Následující víkend patří v Sosnové u České Lípy Global Assistance Setkání mistrů. Pro diváky je připravena pestrá startovní listina.
Pestré startovní pole čítající špičkové automobilové závodníky z rally, rallycrossu a autokrosu, se objeví na XVII. Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, které se uskuteční už za týden, v neděli 11. listopadu. Pořadatelé v letošním roce vsadili na dobře známé a osvědčené účastníky, kteří jsou převážně z České republiky, ale nechybí ani závodníci ze Slovenska a z Polska. Rallyovou show plnou smyků předvede italský bouřlivák a miláček publika Paolo Diana, který přijede se svým upraveným Fiatem 131, s nímž rozdává radost na tak prestižních soutěžích, jako jsou Rallylegends v San Marinu anebo Monza Rally Show. Čeští fanoušci už měli možnost Paola Dianu vidět několikrát i v České republice a od jeho jízdy lze očekávat velkou show s množstvím smyků.
Pole českých soutěžních jezdců, kteří se na Setkání mistrů objeví, vedou dva ze tří nejúspěšnějších rallymanů letošní sezony, a to Václav Pech a Jan Černý s Fordy Fiesta R5. O vítězství se ale bude chtít jistě poprat i rychlý Polák Grzegorz Grzyb, který v Sosnové už dokázal zvítězit, anebo Filip Mareš, který se zde objeví se Škodou Fabia R5 vůbec poprvé. Premiéru ve voze R5 si zde odbudou dva velcí rallyoví talenti, a to Jan Talaš a sedmnáctiletý Petr Semerád, který dokáže být v Sosnové velmi rychlý a trať dobře zná ze závodění v Mogul Driving Cupu, kde se stal několikrát vítězem. Diváky určitě pobaví také skvělý automobilový „multiinstrumentalista“ Tomáš Enge, který si na autodromu v Sosnové už vyzkoušel snad vše, co má čtyři kola. Tomáš zde závodil například s vozem WRC, s historickým Opelem, anebo se silnou autokrosovou buginou. Letos zkusí historický Ford Escort, s nímž v rally historických automobilů závodí jeho otec Břetislav Enge.
Diváky budou ale jistě bavit i autokrosaři, za které jmenujme například legendárního Jaroslava Hoška, který se zatím účastnil všech ročníků Setkání mistrů. Velmi rychlí také dokážou být například autokrosaři Jakub Kubíček, Jan Bartoš nebo Petr Nikodém či Tomáš Gomzjakov. Autokrosové buggy dokáží za určitých okolností konkurovat časy rallyovým speciálům a uvidíme, jak se jim bude dařit letos. Diváci ale od bugin očekávají především smyky a plameny z výfuků. Rallycrossaře bude letos v Sosnové zastupovat třeba Luboš Čížek s Audi S2 RX, Aleš Fučík s VW Polo R, Marian Gajdoš se Škodou Fabia R5 nebo Tomáš Mičík se Škodou Fabia STC.
Hlavní program Global Assistance Setkání mistrů se uskuteční v neděli 11. listopadu, ale atraktivní tréninkové jízdy budou na Autodromu v Sosnové probíhat už v sobotu 10. listopadu. Během celodenního programu je možné sledovat pestrý mix závodní automobilové techniky, potkat mnoho špičkových závodníků anebo si sehnat podpis některé z hvězd motoristického sportu na společné autogramiádě. Pokud máte rádi motoristický sport, tak při XVII. Global Assistance Setkání mistrů se určitě nebudete nudit. Více informací na www.autodrom.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.