Každá úspěšná šňůra je jednou přerušena a přesně toto pořekadlo platí i pro CERS rally team. Zlínský tým má na svém kontě více jak čtyřicet závodů, kdy posádka nemusela odstoupit pro technickou závadu. Stopku šňůře vystavila Rally Příbram a vadná vodní pumpa.
CERS rally team nabízí pronájmy soutěžních vozů. V minulosti se jednalo například o Hondu Civic Vti, Citroën C2 R2 Max, Citroën DS3 R3T Max nebo současný klenot dílny Ford Fiesta R5. Za volanty těchto vozů se postupně vystřídalo několik začínajících i zkušených jezdců. Za mnohé můžeme vzpomenout například Pavla Vedru, Jaromíra Tarabuse, Pavla Valouška nebo Václava Kopáčka. Zatím posledním jezdcem, který si Citroën DS3 R3T pronajal, byl Patrik Janeček na SVK Rally Příbram. Ten byl společně s tátou Bedřichem a dé es trojkou zařazen do třídy 5. Českokrumlováci tuto třídu vedli, ovšem cílové rampy se nedočkali. Po 7. RZ odstoupili pro technickou závadu. „Závod byl pro nás velice složitý, jelikož se nám nepodařilo testovat tak, jak jsme plánovali, a první rychlé svezení bylo až na shakedownu, kde jsme najeli slabých šest kilometrů. Skok z enkového clia byl veliký, ale Ondřej do nás vložil důvěru, a tudíž bylo na mně se s tím poprat. Na první rychlostce nám dokonce při ostré levé auto chcíplo, ale žádný učený z nebe nespadl a jelo se dál. Kilometr od kilometru to šlo lépe a lépe a jsem si jistý, že kdyby se nestala závada, která byla neovlivnitelná jak ze strany posádky, tak CERS rally teamu, začaly by padat jiné časy a mohli jsme konkurovat nejen ve třídě, ale i jinde. Nicméně tohle k rally patří a mně nezbývá nic jiného, než se těšit na další kilometry s tímto vozem pod vedením Ondřeje Bisahy. Ondrovi i klukům z týmu děkuji za umožnění startu v Příbrami,“ uvedl na adresu příbramského závodu Patrik Janeček. Patrik se svým tátou odstupovali z vedoucího místa ve třídě 5.
Pro zajímavost stojí za to zmínit, že i přes několik jezdců za volantem, tudíž několik rozdílných přístupů k autu, neměl citroën technické výpadky. Svědčí to o přístupu a přípravě týmu na jednotlivé soutěže. „Jsme malý privátní tým, který buduje svou pověst servisní organizace a nájemce vozů teprve chvíli. Pár let jsem závodil sám, než se poprvé pronajalo auto. S tím se začalo v roce 2014 a nutno říct, že pronájmy nejsou vždy jednoduchá záležitost. Upřímně přiznám, že jsem z té práce kolem pronájmu hotový úplně stejně, ne-li více, jako kdybych sám závodil. Je zde velká odpovědnost a při závodě panuje stejné napětí, jako kdybych seděl za volantem já. V podstatě všichni nájemci jsou kamarádi, takže v závodě jim držíme palce. Auta jsou nabušená složitou technikou a elektronikou a je tedy možnost, že se něco pokazí. Jsem proto vždy nesmírně pyšný na kluky z týmu, že auta, která jsme pronajímali nebo připravovali klientům na závody, nikdy neměla technické závady. Teda až do letošní Příbrami…,“ ohlédl se za prací týmu Ondřej Bisaha. „Naši DS3 R3T potkala naprosto ojedinělá závada v podobě vysypané vodní pumpy. Vysoká teplota na přejezdu kousek před startem do poslední rychlostní zkoušky sobotní etapy Patrika a Bedřicha zastavila. Je mi to moc líto a věřím, že pro kluky nachystáme krásný test před dalším společným závodem, kterým bude Pražský rallysprint,“ doplnil kroměřížský jezdec. Jedna úspěšná etapa CERS rally teamu byla přerušena, ale lidé okolo Ondřeje Bisahy věří, že nastartují novou a mnohem delší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.