Vítězná série českého pilota Jana Kopeckého na Barum Czech Rally Zlín pokračuje. Člen továrního týmu Škoda Motorsport zvládl v nedělní druhé etapě 48. ročníku s vozem Škoda Fabia R5 bravurně stíhací jízdu a vyhrál tuto soutěž počtvrté v řadě, celkově posedmé a je neúspěšnějším jezdcem historie. V součtu časů po patnácti odjetých rychlostních zkouškách byl o 7,5 vteřiny rychlejší než Rus Alexej Lukjaňuk.
Kopecký si letos v předstihu zajistil titul českého šampiona, přesto přijel do Zlína velmi dobře připraven. Formu potvrdil před týdnem vítězstvím v Německu, kde vyhrál závod mistrovství světa v kategorii WRC2. Sobotní první etapa mu ale na Barum Czech Rally Zlín nevyšla a tři defekty jej odsunuly na druhou pozici. O den později už ale neměl konkurenci a mohl opět slavit. „Po defektech jsme byli hodně na kolenou. Naše poděkování patří fanouškům. Bylo krásně vidět, jak nás všichni podporovali, jak nám vítězství přáli. Věřili v nás, to bylo hodně důležité. I proto se nám to tady zase povedlo," radoval se šestatřicetiletý Kopecký.
Rodák z Opočna zažil jednu z nejnáročnějších Barum Czech Rally Zlín v historii. Nejen kvůli technickým potížím, ale především kvůli deštivému počasí, které hlavně v sobotu dalo jezdcům pořádně zabrat. „V neděli jsme vsadili na pneumatiky na sucho, a tento tah nám vyšel. Letošní sezona nám zatím vychází skvěle. Je konec srpna a ještě jsme neprohráli. Budeme se snažit v tom pokračovat. Ještě nás čekají dva závody do konce roku a pokud to tak půjde dál, bude to sezona z říše snů," doplnil Jan Kopecký.
Rus Alexej Lukjaňuk má letos prioritu úspěch v mistrovství Evropy a tomu přizpůsobil strategii do závěrečného dne závodu, v němž přišel o vedoucí příčku. „Trošku mě mrzí, že jsme druzí a ne první, ale musíme si něco nechat na jindy. Například příští rok. Hlavní bylo, abychom dojeli do cíle a získali body do evropského šampionátu," uvedl osmatřicetiletý Lukjaňuk, který si upevnil pozici lídra v evropském šampionátu.„Byla to opravdu těžká rally. Jsem rád, že to máme za sebou a jsme v cíli. Obdiv patří divákům, kteří se nenechali odradit nepříznivým počasím," dodal moskevský rodák.
Nejlepší trojici doplnil na stupních vítězů Španěl Daniel Sordo, jehož start vzbudil velká očekávání. Aktuálně šestý muž světového šampionátu využil nabídky svého továrního týmu Hyundai Motorsport a poprvé v kariéře usedl do vozu specifikace R5. Během celého víkendu se seznamoval s vozem Hyundai i20 R5 a nakonec to stačilo na pomyslný bronz, který uhájil o pouhé tři desetiny před čtvrtým Miroslavem Jakešem (Škoda Fabia R5)! „Gratuluji soupeřům přede mnou. Celá soutěž byla velmi těžká. Vzhledem k počasí byly tratě blátivé, takže jsme rádi za pódiové umístění. Užil jsem si vynikající atmosféru a děkuji za podporu diváků. Moc se mi tu líbilo, možná někdy zase přijedu," řekl pětatřicetiletý rodák z Torrelavegy.
Zdroj: Petr Říha, Barum Czech Rally Zlín
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.