Vítězná série českého pilota Jana Kopeckého na Barum Czech Rally Zlín pokračuje. Člen továrního týmu Škoda Motorsport zvládl v nedělní druhé etapě 48. ročníku s vozem Škoda Fabia R5 bravurně stíhací jízdu a vyhrál tuto soutěž počtvrté v řadě, celkově posedmé a je neúspěšnějším jezdcem historie. V součtu časů po patnácti odjetých rychlostních zkouškách byl o 7,5 vteřiny rychlejší než Rus Alexej Lukjaňuk.
Kopecký si letos v předstihu zajistil titul českého šampiona, přesto přijel do Zlína velmi dobře připraven. Formu potvrdil před týdnem vítězstvím v Německu, kde vyhrál závod mistrovství světa v kategorii WRC2. Sobotní první etapa mu ale na Barum Czech Rally Zlín nevyšla a tři defekty jej odsunuly na druhou pozici. O den později už ale neměl konkurenci a mohl opět slavit. „Po defektech jsme byli hodně na kolenou. Naše poděkování patří fanouškům. Bylo krásně vidět, jak nás všichni podporovali, jak nám vítězství přáli. Věřili v nás, to bylo hodně důležité. I proto se nám to tady zase povedlo," radoval se šestatřicetiletý Kopecký.
Rodák z Opočna zažil jednu z nejnáročnějších Barum Czech Rally Zlín v historii. Nejen kvůli technickým potížím, ale především kvůli deštivému počasí, které hlavně v sobotu dalo jezdcům pořádně zabrat. „V neděli jsme vsadili na pneumatiky na sucho, a tento tah nám vyšel. Letošní sezona nám zatím vychází skvěle. Je konec srpna a ještě jsme neprohráli. Budeme se snažit v tom pokračovat. Ještě nás čekají dva závody do konce roku a pokud to tak půjde dál, bude to sezona z říše snů," doplnil Jan Kopecký.
Rus Alexej Lukjaňuk má letos prioritu úspěch v mistrovství Evropy a tomu přizpůsobil strategii do závěrečného dne závodu, v němž přišel o vedoucí příčku. „Trošku mě mrzí, že jsme druzí a ne první, ale musíme si něco nechat na jindy. Například příští rok. Hlavní bylo, abychom dojeli do cíle a získali body do evropského šampionátu," uvedl osmatřicetiletý Lukjaňuk, který si upevnil pozici lídra v evropském šampionátu.„Byla to opravdu těžká rally. Jsem rád, že to máme za sebou a jsme v cíli. Obdiv patří divákům, kteří se nenechali odradit nepříznivým počasím," dodal moskevský rodák.
Nejlepší trojici doplnil na stupních vítězů Španěl Daniel Sordo, jehož start vzbudil velká očekávání. Aktuálně šestý muž světového šampionátu využil nabídky svého továrního týmu Hyundai Motorsport a poprvé v kariéře usedl do vozu specifikace R5. Během celého víkendu se seznamoval s vozem Hyundai i20 R5 a nakonec to stačilo na pomyslný bronz, který uhájil o pouhé tři desetiny před čtvrtým Miroslavem Jakešem (Škoda Fabia R5)! „Gratuluji soupeřům přede mnou. Celá soutěž byla velmi těžká. Vzhledem k počasí byly tratě blátivé, takže jsme rádi za pódiové umístění. Užil jsem si vynikající atmosféru a děkuji za podporu diváků. Moc se mi tu líbilo, možná někdy zase přijedu," řekl pětatřicetiletý rodák z Torrelavegy.
Zdroj: Petr Říha, Barum Czech Rally Zlín
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?