XVIII. Global Assistance Setkání mistrů volantu odstartuje v neděli 11. listopadu na Autodromu v Sosnové. Bude to motoristická show i ostrý závod.
Už sedmnáct let se po skončení sezony setkávají automobiloví závodníci z rally, autokrosu a rallycrossu na Autodromu v Sosnové, aby změřili své sily na zdejší atraktivní trati, a aby současně pobavili diváky. Na trati se během hlavního nedělního programu divákům ukážou moderní soutěžní speciály R5, které postupně nahrazují silné rallyové vozy WRC. Fanoušci uvidí také historické automobily z dob minulých anebo sportovní speciály pro rallycross a autokrosové „plecháče“ či buggy. Diváci mají možnost vidět zápolení špičkových závodníků na trati hned z několika míst a současně po celý den navštívit servisní zázemí – depo závodních automobilů a vše si pěkně prohlédnout v klidu a z blízkosti. V Sosnové je totiž během celodenního programu dost a dost příležitostí k návštěvě servisu a popovídání si se slavným závodníkem. Každý ze závodníků k Setkání mistrů přistupuje jinak. Pro někoho je to ryze sportovní a prestižní událost, kde se bojuje o vteřiny na trati a o pohár za vítězství, ale pro jiné závodníky je to hlavně show, kde baví sebe a diváky.
Množství diváků, kterých se pravidelně na tribunách Autodromu v Sosnové u České Lípy sejdou tisíce, je také rozdělené do dvou skupin, kdy jedna ocení precizní a čistou sportovní jízdu s ohledem na dosažený čas a druhá skupina raději jezdecké legrácky, show plnou smyků a nezbytná kolečka - „donuts“ pro diváky. Obě tyto skupiny si letos v Sosnové přijdou na své, ale dopředu nevíme, jestli bude převažovat show, či sport. Mnozí ze špičkových závodníků zastávají názor, že dokud to jde, a jejich výsledky z měřených tréninků je posouvají blíže k finálovým jízdám, tak u nich převládá chuť závodit a utkat se o pohár vítěze, záznam v historických tabulkách, a s tím také spojenou mediální publicitu, kterou jim následně věnují fotografové na autodromu, ale také třeba kamery České televize. Jakmile o tuto možnost postupu do finále přijdou, začíná zase show pro diváky. Mezi ty, kteří budou chtít bojovat o co nejlepší výsledek a nejlépe vítězství bude jistě patřit i letošní vicemistr ČR v rally Václav Pech jun. s Fordem Fiesta R5, který v Sosnové už mnohokrát zvítězil. Nejrychlejší tady dokázal být i Polák Grzegorz Grzyb, který přijede se Škodou Fabia R5 stejně jako Filip Mareš, nebo například mladý Petr Semerád. S Fordem Fiesta R5 přijede do Sosnové i Jan Černý a ten se také bude snažit dostat se až do finále.
Diváky ale určitě již od prvních metrů na trati bude bavit italský showman Paolo Diana, který závodí s upraveným speciálem na bázi legendárního Fiatu 131 Abarth. Jeho automobil je ale dnes spíše siluetou, než historickým závodním automobilem, a Paolo jej využívá k velmi rychlé a divácky hodně atraktivní jízdě plné smyků. Podobný styl lze nejspíše očekávat od našeho historicky nejúspěšnějšího závodníka na okruzích a jediného Čecha ve formuli 1, Tomáše Engeho, který odstartuje s historikem Ford Escort. Zajímavostí letošního Setkání mistrů bude rodinný souboj rodiny Semerádových, kde za volant speciálu Škoda Fabia R5 usedne teprve sedmnáctiletý Petr a za volant Mitsubishi Lancer EVO IX jeho otec, Josef.
Toto je jen krátký výčet toho, co budou moci diváci sledovat na Autodromu v Sosnové v neděli 11. listopadu, kdy hlavní program startuje v 9:00 a bude trvat až do 15:45. Už v sobotu 10. listopadu to ale v Sosnové bude také pěkně vřít, protože zde budou celý den probíhat tréninkové jízdy a od rána do západu slunce se na trati autodromu stále něco děje. Více informací o XVII. Global Assistance Setkání mistrů najdete na www.autodrom.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.