Bratia Melichárkovci si vo Vsetíne napravili chuť a v dramatickom súboji s Poliakom Grzybom sa radovali z výborného druhého miesta.
V autošporte je to ako na hojdačke. Raz si hore a hneď nato zasa dolu. Stačí naozaj maličkosť a výborne rozbehnuté preteky sa môžu skončiť neúspechom. Žiaľ, zopár takýchto maličkosti pripravilo posádku tímu Zaneti Motorsport o dôležité body v tohtoročnej sezóne MSR. Že však Jaro s Erikom pretekať nezabudli svedčí aj výborný výsledok relyšprintu vo Vsetíne, ktorý uzatváral českú RallySprint sériu.
„Je to krásna satisfakcia, po nevydarenej slovenskej sezóne,“ neskrýval radosť Jaro Melichárek. „Takýto výsledok sme potrebovali, aby sme si napravili chuť. Celú súťaž sme dokázali držať krok s Grzybom, ktorý ma najazdeným oveľa viac kilometrov ako my a rozhodovalo sa až v samom závere.“
Hneď od začiatku sa dvojica Melichárek a Grzyb začala vzďaľovať všetkým súperom a v nádhernom dramatickom súboji sa naťahovala o drobné sekundy. Jazdilo sa na sedem rýchlostných skúšok a po dvoch sekciách (piatich meraných úsekoch) bol medzi nimi rozdiel iba 1,4 sekundy! „Postupne sme sa zrýchľovali a s každou ereskou sme sa dostávali viacej do tempa,“ opisuje Jaro Melichárek. „Po druhej sekcii bol rozdiel iba 1,4 sekundy a veril som, že to dáme.“
Október je však povestný svojim premenlivým počasím a to v poslednej sekcii trochu vytrápilo všetky súťažné posádky. „Na posledné dve rýchlostné skúšky sme obuli mäkké slicky. Začalo však pršať. My sme dávno nejazdili na mokru a nechceli sme príliš riskovať. Bolo po ataku,“ približuje rozhodujúce momenty Melichárek. Na predposlednom úseku Jabloňová (RS6) posádka Zaneti Motorsport zaostala síce iba o 3,7 sek., no v daždi už nemalo zmysel riskovať a s veľkým náskokom pred súpermi dokončil Ford Fiesta WRC s Jarom a Erikom Melichárkovcami na druhom mieste.
„Chlapci dnes odjazdili výborné preteky,“ radoval sa aj šéf tímu, Ivan Mutňanský. „Škoda smoly, ktorú sme mali tento rok na domácom šampionáte. Tím ukázal, že potenciál máme na oveľa lepší výsledok. Ďakujem všetkým a už sa teším na ďalšie preteky.“ Nuž a na tie ani nemusíme dlho čakať. Už týždeň po Vsetíne sa Zaneti Motorsport, so svojou topoľčianskou posádkou, predstaví na AutoShow na SlovakiaRingu. A hoci ide o šou pre divákov, tak časomiera bude aj teraz burcovať k výsledkom. V piatok 2.novembra sa jazdia testovacie jazdy a o deň neskôr, v sobotu, si to zúčastnené posádky z rôznych autošportových disciplín rozdajú priamo na trati.
Autor: Luboš Kašický
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?