Český pilot Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) s navigátorem Pavlem Dreslerem vyhrál počtvrté za sebou Barum Czech Rally Zlín a celkově si připsal sedmé vítězství v soutěži, která se letos jela jako šestý podnik Mistrovství Evropy v rally (ERC) a šestý díl Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2018 (MCR). Druhé místo obsadil Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5) se spolujezdcem Alexejem Arnautovem, který zaostal za vítězem o 7,5 vteřiny. Bronzovou příčku získala španělská posádka ve složení Daniel Sordo, Carlos Del Barrio (Hyundai i20 R5), která ztratila 53,6 vteřiny.
Jan Kopecký rozhodl o výhře ve 48. ročníku na Barum Czech Rally v nedělní druhé etapě. V závěrečný den závodu vyhrál tři ze šesti rychlostních zkoušek a dokázal smazat manko, které nabral v první etapě kvůli třem defektům. Díky skvělé nedělní jízdě vyhrál už 23 tuzemský závod v řadě. „V neděli jsme udělali, co jsme mohli. Pro druhou sekci druhé etapy jsme zvolili pneumatiky na sucho a tento tah nám vyšel. Máme výborné špiony. Jsme šťastní za další vítězství na barumce a děkujeme divákům za fantastickou podporu," řekl šestatřicetiletý Kopecký.
Rodákovi z Opočna byl celý víkend největším konkurentem Alexej Lukjaňuk, kterému se na rozdíl od soupeřů vyhýbaly defekty. Přestože zvolil opatrnější tempo, stačilo mu to na vedení po úvodní etapě. Jenže nedělní nástup Kopeckého nezachytil a raději kontroloval druhou pozici, díky které si upevnil vedení v evropském šampionátu. „Bohužel jsme neměli v závěru soutěže vhodné pneumatiky, takže nešlo více bojovat. Omlouvám se divákům," uvedl sedmatřicetiletý Lukjaňuk, který skončil druhý i před rokem.
Napínavý byl také souboj o třetí příčku, kterou si v neděli zajistila španělská hvězda Daniel Sordo, tovární jezdec stáje Hyundai. Pravidelný účastník mistrovství světa nakonec porazil domácího Miroslava Jakeše (Škoda Fabia R5) o tři desetiny vteřiny. „Byla to hezká a velmi náročná soutěž ve skvělé atmosféře. Upřímně, o umístění tady ve Zlíně tolik nešlo. Nevěděl jsem, co tady čekat," poznamenal pětatřicetiletý Sordo po své premiérové účasti na Barum Czech Rally Zlín.
V kategorii dvoukolek zvítězil lídr juniorského evropského šampionátu U27 Martinš Sesks z Lotyšska (Opel Adam R2), který vyhrál i kategorii ERC3. V kategorii ERC2 byl na startu pouze maďarský jezdec Tibor Érdi jr. na voze Mitsubishi Lancer EVO X, který dojel na cílovou rampu v celkové klasifikaci na 23. místě. V kategorii vozů RGT vyhrál Raphaël Astier z Francie (Fiat 124 Abarth), druhý skončil Rumun Simone Tempestini na voze stejné značky.
Absolutní pořadí po 15. rychlostní zkoušce:1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5) 2:07:47,2 hod2. Lukjaňuk, Arnautov (RUS, Ford Fiesta R5) + 7,5 s3. Sordo, Del Barrio (ESP, Hyundai i20 R5) + 53,6 s4. Jakeš, Machů (CZE, Škoda Fabia R5) + 53,9 s5. Grjazin, Fedorov (LVA/RUS, Škoda Fabia R5) + 1:13,2 min6. Kreim, Christian (DEU, Škoda Fabia R5) + 1:58,2 min7. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 2:07,8 min8. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:14,0 min9. B. Magalhaes, H. Magalhaes (PRT, Škoda Fabia R5) + 5:25,8 min10. Pellier, Combe (FRA, Peugeot 208 T16 R5) + 7:03,1 min
19. Astier, Vauclare (FRA, Fiat 124 Abarth), 1. místo RGT + 13:20,8 min20. Sesks, Francis (LVA, Opel Adam R2), 1. místo ERC3/U27, 2WD+ 13:38,6 min23. Érdi jr., Papp (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X), 1. místo ERC2 + 15:36,9 min
Pořadí RGT:1. Astier, Vauclare (FRA, Fiat 124 Abarth) 2:20:58,0 hod2. Tempestini, Itu (ROU, Fiat 124 Abarth) + 51,5 s3. Nešetřil, Černoch (CZE, Porsche 997 GT3) + 14:27,5 min
Pořadí ERC2:1. Érdi jr., Papp (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X) 2:23,24,1 hod
Pořadí ERC3:1. Sesks, Francis (LVA, Opel Adam R2) 2:21:25,8 hod2. S. Wagner, Winter (AUT, Peugeot 208 R2) + 17,3 s3. Kristensson, Appelskog (SWE, Opel Adam R2) + 2:57,2 min
Vyhrané RZ:8 – Kopecký, 2 – Jakeš, Lukjaňuk, 1 – Grjazin, Kreim, Mareš.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.