Sezóna 2018 byla pro zlínského Jirku Pohlídala takřka snová. Ve třídě 8 patřil za štiku jak ve velkém, tak i malém mistráku. Na konci roku si došel pro ocenění za stříbrné příčky, takže je s letošním rokem spokojený. Malé ohlédnutí i náhled do příštího roku přinášíme v následujícím rozhovoru.
Jirko, než začneme rozebírat letošní sezónu, vraťme se na skok na konec roku 2017, kdy jsi vyměnil Nissan Micra za Renault Clio. Proč došlo k tomuto kroku a jak rychle sis přivykl novému vozu?
„Není tajemstvím, že naše micra to po počátečním ostrém tempu na Barumce 2017 přestala dávat. Rozhodnutí o opravě se křížilo s velmi zajímavou nabídkou na clio. Po tom, co jsem při zkušební jízdě celkem vyděsil majitele a uvědomil si kvality clia oproti micře, už nebylo cesty zpátky. Svou roli taky sehrál fantastický technický stav auta, které do té doby odjelo jen pět závodů. Clio je oproti micře opravdu raketa. Bylo mi jasné, že zvládnout takový stroj dá docela práci. Začátky byly rozpačité, ale mám štěstí na skvělého mentora.“
Najdeš kromě vyššího obsahu motoru i další pozitiva a negativa jednotlivých vozů?
„Micra je motokára, která fantasticky sedí, z kopce letí jako oheň, ale do kopečka je to na noviny. Ale zase byl čas mávat fanouškům. Clio je nervóznější, nedaruje žádnou chybu a musíš se super koncentrovat.“
Pojďme nyní ale už na letošní sezónu. Začal jsi Valaškou a následovala Kopná… Na který mistrák ses chtěl prioritně zaměřit?
„Prioritou byl jednoznačně velký mistrák. Sprinty jsme vždy brali jen jako trénink. Náročnosti velkého mistráku jsme plně pořídili i fyzický a psychický přípravný plán, který je pod vedením špičkového trenéra.“
Když se nyní ohlédneš za jednotlivými mistrovstvími, jak je hodnotíš?
„Začátek sezóny v obou šampionátech pro nás byla velká laboratoř. Přece jenom technický pokrok byl obrovský. Poté, co se vychytaly dětské nemoci, a sladili jsme se s autem, přišly úspěchy, které se nám dařilo opakovaně potvrzovat. Sezónu hodnotím skvěle jak v rallysprint sérii, tak v MČR.“
Třída 8, kde jsi startoval, oproti předchozím ročníkům výrazně posílila. Předpokládám, že jsi zdravou konkurenci přivítal…
„Třída 8 je podle mě první třída, kde se dá opravdu dobře závodit. Já jenom doufám, že jsem pro třídu 8 byl hlavně dravou konkurencí. Troufám si říct, že jsme překvapili. A myslím si, že na začátku sezóny by si na nás nikdo nevsadil.“
Jen jedna posádka byla v obou domácích seriálech až moc dravá… Jak jsi vnímal souboj Pohlídal vs. Krajča?
„Petr je zkušený harcovník, který už má clio několik sezón pod kůží a prostě ví. Nicméně jsme si užívali krásný sport, kdy ne vždy bylo jasné, kdo bude tahat za kratší provaz. Hlavně v rallysprintech, kdy se rozhodlo v předposlední rychlostní zkoušce celé sezóny.
Ve velkém mistráku jsi doplatil na technické problémy vozu a havárii, ale sprinty byly hodně vyrovnané až do posledního závodu…
„Opravdu šílené bylo, když jsme museli na Šumavě odstoupit kvůli tomu, že nám nešla zavřít okna. Zmiňovaná nehoda, kdy nám pouze větev propíchla chladič, byla sakra smůla. Chtěli jsme si spravit chuť na sprintech, kde jsem si hodně věřil. Bohužel to nevyšlo podle mých představ.“
Bylo nějaké hecování s „pasekáři“ před Vsetínem? Jak ti vyhovoval či nevyhovoval závěrečný sprint sezóny?
„To je jasné, že jsme trochu špičkovali. Vždyť šlo o titul. Po Jeseníkách jsme byli hodně nakoplí. Vsetín nám vyhovoval tak na půl. Pak přišel defekt, který udělal ztrátu a rozhodil nás v koncentraci. Jsem bojovník, ale to už fakt nešlo.“
K Vsetínu se vztahovala i jedna sázka… Prozradíš, o co v ní šlo?
„Jasně, pro nás bylo přijatelné pouze vítězství. Takže po tom, co jsme nevyhráli, mi tým koupil nové boty, čepici a reflexní pásky a vyrazil jsem s Jeníkem Kubalovým pěšky do Zlína. Sázka je sázka a já můžu být rád, že se poslední závod nejel třeba v Mostě.“
Po druhém místě v MČR jsi skončil stříbrný i v rallysprintech… Zklamání?
„Jak už jsem říkal, na začátku sezóny by si na nás nikdo nevsadil. Máme 2x stříbro a fakt jsme sahali po zlatu. Za mě to byla fantastická sezóna. Jsem skoro úplně spokojený.“
Nyní na tebe čeká tečka za sezónou 2018, kterou uděláš při Mikuláš rally ve Slušovicích. Už víš, s čím se postavíš na start, budeš zkoušet novou techniku?
„Na Mikuláši pojedeme s Jeníkem erdvojku.“
Ta otázka na novou techniku je záměrná, neboť tvůj renault je na prodej. Předpokládám, že se rozhlížíš po novém voze a plánuješ, co s ním příští rok pojedeš. Zkus nám nahlédnout pod pokličku a něco prozraď.
„Renault je fantastické auto, ale má svůj strop. My máme vyšší ambice, které zatím spatřujeme třeba v R2. Jednání o příští sezoně nejsou ještě u konce, tak bych nerad spekuloval.“
Nejenom letošní sezóna ovšem byla pouze o Jirkovi Pohlídalovi a jeho spolujezdcích…
„Za kvalitní průběh sezóny bych chtěl poděkovat Davidu Schneiderovi a jeho mechanikům, spolujezdcům - oběma, spřízněným sponzorům, rodičům a přítelkyni. V neposlední řadě člověku, který má zásadní vliv na můj rozvoj a který přísně a důsledně vzhlíží a usměrňuje. Vím, že to nemáš jednoduché, přesto díky, Leo.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.