Letošní sezónu měl Karel Štochl zaměřenou na velký mistrák, ale pěkné rychlostní zkoušky na Valašsku jej přiměly postavit se i na start Partr Rally Vsetín. Ze závěrečného sprintu sezóny si společně s Adélou Vackovou odvezl devátou příčku absolutní klasifikace.
Celkem třikrát startovali Karel Štochl s Adélou Vackovou na valašském sprintu ve Vsetíně. Jednou to bylo s Citroënem C2 R2 Max a dvakrát se Subaru Impreza STi. Úspěšnost pražské posádky byla na posledním sprintu sezóny vždy stoprocentní a na tuto výbornou bilanci chtěla dvojice navázat i letos. A jelikož před letošní sezónou přeskočili Karel s Adélou do Škody Fabia R5, červený krasavec nejvyšší moderní specifikace se objevil i na Valašsku. Sedm rychlostních zkoušek se 70,1 ostrými kilometry čekalo na 75 převzatých posádek. Startovní číslo 10 bylo přiděleno Karlu Štochlovi a Adéle Vackové. V kategorii P2+ bylo na Valašsku přihlášeno 17 posádek. Úvodní dvě rychlostní zkoušky zajela smíšená posádka shodně v sedmém nejrychlejším čase a stejná příčka jí patřila i v průběžné klasifikaci. Ve druhé sekci erzet přišel propad ve výsledcích o dvě místa, kdy nejprve Karla předstihl jiný Karel – Trněný a po 5. RZ i Patrik Rujbr. Od osmé příčky byli Štochl s Vackovou vzdáleni pouhých 1,1 vteřiny a soutěžácké srdíčko zavelelo bojovat. To už se ale na rychlostní zkoušky snášel déšť a s ním přišla i jediná jezdecká chyba celého sprintu. Na poslední zkoušce posádka Škody Fabia R5 nedobrzdila do retardéru, za což přišla následná půlminutová penalizace.
„Tak jako do každého závodu i do Vsetína jsme nastupovali s prioritou soutěž dokončit a něco se zase naučit. No, a když by to šlo, tak si zkusit i zazávodit s mimořádně kvalitní konkurencí. Rally Vsetín máme rádi pro její kompaktní formát, kvalitní organizaci a technicky náročné zkoušky. Začátek se nám vcelku vydařil a do střední sekce jsme šli s odhodláním zkusit zrychlit. Realita však byla zcela jiná. Chyba či nezkušenost ve změně nastavení auta se proměnila v trápení na vložkách bez možnosti výrazně zrychlit. A když do třetí sekce přišel konečně původně jen drobný déšť, který nám docela vyhovuje, zvolili jsme pro změnu špatné pneumatiky. Intermedia byla navíc starší, takže jsme na promáčených rychlostkách spíše bojovali s trakcí a gripem, nežli pořádně závodili. Vše vyvrcholilo krizí v poslední RZ, kde jsme se štěstím proletěli kolem uklouzaného retardéru. Nicméně se nám podařilo znovu dojet bez jakýchkoli technických komplikací s naší krásnou Fabií R5 do cíle a úspěšně tak završit premiérovou sezónu v této vrcholné kategorii. Snad jen s výjimkou drobného zaváhání na Bohemce, kde jsme se nedokázali vyhrabat z příkopu a mohli jsme pokračovat až druhý den, a neúčasti na Barumce kvůli mým zdravotním potížím, jsme si všechny závody neskutečně užili a postupně se posouvali v pořadí tam, kde se nám již opravdu líbí – do první desítky absolutního pořadí. Těšíme se na finální rozlučku na Pražském sprintu i na další sezónu. Velké poděkování patří celému našemu týmu a zejména Petrovi a Radkovi za to, jak se naučili vůz servisovat, připravovat a nastavovat. A velký dík i všem, kteří nám u tratí i v depu fandí a drží palce! Děkujeme!,“ zhodnotil poslední letošní sprint Karel Štochl.
Cíl tedy posádka splnila a v absolutní klasifikaci vsetínského sprintu figuruje Karel Štochl s Adélou Vackovou na deváté příčce, v kategorii P2+ jim patří 7. místo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).