Racing 21–Klokočka Škoda team dosáhl dalšího skvělého výsledku v podobě pódiového umístění během 39. ročníku SVK Rally Příbram. Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí. Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch. Nejúspěšnější ŠKODA Fabia R5 v příbramské soutěži. Zisk cenných bodů do závěrečného součtu hodnocení MČR. Dosažený výsledek zajišťuje prioritu ASN pro sezónu 2019
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přivezli svůj vůz ŠKODA Fabia R5 na třetím místě v celkovém hodnocení soutěže. Připomněli tak tisícům diváků na trati naprosto shodný výsledek z roku 2016 a v případě Vojtěcha Štajfa i v loňském roce.
I přes výborný konečný výsledek se nejednalo pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team o jednoduchou soutěž. Tým řešil opětovnou náhradu za spolujezdkyni Marcelu Ehlovou, a nakonec využil služeb zkušeného navigátora Františka Rajnohy, který s Vojtěchem Štajfem startoval v minulosti již v pěti sezónách. I přes absenci dvou předních posádek domácího šampionátu byla Rally Příbram ve znamení silné konkurence jezdců s vozy specifikace R5, WRC a S2000. V některých případech se jednalo navíc o domácí posádky se znalostí zdejších tratí.
Po pátečním shakedownu a slavnostním představení posádek na náměstí T.G.M. v Příbrami pokračovala soutěž za slunečného počasí v sobotu od brzkého rána. Posádka Štajf – Rajnoha začala soutěž na slibném čtvrtém místě, ale dokázala zajet v jedné rychlostní zkoušce i o jednu pozici výše. Drobné jezdecké zaváhaní v dopolední sekci a následné časově krátké opuštění trati však znamenalo sestup na pátou příčku v celkovém pořadí. Až na tuto výjimku jel ale Vojtěch Štajf ve vyrovnaném tempu bez výkonnostních výkyvů. Soutěž byla místy velmi rychlá a vlivem překročení rychlostního limitu byla nakonec o jednu rychlostní zkoušku v jejím druhém průjezdu z bezpečnostních důvodů zkrácena. Po sedmi měřených úsecích první etapy tedy uzavíral Štajf s Rajnohou na voze ŠKODA Fabia R5 pětici nejlepších posádek.
Za stejně přívětivého počasí se v příbramské rally pokračovalo i v neděli šesti rychlostními zkouškami. A podobně jako v sobotu potkalo Štajfa jedno zdržení na trati vlivem nedobrzdění do odbočky, ale zároveň i pěkné druhé místo na dvanácté rychlostní zkoušce. To už se posádka pohybovala na čtvrtém místě absolutně po odstoupení jednoho z favoritů soutěže. Stále vyrovnaně jedoucí Štajf držel svoji pozici a snažil se nedělat chyby. Po defektu dalšího ze soupeřů v závěru soutěže se nakonec Štajf s Rajnohou posunuli na pódiové umístění, a to na celkově třetí místo. Zároveň byli nejúspěšnější posádkou startující s vozem ŠKODA Fabia R5.
„Dojet letos v Příbrami na stejném místě jako v předešlých dvou ročnících této soutěže je skutečně výzva pro sázkaře,“ řekl s úsměvem a nadsázkou na cílové rampě šťastný Vojtěch Štajf a dodal: „Předně musím poděkovat Frantovi Rajnohovi, že mi s letošní Příbramí výrazně pomohl. Jeho styl navigování znám mnoho let a stačil páteční shakedown, abych věděl, že to bude o víkendu opět skvělá spolupráce. Já jsem se po neúspěšné Barumce snažil především nedělat chyby. Přesto jsem se drobnému zaváhaní nevyhnul, ale to je prostě rally. Zásadní chybu jsme s Frantou ale neudělali, a to nás nakonec posouvalo pořadím vzhůru. Bylo nesmírně důležité držet koncentraci a chladnou hlavu, zejména ve chvíli, kdy odstoupil Honza Černý a defekt v závěru srazil ve výsledcích Mirka Jakeše. Trpělivost a soustředění na vlastní výkon nám nakonec přinesly ovoce v podobě tradičního příbramského bronzu a zisku bodů pro potvrzení priority ASN v roce 2019. Děkuji i celému týmu za skvěle připravené auto. Lépe jsme se s českým šampionátem rozloučit asi nemohli. Pevně doufám, že podobnou radost prožijeme i v následujících dvou závěrečných soutěžích seriálu Middle East Rally Championship.“
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se nyní zúčastní Rally Kuwait, která se koná ve dnech 1.-3. listopadu 2018.
Zdroj: Racing21
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.