Stejně jako minulých sezonách se i letos evropského šampionátu účastní tovární tým Opel Motorsport. A také letos udává tempo v dvoukolkách ERC3 a zároveň v juniorské kategorii U27. Po juniorských titulech Emila Bergkvista, Marijana Griebela a Chrise Ingrama má letos k dalšímu prvenství pro Opel skvěle našlápnuto Martinš Sesks z Lotyšska.
Teprve osmnáctiletý mladík do sestavy německé stáje naskočil těsně před začátkem sezony. O začátečníka ale rozhodně nejde, Martinš má za sebou několik sezon v domácím mistrovství, kterého se účastnil od svých patnácti let, navíc už od útlého věku závodil v bugynách a motokárách. Opelu padnul do oka zejména při Rally Liepaja, která je součástí evropského mistrovství - v roce 2016 tam Seskš skončil v juniorech čtvrtý, vloni si nepřišel pouze na Ingrama, který právě v Lotyšsku potvrdil juniorský primát. V letošním roce zatím mladý Lotyš ukazuje, že Opel se svou volbou nešlápl vedle. Na Azorech dojel mezi dvoukolkami na třetím místě, stejně skončil i na asfaltové rally na Kanárských ostrovech a italskou Rally Roma di Capitale vyhrál. Kdy by to řekl do pilota odkojeného pobaltskou šotolinou. Seskse zdobí stabilní a vyrovnané výkony a díky nim před Barum rally jednoznačně kraluje juniorské klasifikaci. Na kontě má 94 bodů, nejbližší soupeř na něj má manko téměř třiceti bodů.
O něco méně štěstí má v letošním roce Sesksův týmový kolega Tom Kristensson. Na Azorské rally bohužel odstoupil po havárii, na následujících asfaltových soutěžích ale úspěšně viděl cíl, a to na pátém místě na Kanárech a na druhém v Římě. Aktuálně Kristensson figuruje na čtvrtém místě v hodnocení U27. Sedmadvacetiletý Švéd se do výběru Opelu dostal coby vítěz německého Opel Adam Cupu, kterého se účastnil od roku 2016. Předtím brázdil výhradně domácí tratě, postupně se ale přes Německo dostal až na mezinárodní scénu.
Tovární posádky nejsou jediné, které se v mistrovství Evropy objevují s vozy Opel. Mezi privátními jezdci Adamy nasazují také například Rakušan Roland Stenng či Nor Sindre Furuseth. Čerstvým přírůstkem v letošním juniorském mistrovství je ještě Grégoire Munster, který se s Opelem do šampionátu poprvé zapojí právě na barumce.
Ve Zlíně bude ale Adamů k vidění mnohem více. Se specifikací R2 se tam ve společné klasifikaci ME a českého mistrovství představí ještě dvě domácí posádky Andreje Barčáka a Roberta Hordossyho, a v rámci národního pole a značkového XTG Adam Cupu se do páteční a sobotní časti Barum Czech Rally Zlín zapojí také šest posádek tohoto značkového seriálu. Nechybí mezi nimi David Štefan, Martin Baďura, Michal Kolář, Tomáš Neužil, Adam Lahola a samozřejmě také domácí Martin Vopatřil, který vyhrál všechny doposud odjeté soutěže letošního XTG Adam Cupu a seriál suverénně vede.
Jakub Hofbauer
www.czechrally.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.