Mikuláš Rally ve Slušovicích má na svém kontě pod taktovkou rallyové rodiny Minaříků osm úspěšně odjetých ročníků. V roce 2012 se neuskutečnil exhibiční podnik kvůli nešťastným událostem na Rallyshow v Uherském Brodě. Do galerie vítězů se zapsal čtyřikrát Tomáš Kostka, premiérový ročník v roce 2009 vyhrál Jozef Béreš jr. ze Slovenska, jednou se zapsali do listiny vítězů dále Jaroslav Orsák, Roman Odložilík a Martin Vlček.
Jak dopadl loňský ročník slušovické show? Vítězem osmého pokračování se stala posádka Martin Vlček, Jindřiška Žáková na voze Ford Fiesta R5 z týmu Svarmetal Motorsport. Druhou příčku obsadila dvojice Jan Černý, Petr Černohorský (Škoda Fabia R5) se ztrátou 21,7 vteřiny. Na třetím místě dojeli s odstupem 40,8 vteřiny na vítěze Roman Odložilík, Martin Tureček jedoucí na voze Ford Fiesta R5.
Exhibice ve Slušovicích se jela v loňském roce opět v zimních podmínkách. Dva dny před startem začalo sněžit, trať se podařilo rozsolit, nicméně během sobotního dne se teploty pohybovaly pod bodem mrazu. Během poledne trať odtávala, nicméně odpoledne opět přimrzala a na jezdce číhaly ledové plotny. S nástrahami zimního počasí si nejlépe poradil Martin Vlček, který podmínkám přizpůsobil nastavení podvozku a zvolil i vhodné pneumatiky. S výjimkou druhého průjezdu kolem dostihové dráhy vyhrál všechny rychlostní zkoušky. „Měli jsme auto nastavené na šotolinu a podle toho jsme si napsali rozpis. V některých pasážích jsme na tom vydělali, ale na brzdách a na suchu zase ztratili. V poslední zkoušce jsme do toho šli naplno, protože jsme tady chtěli moc vyhrát, a to se nám povedlo,” řekl v cíli šťastný jezdec z Příboru.
Mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou byl nejrychlejší překvapivě Josef Hartmann (Peugeot 208 R2), s odstupem pouhých 15,7 vteřiny skončil druhý Patrik Brtníček (Renault Clio Sport), třetí dojel Vlastimil Dědic jun. (Škoda Fabia). Oblíbený podnik charakteru rallyexhibice viděly tisícovky fanoušků. Celkem bylo převzato po technické přejímce 69 vozů z původně 78 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 58 soutěžících.
Letošní ročník se pojede ve Slušovicích a okolí v sobotu 8. prosince pod názvem MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať ve stejné podobě jako v předchozích letech, měří celkem 55 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek na dvou osvědčených úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. Servisní zóna se nově nachází na začátku Slušovic, ulice k Teplinám, bývalé skleníky. Další změnou je časnější start, který pořadatelé posunuli na 11 hodin dopoledne při výjezdu ze servisu, v cíli se objeví první posádka na stejném místě v 15:10 hodin. Předpověď počasí letos slibuje deštivou rallyshow při teplotách kolem 4 stupňů Celsia..
Na atmosféru z předchozích ročníků Mikuláš Rally se podívejte prostřednictvím videí z tvorby zlínského JNK studia.
GALERIE VÍTĚZŮ:
2009: Jozef Béreš jun. - Róbert Müller (SVK) Peugeot 207 S2000
2010: Jaroslav Orsák - Karel Vajík (CZE), Mitsubishi Lancer EVO IX
2011: Tomáš Kostka - Miroslav Houšť (CZE), Škoda Fabia S2000
https://youtu.be/wMzs0lMDTX0
2013: Roman Odložilík - Martin Tureček (CZE), Citroën Xsara WRC
https://youtu.be/ROU5cGxHAsc
2014: Tomáš Kostka - Richard Kresta (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/5V1_g9hxtDc
2015: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/6eenucSd6EU
2016: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Focus WRC
https://youtu.be/zTPbXTncroo
2017: Martin Vlček – Jindřiška Žáková (CZE), Ford Fiesta R5
https://www.youtu.be/v=hJqcd0WieSw
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?