionalita je vidět na každém kroku a podmínky, jak v servisu, tak na závodech jsou naprosto nesrovnatelné s tím, na co jsme byli doposud zvyklí. Vše zlé je pro něco dobré a zkušenosti z přípravy vozidla, kdy člověk pochopí jak celé auto funguje se využijí pří komunikaci nastavení auta nebo v krizích mezi zkouškami, kdyby bylo nutné si něco improvizovaně opravit.
V pondělí jsem měl možnost poprvé se na ostro svézt s naším novým Peugeotem. Na úseku poblíž Sedlčan jsme společně s Honzou Černým, Honzou Dohnalem a Karlem Štochlem testovali před Valašskou rally. Zkoušeli jsme různé směsi pneumatik, brzdové destičky a nastavení na podvozku, abychom měli dostatek poznatků jak se s daným nastavením mění charakter vozu. Trať byla podobného charakteru, který očekáváme na Valašce. I počasí trochu zazlobilo, když v jednu chvíli začalo lehce sněžit, proto i z tohoto důvodu doufám, že jsme na první závod sezóny dobře připravení, kde také můžeme čekat proměnlivé jarní podmínky.
Po tomto testu jsem poprvé schopen udělat srovnání mezi Peugeot 208 R2 a našim minulým sportovním náčiním Citroenem C2 R2. 208 je díky své koncepci delšího rozvoru klidnější ve vyšších rychlostech a jízda s ním je příjemnější a jistější, není tak divoká jako s C2. Peugeot ve variantě, se kterou pojedem my, má kratší převodovku než měl Citroen, modernější tlumiče, což by mělo také lépe sedět českým uskákaným asfaltům. Celkově je mezi Peugeotem 208 a Citroenem C2 vidět několikaletý věkový rozdíl. Tyto faktory by měly přispět k lepšímu ovládání vozu a celkové naší konkurenceschopnosti.
Při přemýšlení nad plánem do nové sezóny jsme uvažovali i o koupi Opelu Adam R2. Tuto variantu jsme však brzo zavrhli z důvodu vyšších nákladů na pořízení a servis Opelu. Možná také proto, že je mi značka Peugeot bližší než Opel a jednoznačně jsme se rozhodli pro 208 po zveřejnění letošního Peugeot Rally Cupu, kde je možné vyhrát za dobré umístění zajímavé finanční prémie.
Pro letošní sezonu jsme nechtěli nechat nic náhodě a proto jsem se začal fyzicky připravovat již od října. Přece jenom závodění po dva nebo i tři dny je obecně náročnější než odzávodit během pár hodin ve sprint serii. Pravidelně v týdnu běhám, posiluji, jezdím na kole, v zimě na lyžích. Snažím se přes zimu pilovat čistou stopu na motokárách, ale i zvládat krizové situace při jízdě na sněhu.
Musím pochválit Michala, který na sobě taky tvrdě maká po fyzické stránce a dokonce se přihlásil do spolujezdecké akademie Pavla Dresslera.
Tímto chceme pozvat všechny fanoušky rallysportu na letošní Valašskou Rally, která má vzhledem k přihlášené konkurenci potenciál, být opravdovým svátkem závodění. Start závodu je v pátek 29.3. v podvečer ve Valašském Meziříčí. Trochu nás mrzí, že nebudeme moci sledovat souboje na špici startovního pole zvenčí jako diváci, ale snad si to vynahradíme v kokpitu závodního vozu. Budeme rádi, když se přijdete podívat do servisu a prohodíme při chvilce volného času pár slov
Autor: Nikolas Graubner
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).