Zajímavou a hodně pestrou sezonu má za sebou MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský. Další neméně zajímavá sezona je také čeká.
Před několika málo dny jsme oslavili a zapili Nový rok a Jan Černý už teď ví, že jej čeká nejen rok nový, ale také dobře hustý. Do startu motoristické sezony v České republice chybí sice ještě pár měsíců, ale kdo chce být připraven na první soutěž MČR v rally, musí hodně pracovat už nyní, a právě to je případ Honzy Černého, který teď pilně spřádá plány na nadcházející sezonu a hlavně jedná s partnery týmu.
Na začátku roku 2018 probleskla médii zpráva, že Jan Černý připravuje ve své kariéře významnou změnu a přesedá do zcela nového vozu Ford Fiesta R5, a bude spoléhat na služby pro něj nového týmu Gemini Clinic. Nově složený tým si odbyl úspěšnou premiéru na rakouské Rebenland Rally, kde při seznamování s vozem obsadili druhé místo. Následovala pátá příčka na Valašské Rally a sedmá na Rally Šumava, a to nebyl úvod sezony mistrovství České republiky, jaký by si Jan Černý představoval. Pak ale přišly dvě pódiová umístění při náročné Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče, a těsný boj o další třetí příčku na Rally Bohemia, kterou rozhodla až v těsném závěru soutěže technická závada v podobě prasklé poloosy, z čehož bylo nakonec šesté místo. Honza Černý letos s modrobílou Fiestou R5 týmu MOGUL Racing absolvoval i dvě soutěže zařazené do ERC mistrovství Evropy v rally, a to italskou Rally di Roma Capitale a domácí Barum Czech Rally Zlín. Ani na jedné ze soutěží se dvojici Jan Černý – Petr Černohorský příliš nedařilo, a 16. a 15. příčka v cíli zůstala hodně za očekáváním. Přesto tyto dvě náročné soutěže daly týmu a posádce tolik zkušeností, jako celá předcházející část sezony. Projevilo se to hned na nadcházející Rally Příbram, kde Jan Černý s Petrem Černohorským od počátku patřili mezi nejrychlejší dvojice a soutěž velmi dlouho vedli. Honza se ale ve vysokém tempu a boji o první místo nevyvaroval chyby a poškodil zavěšení kola, které následně nevydrželo a upadlo. Skvěle rozjetou domácí soutěž tak bohužel nedokončili. Na závěr sezony Honza Černý absolvoval Setkání mistrů v Sosnové, kde obsadil třetí místo, a také rakouskou Rallye W4, kde se trochu netradičně vrátil za volant dvoukolky Peugeot 208 R2 a vyhrál mezi dvoukolkami. Sezóna to byla více než pestrá a kromě vánočního cukroví se teď v MOGUL Racing teamu pomalu peče už ta následující. Jaká bude a kde Honzu Černého uvidíme závodit?
Nadcházející sezona se již začíná rýsovat v jasnějších obrysech a v roce 2019 znovu uvidíme posádku Jan Černý – Petr Černohorský na vybraných soutěžích mistrovství České republiky v rally ve špičkovém voze R5. Dál potrvá i další dlouholeté partnerství a hlavním partnerem tak bude znovu společnost Paramo a.s. se značkou MOGUL.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Letošní rok byl pro mě zatím asi nejnáročnější sezonou v automobilových soutěžích, kterou jsem doposud zažil. Zařadili jsme se mezi nejužší špičku a je hodně složité se v ní udržet. Když ze začátku sem tam nakouknete mezi ty nejrychlejší, tak se to bere jako velký úspěch, ale časem se to začne brát za samozřejmost, očekává se stabilní potvrzování výsledků, a to není vůbec jednoduché. Já jsem se v letošním roce mohl opřít o jistotu v podobě skvělého spolujezdce Petra Černohorského, o velmi kvalitní tým a dobře připravené auto od kluků z Gemini Clinic týmu. Chci jim všem za to velmi poděkovat, všichni se snažili. Fungovali jsme jako silný a profesionální tým, který má na to, aby patřil mezi ty nejlepší. Občas nám trochu chybělo štěstí, které je v rally také třeba, občas byla chyba mezi sedačkou a volantem. Máme jeden z nejlepších a nejlépe obsazených šampionátů v Evropě, který letos vyhrál mistr světa, a závodit v téhle konkurenci je extrémně náročné, ale současně i hodně motivující. Celkově mě letošní sezona hodně bavila, moc mi dala, a myslím, že i diváci si užili perfektní rok v rally, jako už dlouho ne. Mám za sebou silné partnery, jako je MOGUL, a jsem rád, že naše dobře hustá spolupráce bude pokračovat i dalších letech, stejně jako s našimi dalšími partnery, kteří nás podporují. Teď řešíme detaily příští sezony a mohu potvrdit, že se s Petrem Černohorským objevíme na většině soutěží MČR v rally s vozem R5. Petr je profesionál, který našemu sportu dává hodně, a mě motivuje, jak na sobě maká. Díky všem, kteří mě v letošním roce podporovali, věřili mi a pomáhali, a to v první řadě tátovi a Petrovi Černohorskému. Díky i všem našim týmovým partnerům, mechanikům a kamarádům a hlavně fanouškům, kteří mají rally stejně rádi jako my. Jste dobře hustý!“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Pro mě je velký zážitek sedět vedle takhle rychlého jezdce ve špičkovém autě a užívám si každou vteřinu, kdy jedeme dobře, neděláme chyby a bojujeme s těmi nejrychlejšími. Je pro mě čest, že už tolik sezon můžu sedět v autě, na kterém je napsáno MOGUL, protože s touto značkou už jsem spojený ze soutěží, které jsme odjeli s Martinem Knajzlem, a teď i s Honzou Černým. Kdo má rally rád, tak jako já, tak pochopí tu euforii, když máte za sebou dobře odjetou třeba rychlostní zkoušku Malonty na Krumlově, kterou jste bezchybně proletěli anebo třeba nádhernou jízdu na šotolinách na Hustopečích. Je to zážitek a já si ho budu dál užívat. Díky všem, kteří nám v našem závodění pomáhají, a rodině, že mě v tom stále podporuje. Děkuji všem divákům za úžasnou kulisu, kterou nám vytváří na závodech, a všem přeji zdraví a štěstí v novém roce.“
Petr Kalach, vedoucí marketingu společnosti PARAMO: „Honza Černý je reprezentantem značky MOGUL v rally a já jsem rád, že tahle spolupráce funguje a je vidět. MOGUL Racing tým dobře doplňuje naší marketingovou strategii a ukazuje kvalitu produktů se značkou MOGUL, které jsou používané v závodních autech týmu. Je to pro nás ideální prostředí pro zkoušení odolnosti a kvality, protože rally je v České republice na té nejvyšší úrovni a rozhodují detaily. Spolupráce s Janem Černým a Petrem Černohorským nás jako značku baví a jsem rád, že bude pokračovat i v následujících letech.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.