Na 38. ročníku Kowax Valašská Rally ValMez odstartuje o posledním březnovém víkendu domácí šampionát v rallye. Jeho součástí je už třetím rokem pohárový seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ, letos s několika novými tvářemi. V minulé sezóně obsadili první tři jezdci Peugeot Rally Cupu shodné pořadí také v Mistrovství ČR ve skupině 2WD a skupině A6. Posádky s vozy Peugeot 208 R2 dojížděly v absolutním pořadí hned za nejsilnějšími speciály kategorie R5.
Loňský vítěz Jan Talaš odjel na Azorské ostrovy a jeho účast v Peugeot Rally Cupu ještě není jistá. Naopak start René Dohnala s Romanem Švecem už je potvrzený, pojede také Matěj Kamenec, kterého bude tentokrát navigovat Jan Houšť.
Mezi novými účastníky je několik zajímavých jmen, přihlášku už zaslal například Petr Gargulák, Jan Kornhefr, Jiří Pohlídal a Milan Obadal.
„Závodit jsem začal před šesti lety, v roce 2017 jsem jel Mistrovství republiky ve sprintrally, kde se nám podařilo zvítězit ve třídě sedm. V loňském roce jsme startovali s novým vozem, ale to už jsem byl v kontaktu s Honzou Talašem a sledoval jeho výkony v Peugeot Cupu i v mistrovství republiky. Později se mi naskytla možnost vyzkoušet dvěstěosmičku a od začátku se mi Peugeot velmi líbil. Je to moderní závodní auto, má dobrý podvozek a je klidnější na jízdu, než naše předchozí C2. Už v loňské sezóně byl Peugeot Cup velmi vyrovnaný a myslím si, že tomu tak bude i letos. V každém případě se moc těšíme,“ prozradil Jan Kornhefr.
„Svůj úplně první závod jsem jel Rallysprint Lužické hory v roce 2012 s vozem třídy N. Postupně jsem se propracovával k lepším vozům a koncem loňského roku jsem si vyzkoušel na Mikulášské rally Peugeot 208 R2. Toto vyloženě čistokrevné závodní auto mě doslova uchvátilo, a je to asi nejlepší vůz s jakým jsem kdy závodil. Dá se s ním jet opravdu hodně rychle, ale stále jsme z něho nevyužili maximálně jeho potenciál. To nás motivovalo pracovat na dalších startech, a proto jsme se přihlásili do Peugeot Rally Cupu 2019. Z mého pohledu je pohár zajímavý silnou konkurencí, vyrovnanými vozy a také vypsanými odměnami,“ doplnil další z nových účastníků Petr Gargulák.
Nové posádky v poháru Peugeot Rally Cup Czech Republic uvítal i ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „S radostí vítáme nové posádky. Peugeot Rally Cup v České republice se rok od roku rozvíjí, posouvá dál a také obohacuje o další odměny pro úspěšné jezdce. Nováčci s cupu jsou přínosem pro jeho věhlas a další rozvoj, ale i pro diváky, kteří se tak mohou těšit na ještě zajímavější souboje. Zveme tímto všechny naše příznivce, aby byli s námi v centru dění už od první cupové soutěže, Kowax Valašské Rally.“
Čerstvou novinkou v organizaci Peugeot Rally Cupu je možnost přihlášení účastníků, kteří nebudou startovat v celé sezóně, pouze na vybrané podniky se sníženým vkladem do seriálu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.