Jan Kopecký zraje jako víno, čím starší, tím lepší. Šestatřicetiletý tovární jezdec týmu Škoda Motorsport se veze na vítězné vlně. Vládce českých rally a šestinásobný vítěz Barum Czech Rally Zlín letos získal s předstihem další český titul. A zcela po zásluze – Kopecký na domácích tratích nenašel přemožitele již více než čtyři roky a na svém kontě má dvaadvacet vítězných startů v řadě!
Letošní sezona mu vychází skvěle, vedle domácích výher v absolutní klasifikaci se radoval již čtyřikrát z vítězství v mistrovství světa v hodnocení WRC2. Po Německé rally se stal průběžným lídrem tohoto seriálu a o světový titul si to rozdá se stájovým kolegou Pontusem Tidemandem ze Švédska. Ještě před světovým finále ale Kopeckého čeká velký souboj na barumce, kde se objeví velký soupeř - tovární jezdec WRC a jeden z nejlepších světových jezdců Daniel Sordo ze Španělska. „Daniho Sorda znám velmi dobře. V letech 2006 a 2007 jsem proti němu závodil v závodech mistrovství světa. Pro jezdecké pole, pro fanoušky je jeho účast velkým zpestřením a lákadlem. Patří k asfaltovým specialistům a je jedním z nejlepších na světě. Těším se, až si poměříme síly v prostředí, které dokonale znám,“ říká Jan Kopecký k nadcházející Barum Czech Rally Zlín.
Bilance Jana Kopeckého v českém mistrovství je neuvěřitelná – naposledy nevyhrál v roce 2014, když smolně havaroval na poslední zkoušce českokrumlovské rally. Tehdy ještě závodil s atmosférickou Fabií S2000. Od té doby tovární jezdec Škody Motorsport zůstává na domácích tratích neporažen a s přestupem na novou Fabii R5 je jeho dominance ještě jasnější. Jan Kopecký vyhrál bez jediné přestávky již dvaadvacet soutěží MČR v řadě! Stejně jako vloni i letos si tovární pilot, jenž je už několik let navigován spolujezdcem Pavlem Dreslerem, zajistil domácí mistrovský titul s předstihem na mladoboleslavské Rally Bohemia. Ve Zlíně se tedy již nemusí ohlížet na důležité body a může se soustředit na přímý souboj s konkurencí. „Jedeme za tovární tým Škoda Motorsport, což nám dodává velkou motivaci. V České republice není lepší zázemí, a to nám hodně pomáhá. Máme hodně fanoušků kolem tratí rychlostních zkoušek. Základna fanoušků je tady obrovská a okolní státy nám mohou diváckou kulisu jen tiše závidět,“ říká k účasti v domácím mistrovství dnes již šestinásobný domácí šampion.
A co víc, podobně suverénně jako v MČR si Jan Kopecký letos počíná i ve světovém seriálu WRC2. Přemožitele nenašel v zasněžených Alpách nad Monte Carlem, na zatáčkovitých korsických silničkách, na prašných šotolinách Sardinie ani na zrádných a proměnlivých asfaltech Německé rally. „Letošní rok nám vychází opravdu perfektně, ale nerad bych to zakřikl. Pokusíme se, aby to podobně skvělé bylo i v dalších závodech. Zatím máme rychlost na dostatečné úrovni nejen doma, ale i na světových soutěžích. A s mými zkušenostmi, zkušeným spolujezdcem Pavlem Dreslerem a s podporou továrního týmu nemůžeme pomýšlet na jiné místo než první místo hlavně v českém šampionátu. Pokud titul vybojujeme, bude to zřejmě náš nejlepší výsledek v kariéře. Uvidíme, co se ve zbývajících soutěžích stane. Lidé dělají chyby a technika nás může zradit, ale pro získání titulu WRC2 uděláme maximum,“ vyhlíží Kopecký vyvrcholení letošní sezony.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?