Divácky oblíbená MIKULÁŠ RALLY ve Slušovicích ukončí úspěšnou sezonu českého rallysportu. Devátý ročník se pojede v sobotu 8. prosince 2018 a pořadatelé kolem rodiny Minaříků hlasí pro letošní rok dvě podstatné změny. Umístění servisní zóny bude v novém prostředí na začátku Slušovic a start byl posunut již na hodinu před polednem. Závěrečná soutěž zapsaná v kalendáři Autoklubu České republiky se uskuteční jako volný podnik charakteru exhibice. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať ve stejné podobě jako v předchozích letech, měří celkem 55 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek na dvou osvědčených úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. Zvýšený důraz je kladen v přípravě slušovické show na bezpečnost diváků.
„Termín Mikuláš Rally se nemění, jedeme tradičně týden po Pražském rallysprintu. V otázce zvýšení bezpečnosti dojde k úpravám dvou diváckých míst na okruhu kolem dostihové dráhy za základě loňských zkušeností. Jedná se o místo na tzv. koupališti naproti sudu a poté prostor kolem skoku a následné odbočení pod obcí Březová. Na prvním místě postavíme tribunu a prostor oplotíme. Místo jsme vyhodnotili jako velmi nebezpečné, neboť v loňském roce hrozilo při třetím průjezdu vzhledem k neukázněným a silně podnapilým divákům zastavení rychlostní zkoušky. Divácké místo pod Březovou pořadatelsky posílíme. Věříme, že fanoušci budou letos ukáznění a přispějí ke hladkému průběhu závodu,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru
Nejpodstatnější změnou je umístění servisní zóny. Ta se bude nové nacházet na začátku Slušovic, ulice k Teplinám, bývalé skleníky. „Servisní zázemí bylo v nedůstojných podmínkách, auta byla rozmístěna na více místech a dalším důvodem byl nevyhovující prostor při vzrůstajícím zájmu posádek. Na začátku Slušovic jsme našli u bývalých skleníků krásnou vybetonovanou plochu, navíc vše na jednom místě. Nyní se nám zde bez problémů vejde přes 60 vozů a zázemí pro jednotlivé týmy. Uvažovali jsme ještě nad variantou letiště Bílá Hlína, ale od této možnosti jsme ustoupili vzhledem k povětrnostním podmínkám, případné sněhové pokrývce a náročné sjízdnosti pro servisní kamiony,“ upřesnil Josef Minařík. Další změnou je dřívější start, který pořadatelé posunuli na 11 hodin dopoledne. „Začneme dříve. Nehrajeme si z nostalgie na čísla jako dříve, kdy jsme startovali 12.12. ve 12:12 hodin. Chceme, aby se celá soutěž odjela za světla, zároveň byla i bezpečnější pro diváky,“ řekl šéf organizačního výboru.
Administrativní přejímka a výdej itinerářů proběhnou již v pátek 7. prosince ve večerních hodinách v penzionu Kopná v Podkopné Lhotě. Během sobotního dopoledne se uskuteční technické přejímky v bývalých dílnách A.T. Motosport za fotbalovým stadionem a dále seznamovací jízdy (7 – 10 hodin). Ředitelství rally je umístěné opět v nové administrativní budově firmy Fagus v Nových Dvorech. První vůz vyjede na trať v 11 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:10 hodin. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhne tradičně v Derby clubu (sud) u dostihové dráhy ve Slušovicích. Propustnost tratě činí 70 posádek, přičemž uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na pátek 30. listopadu. Pořadatel zdůrazňuje, že přijme přihlášku na závod pouze v případě, že bude tato přihláška doprovázena potvrzením o zaplacení vkladu. „Počítáme s přihlášením zhruba sedmdesáti posádek. Z předních jezdců se objeví například Miroslav Jakeš, Martin Březík (oba Škoda Fabia R5) nebo Antonín Tlusťák. Co se týče vozového parku, mohou startovat všechna vozidla, co mají platnou homologaci a prošla povinným testováním. Zkrátka od soudobých vozů až po historické vozy,“ uzavřel Josef Minařík.
V těchto dnech byla zveřejněna po schválení Autoklubem České republiky zvláštní ustanovení, najdete je na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz, www.autosport.cz. Soutěžící si mohou na uvedených webových stránkách rovněž stáhnout přihlášku. Fanoušci rallysportu se mají druhou prosincovou sobotu ve Slušovicích při rozloučení s letošní sezonou opravdu na co těšit!
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?