Závěrečný sprint letošní sezóny se odjel na konci října na Valašsku. Pořadatelé Partr Rally Vsetín připravili trať se sedmi rychlostními zkouškami a 70,1 ostrými kilometry. Ve startovním poli, jež bylo složené ze současných, ale i historických posádek, bylo 96 dvojic a tým KIT Racing Otrokovice měl v každé z těchto kategorií jedno zastoupení.
Přehled úspěšnosti týmu začneme v kategorii současných vozidel a třídě 6, kde s Peugeotem 208 R2 startovala zlínská posádka Marek Vlček – Tomáš Plachý. Ve třídě se sešlo na Valašsku 13 posádek, a tak bylo opět s kým se porovnávat. Zatímco Tomáš je již v rally „ostřílený kozák“, pro Marka to byl po premiérovém startu ve velkém mistráku v Příbrami první sprint v kariéře. Zkušenosti se daly do kupy s dravostí a snahou něco se naučit a výsledkem bylo úspěšné dokončení náročného sprintu, který v závěru zkropil déšť. Marek s Tomášem absolvovali všech sedm měřených testů a na cílovou rampu si dojeli pro 8. místo ve třídě 6 a 33. místo v kategorii Rallysprint série. „Vsetín byl mým druhým startem s peugeotem, prvním v seriálu RSS. Proti dvoudenní Příbrami nás ovšem čekaly technické rychlostní zkoušky na úzkých a místy kluzkých asfaltech. Následně začalo i pršet, takže se dojíždělo na mokrých tratích. Ale společně s Tomášem Plachým, který se opět vrátil na sedadlo spolujezdce, jsme to bez zásadních problémů zvládli. Mým cílem jsou stále starty se čtyřkolkou, takže er dvojka je jen odrazovým můstkem k potřebné licenci,“ podělil se o dojmy po soutěži Marek Vlček.
V kategorii historických vozů se sešlo ve Vsetíně 21 posádek a startovní číslo 201 bylo přiděleno Vlastimilu Neumannovi s Ottou Slezákem, respektive vozu Ford Escort RS Cosworth. Posádka modrobílého fordu ovládla sprint stylem start – cíl, byla nejrychlejší na šesti erzetách (jedna RZ byla po havárii zrušena) a s přehledem si dojela pro vítězství. V cíli pak převzala poháry za absolutní vítězství v kategorii historik i ve třídě F/7. „Rally Vsetín měla opět své kouzlo podzimní soutěže. Byly zde krásné a rychlé rychlostní zkoušky, ranní mlha i závěr s deštěm. A to vše v idylickém barevném podzimu. Když se k tomu přidá, že jedete v klidu s bezproblémovým autem a je vše na pohodu, je to ideální soutěž. My jsme se jízdou bavili a vítězství na posledním sprintu sezóny bylo pro nás ideální zakončení sezóny. Tímto bych chtěl poděkovat všem, kteří nám během roku pomáhali – od mechaniků, přes lidi pohybující se v médiích až po rodiny, jež nás v našem krásném sportu podporovaly. V prosinci se ještě sklouzneme při Mikuláš rally, což je sranda a šou a já bych rád pozval všechny naše příznivce do Slušovic. Těším se na brzkou shledanou,“ uvedl spokojený Vlastimil Neumann.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.