Závěrečný sprint letošní sezóny se odjel na konci října na Valašsku. Pořadatelé Partr Rally Vsetín připravili trať se sedmi rychlostními zkouškami a 70,1 ostrými kilometry. Ve startovním poli, jež bylo složené ze současných, ale i historických posádek, bylo 96 dvojic a tým KIT Racing Otrokovice měl v každé z těchto kategorií jedno zastoupení.
Přehled úspěšnosti týmu začneme v kategorii současných vozidel a třídě 6, kde s Peugeotem 208 R2 startovala zlínská posádka Marek Vlček – Tomáš Plachý. Ve třídě se sešlo na Valašsku 13 posádek, a tak bylo opět s kým se porovnávat. Zatímco Tomáš je již v rally „ostřílený kozák“, pro Marka to byl po premiérovém startu ve velkém mistráku v Příbrami první sprint v kariéře. Zkušenosti se daly do kupy s dravostí a snahou něco se naučit a výsledkem bylo úspěšné dokončení náročného sprintu, který v závěru zkropil déšť. Marek s Tomášem absolvovali všech sedm měřených testů a na cílovou rampu si dojeli pro 8. místo ve třídě 6 a 33. místo v kategorii Rallysprint série. „Vsetín byl mým druhým startem s peugeotem, prvním v seriálu RSS. Proti dvoudenní Příbrami nás ovšem čekaly technické rychlostní zkoušky na úzkých a místy kluzkých asfaltech. Následně začalo i pršet, takže se dojíždělo na mokrých tratích. Ale společně s Tomášem Plachým, který se opět vrátil na sedadlo spolujezdce, jsme to bez zásadních problémů zvládli. Mým cílem jsou stále starty se čtyřkolkou, takže er dvojka je jen odrazovým můstkem k potřebné licenci,“ podělil se o dojmy po soutěži Marek Vlček.
V kategorii historických vozů se sešlo ve Vsetíně 21 posádek a startovní číslo 201 bylo přiděleno Vlastimilu Neumannovi s Ottou Slezákem, respektive vozu Ford Escort RS Cosworth. Posádka modrobílého fordu ovládla sprint stylem start – cíl, byla nejrychlejší na šesti erzetách (jedna RZ byla po havárii zrušena) a s přehledem si dojela pro vítězství. V cíli pak převzala poháry za absolutní vítězství v kategorii historik i ve třídě F/7. „Rally Vsetín měla opět své kouzlo podzimní soutěže. Byly zde krásné a rychlé rychlostní zkoušky, ranní mlha i závěr s deštěm. A to vše v idylickém barevném podzimu. Když se k tomu přidá, že jedete v klidu s bezproblémovým autem a je vše na pohodu, je to ideální soutěž. My jsme se jízdou bavili a vítězství na posledním sprintu sezóny bylo pro nás ideální zakončení sezóny. Tímto bych chtěl poděkovat všem, kteří nám během roku pomáhali – od mechaniků, přes lidi pohybující se v médiích až po rodiny, jež nás v našem krásném sportu podporovaly. V prosinci se ještě sklouzneme při Mikuláš rally, což je sranda a šou a já bych rád pozval všechny naše příznivce do Slušovic. Těším se na brzkou shledanou,“ uvedl spokojený Vlastimil Neumann.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.