Stejně jako minulých sezonách se i letos evropského šampionátu účastní tovární tým Opel Motorsport. A také letos udává tempo v dvoukolkách ERC3 a zároveň v juniorské kategorii U27. Po juniorských titulech Emila Bergkvista, Marijana Griebela a Chrise Ingrama má letos k dalšímu prvenství pro Opel skvěle našlápnuto Martinš Sesks z Lotyšska.
Teprve osmnáctiletý mladík do sestavy německé stáje naskočil těsně před začátkem sezony. O začátečníka ale rozhodně nejde, Martinš má za sebou několik sezon v domácím mistrovství, kterého se účastnil od svých patnácti let, navíc už od útlého věku závodil v bugynách a motokárách. Opelu padnul do oka zejména při Rally Liepaja, která je součástí evropského mistrovství - v roce 2016 tam Seskš skončil v juniorech čtvrtý, vloni si nepřišel pouze na Ingrama, který právě v Lotyšsku potvrdil juniorský primát. V letošním roce zatím mladý Lotyš ukazuje, že Opel se svou volbou nešlápl vedle. Na Azorech dojel mezi dvoukolkami na třetím místě, stejně skončil i na asfaltové rally na Kanárských ostrovech a italskou Rally Roma di Capitale vyhrál. Kdy by to řekl do pilota odkojeného pobaltskou šotolinou. Seskse zdobí stabilní a vyrovnané výkony a díky nim před Barum rally jednoznačně kraluje juniorské klasifikaci. Na kontě má 94 bodů, nejbližší soupeř na něj má manko téměř třiceti bodů.
O něco méně štěstí má v letošním roce Sesksův týmový kolega Tom Kristensson. Na Azorské rally bohužel odstoupil po havárii, na následujících asfaltových soutěžích ale úspěšně viděl cíl, a to na pátém místě na Kanárech a na druhém v Římě. Aktuálně Kristensson figuruje na čtvrtém místě v hodnocení U27. Sedmadvacetiletý Švéd se do výběru Opelu dostal coby vítěz německého Opel Adam Cupu, kterého se účastnil od roku 2016. Předtím brázdil výhradně domácí tratě, postupně se ale přes Německo dostal až na mezinárodní scénu.
Tovární posádky nejsou jediné, které se v mistrovství Evropy objevují s vozy Opel. Mezi privátními jezdci Adamy nasazují také například Rakušan Roland Stenng či Nor Sindre Furuseth. Čerstvým přírůstkem v letošním juniorském mistrovství je ještě Grégoire Munster, který se s Opelem do šampionátu poprvé zapojí právě na barumce.
Ve Zlíně bude ale Adamů k vidění mnohem více. Se specifikací R2 se tam ve společné klasifikaci ME a českého mistrovství představí ještě dvě domácí posádky Andreje Barčáka a Roberta Hordossyho, a v rámci národního pole a značkového XTG Adam Cupu se do páteční a sobotní časti Barum Czech Rally Zlín zapojí také šest posádek tohoto značkového seriálu. Nechybí mezi nimi David Štefan, Martin Baďura, Michal Kolář, Tomáš Neužil, Adam Lahola a samozřejmě také domácí Martin Vopatřil, který vyhrál všechny doposud odjeté soutěže letošního XTG Adam Cupu a seriál suverénně vede.
Jakub Hofbauer
www.czechrally.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?