Vítězná série českého pilota Jana Kopeckého na Barum Czech Rally Zlín pokračuje. Člen továrního týmu Škoda Motorsport zvládl v nedělní druhé etapě 48. ročníku s vozem Škoda Fabia R5 bravurně stíhací jízdu a vyhrál tuto soutěž počtvrté v řadě, celkově posedmé a je neúspěšnějším jezdcem historie. V součtu časů po patnácti odjetých rychlostních zkouškách byl o 7,5 vteřiny rychlejší než Rus Alexej Lukjaňuk.
Kopecký si letos v předstihu zajistil titul českého šampiona, přesto přijel do Zlína velmi dobře připraven. Formu potvrdil před týdnem vítězstvím v Německu, kde vyhrál závod mistrovství světa v kategorii WRC2. Sobotní první etapa mu ale na Barum Czech Rally Zlín nevyšla a tři defekty jej odsunuly na druhou pozici. O den později už ale neměl konkurenci a mohl opět slavit. „Po defektech jsme byli hodně na kolenou. Naše poděkování patří fanouškům. Bylo krásně vidět, jak nás všichni podporovali, jak nám vítězství přáli. Věřili v nás, to bylo hodně důležité. I proto se nám to tady zase povedlo," radoval se šestatřicetiletý Kopecký.
Rodák z Opočna zažil jednu z nejnáročnějších Barum Czech Rally Zlín v historii. Nejen kvůli technickým potížím, ale především kvůli deštivému počasí, které hlavně v sobotu dalo jezdcům pořádně zabrat. „V neděli jsme vsadili na pneumatiky na sucho, a tento tah nám vyšel. Letošní sezona nám zatím vychází skvěle. Je konec srpna a ještě jsme neprohráli. Budeme se snažit v tom pokračovat. Ještě nás čekají dva závody do konce roku a pokud to tak půjde dál, bude to sezona z říše snů," doplnil Jan Kopecký.
Rus Alexej Lukjaňuk má letos prioritu úspěch v mistrovství Evropy a tomu přizpůsobil strategii do závěrečného dne závodu, v němž přišel o vedoucí příčku. „Trošku mě mrzí, že jsme druzí a ne první, ale musíme si něco nechat na jindy. Například příští rok. Hlavní bylo, abychom dojeli do cíle a získali body do evropského šampionátu," uvedl osmatřicetiletý Lukjaňuk, který si upevnil pozici lídra v evropském šampionátu.„Byla to opravdu těžká rally. Jsem rád, že to máme za sebou a jsme v cíli. Obdiv patří divákům, kteří se nenechali odradit nepříznivým počasím," dodal moskevský rodák.
Nejlepší trojici doplnil na stupních vítězů Španěl Daniel Sordo, jehož start vzbudil velká očekávání. Aktuálně šestý muž světového šampionátu využil nabídky svého továrního týmu Hyundai Motorsport a poprvé v kariéře usedl do vozu specifikace R5. Během celého víkendu se seznamoval s vozem Hyundai i20 R5 a nakonec to stačilo na pomyslný bronz, který uhájil o pouhé tři desetiny před čtvrtým Miroslavem Jakešem (Škoda Fabia R5)! „Gratuluji soupeřům přede mnou. Celá soutěž byla velmi těžká. Vzhledem k počasí byly tratě blátivé, takže jsme rádi za pódiové umístění. Užil jsem si vynikající atmosféru a děkuji za podporu diváků. Moc se mi tu líbilo, možná někdy zase přijedu," řekl pětatřicetiletý rodák z Torrelavegy.
Zdroj: Petr Říha, Barum Czech Rally Zlín
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.