Každá úspěšná šňůra je jednou přerušena a přesně toto pořekadlo platí i pro CERS rally team. Zlínský tým má na svém kontě více jak čtyřicet závodů, kdy posádka nemusela odstoupit pro technickou závadu. Stopku šňůře vystavila Rally Příbram a vadná vodní pumpa.
CERS rally team nabízí pronájmy soutěžních vozů. V minulosti se jednalo například o Hondu Civic Vti, Citroën C2 R2 Max, Citroën DS3 R3T Max nebo současný klenot dílny Ford Fiesta R5. Za volanty těchto vozů se postupně vystřídalo několik začínajících i zkušených jezdců. Za mnohé můžeme vzpomenout například Pavla Vedru, Jaromíra Tarabuse, Pavla Valouška nebo Václava Kopáčka. Zatím posledním jezdcem, který si Citroën DS3 R3T pronajal, byl Patrik Janeček na SVK Rally Příbram. Ten byl společně s tátou Bedřichem a dé es trojkou zařazen do třídy 5. Českokrumlováci tuto třídu vedli, ovšem cílové rampy se nedočkali. Po 7. RZ odstoupili pro technickou závadu. „Závod byl pro nás velice složitý, jelikož se nám nepodařilo testovat tak, jak jsme plánovali, a první rychlé svezení bylo až na shakedownu, kde jsme najeli slabých šest kilometrů. Skok z enkového clia byl veliký, ale Ondřej do nás vložil důvěru, a tudíž bylo na mně se s tím poprat. Na první rychlostce nám dokonce při ostré levé auto chcíplo, ale žádný učený z nebe nespadl a jelo se dál. Kilometr od kilometru to šlo lépe a lépe a jsem si jistý, že kdyby se nestala závada, která byla neovlivnitelná jak ze strany posádky, tak CERS rally teamu, začaly by padat jiné časy a mohli jsme konkurovat nejen ve třídě, ale i jinde. Nicméně tohle k rally patří a mně nezbývá nic jiného, než se těšit na další kilometry s tímto vozem pod vedením Ondřeje Bisahy. Ondrovi i klukům z týmu děkuji za umožnění startu v Příbrami,“ uvedl na adresu příbramského závodu Patrik Janeček. Patrik se svým tátou odstupovali z vedoucího místa ve třídě 5.
Pro zajímavost stojí za to zmínit, že i přes několik jezdců za volantem, tudíž několik rozdílných přístupů k autu, neměl citroën technické výpadky. Svědčí to o přístupu a přípravě týmu na jednotlivé soutěže. „Jsme malý privátní tým, který buduje svou pověst servisní organizace a nájemce vozů teprve chvíli. Pár let jsem závodil sám, než se poprvé pronajalo auto. S tím se začalo v roce 2014 a nutno říct, že pronájmy nejsou vždy jednoduchá záležitost. Upřímně přiznám, že jsem z té práce kolem pronájmu hotový úplně stejně, ne-li více, jako kdybych sám závodil. Je zde velká odpovědnost a při závodě panuje stejné napětí, jako kdybych seděl za volantem já. V podstatě všichni nájemci jsou kamarádi, takže v závodě jim držíme palce. Auta jsou nabušená složitou technikou a elektronikou a je tedy možnost, že se něco pokazí. Jsem proto vždy nesmírně pyšný na kluky z týmu, že auta, která jsme pronajímali nebo připravovali klientům na závody, nikdy neměla technické závady. Teda až do letošní Příbrami…,“ ohlédl se za prací týmu Ondřej Bisaha. „Naši DS3 R3T potkala naprosto ojedinělá závada v podobě vysypané vodní pumpy. Vysoká teplota na přejezdu kousek před startem do poslední rychlostní zkoušky sobotní etapy Patrika a Bedřicha zastavila. Je mi to moc líto a věřím, že pro kluky nachystáme krásný test před dalším společným závodem, kterým bude Pražský rallysprint,“ doplnil kroměřížský jezdec. Jedna úspěšná etapa CERS rally teamu byla přerušena, ale lidé okolo Ondřeje Bisahy věří, že nastartují novou a mnohem delší.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?