Závěrečný sprint letošní sezóny se odjel na konci října na Valašsku. Pořadatelé Partr Rally Vsetín připravili trať se sedmi rychlostními zkouškami a 70,1 ostrými kilometry. Ve startovním poli, jež bylo složené ze současných, ale i historických posádek, bylo 96 dvojic a tým KIT Racing Otrokovice měl v každé z těchto kategorií jedno zastoupení.
Přehled úspěšnosti týmu začneme v kategorii současných vozidel a třídě 6, kde s Peugeotem 208 R2 startovala zlínská posádka Marek Vlček – Tomáš Plachý. Ve třídě se sešlo na Valašsku 13 posádek, a tak bylo opět s kým se porovnávat. Zatímco Tomáš je již v rally „ostřílený kozák“, pro Marka to byl po premiérovém startu ve velkém mistráku v Příbrami první sprint v kariéře. Zkušenosti se daly do kupy s dravostí a snahou něco se naučit a výsledkem bylo úspěšné dokončení náročného sprintu, který v závěru zkropil déšť. Marek s Tomášem absolvovali všech sedm měřených testů a na cílovou rampu si dojeli pro 8. místo ve třídě 6 a 33. místo v kategorii Rallysprint série. „Vsetín byl mým druhým startem s peugeotem, prvním v seriálu RSS. Proti dvoudenní Příbrami nás ovšem čekaly technické rychlostní zkoušky na úzkých a místy kluzkých asfaltech. Následně začalo i pršet, takže se dojíždělo na mokrých tratích. Ale společně s Tomášem Plachým, který se opět vrátil na sedadlo spolujezdce, jsme to bez zásadních problémů zvládli. Mým cílem jsou stále starty se čtyřkolkou, takže er dvojka je jen odrazovým můstkem k potřebné licenci,“ podělil se o dojmy po soutěži Marek Vlček.
V kategorii historických vozů se sešlo ve Vsetíně 21 posádek a startovní číslo 201 bylo přiděleno Vlastimilu Neumannovi s Ottou Slezákem, respektive vozu Ford Escort RS Cosworth. Posádka modrobílého fordu ovládla sprint stylem start – cíl, byla nejrychlejší na šesti erzetách (jedna RZ byla po havárii zrušena) a s přehledem si dojela pro vítězství. V cíli pak převzala poháry za absolutní vítězství v kategorii historik i ve třídě F/7. „Rally Vsetín měla opět své kouzlo podzimní soutěže. Byly zde krásné a rychlé rychlostní zkoušky, ranní mlha i závěr s deštěm. A to vše v idylickém barevném podzimu. Když se k tomu přidá, že jedete v klidu s bezproblémovým autem a je vše na pohodu, je to ideální soutěž. My jsme se jízdou bavili a vítězství na posledním sprintu sezóny bylo pro nás ideální zakončení sezóny. Tímto bych chtěl poděkovat všem, kteří nám během roku pomáhali – od mechaniků, přes lidi pohybující se v médiích až po rodiny, jež nás v našem krásném sportu podporovaly. V prosinci se ještě sklouzneme při Mikuláš rally, což je sranda a šou a já bych rád pozval všechny naše příznivce do Slušovic. Těším se na brzkou shledanou,“ uvedl spokojený Vlastimil Neumann.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?