Letošní sezónu měl Karel Štochl zaměřenou na velký mistrák, ale pěkné rychlostní zkoušky na Valašsku jej přiměly postavit se i na start Partr Rally Vsetín. Ze závěrečného sprintu sezóny si společně s Adélou Vackovou odvezl devátou příčku absolutní klasifikace.
Celkem třikrát startovali Karel Štochl s Adélou Vackovou na valašském sprintu ve Vsetíně. Jednou to bylo s Citroënem C2 R2 Max a dvakrát se Subaru Impreza STi. Úspěšnost pražské posádky byla na posledním sprintu sezóny vždy stoprocentní a na tuto výbornou bilanci chtěla dvojice navázat i letos. A jelikož před letošní sezónou přeskočili Karel s Adélou do Škody Fabia R5, červený krasavec nejvyšší moderní specifikace se objevil i na Valašsku. Sedm rychlostních zkoušek se 70,1 ostrými kilometry čekalo na 75 převzatých posádek. Startovní číslo 10 bylo přiděleno Karlu Štochlovi a Adéle Vackové. V kategorii P2+ bylo na Valašsku přihlášeno 17 posádek. Úvodní dvě rychlostní zkoušky zajela smíšená posádka shodně v sedmém nejrychlejším čase a stejná příčka jí patřila i v průběžné klasifikaci. Ve druhé sekci erzet přišel propad ve výsledcích o dvě místa, kdy nejprve Karla předstihl jiný Karel – Trněný a po 5. RZ i Patrik Rujbr. Od osmé příčky byli Štochl s Vackovou vzdáleni pouhých 1,1 vteřiny a soutěžácké srdíčko zavelelo bojovat. To už se ale na rychlostní zkoušky snášel déšť a s ním přišla i jediná jezdecká chyba celého sprintu. Na poslední zkoušce posádka Škody Fabia R5 nedobrzdila do retardéru, za což přišla následná půlminutová penalizace.
„Tak jako do každého závodu i do Vsetína jsme nastupovali s prioritou soutěž dokončit a něco se zase naučit. No, a když by to šlo, tak si zkusit i zazávodit s mimořádně kvalitní konkurencí. Rally Vsetín máme rádi pro její kompaktní formát, kvalitní organizaci a technicky náročné zkoušky. Začátek se nám vcelku vydařil a do střední sekce jsme šli s odhodláním zkusit zrychlit. Realita však byla zcela jiná. Chyba či nezkušenost ve změně nastavení auta se proměnila v trápení na vložkách bez možnosti výrazně zrychlit. A když do třetí sekce přišel konečně původně jen drobný déšť, který nám docela vyhovuje, zvolili jsme pro změnu špatné pneumatiky. Intermedia byla navíc starší, takže jsme na promáčených rychlostkách spíše bojovali s trakcí a gripem, nežli pořádně závodili. Vše vyvrcholilo krizí v poslední RZ, kde jsme se štěstím proletěli kolem uklouzaného retardéru. Nicméně se nám podařilo znovu dojet bez jakýchkoli technických komplikací s naší krásnou Fabií R5 do cíle a úspěšně tak završit premiérovou sezónu v této vrcholné kategorii. Snad jen s výjimkou drobného zaváhání na Bohemce, kde jsme se nedokázali vyhrabat z příkopu a mohli jsme pokračovat až druhý den, a neúčasti na Barumce kvůli mým zdravotním potížím, jsme si všechny závody neskutečně užili a postupně se posouvali v pořadí tam, kde se nám již opravdu líbí – do první desítky absolutního pořadí. Těšíme se na finální rozlučku na Pražském sprintu i na další sezónu. Velké poděkování patří celému našemu týmu a zejména Petrovi a Radkovi za to, jak se naučili vůz servisovat, připravovat a nastavovat. A velký dík i všem, kteří nám u tratí i v depu fandí a drží palce! Děkujeme!,“ zhodnotil poslední letošní sprint Karel Štochl.
Cíl tedy posádka splnila a v absolutní klasifikaci vsetínského sprintu figuruje Karel Štochl s Adélou Vackovou na deváté příčce, v kategorii P2+ jim patří 7. místo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.