Letošní sezónu měl Karel Štochl zaměřenou na velký mistrák, ale pěkné rychlostní zkoušky na Valašsku jej přiměly postavit se i na start Partr Rally Vsetín. Ze závěrečného sprintu sezóny si společně s Adélou Vackovou odvezl devátou příčku absolutní klasifikace.
Celkem třikrát startovali Karel Štochl s Adélou Vackovou na valašském sprintu ve Vsetíně. Jednou to bylo s Citroënem C2 R2 Max a dvakrát se Subaru Impreza STi. Úspěšnost pražské posádky byla na posledním sprintu sezóny vždy stoprocentní a na tuto výbornou bilanci chtěla dvojice navázat i letos. A jelikož před letošní sezónou přeskočili Karel s Adélou do Škody Fabia R5, červený krasavec nejvyšší moderní specifikace se objevil i na Valašsku. Sedm rychlostních zkoušek se 70,1 ostrými kilometry čekalo na 75 převzatých posádek. Startovní číslo 10 bylo přiděleno Karlu Štochlovi a Adéle Vackové. V kategorii P2+ bylo na Valašsku přihlášeno 17 posádek. Úvodní dvě rychlostní zkoušky zajela smíšená posádka shodně v sedmém nejrychlejším čase a stejná příčka jí patřila i v průběžné klasifikaci. Ve druhé sekci erzet přišel propad ve výsledcích o dvě místa, kdy nejprve Karla předstihl jiný Karel – Trněný a po 5. RZ i Patrik Rujbr. Od osmé příčky byli Štochl s Vackovou vzdáleni pouhých 1,1 vteřiny a soutěžácké srdíčko zavelelo bojovat. To už se ale na rychlostní zkoušky snášel déšť a s ním přišla i jediná jezdecká chyba celého sprintu. Na poslední zkoušce posádka Škody Fabia R5 nedobrzdila do retardéru, za což přišla následná půlminutová penalizace.
„Tak jako do každého závodu i do Vsetína jsme nastupovali s prioritou soutěž dokončit a něco se zase naučit. No, a když by to šlo, tak si zkusit i zazávodit s mimořádně kvalitní konkurencí. Rally Vsetín máme rádi pro její kompaktní formát, kvalitní organizaci a technicky náročné zkoušky. Začátek se nám vcelku vydařil a do střední sekce jsme šli s odhodláním zkusit zrychlit. Realita však byla zcela jiná. Chyba či nezkušenost ve změně nastavení auta se proměnila v trápení na vložkách bez možnosti výrazně zrychlit. A když do třetí sekce přišel konečně původně jen drobný déšť, který nám docela vyhovuje, zvolili jsme pro změnu špatné pneumatiky. Intermedia byla navíc starší, takže jsme na promáčených rychlostkách spíše bojovali s trakcí a gripem, nežli pořádně závodili. Vše vyvrcholilo krizí v poslední RZ, kde jsme se štěstím proletěli kolem uklouzaného retardéru. Nicméně se nám podařilo znovu dojet bez jakýchkoli technických komplikací s naší krásnou Fabií R5 do cíle a úspěšně tak završit premiérovou sezónu v této vrcholné kategorii. Snad jen s výjimkou drobného zaváhání na Bohemce, kde jsme se nedokázali vyhrabat z příkopu a mohli jsme pokračovat až druhý den, a neúčasti na Barumce kvůli mým zdravotním potížím, jsme si všechny závody neskutečně užili a postupně se posouvali v pořadí tam, kde se nám již opravdu líbí – do první desítky absolutního pořadí. Těšíme se na finální rozlučku na Pražském sprintu i na další sezónu. Velké poděkování patří celému našemu týmu a zejména Petrovi a Radkovi za to, jak se naučili vůz servisovat, připravovat a nastavovat. A velký dík i všem, kteří nám u tratí i v depu fandí a drží palce! Děkujeme!,“ zhodnotil poslední letošní sprint Karel Štochl.
Cíl tedy posádka splnila a v absolutní klasifikaci vsetínského sprintu figuruje Karel Štochl s Adélou Vackovou na deváté příčce, v kategorii P2+ jim patří 7. místo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.