Racing 21–Klokočka Škoda team dosáhl dalšího skvělého výsledku v podobě pódiového umístění během 39. ročníku SVK Rally Příbram. Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí. Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch. Nejúspěšnější ŠKODA Fabia R5 v příbramské soutěži. Zisk cenných bodů do závěrečného součtu hodnocení MČR. Dosažený výsledek zajišťuje prioritu ASN pro sezónu 2019
Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přivezli svůj vůz ŠKODA Fabia R5 na třetím místě v celkovém hodnocení soutěže. Připomněli tak tisícům diváků na trati naprosto shodný výsledek z roku 2016 a v případě Vojtěcha Štajfa i v loňském roce.
I přes výborný konečný výsledek se nejednalo pro Racing 21 – Klokočka ŠKODA team o jednoduchou soutěž. Tým řešil opětovnou náhradu za spolujezdkyni Marcelu Ehlovou, a nakonec využil služeb zkušeného navigátora Františka Rajnohy, který s Vojtěchem Štajfem startoval v minulosti již v pěti sezónách. I přes absenci dvou předních posádek domácího šampionátu byla Rally Příbram ve znamení silné konkurence jezdců s vozy specifikace R5, WRC a S2000. V některých případech se jednalo navíc o domácí posádky se znalostí zdejších tratí.
Po pátečním shakedownu a slavnostním představení posádek na náměstí T.G.M. v Příbrami pokračovala soutěž za slunečného počasí v sobotu od brzkého rána. Posádka Štajf – Rajnoha začala soutěž na slibném čtvrtém místě, ale dokázala zajet v jedné rychlostní zkoušce i o jednu pozici výše. Drobné jezdecké zaváhaní v dopolední sekci a následné časově krátké opuštění trati však znamenalo sestup na pátou příčku v celkovém pořadí. Až na tuto výjimku jel ale Vojtěch Štajf ve vyrovnaném tempu bez výkonnostních výkyvů. Soutěž byla místy velmi rychlá a vlivem překročení rychlostního limitu byla nakonec o jednu rychlostní zkoušku v jejím druhém průjezdu z bezpečnostních důvodů zkrácena. Po sedmi měřených úsecích první etapy tedy uzavíral Štajf s Rajnohou na voze ŠKODA Fabia R5 pětici nejlepších posádek.
Za stejně přívětivého počasí se v příbramské rally pokračovalo i v neděli šesti rychlostními zkouškami. A podobně jako v sobotu potkalo Štajfa jedno zdržení na trati vlivem nedobrzdění do odbočky, ale zároveň i pěkné druhé místo na dvanácté rychlostní zkoušce. To už se posádka pohybovala na čtvrtém místě absolutně po odstoupení jednoho z favoritů soutěže. Stále vyrovnaně jedoucí Štajf držel svoji pozici a snažil se nedělat chyby. Po defektu dalšího ze soupeřů v závěru soutěže se nakonec Štajf s Rajnohou posunuli na pódiové umístění, a to na celkově třetí místo. Zároveň byli nejúspěšnější posádkou startující s vozem ŠKODA Fabia R5.
„Dojet letos v Příbrami na stejném místě jako v předešlých dvou ročnících této soutěže je skutečně výzva pro sázkaře,“ řekl s úsměvem a nadsázkou na cílové rampě šťastný Vojtěch Štajf a dodal: „Předně musím poděkovat Frantovi Rajnohovi, že mi s letošní Příbramí výrazně pomohl. Jeho styl navigování znám mnoho let a stačil páteční shakedown, abych věděl, že to bude o víkendu opět skvělá spolupráce. Já jsem se po neúspěšné Barumce snažil především nedělat chyby. Přesto jsem se drobnému zaváhaní nevyhnul, ale to je prostě rally. Zásadní chybu jsme s Frantou ale neudělali, a to nás nakonec posouvalo pořadím vzhůru. Bylo nesmírně důležité držet koncentraci a chladnou hlavu, zejména ve chvíli, kdy odstoupil Honza Černý a defekt v závěru srazil ve výsledcích Mirka Jakeše. Trpělivost a soustředění na vlastní výkon nám nakonec přinesly ovoce v podobě tradičního příbramského bronzu a zisku bodů pro potvrzení priority ASN v roce 2019. Děkuji i celému týmu za skvěle připravené auto. Lépe jsme se s českým šampionátem rozloučit asi nemohli. Pevně doufám, že podobnou radost prožijeme i v následujících dvou závěrečných soutěžích seriálu Middle East Rally Championship.“
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se nyní zúčastní Rally Kuwait, která se koná ve dnech 1.-3. listopadu 2018.
Zdroj: Racing21
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?