Na 38. ročníku Kowax Valašská Rally ValMez odstartuje o posledním březnovém víkendu domácí šampionát v rallye. Jeho součástí je už třetím rokem pohárový seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ, letos s několika novými tvářemi. V minulé sezóně obsadili první tři jezdci Peugeot Rally Cupu shodné pořadí také v Mistrovství ČR ve skupině 2WD a skupině A6. Posádky s vozy Peugeot 208 R2 dojížděly v absolutním pořadí hned za nejsilnějšími speciály kategorie R5.
Loňský vítěz Jan Talaš odjel na Azorské ostrovy a jeho účast v Peugeot Rally Cupu ještě není jistá. Naopak start René Dohnala s Romanem Švecem už je potvrzený, pojede také Matěj Kamenec, kterého bude tentokrát navigovat Jan Houšť.
Mezi novými účastníky je několik zajímavých jmen, přihlášku už zaslal například Petr Gargulák, Jan Kornhefr, Jiří Pohlídal a Milan Obadal.
„Závodit jsem začal před šesti lety, v roce 2017 jsem jel Mistrovství republiky ve sprintrally, kde se nám podařilo zvítězit ve třídě sedm. V loňském roce jsme startovali s novým vozem, ale to už jsem byl v kontaktu s Honzou Talašem a sledoval jeho výkony v Peugeot Cupu i v mistrovství republiky. Později se mi naskytla možnost vyzkoušet dvěstěosmičku a od začátku se mi Peugeot velmi líbil. Je to moderní závodní auto, má dobrý podvozek a je klidnější na jízdu, než naše předchozí C2. Už v loňské sezóně byl Peugeot Cup velmi vyrovnaný a myslím si, že tomu tak bude i letos. V každém případě se moc těšíme,“ prozradil Jan Kornhefr.
„Svůj úplně první závod jsem jel Rallysprint Lužické hory v roce 2012 s vozem třídy N. Postupně jsem se propracovával k lepším vozům a koncem loňského roku jsem si vyzkoušel na Mikulášské rally Peugeot 208 R2. Toto vyloženě čistokrevné závodní auto mě doslova uchvátilo, a je to asi nejlepší vůz s jakým jsem kdy závodil. Dá se s ním jet opravdu hodně rychle, ale stále jsme z něho nevyužili maximálně jeho potenciál. To nás motivovalo pracovat na dalších startech, a proto jsme se přihlásili do Peugeot Rally Cupu 2019. Z mého pohledu je pohár zajímavý silnou konkurencí, vyrovnanými vozy a také vypsanými odměnami,“ doplnil další z nových účastníků Petr Gargulák.
Nové posádky v poháru Peugeot Rally Cup Czech Republic uvítal i ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „S radostí vítáme nové posádky. Peugeot Rally Cup v České republice se rok od roku rozvíjí, posouvá dál a také obohacuje o další odměny pro úspěšné jezdce. Nováčci s cupu jsou přínosem pro jeho věhlas a další rozvoj, ale i pro diváky, kteří se tak mohou těšit na ještě zajímavější souboje. Zveme tímto všechny naše příznivce, aby byli s námi v centru dění už od první cupové soutěže, Kowax Valašské Rally.“
Čerstvou novinkou v organizaci Peugeot Rally Cupu je možnost přihlášení účastníků, kteří nebudou startovat v celé sezóně, pouze na vybrané podniky se sníženým vkladem do seriálu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).