V uplynulém říjnovém víkendu se odjel poslední podnik A sport rallysprint série 2018 – XV. Partr Rally Vsetín. Ve Vsetíně nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, tentokráte se dvěma vozy Renault Clio Sport. Do jednoho renaultu usedla dvojice Petr Krajča – Jan Houšť, kteří chtěli obhájit mistrovský titul ve třídě 8 z loňského roku. S druhým cliem startoval Petr Gargulák se spolujezdcem Karlem Voltnerem. Gargulák startoval v rally po dvouleté pauze, naposledy se objevil za volantem závodního vozu při Valašské rally v roce 2016.
Petr Krajča s Honzou Houštěm již měli jistý titul ve třídě 8 v rámci Mistrovství České republiky v rally, který si zajistili při Barum Czech Rally Zlín. Ve sprintrally musela posádka z Želechovických pasek ještě zabojovat, aby třídu 8 vyhrála a obhájila tak celkové loňské umístění. Hlavním soupeřem pro Petra s Honzou byl Jirka Pohlídal startující na stejném voze jako "pasekáři". „Závod začal hodně zrychla. Naháněli jsme se se soupeři o vteřinky a konečně to byl souboj, jak má být. Do prvního servisu jsme přijeli s náskokem jedné vteřiny před naším hlavním rivalem Jirkou,“ popsal rozjezd ve Vsetíně Jan Houšť. Byl to boj opravdu na krev. Jednou byl rychlejší Krajča, podruhé Pohlídal. Vedení ve třídě 8 až do čtvrté rychlostní zkoušky však patřilo Matěji Řehákovi. Ten však do bojů o titul nepromlouval. Na čtvrtém měřeném úseku se do vedení třídy 8 dostal Petr Krajča, ale o zkoušku dál jej zase přeskočil týmový kolega Petr Gargulák. „Pořadí se pořád míchalo, ale my byli vždy blíže k titulu šampiona naší třídy. Ale nic jisté jsme neměli. V posledním servise začalo pršet. Víme, že nám to v dešti jde. Obuli jsme mokré pneumatiky a zkusili zatáhnout. Na předposlední erzetě jsme získali náskok a poslední úsek už jeli klidněji. Ale aby to nebylo tak jednoduché, měli jsme ještě jednu horkou chvilku na závěr. Když jsme přijížděli k druhému retardéru na poslední rychlostce, zablokovala se nám kola, auto zdechlo a my se řítili přímo na balík slámy. Díky mému šikovnému řidiči jsme se balíku vyhnuli a retardér projeli jen s menší kosmetickou úpravou na voze,“ uvedl spolujezdec Honza Houšť. Kluci si z tohoto incidentu odnesli penalizaci 5 sekund, ale ta už neměla v celkovém hodnocení na nic vliv. Posádka Petr Krajča – Jan Houšť se tak po vítězství ve Vsetíně stala šampionem třídy 8 pro rok 2018. Obhájili své umístění z loňského roku a mohli začít slavit druhý letošní titul. „Chtěli bychom všem poděkovat za podporu jak finanční, tak psychickou. Velký dík patří týmu Minařík racing za perfektní přípravu auta. Startovali jsme na 14 závodech a všechny jsme dokončili, což svědčí o skvělé práci. Byla to sezóna z říše snů. Největší poděkování patří mému otci Dejvovi, který nás všechny řídí a díky němu můžeme tento krásný sport dělat a být úspěšní,“ sršel v cíli radostí Jan Houšť. K vítězství ve třídě 8 si „pasekáři“ připsali 9. místo v RSS a 24. místo absolutního pořadí Rally Vsetín.
Mladý jezdec Petr Gargulák závodil v týmu Lubomíra Minaříka již v minulých letech. Po dvouleté pauze, kdy musel kokpit závodního auta opustit kvůli operaci ramene, se opět vrátil a všem ukázal, že ze závodění nic nezapomněl. „Na vsetínskou rally jsem se opravdu moc těšil i přes to, že jsem měl poměrně delší závodnický výpadek. Měl jsem radost, že se nám na poslední chvíli podařilo zrealizovat start na této krásné a náročné rally. Už postavit se na start soutěže pro nás bylo malou výhrou,“ popsal radost z návratu Petr Gargulák. Na sedadlo spolujezdce si Petr pozval zkušeného navigátora, se kterým v rally začínal – Karla Voltnera. Kluci si dali jako hlavní cíl závod dokončit a pomalu se dostat zpátky do závodního tempa. „Myslím, že jsme se do tempa dostali rychle a na auto jsem si zvykl a cítil jsem se v něm lépe a lépe. Vlhké rychlostní zkoušky byly opravdu zrádné. My jsme se snažili jet vlastní tempo a na ostatní kluky ve třídě se neohlížet, navíc zde probíhal souboj o šampiona celkového pořadí. Byli jsme velice překvapeni, když jsme po pěti odjetých rychlostkách byli na prvním místě ve třídě 8. Hodně nás potěšila vyhraná náročná RZ Hošťálková plná úzkých horizontů, kterou známe i z Barumky jako RZ Troják,“ popsal první závodní pocity po delší odmlce Petr Gargulák. Na poslední dvě rychlostní zkoušky nad Vsetínem začalo pršet. Oproti ranním uklouzaným cestám to byla změna a bylo na jezdcích, jak se s tím vypořádají. Petr s Karlem obuli na renaulta mokré pneumatiky, které však už měly něco za sebou a nebyly v nejlepší kondici. „Tyto pneu se již v průběhu předposlední rychlostky ukázaly jako špatná volba. Bojovali jsme s vozem na každém metru a bylo velmi obtížné udržet auto na cestě i při rovných úsecích. Musím říci, že jsem se takto dlouho nezapotil a jsem velmi rád, že se nám podařilo dojet do cíle bez jakékoliv újmy na voze,“ oddychl si v cíli mistr třídy 15 z roku 2015. Změna počasí a ne zrovna šťastná volba pneumatik posádce závěr závodu trochu zkomplikovala. I přes krušné chvilky Petr s Karlem dojeli do cíle na 26. místě absolutně, 11. místě v rámci RSS a 3. místě ve třídě 8. „S výsledkem jsme nadmíru spokojeni. Absolutně bych nečekal, že ihned dokážeme udržet krok s ostřílenými kluky. Chtěl bych poděkovat všem, co nás v tomto startu podpořili a umožnili mi znovu závodit. Doufám, že se nám podaří vytvořit zajímavější program s více závody, abychom mohli promluvit i do celkového hodnocení v sezóně,“ uvedl Petr Gargulák.
XV. Partr Rally Vsetín byla tečkou za letošní sezónou hodnocených podniků. Nyní na posádky čekají už jen volné podniky, ve kterých půjde především o pobavení sebe i diváků. Slušovický tým Minařík racing se jistě na některém z těchto podniků ukáže.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.