Racing 21–Klokočka Škoda team dosáhl dalšího skvělého výsledku v podobě pódiového umístění během 39. ročníku SVK Rally Příbram. Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí. Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch. Nejúspěšnější ŠKODA Fabia R5 v příbramské soutěži. Zisk cenných bodů do závěrečného součtu hodnocení MČR. Dosažený výsledek zajišťuje prioritu ASN pro sezónu 2019
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přivezli svůj vůz ŠKODA Fabia R5 na třetím místě v celkovém hodnocení soutěže. Připomněli tak tisícům diváků na trati naprosto shodný výsledek z roku 2016 a v případě Vojtěcha Štajfa i v loňském roce.
I přes výborný konečný výsledek se nejednalo pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team o jednoduchou soutěž. Tým řešil opětovnou náhradu za spolujezdkyni Marcelu Ehlovou, a nakonec využil služeb zkušeného navigátora Františka Rajnohy, který s Vojtěchem Štajfem startoval v minulosti již v pěti sezónách. I přes absenci dvou předních posádek domácího šampionátu byla Rally Příbram ve znamení silné konkurence jezdců s vozy specifikace R5, WRC a S2000. V některých případech se jednalo navíc o domácí posádky se znalostí zdejších tratí.
Po pátečním shakedownu a slavnostním představení posádek na náměstí T.G.M. v Příbrami pokračovala soutěž za slunečného počasí v sobotu od brzkého rána. Posádka Štajf – Rajnoha začala soutěž na slibném čtvrtém místě, ale dokázala zajet v jedné rychlostní zkoušce i o jednu pozici výše. Drobné jezdecké zaváhaní v dopolední sekci a následné časově krátké opuštění trati však znamenalo sestup na pátou příčku v celkovém pořadí. Až na tuto výjimku jel ale Vojtěch Štajf ve vyrovnaném tempu bez výkonnostních výkyvů. Soutěž byla místy velmi rychlá a vlivem překročení rychlostního limitu byla nakonec o jednu rychlostní zkoušku v jejím druhém průjezdu z bezpečnostních důvodů zkrácena. Po sedmi měřených úsecích první etapy tedy uzavíral Štajf s Rajnohou na voze ŠKODA Fabia R5 pětici nejlepších posádek.
Za stejně přívětivého počasí se v příbramské rally pokračovalo i v neděli šesti rychlostními zkouškami. A podobně jako v sobotu potkalo Štajfa jedno zdržení na trati vlivem nedobrzdění do odbočky, ale zároveň i pěkné druhé místo na dvanácté rychlostní zkoušce. To už se posádka pohybovala na čtvrtém místě absolutně po odstoupení jednoho z favoritů soutěže. Stále vyrovnaně jedoucí Štajf držel svoji pozici a snažil se nedělat chyby. Po defektu dalšího ze soupeřů v závěru soutěže se nakonec Štajf s Rajnohou posunuli na pódiové umístění, a to na celkově třetí místo. Zároveň byli nejúspěšnější posádkou startující s vozem ŠKODA Fabia R5.
„Dojet letos v Příbrami na stejném místě jako v předešlých dvou ročnících této soutěže je skutečně výzva pro sázkaře,“ řekl s úsměvem a nadsázkou na cílové rampě šťastný Vojtěch Štajf a dodal: „Předně musím poděkovat Frantovi Rajnohovi, že mi s letošní Příbramí výrazně pomohl. Jeho styl navigování znám mnoho let a stačil páteční shakedown, abych věděl, že to bude o víkendu opět skvělá spolupráce. Já jsem se po neúspěšné Barumce snažil především nedělat chyby. Přesto jsem se drobnému zaváhaní nevyhnul, ale to je prostě rally. Zásadní chybu jsme s Frantou ale neudělali, a to nás nakonec posouvalo pořadím vzhůru. Bylo nesmírně důležité držet koncentraci a chladnou hlavu, zejména ve chvíli, kdy odstoupil Honza Černý a defekt v závěru srazil ve výsledcích Mirka Jakeše. Trpělivost a soustředění na vlastní výkon nám nakonec přinesly ovoce v podobě tradičního příbramského bronzu a zisku bodů pro potvrzení priority ASN v roce 2019. Děkuji i celému týmu za skvěle připravené auto. Lépe jsme se s českým šampionátem rozloučit asi nemohli. Pevně doufám, že podobnou radost prožijeme i v následujících dvou závěrečných soutěžích seriálu Middle East Rally Championship.“
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se nyní zúčastní Rally Kuwait, která se koná ve dnech 1.-3. listopadu 2018.
Zdroj: Racing21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.