Bratia Melichárkovci si vo Vsetíne napravili chuť a v dramatickom súboji s Poliakom Grzybom sa radovali z výborného druhého miesta.
V autošporte je to ako na hojdačke. Raz si hore a hneď nato zasa dolu. Stačí naozaj maličkosť a výborne rozbehnuté preteky sa môžu skončiť neúspechom. Žiaľ, zopár takýchto maličkosti pripravilo posádku tímu Zaneti Motorsport o dôležité body v tohtoročnej sezóne MSR. Že však Jaro s Erikom pretekať nezabudli svedčí aj výborný výsledok relyšprintu vo Vsetíne, ktorý uzatváral českú RallySprint sériu.
„Je to krásna satisfakcia, po nevydarenej slovenskej sezóne,“ neskrýval radosť Jaro Melichárek. „Takýto výsledok sme potrebovali, aby sme si napravili chuť. Celú súťaž sme dokázali držať krok s Grzybom, ktorý ma najazdeným oveľa viac kilometrov ako my a rozhodovalo sa až v samom závere.“
Hneď od začiatku sa dvojica Melichárek a Grzyb začala vzďaľovať všetkým súperom a v nádhernom dramatickom súboji sa naťahovala o drobné sekundy. Jazdilo sa na sedem rýchlostných skúšok a po dvoch sekciách (piatich meraných úsekoch) bol medzi nimi rozdiel iba 1,4 sekundy! „Postupne sme sa zrýchľovali a s každou ereskou sme sa dostávali viacej do tempa,“ opisuje Jaro Melichárek. „Po druhej sekcii bol rozdiel iba 1,4 sekundy a veril som, že to dáme.“
Október je však povestný svojim premenlivým počasím a to v poslednej sekcii trochu vytrápilo všetky súťažné posádky. „Na posledné dve rýchlostné skúšky sme obuli mäkké slicky. Začalo však pršať. My sme dávno nejazdili na mokru a nechceli sme príliš riskovať. Bolo po ataku,“ približuje rozhodujúce momenty Melichárek. Na predposlednom úseku Jabloňová (RS6) posádka Zaneti Motorsport zaostala síce iba o 3,7 sek., no v daždi už nemalo zmysel riskovať a s veľkým náskokom pred súpermi dokončil Ford Fiesta WRC s Jarom a Erikom Melichárkovcami na druhom mieste.
„Chlapci dnes odjazdili výborné preteky,“ radoval sa aj šéf tímu, Ivan Mutňanský. „Škoda smoly, ktorú sme mali tento rok na domácom šampionáte. Tím ukázal, že potenciál máme na oveľa lepší výsledok. Ďakujem všetkým a už sa teším na ďalšie preteky.“ Nuž a na tie ani nemusíme dlho čakať. Už týždeň po Vsetíne sa Zaneti Motorsport, so svojou topoľčianskou posádkou, predstaví na AutoShow na SlovakiaRingu. A hoci ide o šou pre divákov, tak časomiera bude aj teraz burcovať k výsledkom. V piatok 2.novembra sa jazdia testovacie jazdy a o deň neskôr, v sobotu, si to zúčastnené posádky z rôznych autošportových disciplín rozdajú priamo na trati.
Autor: Luboš Kašický
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.