XVIII. Global Assistance Setkání mistrů volantu odstartuje v neděli 11. listopadu na Autodromu v Sosnové. Bude to motoristická show i ostrý závod.
Už sedmnáct let se po skončení sezony setkávají automobiloví závodníci z rally, autokrosu a rallycrossu na Autodromu v Sosnové, aby změřili své sily na zdejší atraktivní trati, a aby současně pobavili diváky. Na trati se během hlavního nedělního programu divákům ukážou moderní soutěžní speciály R5, které postupně nahrazují silné rallyové vozy WRC. Fanoušci uvidí také historické automobily z dob minulých anebo sportovní speciály pro rallycross a autokrosové „plecháče“ či buggy. Diváci mají možnost vidět zápolení špičkových závodníků na trati hned z několika míst a současně po celý den navštívit servisní zázemí – depo závodních automobilů a vše si pěkně prohlédnout v klidu a z blízkosti. V Sosnové je totiž během celodenního programu dost a dost příležitostí k návštěvě servisu a popovídání si se slavným závodníkem. Každý ze závodníků k Setkání mistrů přistupuje jinak. Pro někoho je to ryze sportovní a prestižní událost, kde se bojuje o vteřiny na trati a o pohár za vítězství, ale pro jiné závodníky je to hlavně show, kde baví sebe a diváky.
Množství diváků, kterých se pravidelně na tribunách Autodromu v Sosnové u České Lípy sejdou tisíce, je také rozdělené do dvou skupin, kdy jedna ocení precizní a čistou sportovní jízdu s ohledem na dosažený čas a druhá skupina raději jezdecké legrácky, show plnou smyků a nezbytná kolečka - „donuts“ pro diváky. Obě tyto skupiny si letos v Sosnové přijdou na své, ale dopředu nevíme, jestli bude převažovat show, či sport. Mnozí ze špičkových závodníků zastávají názor, že dokud to jde, a jejich výsledky z měřených tréninků je posouvají blíže k finálovým jízdám, tak u nich převládá chuť závodit a utkat se o pohár vítěze, záznam v historických tabulkách, a s tím také spojenou mediální publicitu, kterou jim následně věnují fotografové na autodromu, ale také třeba kamery České televize. Jakmile o tuto možnost postupu do finále přijdou, začíná zase show pro diváky. Mezi ty, kteří budou chtít bojovat o co nejlepší výsledek a nejlépe vítězství bude jistě patřit i letošní vicemistr ČR v rally Václav Pech jun. s Fordem Fiesta R5, který v Sosnové už mnohokrát zvítězil. Nejrychlejší tady dokázal být i Polák Grzegorz Grzyb, který přijede se Škodou Fabia R5 stejně jako Filip Mareš, nebo například mladý Petr Semerád. S Fordem Fiesta R5 přijede do Sosnové i Jan Černý a ten se také bude snažit dostat se až do finále.
Diváky ale určitě již od prvních metrů na trati bude bavit italský showman Paolo Diana, který závodí s upraveným speciálem na bázi legendárního Fiatu 131 Abarth. Jeho automobil je ale dnes spíše siluetou, než historickým závodním automobilem, a Paolo jej využívá k velmi rychlé a divácky hodně atraktivní jízdě plné smyků. Podobný styl lze nejspíše očekávat od našeho historicky nejúspěšnějšího závodníka na okruzích a jediného Čecha ve formuli 1, Tomáše Engeho, který odstartuje s historikem Ford Escort. Zajímavostí letošního Setkání mistrů bude rodinný souboj rodiny Semerádových, kde za volant speciálu Škoda Fabia R5 usedne teprve sedmnáctiletý Petr a za volant Mitsubishi Lancer EVO IX jeho otec, Josef.
Toto je jen krátký výčet toho, co budou moci diváci sledovat na Autodromu v Sosnové v neděli 11. listopadu, kdy hlavní program startuje v 9:00 a bude trvat až do 15:45. Už v sobotu 10. listopadu to ale v Sosnové bude také pěkně vřít, protože zde budou celý den probíhat tréninkové jízdy a od rána do západu slunce se na trati autodromu stále něco děje. Více informací o XVII. Global Assistance Setkání mistrů najdete na www.autodrom.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.