Zajímavou a hodně pestrou sezonu má za sebou MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský. Další neméně zajímavá sezona je také čeká.
Před několika málo dny jsme oslavili a zapili Nový rok a Jan Černý už teď ví, že jej čeká nejen rok nový, ale také dobře hustý. Do startu motoristické sezony v České republice chybí sice ještě pár měsíců, ale kdo chce být připraven na první soutěž MČR v rally, musí hodně pracovat už nyní, a právě to je případ Honzy Černého, který teď pilně spřádá plány na nadcházející sezonu a hlavně jedná s partnery týmu.
Na začátku roku 2018 probleskla médii zpráva, že Jan Černý připravuje ve své kariéře významnou změnu a přesedá do zcela nového vozu Ford Fiesta R5, a bude spoléhat na služby pro něj nového týmu Gemini Clinic. Nově složený tým si odbyl úspěšnou premiéru na rakouské Rebenland Rally, kde při seznamování s vozem obsadili druhé místo. Následovala pátá příčka na Valašské Rally a sedmá na Rally Šumava, a to nebyl úvod sezony mistrovství České republiky, jaký by si Jan Černý představoval. Pak ale přišly dvě pódiová umístění při náročné Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče, a těsný boj o další třetí příčku na Rally Bohemia, kterou rozhodla až v těsném závěru soutěže technická závada v podobě prasklé poloosy, z čehož bylo nakonec šesté místo. Honza Černý letos s modrobílou Fiestou R5 týmu MOGUL Racing absolvoval i dvě soutěže zařazené do ERC mistrovství Evropy v rally, a to italskou Rally di Roma Capitale a domácí Barum Czech Rally Zlín. Ani na jedné ze soutěží se dvojici Jan Černý – Petr Černohorský příliš nedařilo, a 16. a 15. příčka v cíli zůstala hodně za očekáváním. Přesto tyto dvě náročné soutěže daly týmu a posádce tolik zkušeností, jako celá předcházející část sezony. Projevilo se to hned na nadcházející Rally Příbram, kde Jan Černý s Petrem Černohorským od počátku patřili mezi nejrychlejší dvojice a soutěž velmi dlouho vedli. Honza se ale ve vysokém tempu a boji o první místo nevyvaroval chyby a poškodil zavěšení kola, které následně nevydrželo a upadlo. Skvěle rozjetou domácí soutěž tak bohužel nedokončili. Na závěr sezony Honza Černý absolvoval Setkání mistrů v Sosnové, kde obsadil třetí místo, a také rakouskou Rallye W4, kde se trochu netradičně vrátil za volant dvoukolky Peugeot 208 R2 a vyhrál mezi dvoukolkami. Sezóna to byla více než pestrá a kromě vánočního cukroví se teď v MOGUL Racing teamu pomalu peče už ta následující. Jaká bude a kde Honzu Černého uvidíme závodit?
Nadcházející sezona se již začíná rýsovat v jasnějších obrysech a v roce 2019 znovu uvidíme posádku Jan Černý – Petr Černohorský na vybraných soutěžích mistrovství České republiky v rally ve špičkovém voze R5. Dál potrvá i další dlouholeté partnerství a hlavním partnerem tak bude znovu společnost Paramo a.s. se značkou MOGUL.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Letošní rok byl pro mě zatím asi nejnáročnější sezonou v automobilových soutěžích, kterou jsem doposud zažil. Zařadili jsme se mezi nejužší špičku a je hodně složité se v ní udržet. Když ze začátku sem tam nakouknete mezi ty nejrychlejší, tak se to bere jako velký úspěch, ale časem se to začne brát za samozřejmost, očekává se stabilní potvrzování výsledků, a to není vůbec jednoduché. Já jsem se v letošním roce mohl opřít o jistotu v podobě skvělého spolujezdce Petra Černohorského, o velmi kvalitní tým a dobře připravené auto od kluků z Gemini Clinic týmu. Chci jim všem za to velmi poděkovat, všichni se snažili. Fungovali jsme jako silný a profesionální tým, který má na to, aby patřil mezi ty nejlepší. Občas nám trochu chybělo štěstí, které je v rally také třeba, občas byla chyba mezi sedačkou a volantem. Máme jeden z nejlepších a nejlépe obsazených šampionátů v Evropě, který letos vyhrál mistr světa, a závodit v téhle konkurenci je extrémně náročné, ale současně i hodně motivující. Celkově mě letošní sezona hodně bavila, moc mi dala, a myslím, že i diváci si užili perfektní rok v rally, jako už dlouho ne. Mám za sebou silné partnery, jako je MOGUL, a jsem rád, že naše dobře hustá spolupráce bude pokračovat i dalších letech, stejně jako s našimi dalšími partnery, kteří nás podporují. Teď řešíme detaily příští sezony a mohu potvrdit, že se s Petrem Černohorským objevíme na většině soutěží MČR v rally s vozem R5. Petr je profesionál, který našemu sportu dává hodně, a mě motivuje, jak na sobě maká. Díky všem, kteří mě v letošním roce podporovali, věřili mi a pomáhali, a to v první řadě tátovi a Petrovi Černohorskému. Díky i všem našim týmovým partnerům, mechanikům a kamarádům a hlavně fanouškům, kteří mají rally stejně rádi jako my. Jste dobře hustý!“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Pro mě je velký zážitek sedět vedle takhle rychlého jezdce ve špičkovém autě a užívám si každou vteřinu, kdy jedeme dobře, neděláme chyby a bojujeme s těmi nejrychlejšími. Je pro mě čest, že už tolik sezon můžu sedět v autě, na kterém je napsáno MOGUL, protože s touto značkou už jsem spojený ze soutěží, které jsme odjeli s Martinem Knajzlem, a teď i s Honzou Černým. Kdo má rally rád, tak jako já, tak pochopí tu euforii, když máte za sebou dobře odjetou třeba rychlostní zkoušku Malonty na Krumlově, kterou jste bezchybně proletěli anebo třeba nádhernou jízdu na šotolinách na Hustopečích. Je to zážitek a já si ho budu dál užívat. Díky všem, kteří nám v našem závodění pomáhají, a rodině, že mě v tom stále podporuje. Děkuji všem divákům za úžasnou kulisu, kterou nám vytváří na závodech, a všem přeji zdraví a štěstí v novém roce.“
Petr Kalach, vedoucí marketingu společnosti PARAMO: „Honza Černý je reprezentantem značky MOGUL v rally a já jsem rád, že tahle spolupráce funguje a je vidět. MOGUL Racing tým dobře doplňuje naší marketingovou strategii a ukazuje kvalitu produktů se značkou MOGUL, které jsou používané v závodních autech týmu. Je to pro nás ideální prostředí pro zkoušení odolnosti a kvality, protože rally je v České republice na té nejvyšší úrovni a rozhodují detaily. Spolupráce s Janem Černým a Petrem Černohorským nás jako značku baví a jsem rád, že bude pokračovat i v následujících letech.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.