Stejně jako minulých sezonách se i letos evropského šampionátu účastní tovární tým Opel Motorsport. A také letos udává tempo v dvoukolkách ERC3 a zároveň v juniorské kategorii U27. Po juniorských titulech Emila Bergkvista, Marijana Griebela a Chrise Ingrama má letos k dalšímu prvenství pro Opel skvěle našlápnuto Martinš Sesks z Lotyšska.
Teprve osmnáctiletý mladík do sestavy německé stáje naskočil těsně před začátkem sezony. O začátečníka ale rozhodně nejde, Martinš má za sebou několik sezon v domácím mistrovství, kterého se účastnil od svých patnácti let, navíc už od útlého věku závodil v bugynách a motokárách. Opelu padnul do oka zejména při Rally Liepaja, která je součástí evropského mistrovství - v roce 2016 tam Seskš skončil v juniorech čtvrtý, vloni si nepřišel pouze na Ingrama, který právě v Lotyšsku potvrdil juniorský primát. V letošním roce zatím mladý Lotyš ukazuje, že Opel se svou volbou nešlápl vedle. Na Azorech dojel mezi dvoukolkami na třetím místě, stejně skončil i na asfaltové rally na Kanárských ostrovech a italskou Rally Roma di Capitale vyhrál. Kdy by to řekl do pilota odkojeného pobaltskou šotolinou. Seskse zdobí stabilní a vyrovnané výkony a díky nim před Barum rally jednoznačně kraluje juniorské klasifikaci. Na kontě má 94 bodů, nejbližší soupeř na něj má manko téměř třiceti bodů.
O něco méně štěstí má v letošním roce Sesksův týmový kolega Tom Kristensson. Na Azorské rally bohužel odstoupil po havárii, na následujících asfaltových soutěžích ale úspěšně viděl cíl, a to na pátém místě na Kanárech a na druhém v Římě. Aktuálně Kristensson figuruje na čtvrtém místě v hodnocení U27. Sedmadvacetiletý Švéd se do výběru Opelu dostal coby vítěz německého Opel Adam Cupu, kterého se účastnil od roku 2016. Předtím brázdil výhradně domácí tratě, postupně se ale přes Německo dostal až na mezinárodní scénu.
Tovární posádky nejsou jediné, které se v mistrovství Evropy objevují s vozy Opel. Mezi privátními jezdci Adamy nasazují také například Rakušan Roland Stenng či Nor Sindre Furuseth. Čerstvým přírůstkem v letošním juniorském mistrovství je ještě Grégoire Munster, který se s Opelem do šampionátu poprvé zapojí právě na barumce.
Ve Zlíně bude ale Adamů k vidění mnohem více. Se specifikací R2 se tam ve společné klasifikaci ME a českého mistrovství představí ještě dvě domácí posádky Andreje Barčáka a Roberta Hordossyho, a v rámci národního pole a značkového XTG Adam Cupu se do páteční a sobotní časti Barum Czech Rally Zlín zapojí také šest posádek tohoto značkového seriálu. Nechybí mezi nimi David Štefan, Martin Baďura, Michal Kolář, Tomáš Neužil, Adam Lahola a samozřejmě také domácí Martin Vopatřil, který vyhrál všechny doposud odjeté soutěže letošního XTG Adam Cupu a seriál suverénně vede.
Jakub Hofbauer
www.czechrally.com
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.