Letošní sezónu měl Karel Štochl zaměřenou na velký mistrák, ale pěkné rychlostní zkoušky na Valašsku jej přiměly postavit se i na start Partr Rally Vsetín. Ze závěrečného sprintu sezóny si společně s Adélou Vackovou odvezl devátou příčku absolutní klasifikace.
Celkem třikrát startovali Karel Štochl s Adélou Vackovou na valašském sprintu ve Vsetíně. Jednou to bylo s Citroënem C2 R2 Max a dvakrát se Subaru Impreza STi. Úspěšnost pražské posádky byla na posledním sprintu sezóny vždy stoprocentní a na tuto výbornou bilanci chtěla dvojice navázat i letos. A jelikož před letošní sezónou přeskočili Karel s Adélou do Škody Fabia R5, červený krasavec nejvyšší moderní specifikace se objevil i na Valašsku. Sedm rychlostních zkoušek se 70,1 ostrými kilometry čekalo na 75 převzatých posádek. Startovní číslo 10 bylo přiděleno Karlu Štochlovi a Adéle Vackové. V kategorii P2+ bylo na Valašsku přihlášeno 17 posádek. Úvodní dvě rychlostní zkoušky zajela smíšená posádka shodně v sedmém nejrychlejším čase a stejná příčka jí patřila i v průběžné klasifikaci. Ve druhé sekci erzet přišel propad ve výsledcích o dvě místa, kdy nejprve Karla předstihl jiný Karel – Trněný a po 5. RZ i Patrik Rujbr. Od osmé příčky byli Štochl s Vackovou vzdáleni pouhých 1,1 vteřiny a soutěžácké srdíčko zavelelo bojovat. To už se ale na rychlostní zkoušky snášel déšť a s ním přišla i jediná jezdecká chyba celého sprintu. Na poslední zkoušce posádka Škody Fabia R5 nedobrzdila do retardéru, za což přišla následná půlminutová penalizace.
„Tak jako do každého závodu i do Vsetína jsme nastupovali s prioritou soutěž dokončit a něco se zase naučit. No, a když by to šlo, tak si zkusit i zazávodit s mimořádně kvalitní konkurencí. Rally Vsetín máme rádi pro její kompaktní formát, kvalitní organizaci a technicky náročné zkoušky. Začátek se nám vcelku vydařil a do střední sekce jsme šli s odhodláním zkusit zrychlit. Realita však byla zcela jiná. Chyba či nezkušenost ve změně nastavení auta se proměnila v trápení na vložkách bez možnosti výrazně zrychlit. A když do třetí sekce přišel konečně původně jen drobný déšť, který nám docela vyhovuje, zvolili jsme pro změnu špatné pneumatiky. Intermedia byla navíc starší, takže jsme na promáčených rychlostkách spíše bojovali s trakcí a gripem, nežli pořádně závodili. Vše vyvrcholilo krizí v poslední RZ, kde jsme se štěstím proletěli kolem uklouzaného retardéru. Nicméně se nám podařilo znovu dojet bez jakýchkoli technických komplikací s naší krásnou Fabií R5 do cíle a úspěšně tak završit premiérovou sezónu v této vrcholné kategorii. Snad jen s výjimkou drobného zaváhání na Bohemce, kde jsme se nedokázali vyhrabat z příkopu a mohli jsme pokračovat až druhý den, a neúčasti na Barumce kvůli mým zdravotním potížím, jsme si všechny závody neskutečně užili a postupně se posouvali v pořadí tam, kde se nám již opravdu líbí – do první desítky absolutního pořadí. Těšíme se na finální rozlučku na Pražském sprintu i na další sezónu. Velké poděkování patří celému našemu týmu a zejména Petrovi a Radkovi za to, jak se naučili vůz servisovat, připravovat a nastavovat. A velký dík i všem, kteří nám u tratí i v depu fandí a drží palce! Děkujeme!,“ zhodnotil poslední letošní sprint Karel Štochl.
Cíl tedy posádka splnila a v absolutní klasifikaci vsetínského sprintu figuruje Karel Štochl s Adélou Vackovou na deváté příčce, v kategorii P2+ jim patří 7. místo.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.