Racing 21–Klokočka Škoda team dosáhl dalšího skvělého výsledku v podobě pódiového umístění během 39. ročníku SVK Rally Příbram. Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí. Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch. Nejúspěšnější ŠKODA Fabia R5 v příbramské soutěži. Zisk cenných bodů do závěrečného součtu hodnocení MČR. Dosažený výsledek zajišťuje prioritu ASN pro sezónu 2019
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přivezli svůj vůz ŠKODA Fabia R5 na třetím místě v celkovém hodnocení soutěže. Připomněli tak tisícům diváků na trati naprosto shodný výsledek z roku 2016 a v případě Vojtěcha Štajfa i v loňském roce.
I přes výborný konečný výsledek se nejednalo pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team o jednoduchou soutěž. Tým řešil opětovnou náhradu za spolujezdkyni Marcelu Ehlovou, a nakonec využil služeb zkušeného navigátora Františka Rajnohy, který s Vojtěchem Štajfem startoval v minulosti již v pěti sezónách. I přes absenci dvou předních posádek domácího šampionátu byla Rally Příbram ve znamení silné konkurence jezdců s vozy specifikace R5, WRC a S2000. V některých případech se jednalo navíc o domácí posádky se znalostí zdejších tratí.
Po pátečním shakedownu a slavnostním představení posádek na náměstí T.G.M. v Příbrami pokračovala soutěž za slunečného počasí v sobotu od brzkého rána. Posádka Štajf – Rajnoha začala soutěž na slibném čtvrtém místě, ale dokázala zajet v jedné rychlostní zkoušce i o jednu pozici výše. Drobné jezdecké zaváhaní v dopolední sekci a následné časově krátké opuštění trati však znamenalo sestup na pátou příčku v celkovém pořadí. Až na tuto výjimku jel ale Vojtěch Štajf ve vyrovnaném tempu bez výkonnostních výkyvů. Soutěž byla místy velmi rychlá a vlivem překročení rychlostního limitu byla nakonec o jednu rychlostní zkoušku v jejím druhém průjezdu z bezpečnostních důvodů zkrácena. Po sedmi měřených úsecích první etapy tedy uzavíral Štajf s Rajnohou na voze ŠKODA Fabia R5 pětici nejlepších posádek.
Za stejně přívětivého počasí se v příbramské rally pokračovalo i v neděli šesti rychlostními zkouškami. A podobně jako v sobotu potkalo Štajfa jedno zdržení na trati vlivem nedobrzdění do odbočky, ale zároveň i pěkné druhé místo na dvanácté rychlostní zkoušce. To už se posádka pohybovala na čtvrtém místě absolutně po odstoupení jednoho z favoritů soutěže. Stále vyrovnaně jedoucí Štajf držel svoji pozici a snažil se nedělat chyby. Po defektu dalšího ze soupeřů v závěru soutěže se nakonec Štajf s Rajnohou posunuli na pódiové umístění, a to na celkově třetí místo. Zároveň byli nejúspěšnější posádkou startující s vozem ŠKODA Fabia R5.
„Dojet letos v Příbrami na stejném místě jako v předešlých dvou ročnících této soutěže je skutečně výzva pro sázkaře,“ řekl s úsměvem a nadsázkou na cílové rampě šťastný Vojtěch Štajf a dodal: „Předně musím poděkovat Frantovi Rajnohovi, že mi s letošní Příbramí výrazně pomohl. Jeho styl navigování znám mnoho let a stačil páteční shakedown, abych věděl, že to bude o víkendu opět skvělá spolupráce. Já jsem se po neúspěšné Barumce snažil především nedělat chyby. Přesto jsem se drobnému zaváhaní nevyhnul, ale to je prostě rally. Zásadní chybu jsme s Frantou ale neudělali, a to nás nakonec posouvalo pořadím vzhůru. Bylo nesmírně důležité držet koncentraci a chladnou hlavu, zejména ve chvíli, kdy odstoupil Honza Černý a defekt v závěru srazil ve výsledcích Mirka Jakeše. Trpělivost a soustředění na vlastní výkon nám nakonec přinesly ovoce v podobě tradičního příbramského bronzu a zisku bodů pro potvrzení priority ASN v roce 2019. Děkuji i celému týmu za skvěle připravené auto. Lépe jsme se s českým šampionátem rozloučit asi nemohli. Pevně doufám, že podobnou radost prožijeme i v následujících dvou závěrečných soutěžích seriálu Middle East Rally Championship.“
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se nyní zúčastní Rally Kuwait, která se koná ve dnech 1.-3. listopadu 2018.
Zdroj: Racing21
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?