Závěrečný sprint letošní sezóny se odjel na konci října na Valašsku. Pořadatelé Partr Rally Vsetín připravili trať se sedmi rychlostními zkouškami a 70,1 ostrými kilometry. Ve startovním poli, jež bylo složené ze současných, ale i historických posádek, bylo 96 dvojic a tým KIT Racing Otrokovice měl v každé z těchto kategorií jedno zastoupení.
Přehled úspěšnosti týmu začneme v kategorii současných vozidel a třídě 6, kde s Peugeotem 208 R2 startovala zlínská posádka Marek Vlček – Tomáš Plachý. Ve třídě se sešlo na Valašsku 13 posádek, a tak bylo opět s kým se porovnávat. Zatímco Tomáš je již v rally „ostřílený kozák“, pro Marka to byl po premiérovém startu ve velkém mistráku v Příbrami první sprint v kariéře. Zkušenosti se daly do kupy s dravostí a snahou něco se naučit a výsledkem bylo úspěšné dokončení náročného sprintu, který v závěru zkropil déšť. Marek s Tomášem absolvovali všech sedm měřených testů a na cílovou rampu si dojeli pro 8. místo ve třídě 6 a 33. místo v kategorii Rallysprint série. „Vsetín byl mým druhým startem s peugeotem, prvním v seriálu RSS. Proti dvoudenní Příbrami nás ovšem čekaly technické rychlostní zkoušky na úzkých a místy kluzkých asfaltech. Následně začalo i pršet, takže se dojíždělo na mokrých tratích. Ale společně s Tomášem Plachým, který se opět vrátil na sedadlo spolujezdce, jsme to bez zásadních problémů zvládli. Mým cílem jsou stále starty se čtyřkolkou, takže er dvojka je jen odrazovým můstkem k potřebné licenci,“ podělil se o dojmy po soutěži Marek Vlček.
V kategorii historických vozů se sešlo ve Vsetíně 21 posádek a startovní číslo 201 bylo přiděleno Vlastimilu Neumannovi s Ottou Slezákem, respektive vozu Ford Escort RS Cosworth. Posádka modrobílého fordu ovládla sprint stylem start – cíl, byla nejrychlejší na šesti erzetách (jedna RZ byla po havárii zrušena) a s přehledem si dojela pro vítězství. V cíli pak převzala poháry za absolutní vítězství v kategorii historik i ve třídě F/7. „Rally Vsetín měla opět své kouzlo podzimní soutěže. Byly zde krásné a rychlé rychlostní zkoušky, ranní mlha i závěr s deštěm. A to vše v idylickém barevném podzimu. Když se k tomu přidá, že jedete v klidu s bezproblémovým autem a je vše na pohodu, je to ideální soutěž. My jsme se jízdou bavili a vítězství na posledním sprintu sezóny bylo pro nás ideální zakončení sezóny. Tímto bych chtěl poděkovat všem, kteří nám během roku pomáhali – od mechaniků, přes lidi pohybující se v médiích až po rodiny, jež nás v našem krásném sportu podporovaly. V prosinci se ještě sklouzneme při Mikuláš rally, což je sranda a šou a já bych rád pozval všechny naše příznivce do Slušovic. Těším se na brzkou shledanou,“ uvedl spokojený Vlastimil Neumann.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.