Český pilot Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) s navigátorem Pavlem Dreslerem vyhrál počtvrté za sebou Barum Czech Rally Zlín a celkově si připsal sedmé vítězství v soutěži, která se letos jela jako šestý podnik Mistrovství Evropy v rally (ERC) a šestý díl Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2018 (MCR). Druhé místo obsadil Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5) se spolujezdcem Alexejem Arnautovem, který zaostal za vítězem o 7,5 vteřiny. Bronzovou příčku získala španělská posádka ve složení Daniel Sordo, Carlos Del Barrio (Hyundai i20 R5), která ztratila 53,6 vteřiny.
Jan Kopecký rozhodl o výhře ve 48. ročníku na Barum Czech Rally v nedělní druhé etapě. V závěrečný den závodu vyhrál tři ze šesti rychlostních zkoušek a dokázal smazat manko, které nabral v první etapě kvůli třem defektům. Díky skvělé nedělní jízdě vyhrál už 23 tuzemský závod v řadě. „V neděli jsme udělali, co jsme mohli. Pro druhou sekci druhé etapy jsme zvolili pneumatiky na sucho a tento tah nám vyšel. Máme výborné špiony. Jsme šťastní za další vítězství na barumce a děkujeme divákům za fantastickou podporu," řekl šestatřicetiletý Kopecký.
Rodákovi z Opočna byl celý víkend největším konkurentem Alexej Lukjaňuk, kterému se na rozdíl od soupeřů vyhýbaly defekty. Přestože zvolil opatrnější tempo, stačilo mu to na vedení po úvodní etapě. Jenže nedělní nástup Kopeckého nezachytil a raději kontroloval druhou pozici, díky které si upevnil vedení v evropském šampionátu. „Bohužel jsme neměli v závěru soutěže vhodné pneumatiky, takže nešlo více bojovat. Omlouvám se divákům," uvedl sedmatřicetiletý Lukjaňuk, který skončil druhý i před rokem.
Napínavý byl také souboj o třetí příčku, kterou si v neděli zajistila španělská hvězda Daniel Sordo, tovární jezdec stáje Hyundai. Pravidelný účastník mistrovství světa nakonec porazil domácího Miroslava Jakeše (Škoda Fabia R5) o tři desetiny vteřiny. „Byla to hezká a velmi náročná soutěž ve skvělé atmosféře. Upřímně, o umístění tady ve Zlíně tolik nešlo. Nevěděl jsem, co tady čekat," poznamenal pětatřicetiletý Sordo po své premiérové účasti na Barum Czech Rally Zlín.
V kategorii dvoukolek zvítězil lídr juniorského evropského šampionátu U27 Martinš Sesks z Lotyšska (Opel Adam R2), který vyhrál i kategorii ERC3. V kategorii ERC2 byl na startu pouze maďarský jezdec Tibor Érdi jr. na voze Mitsubishi Lancer EVO X, který dojel na cílovou rampu v celkové klasifikaci na 23. místě. V kategorii vozů RGT vyhrál Raphaël Astier z Francie (Fiat 124 Abarth), druhý skončil Rumun Simone Tempestini na voze stejné značky.
Absolutní pořadí po 15. rychlostní zkoušce:1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5) 2:07:47,2 hod2. Lukjaňuk, Arnautov (RUS, Ford Fiesta R5) + 7,5 s3. Sordo, Del Barrio (ESP, Hyundai i20 R5) + 53,6 s4. Jakeš, Machů (CZE, Škoda Fabia R5) + 53,9 s5. Grjazin, Fedorov (LVA/RUS, Škoda Fabia R5) + 1:13,2 min6. Kreim, Christian (DEU, Škoda Fabia R5) + 1:58,2 min7. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 2:07,8 min8. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:14,0 min9. B. Magalhaes, H. Magalhaes (PRT, Škoda Fabia R5) + 5:25,8 min10. Pellier, Combe (FRA, Peugeot 208 T16 R5) + 7:03,1 min
19. Astier, Vauclare (FRA, Fiat 124 Abarth), 1. místo RGT + 13:20,8 min20. Sesks, Francis (LVA, Opel Adam R2), 1. místo ERC3/U27, 2WD+ 13:38,6 min23. Érdi jr., Papp (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X), 1. místo ERC2 + 15:36,9 min
Pořadí RGT:1. Astier, Vauclare (FRA, Fiat 124 Abarth) 2:20:58,0 hod2. Tempestini, Itu (ROU, Fiat 124 Abarth) + 51,5 s3. Nešetřil, Černoch (CZE, Porsche 997 GT3) + 14:27,5 min
Pořadí ERC2:1. Érdi jr., Papp (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X) 2:23,24,1 hod
Pořadí ERC3:1. Sesks, Francis (LVA, Opel Adam R2) 2:21:25,8 hod2. S. Wagner, Winter (AUT, Peugeot 208 R2) + 17,3 s3. Kristensson, Appelskog (SWE, Opel Adam R2) + 2:57,2 min
Vyhrané RZ:8 – Kopecký, 2 – Jakeš, Lukjaňuk, 1 – Grjazin, Kreim, Mareš.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?