Zajímavou a hodně pestrou sezonu má za sebou MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský. Další neméně zajímavá sezona je také čeká.
Před několika málo dny jsme oslavili a zapili Nový rok a Jan Černý už teď ví, že jej čeká nejen rok nový, ale také dobře hustý. Do startu motoristické sezony v České republice chybí sice ještě pár měsíců, ale kdo chce být připraven na první soutěž MČR v rally, musí hodně pracovat už nyní, a právě to je případ Honzy Černého, který teď pilně spřádá plány na nadcházející sezonu a hlavně jedná s partnery týmu.
Na začátku roku 2018 probleskla médii zpráva, že Jan Černý připravuje ve své kariéře významnou změnu a přesedá do zcela nového vozu Ford Fiesta R5, a bude spoléhat na služby pro něj nového týmu Gemini Clinic. Nově složený tým si odbyl úspěšnou premiéru na rakouské Rebenland Rally, kde při seznamování s vozem obsadili druhé místo. Následovala pátá příčka na Valašské Rally a sedmá na Rally Šumava, a to nebyl úvod sezony mistrovství České republiky, jaký by si Jan Černý představoval. Pak ale přišly dvě pódiová umístění při náročné Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče, a těsný boj o další třetí příčku na Rally Bohemia, kterou rozhodla až v těsném závěru soutěže technická závada v podobě prasklé poloosy, z čehož bylo nakonec šesté místo. Honza Černý letos s modrobílou Fiestou R5 týmu MOGUL Racing absolvoval i dvě soutěže zařazené do ERC mistrovství Evropy v rally, a to italskou Rally di Roma Capitale a domácí Barum Czech Rally Zlín. Ani na jedné ze soutěží se dvojici Jan Černý – Petr Černohorský příliš nedařilo, a 16. a 15. příčka v cíli zůstala hodně za očekáváním. Přesto tyto dvě náročné soutěže daly týmu a posádce tolik zkušeností, jako celá předcházející část sezony. Projevilo se to hned na nadcházející Rally Příbram, kde Jan Černý s Petrem Černohorským od počátku patřili mezi nejrychlejší dvojice a soutěž velmi dlouho vedli. Honza se ale ve vysokém tempu a boji o první místo nevyvaroval chyby a poškodil zavěšení kola, které následně nevydrželo a upadlo. Skvěle rozjetou domácí soutěž tak bohužel nedokončili. Na závěr sezony Honza Černý absolvoval Setkání mistrů v Sosnové, kde obsadil třetí místo, a také rakouskou Rallye W4, kde se trochu netradičně vrátil za volant dvoukolky Peugeot 208 R2 a vyhrál mezi dvoukolkami. Sezóna to byla více než pestrá a kromě vánočního cukroví se teď v MOGUL Racing teamu pomalu peče už ta následující. Jaká bude a kde Honzu Černého uvidíme závodit?
Nadcházející sezona se již začíná rýsovat v jasnějších obrysech a v roce 2019 znovu uvidíme posádku Jan Černý – Petr Černohorský na vybraných soutěžích mistrovství České republiky v rally ve špičkovém voze R5. Dál potrvá i další dlouholeté partnerství a hlavním partnerem tak bude znovu společnost Paramo a.s. se značkou MOGUL.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Letošní rok byl pro mě zatím asi nejnáročnější sezonou v automobilových soutěžích, kterou jsem doposud zažil. Zařadili jsme se mezi nejužší špičku a je hodně složité se v ní udržet. Když ze začátku sem tam nakouknete mezi ty nejrychlejší, tak se to bere jako velký úspěch, ale časem se to začne brát za samozřejmost, očekává se stabilní potvrzování výsledků, a to není vůbec jednoduché. Já jsem se v letošním roce mohl opřít o jistotu v podobě skvělého spolujezdce Petra Černohorského, o velmi kvalitní tým a dobře připravené auto od kluků z Gemini Clinic týmu. Chci jim všem za to velmi poděkovat, všichni se snažili. Fungovali jsme jako silný a profesionální tým, který má na to, aby patřil mezi ty nejlepší. Občas nám trochu chybělo štěstí, které je v rally také třeba, občas byla chyba mezi sedačkou a volantem. Máme jeden z nejlepších a nejlépe obsazených šampionátů v Evropě, který letos vyhrál mistr světa, a závodit v téhle konkurenci je extrémně náročné, ale současně i hodně motivující. Celkově mě letošní sezona hodně bavila, moc mi dala, a myslím, že i diváci si užili perfektní rok v rally, jako už dlouho ne. Mám za sebou silné partnery, jako je MOGUL, a jsem rád, že naše dobře hustá spolupráce bude pokračovat i dalších letech, stejně jako s našimi dalšími partnery, kteří nás podporují. Teď řešíme detaily příští sezony a mohu potvrdit, že se s Petrem Černohorským objevíme na většině soutěží MČR v rally s vozem R5. Petr je profesionál, který našemu sportu dává hodně, a mě motivuje, jak na sobě maká. Díky všem, kteří mě v letošním roce podporovali, věřili mi a pomáhali, a to v první řadě tátovi a Petrovi Černohorskému. Díky i všem našim týmovým partnerům, mechanikům a kamarádům a hlavně fanouškům, kteří mají rally stejně rádi jako my. Jste dobře hustý!“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Pro mě je velký zážitek sedět vedle takhle rychlého jezdce ve špičkovém autě a užívám si každou vteřinu, kdy jedeme dobře, neděláme chyby a bojujeme s těmi nejrychlejšími. Je pro mě čest, že už tolik sezon můžu sedět v autě, na kterém je napsáno MOGUL, protože s touto značkou už jsem spojený ze soutěží, které jsme odjeli s Martinem Knajzlem, a teď i s Honzou Černým. Kdo má rally rád, tak jako já, tak pochopí tu euforii, když máte za sebou dobře odjetou třeba rychlostní zkoušku Malonty na Krumlově, kterou jste bezchybně proletěli anebo třeba nádhernou jízdu na šotolinách na Hustopečích. Je to zážitek a já si ho budu dál užívat. Díky všem, kteří nám v našem závodění pomáhají, a rodině, že mě v tom stále podporuje. Děkuji všem divákům za úžasnou kulisu, kterou nám vytváří na závodech, a všem přeji zdraví a štěstí v novém roce.“
Petr Kalach, vedoucí marketingu společnosti PARAMO: „Honza Černý je reprezentantem značky MOGUL v rally a já jsem rád, že tahle spolupráce funguje a je vidět. MOGUL Racing tým dobře doplňuje naší marketingovou strategii a ukazuje kvalitu produktů se značkou MOGUL, které jsou používané v závodních autech týmu. Je to pro nás ideální prostředí pro zkoušení odolnosti a kvality, protože rally je v České republice na té nejvyšší úrovni a rozhodují detaily. Spolupráce s Janem Černým a Petrem Černohorským nás jako značku baví a jsem rád, že bude pokračovat i v následujících letech.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).