Slušovický tým Minařík racing vyrazil na Mikulaš Rally is life 2018 s pěti vozy. Čtyři z nich úspěšně dojely až na cílovou rampu a k tomu na pódiových stupních. Do sestavy týmu vedenou Lubomírem Minaříkem přibyl Adam Kout – přední český motokárový závodník, který v roce 2015 získal titul mistra Evropy.
Smůla potkala slovenského jezdce Pavola Cireňa, který společně s Jakubem Slovákem usedli do Renaultu Clio R3. Tato dvojice odstoupila hned po pár metrech první rychlostní zkoušky kvůli technické závadě.
Nejlepšího výsledku s vozem z dílny Minaříků dosáhl ve Slušovicích místní jezdec Petr Gargulák. Se spolujezdcem Pavlem Fuksou usedli do Peugeotu 208 R2 a hlavním cílem bylo učení se s novým vozem. „Domácí soutěž jsem v plánu neměl, ale na poslední chvíli se naskytla příležitost vyzkoušet si Peugeot 208 R2. Byl to můj sen, startovat s téměř profesionální technikou. Veliký dík patří Lubovi Minaříkovi a taky našim partnerům, už jen postavit se na start bylo pro nás vítězství. Závod jsme pojali jako učení a hlavně jsme nechtěli autu ublížit. Přesto jsme byli mile překvapeni z dosažených časů, díky kterým jsme se pohybovali na špici dvoukolek. Trošku nás zlobilo auto, když sám od sebe zhasínal motor. Na RZ 4 nám zhasl asi vteřinu před startem a pro mne byla věčnost, než jsem zase auto nastartoval. Soutěž jsme si i přes zrádné podmínky na tratích moc užili. Výsledek je pro nás hodně motivující do dalších závodů. Chtěl bych moc poděkovat všem, co se na našem startu podíleli a fanouškům za super atmosféru. Poděkování patří také Pavlovi za skvělý diktát, protože pro něj to bylo vše nové,“ řekl nadšený Petr Gargulák. Kluci byli s Peugeotem moc spokojeni, avšak jim chybí naježděné kilometry, aby využili potenciál vozu naplno. Posádka byla v cíli hodnocena na 24. místě absolutního pořadí. Velikým úspěchem je vítězství v juniorské kategorii a druhé příčky ve třídě 6 i mezi dvoukolkami absolutně.
Premiéru v rally si ve Slušovicích odbyl Adam Kout. Na sedadlo spolujezdce si vzal Markétu Skácelovou a společně usedli do Renaultu Clio Sport. Premiéra to byla velmi vydařená, protože smíšené dvojici v konečných výsledcích patřilo první místo ve třídě 8. Úspěšný motokárový jezdec si vyjel také 14. příčku mezi dvoukolkami a 42. místo absolutního pořadí. „Byla to má první rally v životě a přistupoval jsem k ní s velikým respektem. Naším cílem bylo sbírat zkušenosti a závod dokončit do cíle. Začal jsem velmi opatrně a postupně zkoušel zrychlovat. V cíli z toho bylo první místo ve třídě – výsledek, ve který jsme ani nedoufali. Moc bych chtěl poděkovat mé přítelkyni Markétě Skácelové a jejímu tátovi, kteří to svezení zařídili. Markéta mě skvěle navigovala a dávala dobré rady, abychom soutěž dokončili. Dík patří také divákům, kteří vytvořili krásnou atmosféru a skvěle fandili. To bylo pro mne nové a moc se mi divácká kulisa líbila. Za skvěle připravené auto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing,“ sdělil po závodě Adam Kout.
Mojmír Mika startoval po roční pauze opět na mikulášské rally. Závodil s Renaultem Clio Sport a spolujezdcem Kamilem Malaníkem. Bohužel posádku hned na první rychlostní zkoušce potkal defekt a penalizace 10 sekund. „Přesně po roce jsem znovu usedl do osvědčeného závodního Renaultu Clio Sport. Po nočním dešti byli tratě místy mokré, proto jsme obuli nové pneumatiky do mokra., což byla dobrá volba. V prvním okruhu jsem udělal defekt levého předního kola a ztratili jsme více jak minutu. Druhou rychlostní zkoušku jsme jeli volným průjezdem a následnou okruhovku jsme vyhráli v rámci třídy 8. Tím jsme si spravili chuť po nepříliš vydařeném začátku soutěže. Na další erzetě jsme zastavovali u havárie jezdce před námi a poslední úsek už dojeli na jistotu. Nakonec z toho bylo 2. místo ve třídě 8. Poděkovat bych chtěl celému týmu Lubomíra Minaříka za perfektní přípravu auta, všem našim partnerům a spolujezdci za super práci,“ prohlásil spokojený Mojmír Mika. V cíli klukům patřilo 49. místo absolutně, 20. místo mezi dvoukolkami, ale náladu si mohli spravit stříbrným umístěním ve třídě 8.
S Hondou Civic VTi startoval známý herec Lukáš Langmajer, kterého navigoval Richard Nesvadba. „Mikuláš rally je pro mě rodinný podnik, který až na výjimky spojuje obrovské nadšení a lásku k závodění. Tento rok nebyl výjimkou. Znovu jsem měl možnost setkat se s klanem Minaříků a jet s autem, které už dobře znám a stačíme si. Bohužel mne osud nepustil na RZ Lípa, protože posádky před námi havarovaly a průjezdy byly zrušené, ale asi ví proč. Dokroužili jsme šťastně do cíle dostihovky a užili si atmosféru okolo aut. Teď mohu spokojeně plácat vánoční pečivo a vybírat kapra. Všem moc děkuji a přeji, ať se ve zdraví v příštím roce opět sejdeme,“ popsal své působení ve Slušovicích pražský herec Lukáš Langmajer. Posádka zvládla náročné podmínky na trati bez větších potíží a do cíle si přijela pro pohár za 3. místo ve třídě 9. Mezi dvoukolkami se Lukáš s Richardem umístili na 24. příčce a absolutně jim patřila příčka 54.
Definitivní tečka za letošní sezonou v podobě Mikuláš Rally is life je za námi. Minařík racing ale nezahálí a již se pilně připravuje na další soutěžní rok.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?