Racing 21–Klokočka Škoda team dosáhl dalšího skvělého výsledku v podobě pódiového umístění během 39. ročníku SVK Rally Příbram. Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí. Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch. Nejúspěšnější ŠKODA Fabia R5 v příbramské soutěži. Zisk cenných bodů do závěrečného součtu hodnocení MČR. Dosažený výsledek zajišťuje prioritu ASN pro sezónu 2019
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přivezli svůj vůz ŠKODA Fabia R5 na třetím místě v celkovém hodnocení soutěže. Připomněli tak tisícům diváků na trati naprosto shodný výsledek z roku 2016 a v případě Vojtěcha Štajfa i v loňském roce.
I přes výborný konečný výsledek se nejednalo pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team o jednoduchou soutěž. Tým řešil opětovnou náhradu za spolujezdkyni Marcelu Ehlovou, a nakonec využil služeb zkušeného navigátora Františka Rajnohy, který s Vojtěchem Štajfem startoval v minulosti již v pěti sezónách. I přes absenci dvou předních posádek domácího šampionátu byla Rally Příbram ve znamení silné konkurence jezdců s vozy specifikace R5, WRC a S2000. V některých případech se jednalo navíc o domácí posádky se znalostí zdejších tratí.
Po pátečním shakedownu a slavnostním představení posádek na náměstí T.G.M. v Příbrami pokračovala soutěž za slunečného počasí v sobotu od brzkého rána. Posádka Štajf – Rajnoha začala soutěž na slibném čtvrtém místě, ale dokázala zajet v jedné rychlostní zkoušce i o jednu pozici výše. Drobné jezdecké zaváhaní v dopolední sekci a následné časově krátké opuštění trati však znamenalo sestup na pátou příčku v celkovém pořadí. Až na tuto výjimku jel ale Vojtěch Štajf ve vyrovnaném tempu bez výkonnostních výkyvů. Soutěž byla místy velmi rychlá a vlivem překročení rychlostního limitu byla nakonec o jednu rychlostní zkoušku v jejím druhém průjezdu z bezpečnostních důvodů zkrácena. Po sedmi měřených úsecích první etapy tedy uzavíral Štajf s Rajnohou na voze ŠKODA Fabia R5 pětici nejlepších posádek.
Za stejně přívětivého počasí se v příbramské rally pokračovalo i v neděli šesti rychlostními zkouškami. A podobně jako v sobotu potkalo Štajfa jedno zdržení na trati vlivem nedobrzdění do odbočky, ale zároveň i pěkné druhé místo na dvanácté rychlostní zkoušce. To už se posádka pohybovala na čtvrtém místě absolutně po odstoupení jednoho z favoritů soutěže. Stále vyrovnaně jedoucí Štajf držel svoji pozici a snažil se nedělat chyby. Po defektu dalšího ze soupeřů v závěru soutěže se nakonec Štajf s Rajnohou posunuli na pódiové umístění, a to na celkově třetí místo. Zároveň byli nejúspěšnější posádkou startující s vozem ŠKODA Fabia R5.
„Dojet letos v Příbrami na stejném místě jako v předešlých dvou ročnících této soutěže je skutečně výzva pro sázkaře,“ řekl s úsměvem a nadsázkou na cílové rampě šťastný Vojtěch Štajf a dodal: „Předně musím poděkovat Frantovi Rajnohovi, že mi s letošní Příbramí výrazně pomohl. Jeho styl navigování znám mnoho let a stačil páteční shakedown, abych věděl, že to bude o víkendu opět skvělá spolupráce. Já jsem se po neúspěšné Barumce snažil především nedělat chyby. Přesto jsem se drobnému zaváhaní nevyhnul, ale to je prostě rally. Zásadní chybu jsme s Frantou ale neudělali, a to nás nakonec posouvalo pořadím vzhůru. Bylo nesmírně důležité držet koncentraci a chladnou hlavu, zejména ve chvíli, kdy odstoupil Honza Černý a defekt v závěru srazil ve výsledcích Mirka Jakeše. Trpělivost a soustředění na vlastní výkon nám nakonec přinesly ovoce v podobě tradičního příbramského bronzu a zisku bodů pro potvrzení priority ASN v roce 2019. Děkuji i celému týmu za skvěle připravené auto. Lépe jsme se s českým šampionátem rozloučit asi nemohli. Pevně doufám, že podobnou radost prožijeme i v následujících dvou závěrečných soutěžích seriálu Middle East Rally Championship.“
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se nyní zúčastní Rally Kuwait, která se koná ve dnech 1.-3. listopadu 2018.
Zdroj: Racing21
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.