Vítězná série českého pilota Jana Kopeckého na Barum Czech Rally Zlín pokračuje. Člen továrního týmu Škoda Motorsport zvládl v nedělní druhé etapě 48. ročníku s vozem Škoda Fabia R5 bravurně stíhací jízdu a vyhrál tuto soutěž počtvrté v řadě, celkově posedmé a je neúspěšnějším jezdcem historie. V součtu časů po patnácti odjetých rychlostních zkouškách byl o 7,5 vteřiny rychlejší než Rus Alexej Lukjaňuk.
Kopecký si letos v předstihu zajistil titul českého šampiona, přesto přijel do Zlína velmi dobře připraven. Formu potvrdil před týdnem vítězstvím v Německu, kde vyhrál závod mistrovství světa v kategorii WRC2. Sobotní první etapa mu ale na Barum Czech Rally Zlín nevyšla a tři defekty jej odsunuly na druhou pozici. O den později už ale neměl konkurenci a mohl opět slavit. „Po defektech jsme byli hodně na kolenou. Naše poděkování patří fanouškům. Bylo krásně vidět, jak nás všichni podporovali, jak nám vítězství přáli. Věřili v nás, to bylo hodně důležité. I proto se nám to tady zase povedlo," radoval se šestatřicetiletý Kopecký.
Rodák z Opočna zažil jednu z nejnáročnějších Barum Czech Rally Zlín v historii. Nejen kvůli technickým potížím, ale především kvůli deštivému počasí, které hlavně v sobotu dalo jezdcům pořádně zabrat. „V neděli jsme vsadili na pneumatiky na sucho, a tento tah nám vyšel. Letošní sezona nám zatím vychází skvěle. Je konec srpna a ještě jsme neprohráli. Budeme se snažit v tom pokračovat. Ještě nás čekají dva závody do konce roku a pokud to tak půjde dál, bude to sezona z říše snů," doplnil Jan Kopecký.
Rus Alexej Lukjaňuk má letos prioritu úspěch v mistrovství Evropy a tomu přizpůsobil strategii do závěrečného dne závodu, v němž přišel o vedoucí příčku. „Trošku mě mrzí, že jsme druzí a ne první, ale musíme si něco nechat na jindy. Například příští rok. Hlavní bylo, abychom dojeli do cíle a získali body do evropského šampionátu," uvedl osmatřicetiletý Lukjaňuk, který si upevnil pozici lídra v evropském šampionátu.„Byla to opravdu těžká rally. Jsem rád, že to máme za sebou a jsme v cíli. Obdiv patří divákům, kteří se nenechali odradit nepříznivým počasím," dodal moskevský rodák.
Nejlepší trojici doplnil na stupních vítězů Španěl Daniel Sordo, jehož start vzbudil velká očekávání. Aktuálně šestý muž světového šampionátu využil nabídky svého továrního týmu Hyundai Motorsport a poprvé v kariéře usedl do vozu specifikace R5. Během celého víkendu se seznamoval s vozem Hyundai i20 R5 a nakonec to stačilo na pomyslný bronz, který uhájil o pouhé tři desetiny před čtvrtým Miroslavem Jakešem (Škoda Fabia R5)! „Gratuluji soupeřům přede mnou. Celá soutěž byla velmi těžká. Vzhledem k počasí byly tratě blátivé, takže jsme rádi za pódiové umístění. Užil jsem si vynikající atmosféru a děkuji za podporu diváků. Moc se mi tu líbilo, možná někdy zase přijedu," řekl pětatřicetiletý rodák z Torrelavegy.
Zdroj: Petr Říha, Barum Czech Rally Zlín
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.