Na 38. ročníku Kowax Valašská Rally ValMez odstartuje o posledním březnovém víkendu domácí šampionát v rallye. Jeho součástí je už třetím rokem pohárový seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ, letos s několika novými tvářemi. V minulé sezóně obsadili první tři jezdci Peugeot Rally Cupu shodné pořadí také v Mistrovství ČR ve skupině 2WD a skupině A6. Posádky s vozy Peugeot 208 R2 dojížděly v absolutním pořadí hned za nejsilnějšími speciály kategorie R5.
Loňský vítěz Jan Talaš odjel na Azorské ostrovy a jeho účast v Peugeot Rally Cupu ještě není jistá. Naopak start René Dohnala s Romanem Švecem už je potvrzený, pojede také Matěj Kamenec, kterého bude tentokrát navigovat Jan Houšť.
Mezi novými účastníky je několik zajímavých jmen, přihlášku už zaslal například Petr Gargulák, Jan Kornhefr, Jiří Pohlídal a Milan Obadal.
„Závodit jsem začal před šesti lety, v roce 2017 jsem jel Mistrovství republiky ve sprintrally, kde se nám podařilo zvítězit ve třídě sedm. V loňském roce jsme startovali s novým vozem, ale to už jsem byl v kontaktu s Honzou Talašem a sledoval jeho výkony v Peugeot Cupu i v mistrovství republiky. Později se mi naskytla možnost vyzkoušet dvěstěosmičku a od začátku se mi Peugeot velmi líbil. Je to moderní závodní auto, má dobrý podvozek a je klidnější na jízdu, než naše předchozí C2. Už v loňské sezóně byl Peugeot Cup velmi vyrovnaný a myslím si, že tomu tak bude i letos. V každém případě se moc těšíme,“ prozradil Jan Kornhefr.
„Svůj úplně první závod jsem jel Rallysprint Lužické hory v roce 2012 s vozem třídy N. Postupně jsem se propracovával k lepším vozům a koncem loňského roku jsem si vyzkoušel na Mikulášské rally Peugeot 208 R2. Toto vyloženě čistokrevné závodní auto mě doslova uchvátilo, a je to asi nejlepší vůz s jakým jsem kdy závodil. Dá se s ním jet opravdu hodně rychle, ale stále jsme z něho nevyužili maximálně jeho potenciál. To nás motivovalo pracovat na dalších startech, a proto jsme se přihlásili do Peugeot Rally Cupu 2019. Z mého pohledu je pohár zajímavý silnou konkurencí, vyrovnanými vozy a také vypsanými odměnami,“ doplnil další z nových účastníků Petr Gargulák.
Nové posádky v poháru Peugeot Rally Cup Czech Republic uvítal i ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „S radostí vítáme nové posádky. Peugeot Rally Cup v České republice se rok od roku rozvíjí, posouvá dál a také obohacuje o další odměny pro úspěšné jezdce. Nováčci s cupu jsou přínosem pro jeho věhlas a další rozvoj, ale i pro diváky, kteří se tak mohou těšit na ještě zajímavější souboje. Zveme tímto všechny naše příznivce, aby byli s námi v centru dění už od první cupové soutěže, Kowax Valašské Rally.“
Čerstvou novinkou v organizaci Peugeot Rally Cupu je možnost přihlášení účastníků, kteří nebudou startovat v celé sezóně, pouze na vybrané podniky se sníženým vkladem do seriálu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.