Slušovický tým Minařík racing vyrazil na Mikulaš Rally is life 2018 s pěti vozy. Čtyři z nich úspěšně dojely až na cílovou rampu a k tomu na pódiových stupních. Do sestavy týmu vedenou Lubomírem Minaříkem přibyl Adam Kout – přední český motokárový závodník, který v roce 2015 získal titul mistra Evropy.
Smůla potkala slovenského jezdce Pavola Cireňa, který společně s Jakubem Slovákem usedli do Renaultu Clio R3. Tato dvojice odstoupila hned po pár metrech první rychlostní zkoušky kvůli technické závadě.
Nejlepšího výsledku s vozem z dílny Minaříků dosáhl ve Slušovicích místní jezdec Petr Gargulák. Se spolujezdcem Pavlem Fuksou usedli do Peugeotu 208 R2 a hlavním cílem bylo učení se s novým vozem. „Domácí soutěž jsem v plánu neměl, ale na poslední chvíli se naskytla příležitost vyzkoušet si Peugeot 208 R2. Byl to můj sen, startovat s téměř profesionální technikou. Veliký dík patří Lubovi Minaříkovi a taky našim partnerům, už jen postavit se na start bylo pro nás vítězství. Závod jsme pojali jako učení a hlavně jsme nechtěli autu ublížit. Přesto jsme byli mile překvapeni z dosažených časů, díky kterým jsme se pohybovali na špici dvoukolek. Trošku nás zlobilo auto, když sám od sebe zhasínal motor. Na RZ 4 nám zhasl asi vteřinu před startem a pro mne byla věčnost, než jsem zase auto nastartoval. Soutěž jsme si i přes zrádné podmínky na tratích moc užili. Výsledek je pro nás hodně motivující do dalších závodů. Chtěl bych moc poděkovat všem, co se na našem startu podíleli a fanouškům za super atmosféru. Poděkování patří také Pavlovi za skvělý diktát, protože pro něj to bylo vše nové,“ řekl nadšený Petr Gargulák. Kluci byli s Peugeotem moc spokojeni, avšak jim chybí naježděné kilometry, aby využili potenciál vozu naplno. Posádka byla v cíli hodnocena na 24. místě absolutního pořadí. Velikým úspěchem je vítězství v juniorské kategorii a druhé příčky ve třídě 6 i mezi dvoukolkami absolutně.
Premiéru v rally si ve Slušovicích odbyl Adam Kout. Na sedadlo spolujezdce si vzal Markétu Skácelovou a společně usedli do Renaultu Clio Sport. Premiéra to byla velmi vydařená, protože smíšené dvojici v konečných výsledcích patřilo první místo ve třídě 8. Úspěšný motokárový jezdec si vyjel také 14. příčku mezi dvoukolkami a 42. místo absolutního pořadí. „Byla to má první rally v životě a přistupoval jsem k ní s velikým respektem. Naším cílem bylo sbírat zkušenosti a závod dokončit do cíle. Začal jsem velmi opatrně a postupně zkoušel zrychlovat. V cíli z toho bylo první místo ve třídě – výsledek, ve který jsme ani nedoufali. Moc bych chtěl poděkovat mé přítelkyni Markétě Skácelové a jejímu tátovi, kteří to svezení zařídili. Markéta mě skvěle navigovala a dávala dobré rady, abychom soutěž dokončili. Dík patří také divákům, kteří vytvořili krásnou atmosféru a skvěle fandili. To bylo pro mne nové a moc se mi divácká kulisa líbila. Za skvěle připravené auto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing,“ sdělil po závodě Adam Kout.
Mojmír Mika startoval po roční pauze opět na mikulášské rally. Závodil s Renaultem Clio Sport a spolujezdcem Kamilem Malaníkem. Bohužel posádku hned na první rychlostní zkoušce potkal defekt a penalizace 10 sekund. „Přesně po roce jsem znovu usedl do osvědčeného závodního Renaultu Clio Sport. Po nočním dešti byli tratě místy mokré, proto jsme obuli nové pneumatiky do mokra., což byla dobrá volba. V prvním okruhu jsem udělal defekt levého předního kola a ztratili jsme více jak minutu. Druhou rychlostní zkoušku jsme jeli volným průjezdem a následnou okruhovku jsme vyhráli v rámci třídy 8. Tím jsme si spravili chuť po nepříliš vydařeném začátku soutěže. Na další erzetě jsme zastavovali u havárie jezdce před námi a poslední úsek už dojeli na jistotu. Nakonec z toho bylo 2. místo ve třídě 8. Poděkovat bych chtěl celému týmu Lubomíra Minaříka za perfektní přípravu auta, všem našim partnerům a spolujezdci za super práci,“ prohlásil spokojený Mojmír Mika. V cíli klukům patřilo 49. místo absolutně, 20. místo mezi dvoukolkami, ale náladu si mohli spravit stříbrným umístěním ve třídě 8.
S Hondou Civic VTi startoval známý herec Lukáš Langmajer, kterého navigoval Richard Nesvadba. „Mikuláš rally je pro mě rodinný podnik, který až na výjimky spojuje obrovské nadšení a lásku k závodění. Tento rok nebyl výjimkou. Znovu jsem měl možnost setkat se s klanem Minaříků a jet s autem, které už dobře znám a stačíme si. Bohužel mne osud nepustil na RZ Lípa, protože posádky před námi havarovaly a průjezdy byly zrušené, ale asi ví proč. Dokroužili jsme šťastně do cíle dostihovky a užili si atmosféru okolo aut. Teď mohu spokojeně plácat vánoční pečivo a vybírat kapra. Všem moc děkuji a přeji, ať se ve zdraví v příštím roce opět sejdeme,“ popsal své působení ve Slušovicích pražský herec Lukáš Langmajer. Posádka zvládla náročné podmínky na trati bez větších potíží a do cíle si přijela pro pohár za 3. místo ve třídě 9. Mezi dvoukolkami se Lukáš s Richardem umístili na 24. příčce a absolutně jim patřila příčka 54.
Definitivní tečka za letošní sezonou v podobě Mikuláš Rally is life je za námi. Minařík racing ale nezahálí a již se pilně připravuje na další soutěžní rok.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?